Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Filten
Indlæg: 1902
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 197 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: Champions league

Indlæg af Filten »

Fatter ikke han tog de bruyne ud. Han taber hovedet i de vigtige kampe pep. Tidligere sæsoner kom han med eksperimenterende opstillinger og røg ud på det.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Champions league

Indlæg af Xavi6Smede »

Pludselig dejligt at jeg ikke kan se finalen.. Fandme godt sæsonen snart er slut.

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: Champions league

Indlæg af VicValde »

Man må bare have den dybeste respekt for den vilje og tro på tingene, der er de simpelthen foran alle andre rent mentalt. Pisse fed finale fremfor en PL finale.

Måske forståeligt at nogle herinde er skuffede, men det er fandme befriende at se mange reagere objektivt på det, vi har været vidne til her og faktisk anerkende indsatsen.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Champions league

Indlæg af Xavi6Smede »

Filten skrev:
ons maj 04, 2022 11:46 pm
Fatter ikke han tog de bruyne ud. Han taber hovedet i de vigtige kampe pep. Tidligere sæsoner kom han med eksperimenterende opstillinger og røg ud på det.
Mon ikke det skyldtes en mindre skade? De Bruyne lignede i hvert fald ikke en der var utilfreds, og det ville være vanvittigt taget De Bruynes form taget i betragtning.

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: Champions league

Indlæg af Ba sai luo na »

VicValde skrev:
ons maj 04, 2022 11:50 pm
Man må bare have den dybeste respekt for den vilje og tro på tingene, der er de simpelthen foran alle andre rent mentalt. Pisse fed finale fremfor en PL finale.

Måske forståeligt at nogle herinde er skuffede, men det er fandme befriende at se mange reagere objektivt på det, vi har været vidne til her og faktisk anerkende indsatsen.
Helt enig . Istedet for forklare det med evigt held , blive bitter og nedtrykt burde man istedet studere dem til at forbedre sig selv. Anerkendelse af Real Madrid og se dem som et forbillede ift til vinder mentalitet / trup sammensætning

Et unikt mindset - skabt til at vinde .

Marginalerne forfølger oftest dem, som helhjertet tror på missionen , gå på mod, optimisme og selvtillid.

City skaber nærmest intet de sidste 25min selvom forudsætningerne var der. Meget skuffende når man så Reals hold opstilling de sidste 15min.

Jeg håber på Liverpool i finalen fordi det er Real Madrid - men helt objektivt er Real de fortjente vinder af CHL . De er s.. seje og ligaen har de nærmest vundet mere overlegent end PSG i frankrig.

Forstil det var Barca som gang på gang kunne vende kampene på denne måde. Det ville jo blive en lang ros af La masia fundamentet , sammenhold m.m og vinder mentalitet på alle niveauer I hele klubben . Ikke et ord om held tænker jeg !!

Red
Indlæg: 162
Tilmeldt: tors sep 03, 2020 4:01 pm
Blevet takket: 13 gange

Re: Champions league

Indlæg af Red »

Filten skrev:
ons maj 04, 2022 11:46 pm
Fatter ikke han tog de bruyne ud. Han taber hovedet i de vigtige kampe pep. Tidligere sæsoner kom han med eksperimenterende opstillinger og røg ud på det.
Altså nu var det jo så Gundogan der startede angrebet der endte med det mål som de burde have gået videre på, så helt væk var det vel ikke?

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1580
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: Champions league

Indlæg af Champione »

Seriøst, hvad er det Real kan? Jeg kan ikke begribe det.
De har i alle runder efter gruppespillet været dårligst i 3 ud af 4 halvlege - og alligevel går de videre.
Hvad er det for et psykologisk pres de får lagt ned over modstanderen?

Modstanderne har alle mulighederne for at lukke opgørene. City vælter sig i chancer i første opgør og har også chancen for dødsstødet igår - men det går seriøst som det altid gør.

Jeg kan simpelthen ikke fatte hvordan modstanderens koncept, og verdensklassespillere fryser til is, og glemmer alt om hvad fodbold overhovedet er.

Real har alt det, som Barca ikke har i sin europæiske kampagne - og de formår at hænge på, når presset er størst - og her knækker vi ALTID.
De har et lorte hold, lorte trup og spiller intetsigende. Men de har et eller mentalt overskud, og de formår at bringe modstanderen ud af fatning, selvom de ved hvad der venter. :roll:

Jeg kan simpelthen ikke have hvis de vinder titlen. Vurderet på alle opgør efter gruppespil ville det alligevel være det vildeste tyveri i historien :wtf:
---------------------------------------
Barca is my religion!

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: Champions league

Indlæg af VicValde »

Champione skrev:
tors maj 05, 2022 7:11 am
Seriøst, hvad er det Real kan? Jeg kan ikke begribe det.
De har i alle runder efter gruppespillet været dårligst i 3 ud af 4 halvlege - og alligevel går de videre.
Hvad er det for et psykologisk pres de får lagt ned over modstanderen?

Modstanderne har alle mulighederne for at lukke opgørene. City vælter sig i chancer i første opgør og har også chancen for dødsstødet igår - men det går seriøst som det altid gør.

Jeg kan simpelthen ikke fatte hvordan modstanderens koncept, og verdensklassespillere fryser til is, og glemmer alt om hvad fodbold overhovedet er.

Real har alt det, som Barca ikke har i sin europæiske kampagne - og de formår at hænge på, når presset er størst - og her knækker vi ALTID.
De har et lorte hold, lorte trup og spiller intetsigende. Men de har et eller mentalt overskud, og de formår at bringe modstanderen ud af fatning, selvom de ved hvad der venter. :roll:

Jeg kan simpelthen ikke have hvis de vinder titlen. Vurderet på alle opgør efter gruppespil ville det alligevel være det vildeste tyveri i historien :wtf:

Der er ikke noget, der hedder tyveri - Real har ikke spillet pænest, men de har scoret mest. Det er bare sådan det er. Det er altså en trist mentalitet a lá når Real altid skyder Barca “but we had possession”-flosklen i skoene. Spillet bliver ikke vundet på statistik - de bliver tydeligvis vundet på den mentalitet, de formår gang på gang at finde frem. Anerkend det dog. Indtil 1-0 i går spillede Real da også klart bedst mod City, som ret beset ikke havde meget at komme med.

Alt det her med at de har et elendigt hold, osv når de vinder ligaen så komfortabelt og står i en CL finale efter at have slået nogle af de dygtigste (og rigeste) klubber ud vidner om noget helt specielt. At kalde det tyveri er simpelthen det mest bitre, der er blevet skrevet i denne tråd.

Tillykke til dem. Jeg er ret sikker på, at Barca også spiller med til det sidste næste år.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14992
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1682 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: Champions league

Indlæg af Lopezzz »

Champione skrev:
tors maj 05, 2022 7:11 am
Seriøst, hvad er det Real kan? Jeg kan ikke begribe det.
De har i alle runder efter gruppespillet været dårligst i 3 ud af 4 halvlege - og alligevel går de videre.
Hvad er det for et psykologisk pres de får lagt ned over modstanderen?

Modstanderne har alle mulighederne for at lukke opgørene. City vælter sig i chancer i første opgør og har også chancen for dødsstødet igår - men det går seriøst som det altid gør.

Jeg kan simpelthen ikke fatte hvordan modstanderens koncept, og verdensklassespillere fryser til is, og glemmer alt om hvad fodbold overhovedet er.

Real har alt det, som Barca ikke har i sin europæiske kampagne - og de formår at hænge på, når presset er størst - og her knækker vi ALTID.
De har et lorte hold, lorte trup og spiller intetsigende. Men de har et eller mentalt overskud, og de formår at bringe modstanderen ud af fatning, selvom de ved hvad der venter. :roll:

Jeg kan simpelthen ikke have hvis de vinder titlen. Vurderet på alle opgør efter gruppespil ville det alligevel være det vildeste tyveri i historien :wtf:
Jeg så slet ikke kampen. Jeg skrev en kommentar i aftes og gik i seng i håb om at puta ville ryge ud.
Tænk at Kroos, Casemiro, Asensio, Militao, Vasquez, Vinicius, Rodrygo og flere intetsigende underdogs har stille og roligt udspillet nogle af de største stjerner i verden.

What The Fucking What!??? :wtf:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14992
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1682 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: Champions league

Indlæg af Lopezzz »

Daluigi skrev:
ons maj 04, 2022 11:05 pm
Det er for vildt hvordan samtlige hold går emotionelt ned, hver gang Real formår at udligne…

Nå, men jeg har tjent små 8000kr på den her groteske udvikling, og hvis Liverpool så kan holde stand og aflive den her forpestede facistklub, så er det vel godt givet ud i sidste ende.
Mig og min ven har puta til at vinde hele lortet. Vi gav 500 kr hver til odds 11.75. Lige nu giver de os næsten halvdelen (5200 kr) til at lukke væddemålet.
Jeg tror at vi lukker lortet :lol:
MDCCCXCIX

Antimadridista
Indlæg: 9220
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Lopezzz skrev:
tors maj 05, 2022 7:42 am
Daluigi skrev:
ons maj 04, 2022 11:05 pm
Det er for vildt hvordan samtlige hold går emotionelt ned, hver gang Real formår at udligne…

Nå, men jeg har tjent små 8000kr på den her groteske udvikling, og hvis Liverpool så kan holde stand og aflive den her forpestede facistklub, så er det vel godt givet ud i sidste ende.
Mig og min ven har puta til at vinde hele lortet. Vi gav 500 kr hver til odds 11.75. Lige nu giver de os næsten halvdelen (5200 kr) til at lukke væddemålet.
Jeg tror at vi lukker lortet :lol:
Lad den køre. Det er en sikker gevinst. Real kan ikke undgå at vinde den.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1580
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: Champions league

Indlæg af Champione »

VicValde skrev:
tors maj 05, 2022 7:26 am
Champione skrev:
tors maj 05, 2022 7:11 am
Seriøst, hvad er det Real kan? Jeg kan ikke begribe det.
De har i alle runder efter gruppespillet været dårligst i 3 ud af 4 halvlege - og alligevel går de videre.
Hvad er det for et psykologisk pres de får lagt ned over modstanderen?

Modstanderne har alle mulighederne for at lukke opgørene. City vælter sig i chancer i første opgør og har også chancen for dødsstødet igår - men det går seriøst som det altid gør.

Jeg kan simpelthen ikke fatte hvordan modstanderens koncept, og verdensklassespillere fryser til is, og glemmer alt om hvad fodbold overhovedet er.

Real har alt det, som Barca ikke har i sin europæiske kampagne - og de formår at hænge på, når presset er størst - og her knækker vi ALTID.
De har et lorte hold, lorte trup og spiller intetsigende. Men de har et eller mentalt overskud, og de formår at bringe modstanderen ud af fatning, selvom de ved hvad der venter. :roll:

Jeg kan simpelthen ikke have hvis de vinder titlen. Vurderet på alle opgør efter gruppespil ville det alligevel være det vildeste tyveri i historien :wtf:

Der er ikke noget, der hedder tyveri - Real har ikke spillet pænest, men de har scoret mest. Det er bare sådan det er. Det er altså en trist mentalitet a lá når Real altid skyder Barca “but we had possession”-flosklen i skoene. Spillet bliver ikke vundet på statistik - de bliver tydeligvis vundet på den mentalitet, de formår gang på gang at finde frem. Anerkend det dog. Indtil 1-0 i går spillede Real da også klart bedst mod City, som ret beset ikke havde meget at komme med.

Alt det her med at de har et elendigt hold, osv når de vinder ligaen så komfortabelt og står i en CL finale efter at have slået nogle af de dygtigste (og rigeste) klubber ud vidner om noget helt specielt. At kalde det tyveri er simpelthen det mest bitre, der er blevet skrevet i denne tråd.

Tillykke til dem. Jeg er ret sikker på, at Barca også spiller med til det sidste næste år.
Tja - der er vel plads til forskellige meninger. Jeg mener ikke Real har en særlig konkurrencedygtig trup og er ikke imponeret af deres spanske mesterskab, hvor de vinder titlen i konkurrenternes frafald. Den spanske top i år er helt off.
Jeg fremhæver hverken statistik eller andet - men kan konstatere, at modstanderne mangler det sidste held/dygtighed i alle 3 finalerunder. Grealish har to kæmpe chancer - og redning på målstregen igår.
Chelsea har Madrid helt nede i sækken på Bernabeu og det er under at de på deres 29 afslutninger ikke lukker opgøret - og PSG kører dem rundt indtil en verdensklassekeeper på mærkværdig vis forærer Benzema et mål og sætter dem igang.

Og det er lige så fakta, som dine fakta om flest scorede mål samlet set.

Men Real er videre - og jeg anerkender, at de har et mentalt overskud og en udefinerbar tro på tingene, selvom når tingene er mørkest. Det er sådan set også det, som jeg starter med fremhæve i mit oprindelige indlæg.

Og jeg tillader mig at melde et tyveri på turneringen - de har en mærkværdig evne til at gå videre i den turnering - for hvor har de dog gået videre som næstbedst i ufatteligt mange kampe på deres mange CL-titler.

Der sker mærkværdige ting i deres kampagner, mærkværdige målmandsfejl især, gigantiske fejl hos modstander, dommertække - men ja - det ændrer ikke på deres titelraid.

Ja - jeg er freaking bitter - vores største rival suser derudaf - og ved du hvad? Jeg kan sagtens anerkende når modstanderhold er bedre - selv de største rivaler. Og ikke nødvendigvis på samme dyder som Barca - anerkender man kan være dygtig til forskellige ting - men Real er bare oftest klart næstbedst - men har noget udefinerbart i kampene, hvor presset på modstanderne tilsyneladende sætter sig. Vanvittigt dygtige hold og spillere ryger helt ud af tangenten og kan ikke sætte to afleveringer sammen når det opstår. Det er selvfølgelig en styrke - specielt når de gør det igen og igen.
MEN - at kalde de er bedst fordi de scorer flest mål - og så må det jo være fortjent - er simpelthen for lavt og unuanceret.
Senest rettet af Champione tors maj 05, 2022 9:01 am, rettet i alt 1 gang.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Trotter
Indlæg: 8
Tilmeldt: søn aug 20, 2017 2:40 pm
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Champions league

Indlæg af Trotter »

Lopezzz skrev:
tors maj 05, 2022 7:42 am
Mig og min ven har puta til at vinde hele lortet. Vi gav 500 kr hver til odds 11.75. Lige nu giver de os næsten halvdelen (5200 kr) til at lukke væddemålet.
Jeg tror at vi lukker lortet :lol:
Lige nu står en Madrid sejr til odds 2.62 på Bet365.
Så selv hvis du ville lade den køre, så kan det betale sig at lukke den og lave et nyt vædemål.

Antimadridista
Indlæg: 9220
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Champione skrev:
tors maj 05, 2022 7:11 am
Seriøst, hvad er det Real kan? Jeg kan ikke begribe det.
De har i alle runder efter gruppespillet været dårligst i 3 ud af 4 halvlege - og alligevel går de videre.
Hvad er det for et psykologisk pres de får lagt ned over modstanderen?

Modstanderne har alle mulighederne for at lukke opgørene. City vælter sig i chancer i første opgør og har også chancen for dødsstødet igår - men det går seriøst som det altid gør.

Jeg kan simpelthen ikke fatte hvordan modstanderens koncept, og verdensklassespillere fryser til is, og glemmer alt om hvad fodbold overhovedet er.

Real har alt det, som Barca ikke har i sin europæiske kampagne - og de formår at hænge på, når presset er størst - og her knækker vi ALTID.
De har et lorte hold, lorte trup og spiller intetsigende. Men de har et eller mentalt overskud, og de formår at bringe modstanderen ud af fatning, selvom de ved hvad der venter. :roll:

Jeg kan simpelthen ikke have hvis de vinder titlen. Vurderet på alle opgør efter gruppespil ville det alligevel være det vildeste tyveri i historien :wtf:
Det er i hovedet det foregår.

Real har en benzema i sit livs form. Måske verdens pt bedste målmand og generelt en fin trup. Men hverken trupmæssigt eller spillemæssigt, er de blandt verdens 4-5 bedste hold.

Men deres trup har en nyere historie med at lykkes (16-18), selvom niveauet ikke længere er på samme stadie. Dertil er der en klubmentalitet som ikke findes andre steder. Jeg tror ikke man kan forklare eller mærke det med mindre man er ansat eller spiller i Real Madrid. De tror simpelthen på, HVER GANG, at bliver vi bare ved og ved og kæmper og kæmper, så plejer det at lykkes.

Hvor andre hold forkramper og bliver nervøse i store kampe og når det spidser til (i særdeleshed hold som PSG og City, hvor klubatmosfæren netop ikke er en historie med sejre, men en helt afsindig trang efter den ypperste pokal, som hver gang selvforstærker og øger nervøsiteten og gør det hele forkrampet), så er det som om Real kalkulerer med at deres modstandere spiller mindre afslappede, koger lidt indeni og mister overblikket og køligheden de sidste 10-15-20 min.

Jeg er overbevist om at stoppede man disse kampe mod PSG og City (og lidt mindre grad mod Chelsea) 20 min før tid og målte stressniveauet mm hos Real og PSG/ City, ville der være er mærkbar forskel i Reals favør.

Det er noget de har fået opbygget gennem årene og i særdeleshed de sidste 7-8 år. Tror faktisk comebacket mod Atlético tilbage i 14 (udlignede i sidste minut) kickstartede den nyere Real æra omkring at de altid formår at have lidt ekstra kølighed mod slutningen og i tilspidsede momentet.

Selvfølgelig har de et godt hold og gode spillere, men både PSG og City har stærkere trupper/spillere og spillede generelt bedre og havde flere chancer overordnet set, men ved det mentale, der vinder Real bare et utal af kampe.

Det er en styrke de har, som man bare må acceptere.

I finalen vil Liverpool også møde op med en vis både historisk og nyere erfaring med sejre og succes i CL, men ift Real, er også de underdanige på dette punkt. Derfor føler jeg mig også overbevist om at Real vinder. Det foregår 50% i hovederne i sådan en kamp.

Edit: som du nævner længere oppe, vil det være lettere som Barca fan at acceptere, hvis Real var dominerende, lukkede modstandererne ned og vandt sikre sejre. Så var det ligesom sådan det var!! Den bedste vinder etc. Sådan føles det bare ikke.

Men de er uovertrufne i deres tro og mentale overskud, hvilket vil fortsætte i det mindste til folk som krois, Modric, casemiro og Benz er i klubben.

Ift det her med ro/kølighed. Da de røg ud i 19, var det til et Ajax hold ingen havde forventninger til og som kunne spille helt frigjorte.
I 20 var det godt nok mod city, men det var i 8/dels finalen, hvor presset ikke er helt oppe at ringe endnu for City..!

Alias-A
Indlæg: 669
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 39 gange
Blevet takket: 78 gange

Re: Champions league

Indlæg af Alias-A »

Man må tage hatten af for RM’s mentale overskud og tro på sejren. Men personligt synes jeg ikke deres finaleplads er specielt imponerende eller overbevisende.

De har vaklet mod alle modstandere og været langt nede i sækken indtil sidste øjeblik. De har på intet tidspunkt spillet bedst over 2 opgør eller været overlegne. Og når man kigger på kampens forløb igår, så er det også marginaler der gør at kampen ikke er lukket med +2 mål inden de kommer tilbage.

Fodbold handler om resultater, men for mig handler det sgu også om måden man vinder på. Ellers var jeg konverteret til real fan for længst :lol:
93' Iniesta

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster