Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7235
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1890 gange
Blevet takket: 1121 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

📰 [Diario Sport] | Atletico Madrid have made an offer to Sergi Roberto.

DeanCassady
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DeanCassady »

Så vinder de vel ligaen næste sæson.
Robert Zimmerman

nosslo15
Indlæg: 1043
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 152 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af nosslo15 »

Dytrax skrev:
lør mar 19, 2022 1:55 pm
EasyBuddhist skrev:
lør mar 19, 2022 1:53 pm
Nej, tak
Barça are NOT interested in signing Tottenham's Sergio Reguilon [@fansjavimiguel]
Når Easy taler, lytter Barça
Hvad med Angelino fra Leipzig? God alder, kan løbe solen sort og generelt bare en rigtigt god offensiv venstre back, som også leverer nogle farlige indlæg og har en god moral.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2650
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 262 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

nosslo15 skrev:
lør mar 19, 2022 6:04 pm
Dytrax skrev:
lør mar 19, 2022 1:55 pm
EasyBuddhist skrev:
lør mar 19, 2022 1:53 pm
Nej, tak
Barça are NOT interested in signing Tottenham's Sergio Reguilon [@fansjavimiguel]
Når Easy taler, lytter Barça
Hvad med Angelino fra Leipzig? God alder, kan løbe solen sort og generelt bare en rigtigt god offensiv venstre back, som også leverer nogle farlige indlæg og har en god moral.
Han er ret så ringe til at forsvare
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2650
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 262 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Med Haaland ude af billedet så jeg gerne at vi kiggede på en forlængelse af Dembélé. Jeg tror det bliver ret svært og dyrt at finde en spiller med de samme kvaliteter. Ellers kunne jeg godt tænke mig at vi købte Raphinha.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Drake
Indlæg: 4330
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2587 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Drake »

Hvis Haaland er helt ude af billedet, så kan vi godt glemme alt om et CL trofæ i nogle år på den korte, for så skal vi først vente til der lige pludselig kommer et angrebs talent frem, som allerede er verdensklasse i start 20'erne ala Haaland eller Mbappe, og det kan godt tage mange år. Med mindre Vi har held med at omskole Ferran eller Fati til ren angriber og så bliver verdensklasse, men det tvivler jeg stærkt på. Og hvis RM får Mbappe, så kan så også se frem til meget få La liga titler de næste mange år, i sær hvis de også får Haaland :roll:

Men på den anden side, er det også meget mere sundt for Barcas økonomi ikke at hente Haaland, plus det ville være risikabelt med han personlighed, skades historik, griske agent og far, og hans høje løn.
Men så må vi også bare sætte vores forventninger ned, indtil vi får en verdensklasse angriber, eller en verdensklasse kant som kan score en røvfuld må pr. sæson, ala Mbappe.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

nosslo15
Indlæg: 1043
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 152 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af nosslo15 »

Drake skrev:
søn mar 20, 2022 12:04 am
Hvis Haaland er helt ude af billedet, så kan vi godt glemme alt om et CL trofæ i nogle år på den korte, for så skal vi først vente til der lige pludselig kommer et angrebs talent frem, som allerede er verdensklasse i start 20'erne ala Haaland eller Mbappe, og det kan godt tage mange år. Med mindre Vi har held med at omskole Ferran eller Fati til ren angriber og så bliver verdensklasse, men det tvivler jeg stærkt på. Og hvis RM får Mbappe, så kan så også se frem til meget få La liga titler de næste mange år, i sær hvis de også får Haaland :roll:

Men på den anden side, er det også meget mere sundt for Barcas økonomi ikke at hente Haaland, plus det ville være risikabelt med han personlighed, skades historik, griske agent og far, og hans høje løn.
Men så må vi også bare sætte vores forventninger ned, indtil vi får en verdensklasse angriber, eller en verdensklasse kant som kan score en røvfuld må pr. sæson, ala Mbappe.
Altså al den der snak om at vi ikke kan vinde det ene eller det andet uden en eller anden "frelser" oppe foran, som kan score 40-50 mål pr. sæson.

Hvor gode var Chelseas angribere (altså ikke på papiret, men reelt) da de vandt sidste år? Hvor meget var det holdet som vandt for Chelsea?

Hvis vi bliver forstærket defensivt og får Fati tilbage i god stand og han spiller kontinuerligt i næste sæson og fremover, så tror jeg sagtens vi kan være med. Ikke at vi nødvendigvis vinder, men at vi kan være med og have en reel chance mod de største hold i øjeblikket.

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

nosslo15 skrev:
søn mar 20, 2022 12:22 am
Drake skrev:
søn mar 20, 2022 12:04 am
Hvis Haaland er helt ude af billedet, så kan vi godt glemme alt om et CL trofæ i nogle år på den korte, for så skal vi først vente til der lige pludselig kommer et angrebs talent frem, som allerede er verdensklasse i start 20'erne ala Haaland eller Mbappe, og det kan godt tage mange år. Med mindre Vi har held med at omskole Ferran eller Fati til ren angriber og så bliver verdensklasse, men det tvivler jeg stærkt på. Og hvis RM får Mbappe, så kan så også se frem til meget få La liga titler de næste mange år, i sær hvis de også får Haaland :roll:

Men på den anden side, er det også meget mere sundt for Barcas økonomi ikke at hente Haaland, plus det ville være risikabelt med han personlighed, skades historik, griske agent og far, og hans høje løn.
Men så må vi også bare sætte vores forventninger ned, indtil vi får en verdensklasse angriber, eller en verdensklasse kant som kan score en røvfuld må pr. sæson, ala Mbappe.
Altså al den der snak om at vi ikke kan vinde det ene eller det andet uden en eller anden "frelser" oppe foran, som kan score 40-50 mål pr. sæson.

Hvor gode var Chelseas angribere (altså ikke på papiret, men reelt) da de vandt sidste år? Hvor meget var det holdet som vandt for Chelsea?

Hvis vi bliver forstærket defensivt og får Fati tilbage i god stand og han spiller kontinuerligt i næste sæson og fremover, så tror jeg sagtens vi kan være med. Ikke at vi nødvendigvis vinder, men at vi kan være med og have en reel chance mod de største hold i øjeblikket.
Jeg er enig… Det er mere holdets målscoring som helhed, end en egentlig 9`er. Se bare i Liverpool, hvor Firmino ikke ligefrem scorer mål på samlebånd. Når nu også Pedri syntes at lægge det aspekt ind i hans gameplan, og ligner en spiller, der godt kan runde 10-15 mål per sæson, så bliver vi mindre afhængige af målfarligheden blandt angriberne.

Et af Citys helt stærke kort er, at de score mål så alsidigt, specielt deres interiors og backs (og forsvar) scorer mange mål for deres positioner - med blot en gedigen 9`er ville de være næsten ustoppelige fra mit perspektiv.

Hvis blot de 3 første valgs angribere kan score 45-60 mål blandt sig, og resten af holdet også bidrager, så burde vi være fornuftigt kørende. Men det hjælper selvfølgelig, at vi lige nu har en Auba, der scorer på stort set alt, at han rører ved.

nosslo15
Indlæg: 1043
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 152 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af nosslo15 »

Madameskrald skrev:
søn mar 20, 2022 8:51 am
nosslo15 skrev:
søn mar 20, 2022 12:22 am
Drake skrev:
søn mar 20, 2022 12:04 am
Hvis Haaland er helt ude af billedet, så kan vi godt glemme alt om et CL trofæ i nogle år på den korte, for så skal vi først vente til der lige pludselig kommer et angrebs talent frem, som allerede er verdensklasse i start 20'erne ala Haaland eller Mbappe, og det kan godt tage mange år. Med mindre Vi har held med at omskole Ferran eller Fati til ren angriber og så bliver verdensklasse, men det tvivler jeg stærkt på. Og hvis RM får Mbappe, så kan så også se frem til meget få La liga titler de næste mange år, i sær hvis de også får Haaland :roll:

Men på den anden side, er det også meget mere sundt for Barcas økonomi ikke at hente Haaland, plus det ville være risikabelt med han personlighed, skades historik, griske agent og far, og hans høje løn.
Men så må vi også bare sætte vores forventninger ned, indtil vi får en verdensklasse angriber, eller en verdensklasse kant som kan score en røvfuld må pr. sæson, ala Mbappe.
Altså al den der snak om at vi ikke kan vinde det ene eller det andet uden en eller anden "frelser" oppe foran, som kan score 40-50 mål pr. sæson.

Hvor gode var Chelseas angribere (altså ikke på papiret, men reelt) da de vandt sidste år? Hvor meget var det holdet som vandt for Chelsea?

Hvis vi bliver forstærket defensivt og får Fati tilbage i god stand og han spiller kontinuerligt i næste sæson og fremover, så tror jeg sagtens vi kan være med. Ikke at vi nødvendigvis vinder, men at vi kan være med og have en reel chance mod de største hold i øjeblikket.
Jeg er enig… Det er mere holdets målscoring som helhed, end en egentlig 9`er. Se bare i Liverpool, hvor Firmino ikke ligefrem scorer mål på samlebånd. Når nu også Pedri syntes at lægge det aspekt ind i hans gameplan, og ligner en spiller, der godt kan runde 10-15 mål per sæson, så bliver vi mindre afhængige af målfarligheden blandt angriberne.

Et af Citys helt stærke kort er, at de score mål så alsidigt, specielt deres interiors og backs (og forsvar) scorer mange mål for deres positioner - med blot en gedigen 9`er ville de være næsten ustoppelige fra mit perspektiv.

Hvis blot de 3 første valgs angribere kan score 45-60 mål blandt sig, og resten af holdet også bidrager, så burde vi være fornuftigt kørende. Men det hjælper selvfølgelig, at vi lige nu har en Auba, der scorer på stort set alt, at han rører ved.
Ja og så er jeg også ret optimistisk på Torres vegne, han kommer frem til så meget nu pga. hans målfarlighed, altså hans målnæse om man vil. Når han bliver lidt ældre tror/håber jeg helt klart, at han også vil være mere kølig og klinisk. Han er kun 21 Uden at sammenligne Torres med Messi, så husker jeg Messis første sæsoner, hvor han kom frem til afsindigt mange chancer men brændte mange flere end dem han siden puttede i nettet. Da Messi blev ca. 24 altså i sæsonen 11-12 der kom skiftet så, lige pludselig røg alt bare ind. Anerledes med Fati han er langt mere klinisk, men kommer frem til mindre, her kunne man håbe på, at hans målnæse udvikles og han kommer frem til mere.

Men når holdet bliver stærkere og vi bliver bedre til at bevare bolden, så kommer vi også til at indkassere færre mål end de seneste sæsoner og med AC. og andre defensive forstærkninger, så skal det nok løfte sig.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5493
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Mht Messi, arhhhh synes nu godt nok han viste målnæse noget før 10-11 sæsonen

YEAR GOALS
2005 3
2006 10
2007 25
2008 20
2009 38
2010 58
2011 55
2012 79
2013 39
2014 50
2015 48
2016 51
2017 50
2018 47
2019 45
2020 26
2021 28
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Nu skrev Nosslo ikke, at Messi ikke scorede, men at han var mindre skarp end senere i karrieren. 79 kasser på en sæson forudsætter en rimeligt høj konversionsrate.., mens man i teorien med 20-30 mål godt overordnet set kan være relativ uskarp.

Neymar scorede også relativt mange mål i Barcelona, men han brændte også rigtigt meget.

Selv den hellige kanin scorer jo en pind hist og her.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5493
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Madameskrald skrev:
søn mar 20, 2022 11:51 am
Nu skrev Nosslo ikke, at Messi ikke scorede, men at han var mindre skarp end senere i karrieren. 79 kasser på en sæson forudsætter en rimeligt høj konversionsrate.., mens man i teorien med 20-30 mål godt overordnet set kan være relativ uskarp.

Neymar scorede også relativt mange mål i Barcelona, men han brændte også rigtigt meget.

Selv den hellige kanin scorer jo en pind hist og her.
Så er det ensbetydende med at Messi kun har haft een sådan sæson i sin karriere, altså det som du mener de andre kommer op på i konversionsrate. Hvis den ene sæson kun er den hvor han var skarp, mens de andre sæsoner var han rimelig uskarp.

Argumentet var at en af vores spillere måske først bliver skarp til at score senere, selvom han nu kommer frem til chancer, og så brugte man eksemplet med Messi, og at det først var da han var 24 at han blev skarp til at score på chancerne.

Jeg vil mene at Messi var skarp siden han var 20 men viste en alien skarphed, som ingen anden i historien har vist i den ene sæson som der henvises til. Det er godt nok lige at sætte Messis konversionsrate på spidsen hvis Messi ikke var skarp alle de andre sæsoner hvor han var topscorer.. vist nok 7 gange, som vist også er rekord… mon ikke hans konversionsrate var ok i disse sæsoner også.

Det var ikke for at komme ud i en længere diskussion, men at bruge Messis vanvittige rekord sæson som er uden lige i historien til at eksemplificere at han var ret uskarp de andre sæsoner er på månen i min bog.
Mere var der ikke i det, og der findes nok også stats om Messi konversionsrate pr sæson hvis man graver dybt nok, og lur mig og den ikke er rimelig i den høje ende sæson for sæson.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2650
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 262 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Madameskrald skrev:
søn mar 20, 2022 11:51 am
Nu skrev Nosslo ikke, at Messi ikke scorede, men at han var mindre skarp end senere i karrieren. 79 kasser på en sæson forudsætter en rimeligt høj konversionsrate.., mens man i teorien med 20-30 mål godt overordnet set kan være relativ uskarp.

Neymar scorede også relativt mange mål i Barcelona, men han brændte også rigtigt meget.

Selv den hellige kanin scorer jo en pind hist og her.
Ville du have “den hellige kanin” på bænken mod Madrid?
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

SpillerSomMESSI skrev:
søn mar 20, 2022 12:06 pm
Madameskrald skrev:
søn mar 20, 2022 11:51 am
Nu skrev Nosslo ikke, at Messi ikke scorede, men at han var mindre skarp end senere i karrieren. 79 kasser på en sæson forudsætter en rimeligt høj konversionsrate.., mens man i teorien med 20-30 mål godt overordnet set kan være relativ uskarp.

Neymar scorede også relativt mange mål i Barcelona, men han brændte også rigtigt meget.

Selv den hellige kanin scorer jo en pind hist og her.
Så er det ensbetydende med at Messi kun har haft een sådan sæson i sin karriere, altså det som du mener de andre kommer op på i konversionsrate. Hvis den ene sæson kun er den hvor han var skarp, mens de andre sæsoner var han rimelig uskarp.

Argumentet var at en af vores spillere måske først bliver skarp til at score senere, selvom han nu kommer frem til chancer, og så brugte man eksemplet med Messi, og at det først var da han var 24 at han blev skarp til at score på chancerne.

Jeg vil mene at Messi var skarp siden han var 20 men viste en alien skarphed, som ingen anden i historien har vist i den ene sæson som der henvises til. Det er godt nok lige at sætte Messis konversionsrate på spidsen hvis Messi ikke var skarp alle de andre sæsoner hvor han var topscorer.. vist nok 7 gange, som vist også er rekord… mon ikke hans konversionsrate var ok i disse sæsoner også.

Det var ikke for at komme ud i en længere diskussion, men at bruge Messis vanvittige rekord sæson som er uden lige i historien til at eksemplificere at han var ret uskarp de andre sæsoner er på månen i min bog.
Mere var der ikke i det, og der findes nok også stats om Messi konversionsrate pr sæson hvis man graver dybt nok, og lur mig og den ikke er rimelig i den høje ende sæson for sæson.
Du læser som vinden blæser… Og i det her tilfælde stormer det. Jeg referer blot til, at man godt kan brænde en del chancer, selvom man scorer ml. 20-30 mål på en sæson, og Messi blev skarpere i løbet af hans karriere (i øvrigt med en kulmination i årene 10-19).

Jeg aner ærgerligt talt ikke, hvordan du har formået at udlede andet af min post.

Nosslo pointe var, at Torres sikkert vil blive skarpere med tiden, hvilket er helt reelt ! Og så fik han tilfældigvis nævnt den hellige ged for at underbygge hans pointe, hvilket som forventet fik dig frem i sædet.

Ps. Ja, selvfølgelig skal den hellige kanin spille. Denmest all round afrundede angriber vi har i truppen, og så er det naturligvis også fedt, når han lukker munden på alle kritikerne!

Antimadridista
Indlæg: 9241
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 929 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Ordret bliver der jo nævnt at Messi brænder mange flere end dem han siden putter i nettet og at der pludselig kom et skifte i 11-12.
Vil nu nok mene at det er at stramme den en anelse.

11-12 var en unik sæson, ligesom kalenderåret 2012. Det var et år der står ud og ikke starten på en kontinuerlig række af 70+ mål. Hvilket jo også ville være vanvittigt.


Men ja, det er ikke et must at have et unikum forrest, for at vinde trofæer.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 63 gæster