7 - Ferran Torres

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 19 - Ferran Torres

Indlæg af EasyBuddhist »

Filten skrev:
tors mar 24, 2022 9:57 am
Isageren skrev:
tors mar 24, 2022 9:56 am
Filten skrev:
tors mar 24, 2022 9:55 am
EasyBuddhist skrev:
tors mar 24, 2022 8:27 am
DeanCassady skrev:
tors mar 24, 2022 1:37 am
Fati og Dembélé har ingenlunde samme profil, så jeg ser ikke umiddelbart gyldigheden i den sammenligning. Førstnævnte er, akkurat som Ferran, gladere for at søge ind i banen end mod baglinjen, hvilket vel netop også er grunden til, at han har vist sig så helvedes målfarlig.
Fati og Dembélé har meget den samme profil, men Dembélé er unik på den måde, han er så to benet, som han er. Jeg har umiddelbart svært ved at se, hvem der har en så overlegen evne til at gå begge veje. Hvis jeg skulle pege en, så vil det dog være Fati, som er ganske habil med sin (svage) venstre fod. Selvom han oftere søger ind i banen, så evner han fuldt at gå til baglinjen. Der, hvor de differentierer fra hinanden, er at Fati er en mere klinisk målscorer, hvor Dembélé er bedre mand-mand. Det vil på mange måder være det perfekte setup med Fati og Dembélé på hver sin kant og Ferran liggende centralt, hvis alle tre er i topform vel og mærke. Det vil være et mareridt for et hvilket som helst forsvar at står over for dem, da deres bevægelighed vil være ekstrem.
Problemet med Dembele er, at han virker farlig, men han får jo ikke for alvor udnyttet sin evne til at komme fri af modstanderen og få den puttet i kassen, sådan har det jo været siden hans ankomst.
Til gengæld ligger han en målgivende aflevering.
ja på det seneste.
I virkeligheden er det vel den største forandring Dembélé har gennemgået under Xavi. Han er blevet en assisterende spiller i verdensklasse og det klæder ham. Han får udnyttet sine forcer bedre og har begrænset hans svage aktioner. Et år mere under Xavi uden skader og man vil have en verdensklasse spiller, det er jeg ikke i tvivl om.

Det dummeste Dembélé kunne gøre lige nu, var at tage til PSG. Det miljø vil simpelthen være dræbende for hans udvikling. Så ville han få langt mere ud af at komme til PL, hvor den fysiske træning ville gavne ham. Bayern vil også være et godt match, men som det er nu, så er der intet bedre miljø for Dembélé end i Barca.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 19 - Ferran Torres

Indlæg af DeanCassady »

EasyBuddhist skrev:
tors mar 24, 2022 8:27 am
DeanCassady skrev:
tors mar 24, 2022 1:37 am
Fati og Dembélé har ingenlunde samme profil, så jeg ser ikke umiddelbart gyldigheden i den sammenligning. Førstnævnte er, akkurat som Ferran, gladere for at søge ind i banen end mod baglinjen, hvilket vel netop også er grunden til, at han har vist sig så helvedes målfarlig.
Fati og Dembélé har meget den samme profil, men Dembélé er unik på den måde, han er så to benet, som han er. Jeg har umiddelbart svært ved at se, hvem der har en så overlegen evne til at gå begge veje. Hvis jeg skulle pege en, så vil det dog være Fati, som er ganske habil med sin (svage) venstre fod. Selvom han oftere søger ind i banen, så evner han fuldt at gå til baglinjen. Der, hvor de differentierer fra hinanden, er at Fati er en mere klinisk målscorer, hvor Dembélé er bedre mand-mand. Det vil på mange måder være det perfekte setup med Fati og Dembélé på hver sin kant og Ferran liggende centralt, hvis alle tre er i topform vel og mærke. Det vil være et mareridt for et hvilket som helst forsvar at står over for dem, da deres bevægelighed vil være ekstrem.

Når du siger, Ferran er gladere for at gå indvendig, så hænger det sammen med, han spiller så meget i venstre side. Hvis han kom over i sin naturlige højre side, så vil man se ham komme langt mere til baglinjen, end han gør nu.
Der er ingen tvivl om, at Ansu har evnerne, men det er næppe dét, han virkelig excellerer i. Hans spidskompetence er hans umiskendelig evne til at finde de rette positioner og sidenhen afslutte. Dembélé har, som du nævner, den enorme fordel, at han er så tobenet, som man kan blive, og det er rigtigt nok, mere end umådeligt svært at finde en tilsvarende profil, men jeg skulle gerne mene, at der findes kantspillere, der er tættere på hans profil end Ansu og Ferran.

Ferran er gladere for at gå ind i banen, fordi det er dér, man bedst udnytter hans styrker. Akkurat som det er tilfældet med Ansu.
Robert Zimmerman

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 19 - Ferran Torres

Indlæg af EasyBuddhist »

Det bliver spændende, hvordan Xavi vil spile med Fati. Damn, jeg glæder mig! Det bliver et vildt angreb
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 19 - Ferran Torres

Indlæg af Dytrax »

EasyBuddhist skrev:
tors mar 24, 2022 11:36 am
Det bliver spændende, hvordan Xavi vil spile med Fati. Damn, jeg glæder mig! Det bliver et vildt angreb
Ja for pokker, jeg ville nødigt være forsvarsspiller og stå overfor dem. Helt vildt, som stemningen er vendt efter Xavis ankomst.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 19 - Ferran Torres

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Dytrax skrev:
tors mar 24, 2022 11:52 am
EasyBuddhist skrev:
tors mar 24, 2022 11:36 am
Det bliver spændende, hvordan Xavi vil spile med Fati. Damn, jeg glæder mig! Det bliver et vildt angreb
Ja for pokker, jeg ville nødigt være forsvarsspiller og stå overfor dem. Helt vildt, som stemningen er vendt efter Xavis ankomst.
Jeg tænker at Xavi går all in på den her opstilling:

--------------------Stegen---------------------
-------------------Aruojo----------------------
------Gavi, De Jong, Busquets, Pedri------
--Adama, Demb, Aube, Ferran, ansu------

Det der, det er offentivt !
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 19 - Ferran Torres

Indlæg af Dytrax »

:lol: :lol:

Fuck forsvaret. Alle ved, at det bedste forsvar er... Angreb!

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 19 - Ferran Torres

Indlæg af Kvoller »


Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 19 - Ferran Torres

Indlæg af Piquénbauer »

Jaja han er stadig dårlig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: 19 - Ferran Torres

Indlæg af Rekick »

Piquénbauer skrev:
fre apr 22, 2022 2:56 pm
Jaja han er stadig dårlig.
Du har ret, klart den værste spiller der har spillet for Barca. Vildt at Xavi overhovedet gider at smide ham på banen :wtf:

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 19 - Ferran Torres

Indlæg af Antimadridista »

Rekick skrev:
fre apr 22, 2022 3:55 pm
Piquénbauer skrev:
fre apr 22, 2022 2:56 pm
Jaja han er stadig dårlig.
Du har ret, klart den værste spiller der har spillet for Barca. Vildt at Xavi overhovedet gider at smide ham på banen :wtf:
Tror det var ironisk…. ;-)

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: 19 - Ferran Torres

Indlæg af Rekick »

Antimadridista skrev:
fre apr 22, 2022 6:28 pm
Rekick skrev:
fre apr 22, 2022 3:55 pm
Piquénbauer skrev:
fre apr 22, 2022 2:56 pm
Jaja han er stadig dårlig.
Du har ret, klart den værste spiller der har spillet for Barca. Vildt at Xavi overhovedet gider at smide ham på banen :wtf:
Tror det var ironisk…. ;-)
Jeg mente det :twisted:

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 11 - Ferran Torres

Indlæg af Drake »

Når, nu har jeg rettet Ferrans nye nummer, han får åbenbart nr. 11 :roll:

https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/offi ... er-11.html

Det er irriterende, når er ikke er eller kommer til at blive noget specielt. Så hellere Raphinha få det :problem:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 11 - Ferran Torres

Indlæg af Magnus Frost »

Bortset fra LewanGoalski er Ferran vores topscorer... :-o
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 11 - Ferran Torres

Indlæg af DeanCassady »

Han er dybt undervurderet, og der er langt mere styr på spillet, når han er på banen end med kamikaze-drengene, Dembélé og Raphinha, på hver deres kant.
Robert Zimmerman

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 11 - Ferran Torres

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster