Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Kan se der er rygter om Sadio Mane og Bernardo Silva hvad er jeres tanker om de to ?

Jeg synes Mane har exceptionel klasse, men han virker til at være en nar som kan ha en rigtig dårlig indflydelse på omklædningsrummet ( baseret på få historier og en mave fornemmelse udfra ageren på banen)
Og ville nok koste meget trods kort kontrakttid i liverpool.
Så jeg er lidt ambivalent omkring ham

Bernardo Silva til gengæld er jeg overbevist om ville være en kæmpe gevinst for Barca. Han forstår måden at spille på, er erfaren uden at være gammel, har et stort ønske om at spille for os, kan spille både 10er falsk 9’er og wing og er vant til at presse højt. Og ville nok koste væsentligt mindre end Mane.
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

EasyBuddhist skrev:
tors maj 12, 2022 10:58 am
Piquénbauer skrev:
tors maj 12, 2022 10:51 am
EasyBuddhist skrev:
tors maj 12, 2022 10:48 am
Piquénbauer skrev:
tors maj 12, 2022 10:44 am
EasyBuddhist skrev:
tors maj 12, 2022 10:42 am
Piquénbauer skrev:
tors maj 12, 2022 10:10 am
EasyBuddhist skrev:
tors maj 12, 2022 9:59 am
Piquénbauer skrev:
tors maj 12, 2022 9:49 am
https://fbref.com/en/players/1bacc518/s ... ing-Report

Og her kan man så se hans defensive stats.
Ud fra han har spillet på en position, hvor man ikke bedømmer ham på de defensive stats alene. Du blander æbler og pærer. Hans defensive stats mod Celta var helt i top og det i kamp, hvor hele midtbanen sejlede rundt pga en tåbelig taktik.
Der er intet tåbeligt over måden vi har spillet på under Xavi. De jong har været en boks til boks spiller og selvfølgelig skal man også se på det defensive. Det er misledende kun at fremhæve spillet med bolden - det defensive skal også med.
Jeg snakker om den konkrete kamp mod Celta, hvor han faktisk viste, han defensivt kunne håndtere positionen. Det var taktikken der fejlede, big time.
Så var han heller ikke vildere. Gavi havde stort set samme defensive stats. Og så hjalp det selvfølgelig også at vi var en mand i overtal og oppe med et par kasser.
Nej, det hjalp, taktikken blev tilpasset.
Ja klart. Det havde ingen betydning at celta måtte ofre en angriber for en cb de sidste 30 min.
Jo, sikkert for resten af holdet. Frenkie viste, som sagt, rigtig gode stats for kampen, kampen igennem.
Jeg kan godt nok ikke se hvordan Frenkie var særlig god mod Celta. Jeg synes faktisk, at han var rigtig dårlig i den kamp. Det var først efter det med Araujo og det røde kort at han spillede udemærket, men fordi kampen var fuldstændig død. FDJ har været sindssygt skuffende i denne sæson og er faldet vildt meget i niveau, han er 25 år, og er nem at udskifte på holdet. Få ham sendt videre i systemet.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

EasyBuddhist skrev:
tors maj 12, 2022 10:34 am
Isageren skrev:
tors maj 12, 2022 10:29 am
EasyBuddhist skrev:
tors maj 12, 2022 10:28 am
Piquénbauer skrev:
tors maj 12, 2022 10:07 am
Altså jeg nævner 5 spillere hvor vi så allerede har to (Kessie/AC). Det vil vel sige 8 med en målmand? Og for ikke ret mange dage siden ville du ellers gerne hente bremer men nu er cb pladsen på plads?

Omkring dit syn på truppen og startere så er jeg ikke enig. Selvfølgelig skal man have en stærkt starter men bredde er ekstremt vigtigt i moderne fodbold med flere og flere kampe. Det vi feks har knækket nakken på i april/maj er manglende bredde med spillere der bliver overspillet og rotationsspillere der ikke er gode nok.

Azpi er bedre end Alves, Alonso vil kunne rotere med alba, Kounde vil starte mens Pique kan køres ud og Eric/Araujo kan udvikle sig, Gavi kan vokse og rotereres med Kessie, Raphinha kan presse Ferran og Demb og Lewan starter med Auba som reserve. Imo er det en klar forstærkning i forhold til nuværende hold.
Jeg ville hente Bremer, hvis meningen var, man skulle forstærke holdet ved at hente en CB og sige farvel til Piqué. Ikke, hvis man vil svække det ved at sælge Frenkie. Du må lige lade være med t tage ting ud kontekst. Det bliver lidt trættende, hvis man skal forklare alting ned i deltaljer om ting, der tideligere er sagt. Nu kigger vi konkret på den situation, der er ved at opstå.

Når du siger, Azpi er bedre end Alves, så er det godt nok en noget af en tilsnigelse. Han fylder 33 til sommer og er allerede for kraftigt nedadgående i kvalitet. Dertil, så går rygterne på, man vil af med Dest, hvis Azpi kommer. Igen, det giver bare ingen mening for mig at sælge en 21 årig med stort talent og et niveau, der i løbet af det næste år, med stor sandsynlighed vil overstige den 33 årige, man erstatter ham med. Enten det, eller også skal du ud og bruge penge på endnu en HB, der kan gå direkte ind i startopstillingen.

Alonso giver jeg ikke en skid for. Identiteten med en Madrid dreng? Nej tak. Jeg ser hellere et hav af andre optioner.

På CB har man Araujo, Garcia og AC. Koundé vil ikke løfte holdet nævneværdigt i den sammenhæng og set i forhold til, man vil sælge Frenkie, så giver det nul mening. Koundé skal ind, hvis man vil kæmpe med om CL og det kommer man ikke til med den kabale, der listes op.

Hvis man forlænger med Demb, så har man Fati, Auba, Demb, Ferran og Depay til tre positioner. Tilføj Raphinha og Lewa til den liste, så har man et habilt angreb, men ingen af dem løfte holdet nævneværdigt. Raphinha vil sidde meget på bænken, ligesom Ferran, Auba og Deapy vil det. Der skal tænkes smartere, i trupsammensætningen, hvis du spørger mig. Det vil i øvrigt være endnu en markant oversatsning på offensiven, der ikke vil give mening, når man kigger ned gennem truppen. For mange penge i budgetterne er bundet op der og det vil være et angreb, der skal skiftes kraftigt ud i om få år.

Intet af det giver mening, hvis man sælger Frenkie uden at hente en markant forstærkning ind.
Hvad hvis man købte Tchouameni eller Bernardo Silva for 50 mio?
Tchouaméni? Så sælg for fanden! :lol: Silva jo, men ikke i en handel, der involverer et salg af Frenkie. Så vil man igen lave et hul på én del af banen for at udfylde et hul på en anden del.

Men det er jo ikke det, rygterne går på desværre.
FDJ spiller interior, den samme position som Bernardo Silva?
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

⚪ de Jong does not want to leave. He has just bought a house in Barça and insists on wanting to succeed at Barça. He feels Xavi's confidence.

⚪ However, the player is upset because he suspects that the club has placed him on the market.


[Cadena COPE]

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

🚨🚨| Xavi has given the green light for the departure of Sergiño Dest this summer.
[@fansjavimiguel]

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Rekick »

Dytrax skrev:
tors maj 12, 2022 4:27 pm
🚨🚨| Xavi has given the green light for the departure of Sergiño Dest this summer.
[@fansjavimiguel]
Glæder mig til at se 2 dinosaurer i Azpilicueta og Alves kæmpe om HB-pladsen. Jesus christ det lyder åndssvagt :crazy:

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Rekick skrev:
tors maj 12, 2022 4:29 pm
Dytrax skrev:
tors maj 12, 2022 4:27 pm
🚨🚨| Xavi has given the green light for the departure of Sergiño Dest this summer.
[@fansjavimiguel]
Glæder mig til at se 2 dinosaurer i Azpilicueta og Alves kæmpe om HB-pladsen. Jesus christ det lyder åndssvagt :crazy:
Det er helt til grin hvis vi sælger ham, og erstatter ham med Azpilicueta
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Isageren skrev:
tors maj 12, 2022 12:19 pm
EasyBuddhist skrev:
tors maj 12, 2022 10:34 am
Isageren skrev:
tors maj 12, 2022 10:29 am
EasyBuddhist skrev:
tors maj 12, 2022 10:28 am
Piquénbauer skrev:
tors maj 12, 2022 10:07 am
Altså jeg nævner 5 spillere hvor vi så allerede har to (Kessie/AC). Det vil vel sige 8 med en målmand? Og for ikke ret mange dage siden ville du ellers gerne hente bremer men nu er cb pladsen på plads?

Omkring dit syn på truppen og startere så er jeg ikke enig. Selvfølgelig skal man have en stærkt starter men bredde er ekstremt vigtigt i moderne fodbold med flere og flere kampe. Det vi feks har knækket nakken på i april/maj er manglende bredde med spillere der bliver overspillet og rotationsspillere der ikke er gode nok.

Azpi er bedre end Alves, Alonso vil kunne rotere med alba, Kounde vil starte mens Pique kan køres ud og Eric/Araujo kan udvikle sig, Gavi kan vokse og rotereres med Kessie, Raphinha kan presse Ferran og Demb og Lewan starter med Auba som reserve. Imo er det en klar forstærkning i forhold til nuværende hold.
Jeg ville hente Bremer, hvis meningen var, man skulle forstærke holdet ved at hente en CB og sige farvel til Piqué. Ikke, hvis man vil svække det ved at sælge Frenkie. Du må lige lade være med t tage ting ud kontekst. Det bliver lidt trættende, hvis man skal forklare alting ned i deltaljer om ting, der tideligere er sagt. Nu kigger vi konkret på den situation, der er ved at opstå.

Når du siger, Azpi er bedre end Alves, så er det godt nok en noget af en tilsnigelse. Han fylder 33 til sommer og er allerede for kraftigt nedadgående i kvalitet. Dertil, så går rygterne på, man vil af med Dest, hvis Azpi kommer. Igen, det giver bare ingen mening for mig at sælge en 21 årig med stort talent og et niveau, der i løbet af det næste år, med stor sandsynlighed vil overstige den 33 årige, man erstatter ham med. Enten det, eller også skal du ud og bruge penge på endnu en HB, der kan gå direkte ind i startopstillingen.

Alonso giver jeg ikke en skid for. Identiteten med en Madrid dreng? Nej tak. Jeg ser hellere et hav af andre optioner.

På CB har man Araujo, Garcia og AC. Koundé vil ikke løfte holdet nævneværdigt i den sammenhæng og set i forhold til, man vil sælge Frenkie, så giver det nul mening. Koundé skal ind, hvis man vil kæmpe med om CL og det kommer man ikke til med den kabale, der listes op.

Hvis man forlænger med Demb, så har man Fati, Auba, Demb, Ferran og Depay til tre positioner. Tilføj Raphinha og Lewa til den liste, så har man et habilt angreb, men ingen af dem løfte holdet nævneværdigt. Raphinha vil sidde meget på bænken, ligesom Ferran, Auba og Deapy vil det. Der skal tænkes smartere, i trupsammensætningen, hvis du spørger mig. Det vil i øvrigt være endnu en markant oversatsning på offensiven, der ikke vil give mening, når man kigger ned gennem truppen. For mange penge i budgetterne er bundet op der og det vil være et angreb, der skal skiftes kraftigt ud i om få år.

Intet af det giver mening, hvis man sælger Frenkie uden at hente en markant forstærkning ind.
Hvad hvis man købte Tchouameni eller Bernardo Silva for 50 mio?
Tchouaméni? Så sælg for fanden! :lol: Silva jo, men ikke i en handel, der involverer et salg af Frenkie. Så vil man igen lave et hul på én del af banen for at udfylde et hul på en anden del.

Men det er jo ikke det, rygterne går på desværre.
FDJ spiller interior, den samme position som Bernardo Silva?
Ja, det er vel en sandhed med modifikationer. Det er meget muligt, Bernardo spiller en del på midtbanen, men han er reelt set forward, eller indvendig kantangriber. Hvis du køber hele City´s bagkæde med + Rodri, så kan det måske godt lade sig gøre at spille Bernardo på midtbanen for Barca. Sandheden er, Barca har et af de svageste hold målt på de defensive og fysiske parametre. Det er enten meget ungt eller meget gammelt. Kigger man derimod på City, så har du et hold, hvor hele defensiven er i sin absolut bedste alder og i deres fysiske prime. Alene det faktum er nok til, det eksperiment ville fejle big time i Barca og så er vi slet startet på de overlegne defensive egenskaber City besidder vs. Barca.

Hvis Barca skulle hente Bernardo, så ville det kun give mening som Depay´s afløser i den nuværende trup og hvis han skulle spilles på midten, så på Pedri´s position. Hvis han skulle spilles på Frenkiés position, så skulle man hente Tchouaméni, Koundé, Mazraoui og en venstreback, jeg ikke ville vide, hvor man skulle finde, for at få strukturel balance på holdet.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Rekick skrev:
tors maj 12, 2022 4:29 pm
Dytrax skrev:
tors maj 12, 2022 4:27 pm
🚨🚨| Xavi has given the green light for the departure of Sergiño Dest this summer.
[@fansjavimiguel]
Glæder mig til at se 2 dinosaurer i Azpilicueta og Alves kæmpe om HB-pladsen. Jesus christ det lyder åndssvagt :crazy:
Præcis.
Genopbygning og min bare.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Kæft det sejler da nu. De vil kun have 60 mio for De Jong. Hvorfor er vi så fokuseret på hurtig succes? Nu køber vi Lewandowski, velvidende om at vi alligevel ikke vinder en CL med ham. Hvor er vi på vej hen?
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Drake »

60 mil for FDJ, NO WAY!!! :mad:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Magnus Frost skrev:
tors maj 12, 2022 12:14 pm
Kan se der er rygter om Sadio Mane og Bernardo Silva hvad er jeres tanker om de to ?

Jeg synes Mane har exceptionel klasse, men han virker til at være en nar som kan ha en rigtig dårlig indflydelse på omklædningsrummet ( baseret på få historier og en mave fornemmelse udfra ageren på banen)
Og ville nok koste meget trods kort kontrakttid i liverpool.
Så jeg er lidt ambivalent omkring ham

Bernardo Silva til gengæld er jeg overbevist om ville være en kæmpe gevinst for Barca. Han forstår måden at spille på, er erfaren uden at være gammel, har et stort ønske om at spille for os, kan spille både 10er falsk 9’er og wing og er vant til at presse højt. Og ville nok koste væsentligt mindre end Mane.
Begge spillere vil forstærke vores hold gevaldigt!
Hvilke historier har du hørt om Mane? Jeg har kun hørt og læst gode historier om ham. Udover at være en fantastisk fodbold spiller, så er han et fantastisk menneske. Har set flere interviews med ham, han er ikke en Haaland type der går ud og bruger x millioner på en dyr bil for at bevæge sig med store bevægelser. Mane bruger sine penge på at uddanne folk og på at opbygge sin landsby hvor han nu end er fra i Senegal.

Jeg ville, hvis jeg måtte lege FM, gå efter Mane, B.Silva, Tchoucameni og - hold nu fast - Son fra Tottenham. Til det defensive, ville jeg kigge mod Frankfurt, ham deres højre back var godt nok imponerende god. Vi skal ligeledes have en ny venstre back, her passer Grimaldo ind.

Vi skal ikke "opbygge" et hold med spillere +30 år. FdJ skal kun sælges, såfremt man kan sikre sig B. Silva og Tchoucameni. Vi skal have kvalitet ind på holdet. Både dem der starter og udskifterne. Lige pt. har vi for mange middelmådige spillere.

Potential trup:
Ter Stegen
Iniaki Pena

Dest
Alves
Ny Back
Pique
Araujo
Garcia
AC (NY)
Alba
Grimaldo (NY)

Bussi
Kessie (NY)
Pedri
Gavi
B.Silva (NY)
Tchoucameni (NY)

Fati
Aubameyang
Torres
Dembele
Mane/Son (NY)
Depay

Ud:
Roberto, Neto, Puig, Umtiti, Lenglet, Braithwaite, Luuk, Nico, FdJ.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

ter Stegen is non-transferable, the coaches consider him the best Goalkeeper in the world and is already a candidate to be a Captain, once Piqué retires. [Diario AS]

Men jeg har en Laporta-parlør og hvis man indsætter ovenstående;

"Yeah, vi sælger ham og signer Buffon."

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Kommentar om Frenkie på Barça-relateret side;


Frenkie de Jong with proper support was Barcelona's 2nd best player after Messi. Now with Xavi's idea of using inverted fullbacks, especially with Alves who can't cross half line and with the team focused more on the left side, Frenkie has lesser support than the other midfielder, Pedri/Gavi.

Having less passing options on the attack, Frenkie is tasked with the difficult job to drop deep to collect the ball, progress high up the pitch and create chances. He only has the right-winger to combine with, which obviously makes it harder for him to create chances as opposed to Pedri/Gavi who always have Alba and Ferran to combine.

Despite the lack of support, Frenkie has managed to generate more chances per game in the league than Pedri (and Gavi) in both this season aswell as the last one (when he had more support of course). Not only that, but both Pedri and Gavi were tested in Frenkie's position several times and they both were 2 times worse than Frenkie. This just proves that Frenkie is doing a wonderful job despite the obstacles and none of the players Barcelona currently posseses could replace him.

Sacrificing the most complete, the most fit and the most consistent midfielder of Barcelona for a bunch of oldies is the biggest mistake anyone could make. We know the players Barcelona are chasing and thinking Carlos Soler could do better than Frenkie is doing would be a major step backwards for the club.

#FrenkieNoSeToca

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Dytrax skrev:
tors maj 12, 2022 6:03 pm
Kommentar om Frenkie på Barça-relateret side;


Frenkie de Jong with proper support was Barcelona's 2nd best player after Messi. Now with Xavi's idea of using inverted fullbacks, especially with Alves who can't cross half line and with the team focused more on the left side, Frenkie has lesser support than the other midfielder, Pedri/Gavi.

Having less passing options on the attack, Frenkie is tasked with the difficult job to drop deep to collect the ball, progress high up the pitch and create chances. He only has the right-winger to combine with, which obviously makes it harder for him to create chances as opposed to Pedri/Gavi who always have Alba and Ferran to combine.

Despite the lack of support, Frenkie has managed to generate more chances per game in the league than Pedri (and Gavi) in both this season aswell as the last one (when he had more support of course). Not only that, but both Pedri and Gavi were tested in Frenkie's position several times and they both were 2 times worse than Frenkie. This just proves that Frenkie is doing a wonderful job despite the obstacles and none of the players Barcelona currently posseses could replace him.

Sacrificing the most complete, the most fit and the most consistent midfielder of Barcelona for a bunch of oldies is the biggest mistake anyone could make. We know the players Barcelona are chasing and thinking Carlos Soler could do better than Frenkie is doing would be a major step backwards for the club.

#FrenkieNoSeToca
Touché
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster