Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Vi skal vinde og forsvare med bolden, og derfor undrer det mig også, at du vil have de meget fysiske betonede spillere til klubben
Ja, og hvor godt er det gået de sidste kampe? Modstanderne pisser lige igennem vores presspil, eller mangel på samme. En spiller som Tchouaméni er ikke kun en fysisk spiller. Han er en fremragende teknikker med en udsøgt fysik. Han bliver helt klart en af de bedste DM i verden det næste årti. Han er der allerede og han er 22.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Ingen tvivl Easy! Han kan noget men det er “mange” penge. Især når vores backer er lort.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

EasyBuddhist skrev:
man apr 25, 2022 10:01 pm
Vi skal vinde og forsvare med bolden, og derfor undrer det mig også, at du vil have de meget fysiske betonede spillere til klubben
Ja, og hvor godt er det gået de sidste kampe? Modstanderne pisser lige igennem vores presspil, eller mangel på samme. En spiller som Tchouaméni er ikke kun en fysisk spiller. Han er en fremragende teknikker med en udsøgt fysik. Han bliver helt klart en af de bedste DM i verden det næste årti. Han er der allerede og han er 22.
Dårligt men inden de kampe gik det meget fint. Og så er spørgsmålet om det er bredden eller hvad det er der gør at vi er faldet i kvalitet.

Omkring Tchouaméni så tror jeg ikke vi har pengene. Om han bliver en af de bedste ved jeg ikke. Men jeg ved at vi i demb og de Jong har to dyre drengene løbende rundt som fik samme prædikat men ikke har leveret i nærheden af hvad man skulle tro da de blev hentet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Og nu er det altså heller ikke, fordi vi spillede gudebold i den`gode` periode. En markant forskel er, at,vi var markant mere kliniske, og det gav helt enormt meget ro til en trup, hvor fundamentet i høj grad er skrøbeligt.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

selv de tarveligste præstationer de seneste 7 kampe, da har vi kunne score 2-3 kasser, hvis bare man omsatte chancerne, og det går Lewan, Raphinha og Ansu i høj grad. Så gør det mindre, at man lukker en pind ind i ny og næ. Med det angreb kan man næsten lave en Luis Enrique med MSN
Ja, problemet har netop ikke været målene, men at bevare boldkontrollen. Med andre ord, angrebet er ikke problemet, det er forsvaret, hvorfor? Prøv at kigge på det. Det er uden tvivl det ringeste forsvar vi har haft de sidste....ja, jeg ved sgu ikke hvor længe. Piqué, Alba og Busi ser måske godt ud på papiret, men de er 35, 33 og 34 år. Hvem har tre så gamle forsvarsspillere i startopstillingen? Så er der Araujo, som har store problemer med at spille bolden rundt og Garcia, der har store problemer med at forsvare pga fysikken. Lenglet fysisk? Nej, han har store problemer i duellerne. RB gider jeg slet ikke starte på. Den er blevet pisset på, siden Alves smuttede første gang.
måske vi kan hente Vidal og Paulinho til billige penge
Hvorfor vil du det? Man har lige hentet Kessie, så hvis det er det, du vil, så skal du nok få din lyst styret. Jeg vil langt hellere have en Yaya eller Keita og, det er der, Tchouaméni kommer ind, bare mere tilbage trukket.
vi kan blot kigge på Lenglet, Araujo, Dembele, Adama og Auba for at se, hvor mange problemer det giver.
Vi kan da godt kigge på dem. Jeg ved ikke, hvad du ser, men jeg ser en lang række spillere, der højest burde være backups. I forhold til det fysiske, så er der ikke mange af dem, der ligger i den kategori, ellers tror jeg godt nok, du helt har misforstået, hvad jeg mener med fysik.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
man apr 25, 2022 10:02 pm
Ingen tvivl Easy! Han kan noget men det er “mange” penge. Især når vores backer er lort.
Ja, det kan være svært at vide, hvor man skal starte. Men igen, jeg tænker ud fra, der er en pose "Haaland" penge at gøre med. Men han er vanvittig i nærkampene. Jeg så ham tage Osimhen fuldstændig ud af en kamp. Han begravede ham nærmest.
Og så er spørgsmålet om det er bredden eller hvad det er der gør at vi er faldet i kvalitet.
Bredden kan gøre noget, men starteren er trods alt der, hvor de store kampe skal vindes og der, hvor det gør ondt, når der skal spilles mange kampe.
Senest rettet af EasyBuddhist man apr 25, 2022 11:07 pm, rettet i alt 2 gange.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

EasyBuddhist skrev:
man apr 25, 2022 10:33 pm
Piquénbauer skrev:
man apr 25, 2022 10:02 pm
Ingen tvivl Easy! Han kan noget men det er “mange” penge. Især når vores backer er lort.
Ja, det kan være svært at vide, hvor man skal starte. Men igen, jeg tænker ud fra, der er en pose "Haaland" penge at gøre med.
Og hvis man har det så skal de selvfølgelig bruges. Jeg tror omvendt ikke at der er haaland penge og de penge man evt vllle bruge på sådan en handel kom fra et eller andet sort hul som man kun ville “besøge” pga haalands kvalitet. Hullet er nu lukket og glemt ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
man apr 25, 2022 10:36 pm
EasyBuddhist skrev:
man apr 25, 2022 10:33 pm
Piquénbauer skrev:
man apr 25, 2022 10:02 pm
Ingen tvivl Easy! Han kan noget men det er “mange” penge. Især når vores backer er lort.
Ja, det kan være svært at vide, hvor man skal starte. Men igen, jeg tænker ud fra, der er en pose "Haaland" penge at gøre med.
Og hvis man har det så skal de selvfølgelig bruges. Jeg tror omvendt ikke at der er haaland penge og de penge man evt vllle bruge på sådan en handel kom fra et eller andet sort hul som man kun ville “besøge” pga haalands kvalitet. Hullet er nu lukket og glemt ;-)
Lad os se, jeg er ikke sikker på, du har ret. Jeg tror, der sker noget vildt ;-)
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Det ville være fedt!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

thomas
Indlæg: 190
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af thomas »

Piquénbauer skrev:
man apr 25, 2022 7:58 pm
Jeg tror ikke pengene er der til den slags handler. Ikke engang efter salg af de jong. Men det siger også en del om vores positioner i forhold til emnet.
Men vi ville have været stillet lidt bedre, hvis vi havde spillet med om de 100 mio EL + UEFA supercup ville have givet. Faktisk ville vi have fået halvdelen bare ved at møde op til finalerne. Derfor var det sgu også lidt sørgeligt at høre på dem, der ikke synes EL var værd at satse på, fordi det ikke var 'fint' nok til Barca, og at supercupper er noget kommercielt lort - når man er fattig er det fint at spille med om penge.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

I øvrigt, fandt lige denne her, da jeg ledte efter noget andet.

https://totalfootballanalysis.com/artic ... ge-profile
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

thomas skrev:
man apr 25, 2022 11:01 pm
Piquénbauer skrev:
man apr 25, 2022 7:58 pm
Jeg tror ikke pengene er der til den slags handler. Ikke engang efter salg af de jong. Men det siger også en del om vores positioner i forhold til emnet.
Men vi ville have været stillet lidt bedre, hvis vi havde spillet med om de 100 mio EL + UEFA supercup ville have givet. Faktisk ville vi have fået halvdelen bare ved at møde op til finalerne. Derfor var det sgu også lidt sørgeligt at høre på dem, der ikke synes EL var værd at satse på, fordi det ikke var 'fint' nok til Barca, og at supercupper er noget kommercielt lort - når man er fattig er det fint at spille med om penge.
Der er noget der siger mig at du stadig ikke har forstået hvor jeg stod. Men ok ingen grund til igen, igen at køre rundt i det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygters

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
man apr 25, 2022 10:21 pm
selv de tarveligste præstationer de seneste 7 kampe, da har vi kunne score 2-3 kasser, hvis bare man omsatte chancerne, og det går Lewan, Raphinha og Ansu i høj grad. Så gør det mindre, at man lukker en pind ind i ny og næ. Med det angreb kan man næsten lave en Luis Enrique med MSN
Ja, problemet har netop ikke været målene, men at bevare boldkontrollen. Med andre ord, angrebet er ikke problemet, det er forsvaret, hvorfor? Prøv at kigge på det. Det er uden tvivl det ringeste forsvar vi har haft de sidste....ja, jeg ved sgu ikke hvor længe. Piqué, Alba og Busi ser måske godt ud på papiret, men de er 35, 33 og 34 år. Hvem har tre så gamle forsvarsspillere i startopstillingen? Så er der Araujo, som har store problemer med at spille bolden rundt og Garcia, der har store problemer med at forsvare pga fysikken. Lenglet fysisk? Nej, han har store problemer i duellerne. RB gider jeg slet ikke starte på. Den er blevet pisset på, siden Alves smuttede første gang.
måske vi kan hente Vidal og Paulinho til billige penge
Hvorfor vil du det? Man har lige hentet Kessie, så hvis det er det, du vil, så skal du nok få din lyst styret. Jeg vil langt hellere have en Yaya eller Keita og, det er der, Tchouaméni kommer ind, bare mere tilbage trukket.
vi kan blot kigge på Lenglet, Araujo, Dembele, Adama og Auba for at se, hvor mange problemer det giver.
Vi kan da godt kigge på dem. Jeg ved ikke, hvad du ser, men jeg ser en lang række spillere, der højest burde være backups. I forhold til det fysiske, så er der ikke mange af dem, der ligger i den kategori, ellers tror jeg godt nok, du helt har misforstået, hvad jeg mener med fysik.
I) vi er helt enige om, at der mangler noget på boldkontrollen. Det nødvendiggør imidlertidig ikke død og pine din definition på fysik, men snarere teknik og taktisk forståelse - Iniesta, Xavi og Busq er vel det bedste eksempel herpå.
Først og fremmest gælder det om at holde fast i bolden.. og her spiller angrebet også en stor rolle. De kontinuerlige boldtab fra Dembele og Auba side har gjort ondt de seneste kampe, specielt når presspillet ikke fungerer perfekt giver det omstillingsmuligheder og mange løbne.

Jeg holder fast i, at det overordnede problem ligger på det strukturelle plan (sikker boldomgang, presspillet). Når det fungerer kan vi godt spille fin bold med Pique, Busq og Alba på banen. Forstå mig ret - i den perfekte verden udskiftede vi dem med yngre versioner, men der så skal vi have fat i en seddeltrykke.

Og når nu det strukturelle plan overordnet giver problemerne, så finder jeg det uhensigtsmæssigt at indkøbe dyre spillere (eks. Tchouaméni), der ikke passer perfekt i konceptet. En 75 mil euro mand skal passe perfekt i konceptet IMO, og der er Tchouaméni bare ikke.

Samtidig hjælper det på alle niveau, hvis man rent faktisk score på sine chancer…, hvilket var min pointe med angtiberne, også på den kontinuerlige indarbejdning af de strukturelle aspekter.

II) Vidal og Paulinho - det var en joke ifht. dit fokus på det fysiske. Som jeg skrev tidligere, så anser jeg ikke Tchouaméni væsentligt forskellig fra Kessie på det teknisk/taktiske niveau. De er begge en del af en db. pivot med deres væsentligste styrker i erobringsspillet og mangler med bolden.

III) de nævnte spillere burde ikke være backups primært pga. manglende fysik, men deres manglende taktiske/tekniske færdigheder (de er simpelthen ikke gode nok til possesion delen, og dermed bliver de en liabilitet for holdet som helhed).Vi har haft masse af spillere, der ikke var fysiske (din def.) pragteksemplarer, men klarede sig ganske fint på trods. Faktisk har det vel næsten været omvendt, dvs. vi har haft flest spillere, der klarede sig fremragende på trods af deres fysik.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2641
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

EasyBuddhist skrev:
man apr 25, 2022 9:54 pm
Piquénbauer skrev:
man apr 25, 2022 9:41 pm
Nej selvfølgelig ikke. Puyol var ok på bolden og spillede sammen med spillere der var rigtig gode. Problemet er når man har to af de type.

Omkring Bremer så ville jeg ikke med vores nuværende situation bruge 25 mio på en uprøvet 25 årige brasilianer fra torino. Han har sikkert spillet flot men der er mange af den type spillere hver sæson. Med AC, Garcia, Araujo og Pique er vi fint dækket ind. Ellers må vi kigge på b-holdet.
https://fbref.com/en/players/5fd5ed86/Gleison-Bremer

Prøv at se hans defensive stats :eek:

i forhold van Dijks

https://fbref.com/en/players/e06683ca/Virgil-van-Dijk

Så ved jeg godt, han halter lidt efter på pasningen, men det handler ofte også om spillestil og om det at spille på et tophold vs et bundhold.
Jeg synes man skulle have købt Rüdiger, også det med at han nu skal til Real. Alaba 2.0
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7160
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1865 gange
Blevet takket: 1111 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

❗️ Sergi Roberto has accepted Barça's renewal offer and will continue for one more season. [sport]

Xavi conveyed his total confidence in him and asked him to renew. Roberto feels great and could make next week's squad list for the game vs. Mallorca. [sport]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster