Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

nosslo15
Indlæg: 1023
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af nosslo15 »

SpillerSomMESSI skrev:
søn mar 20, 2022 12:06 pm
Madameskrald skrev:
søn mar 20, 2022 11:51 am
Nu skrev Nosslo ikke, at Messi ikke scorede, men at han var mindre skarp end senere i karrieren. 79 kasser på en sæson forudsætter en rimeligt høj konversionsrate.., mens man i teorien med 20-30 mål godt overordnet set kan være relativ uskarp.

Neymar scorede også relativt mange mål i Barcelona, men han brændte også rigtigt meget.

Selv den hellige kanin scorer jo en pind hist og her.
Så er det ensbetydende med at Messi kun har haft een sådan sæson i sin karriere, altså det som du mener de andre kommer op på i konversionsrate. Hvis den ene sæson kun er den hvor han var skarp, mens de andre sæsoner var han rimelig uskarp.

Argumentet var at en af vores spillere måske først bliver skarp til at score senere, selvom han nu kommer frem til chancer, og så brugte man eksemplet med Messi, og at det først var da han var 24 at han blev skarp til at score på chancerne.

Jeg vil mene at Messi var skarp siden han var 20 men viste en alien skarphed, som ingen anden i historien har vist i den ene sæson som der henvises til. Det er godt nok lige at sætte Messis konversionsrate på spidsen hvis Messi ikke var skarp alle de andre sæsoner hvor han var topscorer.. vist nok 7 gange, som vist også er rekord… mon ikke hans konversionsrate var ok i disse sæsoner også.

Det var ikke for at komme ud i en længere diskussion, men at bruge Messis vanvittige rekord sæson som er uden lige i historien til at eksemplificere at han var ret uskarp de andre sæsoner er på månen i min bog.
Mere var der ikke i det, og der findes nok også stats om Messi konversionsrate pr sæson hvis man graver dybt nok, og lur mig og den ikke er rimelig i den høje ende sæson for sæson.
jeg undskylder dybt og inderligt for, hvis jeg er kommet til at træde på dine følelser for den lille mand, jeg har selv en Messi trøje fra sæsonen 11-12, som jeg købte efter sæsonen, fordi jeg vurderede, at ingen, heller ikke han selv, kunne gøre den superpræstation efter, som han gjorde i denne sæson, nemlig at score 50 mål i ligaen i 37 kampe.. Følgelig står der ikke 10 på den Messi trøje jeg fik lavet, men 50.

Men min pointe om at han sprængte alle rammer og forøgede sin skarphed markant denne sæson er altså ikke til diskussion.
Dette var Messis mest produktive sæson angående mål og antal af spillede kampe. Hans form som målscorer, toppede simpelthen her.

kampe Mål
Messis kampe og mål for barca: 05-06: 25 8
06-07: 36 17
07-08: 40 16
08-09: 51 38
09-10: 53 47
10-11: 55 53
11-12: 60 73
12-13: 50 60
13-14: 46 41
14-15: 57 58

At han så senere også blev mere indflydelsesrig på andre områder og lavede flere assists kan ikke diskuteres. Men det jeg siger er, at han i de forudgående sæsoner altså fra 05-06 og frem til 10 frem til et væld af chancer som ikke blev omsat, selvom han fra sæsonen 08-09 blev topscorer og her fik sit gennembrud. Der skete simpelthen noget med Messi i sæsonen 11-12, som egentlig allerede var begyndt fra og med den sidste halvdel af sæsonen 10-11, hvor han blev mere moden og kynisk, han begyndte at drible mindre og i stedet placere sig bedre i forhold til at kunne afslutte, men det skete også fordi at Messi i en lang række af kampe de to sæsoner altså fra 10-12 blev spillet som ægte 9`er. Med Pedri og Villa på kanterne.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5444
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Antimadridista skrev:
søn mar 20, 2022 12:57 pm
Ordret bliver der jo nævnt at Messi brænder mange flere end dem han siden putter i nettet og at der pludselig kom et skifte i 11-12.
Vil nu nok mene at det er at stramme den en anelse.

11-12 var en unik sæson, ligesom kalenderåret 2012. Det var et år der står ud og ikke starten på en kontinuerlig række af 70+ mål. Hvilket jo også ville være vanvittigt.


Men ja, det er ikke et must at have et unikum forrest, for at vinde trofæer.
Tak, du er den eneste der forstod det.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5444
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

nosslo15 skrev:
søn mar 20, 2022 1:24 pm
SpillerSomMESSI skrev:
søn mar 20, 2022 12:06 pm
Madameskrald skrev:
søn mar 20, 2022 11:51 am
Nu skrev Nosslo ikke, at Messi ikke scorede, men at han var mindre skarp end senere i karrieren. 79 kasser på en sæson forudsætter en rimeligt høj konversionsrate.., mens man i teorien med 20-30 mål godt overordnet set kan være relativ uskarp.

Neymar scorede også relativt mange mål i Barcelona, men han brændte også rigtigt meget.

Selv den hellige kanin scorer jo en pind hist og her.
Så er det ensbetydende med at Messi kun har haft een sådan sæson i sin karriere, altså det som du mener de andre kommer op på i konversionsrate. Hvis den ene sæson kun er den hvor han var skarp, mens de andre sæsoner var han rimelig uskarp.

Argumentet var at en af vores spillere måske først bliver skarp til at score senere, selvom han nu kommer frem til chancer, og så brugte man eksemplet med Messi, og at det først var da han var 24 at han blev skarp til at score på chancerne.

Jeg vil mene at Messi var skarp siden han var 20 men viste en alien skarphed, som ingen anden i historien har vist i den ene sæson som der henvises til. Det er godt nok lige at sætte Messis konversionsrate på spidsen hvis Messi ikke var skarp alle de andre sæsoner hvor han var topscorer.. vist nok 7 gange, som vist også er rekord… mon ikke hans konversionsrate var ok i disse sæsoner også.

Det var ikke for at komme ud i en længere diskussion, men at bruge Messis vanvittige rekord sæson som er uden lige i historien til at eksemplificere at han var ret uskarp de andre sæsoner er på månen i min bog.
Mere var der ikke i det, og der findes nok også stats om Messi konversionsrate pr sæson hvis man graver dybt nok, og lur mig og den ikke er rimelig i den høje ende sæson for sæson.
jeg undskylder dybt og inderligt for, hvis jeg er kommet til at træde på dine følelser for den lille mand, jeg har selv en Messi trøje fra sæsonen 11-12, som jeg købte efter sæsonen, fordi jeg vurderede, at ingen, heller ikke han selv, kunne gøre den superpræstation efter, som han gjorde i denne sæson, nemlig at score 50 mål i ligaen i 37 kampe.. Følgelig står der ikke 10 på den Messi trøje jeg fik lavet, men 50.

Men min pointe om at han sprængte alle rammer og forøgede sin skarphed markant denne sæson er altså ikke til diskussion.
Dette var Messis mest produktive sæson angående mål og antal af spillede kampe. Hans form som målscorer, toppede simpelthen her.

kampe Mål
Messis kampe og mål for barca: 05-06: 25 8
06-07: 36 17
07-08: 40 16
08-09: 51 38
09-10: 53 47
10-11: 55 53
11-12: 60 73
12-13: 50 60
13-14: 46 41
14-15: 57 58

At han så senere også blev mere indflydelsesrig på andre områder og lavede flere assists kan ikke diskuteres. Men det jeg siger er, at han i de forudgående sæsoner altså fra 05-06 og frem til 10 frem til et væld af chancer som ikke blev omsat, selvom han fra sæsonen 08-09 blev topscorer og her fik sit gennembrud. Der skete simpelthen noget med Messi i sæsonen 11-12, som egentlig allerede var begyndt fra og med den sidste halvdel af sæsonen 10-11, hvor han blev mere moden og kynisk, han begyndte at drible mindre og i stedet placere sig bedre i forhold til at kunne afslutte, men det skete også fordi at Messi i en lang række af kampe de to sæsoner altså fra 10-12 blev spillet som ægte 9`er. Med Pedri og Villa på kanterne.

Nej nej du misforstår så.

Jeg fremhæver blot at dit eksempel på at Messi generelt brændte mange chancer inden den helt ustyrlige sæson der gik over i historien og som heller aldrig er blevet matchet af ham selv, ikke kan bruges som et eksemplel på at Messi generelt brændte mange chancer indtil den sæson, og heller ikke nogen af sæsonerne derefter.... Så ville det jo kun være den sæson alene han ikke brændte mange chancer.

Alt er ok, han er min hellige ko, men det var nu ikke det der fik mig til at skrive - det var din præmis for at definere 'brænder chancer' mod den helt unikke sæson som er uhørt i fodboldhistorien.

Det er ikke en god præmis at bruge.

VI er alle venner og Messi kan godt få kritik, min pointe var blot at den sæson kan ikke bruges som præmis hverken for Messi eller andre vs at genrelt at brænde chancer.

Håber du forstår pointen nu.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

nosslo15
Indlæg: 1023
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af nosslo15 »

SpillerSomMESSI skrev:
søn mar 20, 2022 1:31 pm
Antimadridista skrev:
søn mar 20, 2022 12:57 pm
Ordret bliver der jo nævnt at Messi brænder mange flere end dem han siden putter i nettet og at der pludselig kom et skifte i 11-12.
Vil nu nok mene at det er at stramme den en anelse.

11-12 var en unik sæson, ligesom kalenderåret 2012. Det var et år der står ud og ikke starten på en kontinuerlig række af 70+ mål. Hvilket jo også ville være vanvittigt.


Men ja, det er ikke et must at have et unikum forrest, for at vinde trofæer.
Tak, du er den eneste der forstod det.
Hør nu her, jeg siger jo ikke at Messi var dårlig før 11, men sådan for i det jo til at lyde :crazy: Jeg siger bare at han blev mærkbart skarpere i denne sæson og omsatte langt flere af sine chancer. Han scorer i denne sæson tæt på 100% flere mål end han scorer i sæsonen 08-09. og ca. 35 % flere end fra 09-11.

nosslo15
Indlæg: 1023
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af nosslo15 »

SpillerSomMESSI skrev:
søn mar 20, 2022 1:53 pm
nosslo15 skrev:
søn mar 20, 2022 1:24 pm
SpillerSomMESSI skrev:
søn mar 20, 2022 12:06 pm
Madameskrald skrev:
søn mar 20, 2022 11:51 am
Nu skrev Nosslo ikke, at Messi ikke scorede, men at han var mindre skarp end senere i karrieren. 79 kasser på en sæson forudsætter en rimeligt høj konversionsrate.., mens man i teorien med 20-30 mål godt overordnet set kan være relativ uskarp.

Neymar scorede også relativt mange mål i Barcelona, men han brændte også rigtigt meget.

Selv den hellige kanin scorer jo en pind hist og her.
Så er det ensbetydende med at Messi kun har haft een sådan sæson i sin karriere, altså det som du mener de andre kommer op på i konversionsrate. Hvis den ene sæson kun er den hvor han var skarp, mens de andre sæsoner var han rimelig uskarp.

Argumentet var at en af vores spillere måske først bliver skarp til at score senere, selvom han nu kommer frem til chancer, og så brugte man eksemplet med Messi, og at det først var da han var 24 at han blev skarp til at score på chancerne.

Jeg vil mene at Messi var skarp siden han var 20 men viste en alien skarphed, som ingen anden i historien har vist i den ene sæson som der henvises til. Det er godt nok lige at sætte Messis konversionsrate på spidsen hvis Messi ikke var skarp alle de andre sæsoner hvor han var topscorer.. vist nok 7 gange, som vist også er rekord… mon ikke hans konversionsrate var ok i disse sæsoner også.

Det var ikke for at komme ud i en længere diskussion, men at bruge Messis vanvittige rekord sæson som er uden lige i historien til at eksemplificere at han var ret uskarp de andre sæsoner er på månen i min bog.
Mere var der ikke i det, og der findes nok også stats om Messi konversionsrate pr sæson hvis man graver dybt nok, og lur mig og den ikke er rimelig i den høje ende sæson for sæson.
jeg undskylder dybt og inderligt for, hvis jeg er kommet til at træde på dine følelser for den lille mand, jeg har selv en Messi trøje fra sæsonen 11-12, som jeg købte efter sæsonen, fordi jeg vurderede, at ingen, heller ikke han selv, kunne gøre den superpræstation efter, som han gjorde i denne sæson, nemlig at score 50 mål i ligaen i 37 kampe.. Følgelig står der ikke 10 på den Messi trøje jeg fik lavet, men 50.

Men min pointe om at han sprængte alle rammer og forøgede sin skarphed markant denne sæson er altså ikke til diskussion.
Dette var Messis mest produktive sæson angående mål og antal af spillede kampe. Hans form som målscorer, toppede simpelthen her.

kampe Mål
Messis kampe og mål for barca: 05-06: 25 8
06-07: 36 17
07-08: 40 16
08-09: 51 38
09-10: 53 47
10-11: 55 53
11-12: 60 73
12-13: 50 60
13-14: 46 41
14-15: 57 58

At han så senere også blev mere indflydelsesrig på andre områder og lavede flere assists kan ikke diskuteres. Men det jeg siger er, at han i de forudgående sæsoner altså fra 05-06 og frem til 10 frem til et væld af chancer som ikke blev omsat, selvom han fra sæsonen 08-09 blev topscorer og her fik sit gennembrud. Der skete simpelthen noget med Messi i sæsonen 11-12, som egentlig allerede var begyndt fra og med den sidste halvdel af sæsonen 10-11, hvor han blev mere moden og kynisk, han begyndte at drible mindre og i stedet placere sig bedre i forhold til at kunne afslutte, men det skete også fordi at Messi i en lang række af kampe de to sæsoner altså fra 10-12 blev spillet som ægte 9`er. Med Pedri og Villa på kanterne.

Nej nej du misforstår så.

Jeg fremhæver blot at dit eksempel på at Messi generelt brændte mange chancer inden den helt ustyrlige sæson der gik over i historien og som heller aldrig er blevet matchet af ham selv, ikke kan bruges som et eksemplel på at Messi generelt brændte mange chancer indtil den sæson, og heller ikke nogen af sæsonerne derefter.... Så ville det jo kun være den sæson alene han ikke brændte mange chancer.

Alt er ok, han er min hellige ko, men det var nu ikke det der fik mig til at skrive - det var din præmis for at definere 'brænder chancer' mod den helt unikke sæson som er uhørt i fodboldhistorien.

Det er ikke en god præmis at bruge.

VI er alle venner og Messi kan godt få kritik, min pointe var blot at den sæson kan ikke bruges som præmis hverken for Messi eller andre vs at genrelt at brænde chancer.

Håber du forstår pointen nu.
Prøv nu og tag det roligt - og så se nogle af de gamle kampe med ham, så kan du da se med dine egne øjne, at han i eks. 06-07 og i 07-08 brænder flere chancer end senere, det er da også kun naturligt, med hans alder taget i betragtning, uanset hvor god han så var. Han blev bare mere kynisk med årene - og gudskelov for det. I øvrigt kan man også argumentere for at Messi under Valverde, hvor han også blev topscorer, ikke brændte så mange chancer selvom han scorede færre mål, simpelthen fordi Valverdes Barca. ikke producerede så mange chancer som eksempelvis Guardiolas.

Og vi er stadig gode venner.

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Jeg tror det her er en storm i et glas vand. Det kan i hvert fald godt forståes som at du, Nossio, i dit oprindelige indlæg mener at Messi op til 11-12 brænder meget, men at der så er et pludselig gennembrud i effektivitet.

11-12 er nærmere en freak sæson hvor alt går ind.

Fjernes denne, ser totalerne mere jævnt stigende ud.

38
47
53
60
41
58

Messi blev da helt sikkert mere klinisk med årene, men at der var et afgørende gennemgående hop i 11-12, er bare lidt skævt.

Ferran håber vi alle på :glad:

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5444
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Godt at vi lige fik lagt stormen, venner :-)
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2586 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Drake »

Madameskrald skrev:
søn mar 20, 2022 8:51 am
nosslo15 skrev:
søn mar 20, 2022 12:22 am
Drake skrev:
søn mar 20, 2022 12:04 am
Hvis Haaland er helt ude af billedet, så kan vi godt glemme alt om et CL trofæ i nogle år på den korte, for så skal vi først vente til der lige pludselig kommer et angrebs talent frem, som allerede er verdensklasse i start 20'erne ala Haaland eller Mbappe, og det kan godt tage mange år. Med mindre Vi har held med at omskole Ferran eller Fati til ren angriber og så bliver verdensklasse, men det tvivler jeg stærkt på. Og hvis RM får Mbappe, så kan så også se frem til meget få La liga titler de næste mange år, i sær hvis de også får Haaland :roll:

Men på den anden side, er det også meget mere sundt for Barcas økonomi ikke at hente Haaland, plus det ville være risikabelt med han personlighed, skades historik, griske agent og far, og hans høje løn.
Men så må vi også bare sætte vores forventninger ned, indtil vi får en verdensklasse angriber, eller en verdensklasse kant som kan score en røvfuld må pr. sæson, ala Mbappe.
Altså al den der snak om at vi ikke kan vinde det ene eller det andet uden en eller anden "frelser" oppe foran, som kan score 40-50 mål pr. sæson.

Hvor gode var Chelseas angribere (altså ikke på papiret, men reelt) da de vandt sidste år? Hvor meget var det holdet som vandt for Chelsea?

Hvis vi bliver forstærket defensivt og får Fati tilbage i god stand og han spiller kontinuerligt i næste sæson og fremover, så tror jeg sagtens vi kan være med. Ikke at vi nødvendigvis vinder, men at vi kan være med og have en reel chance mod de største hold i øjeblikket.
Jeg er enig… Det er mere holdets målscoring som helhed, end en egentlig 9`er. Se bare i Liverpool, hvor Firmino ikke ligefrem scorer mål på samlebånd. Når nu også Pedri syntes at lægge det aspekt ind i hans gameplan, og ligner en spiller, der godt kan runde 10-15 mål per sæson, så bliver vi mindre afhængige af målfarligheden blandt angriberne.

Et af Citys helt stærke kort er, at de score mål så alsidigt, specielt deres interiors og backs (og forsvar) scorer mange mål for deres positioner - med blot en gedigen 9`er ville de være næsten ustoppelige fra mit perspektiv.

Hvis blot de 3 første valgs angribere kan score 45-60 mål blandt sig, og resten af holdet også bidrager, så burde vi være fornuftigt kørende. Men det hjælper selvfølgelig, at vi lige nu har en Auba, der scorer på stort set alt, at han rører ved.
Det er rigtig at det er vigtig med holdets målscoring som helhed, og man ikke er afhængig af en 9`er der score langt største delen af målene. Men hvor mange CL trofæer er det lige Man City har vundet? de kommer aldrig til at vinde CL, før de for en målmaskine oppe foran :shifty:

Ja det er rigtigt at Chelsea har vundet CL, men det sker jo en gang i mellem, at hold der ikke er det stærkeste på papiret har en super sæson, hvor alt lykkes. Men en klub som Barca, skal ikke bare være med, og så håbe på en super sæson, hvor alt lykkes. Vi skal gå efter at vunde CL hvert år, selvom det selvfølgelig ikke er realistisk, men vi skal have så godt et hold, så vi har store chancer for det, og de gør man med store spillere og individualister.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Vi skal selvfølgelig gå efter en dygtig 9`er - idet er jeg fuldkommen enig, men som du også selv nævner, så indeholder historien jo en del CL vindere, der vandt uden nogle prolifereret 9`er. Liverpool vandt med Firmino, som ikke er voldsomt målfarlig, og Chelsea vandt uden en egentlig 9`er (Havertz spillede på toppen, der mere er offensiv midt), og jeg kunne sikkert komme på flere, hvis jeg kiggede lidt efter det…

Desuden er jeg ikke på et stadie (på trods af den flotte sejr i går), hvor jeg pejler specielt meget efter en ny CL titel.. Det vil være krymmel på kagen, men der er mange delmål forinden, som eksempelvis at få samlet en stærkere trup, og udfordre RM i ligaen.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Ang. Haaland snakken. Lad os prøve at forestille os, hvor mange mål han havde scoret i går. 3? 4? 5? Hvor mange havde han scoret over de sidste 12 kampe? 20? Det vigtige vil dog ikke være de mål, han ville score i en kamp som i går, men de mål, han vil score, når kampen er på vippen. Jeg er ikke i tvivl om, han vil være det bedste match lige nu.

Er løbet kørt? Sikkert. Men lad os lige forestille os, han endnu ikke har taget en beslutning. Hvis han så med i går, kan det ændre noget? Ville han ikke sidde og sige, damn, der vil jeg gerne spille med.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2641
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

EasyBuddhist skrev:
man mar 21, 2022 11:27 am
Ang. Haaland snakken. Lad os prøve at forestille os, hvor mange mål han havde scoret i går. 3? 4? 5? Hvor mange havde han scoret over de sidste 12 kampe? 20? Det vigtige vil dog ikke være de mål, han ville score i en kamp som i går, men de mål, han vil score, når kampen er på vippen. Jeg er ikke i tvivl om, han vil være det bedste match lige nu.

Er løbet kørt? Sikkert. Men lad os lige forestille os, han endnu ikke har taget en beslutning. Hvis han så med i går, kan det ændre noget? Ville han ikke sidde og sige, damn, der vil jeg gerne spille med.
Han spillede fodbold i går på det tidspunkt. Ham og hans familie har ikke andet end penge i hovedet.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7163
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1866 gange
Blevet takket: 1113 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

EasyBuddhist skrev:
man mar 21, 2022 11:27 am
Ang. Haaland snakken. Lad os prøve at forestille os, hvor mange mål han havde scoret i går. 3? 4? 5? Hvor mange havde han scoret over de sidste 12 kampe? 20? Det vigtige vil dog ikke være de mål, han ville score i en kamp som i går, men de mål, han vil score, når kampen er på vippen. Jeg er ikke i tvivl om, han vil være det bedste match lige nu.

Er løbet kørt? Sikkert. Men lad os lige forestille os, han endnu ikke har taget en beslutning. Hvis han så med i går, kan det ændre noget? Ville han ikke sidde og sige, damn, der vil jeg gerne spille med.
Hvad ville vi kunne tilbyde i løn? På sigt, tror jeg økonomien er vigtigere for visse spillere. Wijnaldum var på et tidspunkt snublende tæt på at skifte til os, lige indtil PSG kom på banen og tilbød det dobbelte i løn - den slags kan vi (Og bør) vi overhovedet ikke matche.

Men tager Haaland de rent sportslige briller på, må det være svært at finde et projekt derude, på niveau med dét vi ser i Barcelona lige nu.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5444
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Dytrax skrev:
man mar 21, 2022 1:41 pm
EasyBuddhist skrev:
man mar 21, 2022 11:27 am
Ang. Haaland snakken. Lad os prøve at forestille os, hvor mange mål han havde scoret i går. 3? 4? 5? Hvor mange havde han scoret over de sidste 12 kampe? 20? Det vigtige vil dog ikke være de mål, han ville score i en kamp som i går, men de mål, han vil score, når kampen er på vippen. Jeg er ikke i tvivl om, han vil være det bedste match lige nu.

Er løbet kørt? Sikkert. Men lad os lige forestille os, han endnu ikke har taget en beslutning. Hvis han så med i går, kan det ændre noget? Ville han ikke sidde og sige, damn, der vil jeg gerne spille med.
Hvad ville vi kunne tilbyde i løn? På sigt, tror jeg økonomien er vigtigere for visse spillere. Wijnaldum var på et tidspunkt snublende tæt på at skifte til os, lige indtil PSG kom på banen og tilbød det dobbelte i løn - den slags kan vi (Og bør) vi overhovedet ikke matche.

Men tager Haaland de rent sportslige briller på, må det være svært at finde et projekt derude, på niveau med dét vi ser i Barcelona lige nu.
Ja jeg kan heller ikke se at Real er et lovende projekt for ham.

Ligesom med Mbappe, Preben Elkjær sagde at hvis han var Mbappe, ville han ikke til Real fordi de bærende spillere er langt oppe i 30'erne - så hvis der kigges på en ny stamme der skal spilles sammen med Mbappe til et stort Europæisk projekt mangler de jo spillere på næsten alle positioner.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Har Mbappe egentlig skrevet under??

DeanCassady
Indlæg: 1590
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DeanCassady »

Er det reelt en god idé at hente Haaland. Der er noget med “don’t change a winning team”, og tingene spiller i den grad i øjeblikket. Auba scorer mål og tager nogle vanvittigt gode løb, så jeg kan ikke umiddelbart se det store behov for endnu en målscorer. Særligt når Fati vender tilbage.

Jeg er med på, at Auba har en udløbsdato, men er den allerede til sommer?
Robert Zimmerman

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 19 gæster