Ousmane Dembélé

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af EasyBuddhist »

Magnus Frost skrev:
ons mar 23, 2022 8:25 pm
Isageren skrev:
ons mar 23, 2022 7:29 pm
Antimadridista skrev:
ons mar 23, 2022 7:00 pm
Væk med ham.
Hvem skal være den udfordrende, hurtige kantspiller, som derudover skaber chancer og har overblik for sine medspillere?

Jeg synes allerede Adama har klaret den opgave bedre end man kunne regne med fra starten ! ( ikke lige så godt som Dembélé, men stadig temmelig godt!)

Men ja hvis Dembélé smutter, hvem ville så egentlig være en god erstatning at købe ?
Alle rygter går på Raphinha lige nu. Personligt synes Saka vil være det ultimative valg, men han er nok for dyr. Derudover ville jeg teste Gnabry´s bagland for at se om, han kunne være interesseret. Han har kontraktudløb i 2023 og en forlængelse er ikke lige om hjørnet.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14955
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1675 gange
Blevet takket: 1115 gange
Kontakt:

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Lopezzz »

Demb har slået op npgme billeder af Clasico sejr på hans Insta profil. Han har ikke gjort sådan noget i rigtig lang tid.
Måske har Xavi ændret hans mening men jeg er meget pessimistisk. Demb er meget uprofessionel og uforudsigelig.
Jeg håber at han bliver fordi han er ung og dygtig spiller men det bliver ikke nogen katastrofe hvis han smutter.
Vi har Adama og Ansu Fati plus vores skole er fyldt med talenter. Vi skal ikke købe nogen
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2639
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Isageren »

EasyBuddhist skrev:
ons mar 23, 2022 8:32 pm
Magnus Frost skrev:
ons mar 23, 2022 8:25 pm
Isageren skrev:
ons mar 23, 2022 7:29 pm
Antimadridista skrev:
ons mar 23, 2022 7:00 pm
Væk med ham.
Hvem skal være den udfordrende, hurtige kantspiller, som derudover skaber chancer og har overblik for sine medspillere?

Jeg synes allerede Adama har klaret den opgave bedre end man kunne regne med fra starten ! ( ikke lige så godt som Dembélé, men stadig temmelig godt!)

Men ja hvis Dembélé smutter, hvem ville så egentlig være en god erstatning at købe ?
Alle rygter går på Raphinha lige nu. Personligt synes Saka vil være det ultimative valg, men han er nok for dyr. Derudover ville jeg teste Gnabry´s bagland for at se om, han kunne være interesseret. Han har kontraktudløb i 2023 og en forlængelse er ikke lige om hjørnet.
Jo, men jeg vil have en "pass-first"-winger, ligesom Dembélé. En uselvisk kant, hvis forcer ligger i at udfordre, have fart og fantastiske afleveringer, ikke kun indlæg
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Antimadridista
Indlæg: 9204
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Antimadridista »

Isageren skrev:
ons mar 23, 2022 7:29 pm
Antimadridista skrev:
ons mar 23, 2022 7:00 pm
Væk med ham.
Hvem skal være den udfordrende, hurtige kantspiller, som derudover skaber chancer og har overblik for sine medspillere?
Jeg tror sagtens Raphinha samlet set kan give minimum samme værdi for os som Demb.

Du rater ham alt for højt. Jo jo topniveauet er ret højt, men han har jo nu i snart 5 år, enten været uhyre svingende eller uhyre ofte skadet.

Jeg vil ikke savne ham.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2639
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Isageren »

Antimadridista skrev:
ons mar 23, 2022 10:26 pm
Isageren skrev:
ons mar 23, 2022 7:29 pm
Antimadridista skrev:
ons mar 23, 2022 7:00 pm
Væk med ham.
Hvem skal være den udfordrende, hurtige kantspiller, som derudover skaber chancer og har overblik for sine medspillere?
Jeg tror sagtens Raphinha samlet set kan give minimum samme værdi for os som Demb.

Du rater ham alt for højt. Jo jo topniveauet er ret højt, men han har jo nu i snart 5 år, enten været uhyre svingende eller uhyre ofte skadet.

Jeg vil ikke savne ham.
Jeg frygter bare at han eksploderer snart. Alle kender til potentialet, og det er længe siden han har døjet med skader i Barcelona.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

oliverfr
Indlæg: 7
Tilmeldt: tors feb 17, 2022 2:23 pm
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af oliverfr »

Isageren skrev:
tors mar 24, 2022 9:57 am
Antimadridista skrev:
ons mar 23, 2022 10:26 pm
Isageren skrev:
ons mar 23, 2022 7:29 pm
Antimadridista skrev:
ons mar 23, 2022 7:00 pm
Væk med ham.
Hvem skal være den udfordrende, hurtige kantspiller, som derudover skaber chancer og har overblik for sine medspillere?
Jeg tror sagtens Raphinha samlet set kan give minimum samme værdi for os som Demb.

Du rater ham alt for højt. Jo jo topniveauet er ret højt, men han har jo nu i snart 5 år, enten været uhyre svingende eller uhyre ofte skadet.

Jeg vil ikke savne ham.
Jeg frygter bare at han eksploderer snart. Alle kender til potentialet, og det er længe siden han har døjet med skader i Barcelona.
Helt enig med Isageren her. Synes han har vist rigtig gode takter på det sidste. Det virker som om han nyder at spille fodbold igen. Derfor mener jeg også man skal give ham tiden, for efter alle de skader og dårlig morale han har haft, skal man bruge tid på at trække sig selv op - som det på nuværende tidspunkt virker som om Xavi har formået at hjælpe ham på vej med.

Hvi han forsætter i denne retning vil jeg ikke være ked af en forlængelse. Dog skal man selvfølgelig ikke kaste for mange penge efter ham. Man kan ikke give en spiller vanvittig høj løn efter 5 gode kampe, når han har været skadet 50% af tiden i klubben. Dog mener jeg som sagt den nuværende form kunne bygge videre på noget rigtig godt.

emo
Indlæg: 17775
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af emo »

Vil han blive, så fint, men det er ham der skal bede Barca om en forlængelse og ikke omvendt.

Vi skal ikke glemme at vi også har en Fati på vej.
Allez...

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2639
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Isageren »

emo skrev:
tors mar 24, 2022 3:25 pm
Vil han blive, så fint, men det er ham der skal bede Barca om en forlængelse og ikke omvendt.

Vi skal ikke glemme at vi også har en Fati på vej.
Nej selvfølgelig ikke, og jeg tror også at enten Antony eller Raphinha ville kunne erstatte ham til en vis grad, men vi brugte mange penge på ham. Det ville være bedst hvis han blev her i 10 år, så vi i det mindste fik et eller andet ud af det.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7156
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1865 gange
Blevet takket: 1111 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Dytrax »

❗At Barça they are 99% convinced that Dembele has signed with another club to arrive free from next summer with a consequent transfer bonus.

They consider at the Camp Nou that it would be reckless on Dembélé 's part not to have anything tied at this point in the final stretch of the course with another team and continue playing at Barcelona at full capacity but without backing down from his position of months ago and openly transmitting to the Barça who now wants to reach an agreement to prolong his career as a Barça player.

In the club they are clear: they are not going to move if the Frenchman does not do so and accepts the conditions that he already knows.


[Fernando Polo - MD]

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7156
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1865 gange
Blevet takket: 1111 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Dytrax »

Ousmane Dembélé continues to insist in the dressing room that he wants to stay at Barcelona.

Barça doesn't close the door to his renewal, but only if Dembélé adapts to the finances of the club. They expect his agent to make a move soon.

(Fernando Polo & Roger Torello, MD).

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af EasyBuddhist »

Mateu Alemany arrived in Marrakech on Monday and will remain there until Tuesday to negotiate a potential new deal for Dembélé with Moussa Sissoko. Dembélé’s priority is to STAY at Barcelona.
@moillorens
&
@samuelmarsden
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af EasyBuddhist »

According to Dembélé's environment, they are flexible. Dembélé's camp know that Barça will not match their demands, but they ask for the proposal to be at least close to it.
There's now a good atmosphere between Barcelona and Dembélé's camp. There will be more meetings.


@carrusel
Dembélé's renewal continues to be complicated. The reason for not renewing in January is the same as today. If he really wants to stay, he will have to make an effort: Barça will not make many changes to their offer.


@MatteMoretto
Barça remains pessimistic about reaching an agreement with Dembélé and his agent. The demands of Ousmane's agent continue to be higher than Barça's proposal. Talks will continue.


@HelenaCondis
According to Dembélé's camp, they're flexible. They know that Barça will not be able to match their demands, but they ask for the proposal to be at least close to it. There's now a good atmosphere and there will be more meetings. [cadena ser]
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

nosslo15
Indlæg: 1022
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af nosslo15 »

Jeg må tilstå, at jeg bliver en anelse ør i hovedet af at følge diskussionen om Dembele her på forummet.

For nogle dage siden, da vi diskuterede Celta kampen, der mente Easy, at Dembele ikke havde udviklet sig siden, han kom til klubben og at dette var et af Xavis hængepartier.

Nu mener Easy åbenbart, at Dembele er en offensiv playmaker og vi har brug for ham eller hans type.

Altså, jeg må derfor konkludere, at Dembele har været en offensiv playmaker type i de 5 år han har været i klubben :eek: :lolno:

Mit eget take er, at selvfølgelig er der sket en udvikling med Dembele under Xavi: han søger sine medspillere, han veksler mellem at gå bredt eller at gå ind i banen, han er begyndt at lægge dybe, skærende afleveringer til folk som tager løbene ind i boksen, han arbejder mere og arbejder mere defensivt og så er hans awareness også blever forbedret. Han er altså i langt højere grad blevet en holdspiller, hvilket man også kan se på hans attityde på banen.

Alle disse ting har vi ikke set fra Dembele i de tidligere sæsoner og det må derfor tilskrives Xavis coaching, at vi ser de takter fra Dembele, som vi gør. Men er det nok, til at vi skal beholde ham?

Jeg mener afgjort, at vi skal beholde ham, hvis vi kan. Jeg mener ligesom Easy, at vi har brug for en type, der kan udfordre og sætte en mand eller 2, måske ikke i alle kampe, men i hvert fald i nogle. Vi har brug for hans hurtighed, vi har brug for hans præcise indlæg og stikninger. Og så tror jeg i høj grad også på, at hvis Dembele bliver, så vil Xavi komme til at udvikle yderligere på ham, så hans kombinationsspil bliver bedre og så hans løb uden bold bliver forbedret.

Jeg mener i høj grad, at nogle herinde gør Dembele værre end han er og at, der er en tendens til kun at se de negative aspekter af hans kampe. Som når han f.eks. smider bolden for meget væk eller skyder langt over mål 14 gange i løbet af en kamp. Ja, der har været nogle kampe, hvor han er faldet helt igennem, men der har dælme også været en del kampe, hvor man har set, hvad han kan, på den positive måde - og hvor han har været afgørende. Og alt dette vi har set fra Dembele er altså kommet på et halvt år, hvor alt omkring ham har været bål og brand.

Før Xavi handlede Dembeles spil stort set kun om Dembele selv, altså solopræstationer.

Hvordan mon Xavi kan få ham til at præstere, hvis han lige pludselig kommer i rolige omgivelser igen?

Dog, der er stadig en del ubekendte, for vi ved ikke om han selv vil forlænge eller om han vil et andet sted hen og tjene flere penge. Og så er der skadeshistorikken? Hvordan kommer den til at se ud fremover, hvis han bliver?

Min egen fornemmelse er at Dembele gerne vil blive og jeg har også tiltro til Xavi og hans trup af folk, at de kan træne og motivere Dembele, så vi kan få ham mere fit. Nogle spillere har en sådan fysik, at de hurtigt bliver skadet og dette hænger bla. sammen med, at de accelererer så hurtigt, at deres krop skal have en lidt anden form for fysisk træning og kost, end de fleste. Da Dembele kom til klubben lignede han jo ikke en fodboldspiller. Han lignede nærmere en marathonløber med tynde senede ben og et meget spinkelt ydtryk. det er klart, at sådan en fysik skal behandles anderledes. Og dette har man måske ikke været opmærksom på.

Jeg tror ikke på, at systemet, lige meget hvor godt det ellers fungerer, kan vinde alle kampe. Der skal også individuelle færdigheder til - og dem har Dembele og andre med ham, Pedri f.eks.
Senest rettet af nosslo15 tirs maj 17, 2022 2:24 pm, rettet i alt 1 gang.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af EasyBuddhist »

For nogle dage siden, da vi diskuterede Celta kampen, der mente Easy, at Dembele ikke havde udviklet sig siden, han kom til klubben og at dette var et af Xavis hængepartier.

Nu mener Easy åbenbart, at Dembele er en offensiv playmaker og vi har brug for ham eller hans type.

Altså, jeg må derfor konkludere, at Dembele har været en offensiv playmaker type i de 5 år han har været i klubben :eek: :lolno:
Korrekt. Dembélé har haft samme profil siden, han kom til klubben. Den har ikke ændret sig. At han ikke har udviklet sig nævneværdigt siden, han kom til, er en anden sag. Dermed ikke sagt, vi ikke har brug for profilen. Det har alle hold.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

nosslo15
Indlæg: 1022
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af nosslo15 »

EasyBuddhist skrev:
tirs maj 17, 2022 2:18 pm
For nogle dage siden, da vi diskuterede Celta kampen, der mente Easy, at Dembele ikke havde udviklet sig siden, han kom til klubben og at dette var et af Xavis hængepartier.

Nu mener Easy åbenbart, at Dembele er en offensiv playmaker og vi har brug for ham eller hans type.

Altså, jeg må derfor konkludere, at Dembele har været en offensiv playmaker type i de 5 år han har været i klubben :eek: :lolno:
Korrekt. Dembélé har haft samme profil siden, han kom til klubben. Den har ikke ændret sig. At han ikke har udviklet sig nævneværdigt siden, han kom til, er en anden sag. Dermed ikke sagt, vi ikke har brug for profilen. Det har alle hold.
Total sludder.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: emo og 16 gæster