Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

En del. Og det fordi han ikke spiller sådan i hver kamp. Over to kampe blev real (og modric) revet rundt men en god halv time vendte det på hovedet. Verratti var feks med længder den bedste midt set over to kampe. Lidt for meget hype pga resultatet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »



Spot on. Det var et taber-move fra starten. Han kunne vitterligt have valgt alle klubber men jeg går ud fra at pengene var det vigtigste. Sur røv at ende en så smuk karriere på den måde.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

thomas
Indlæg: 190
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: Champions league

Indlæg af thomas »

Så blev Mbappés fremtid afgjort. Han har angiveligt hele tiden villet vente på kampen mod Real for at afgøre, hvor han er næste sæson. Og det bliver så Real, hvilket så formodentlig også kommer til at spille ind på en beslutning om vi skal gå efter Haaland. Med Mbappés skifte bliver det mere sandsynligt og nok også fornuftigt at man går efter ham. Og Haaland vil også være mere motiveret til et skifte når han kan se frem til en rivalisering mod Mbappé.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Champions league

Indlæg af Isageren »

thomas skrev:
tors mar 10, 2022 11:44 am
Så blev Mbappés fremtid afgjort. Han har angiveligt hele tiden villet vente på kampen mod Real for at afgøre, hvor han er næste sæson. Og det bliver så Real, hvilket så formodentlig også kommer til at spille ind på en beslutning om vi skal gå efter Haaland. Med Mbappés skifte bliver det mere sandsynligt og nok også fornuftigt at man går efter ham. Og Haaland vil også være mere motiveret til et skifte når han kan se frem til en rivalisering mod Mbappé.
Eller han vil spille med Mbappe
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Champions league

Indlæg af Dytrax »

Nassser Al-Khelaifi stormed off his box into the referees’ dressing room shouting at the match officials.

Both Khelaifi and Leonardo forced entry, and hit a referee’s equipment

The PSG chairman lashes out in anger at a Real Madrid delegate, threatens “to kill him” while being recorded.

The players were embarrassed after Nasser launched a verbal attack in the dressing room, and was forced off by police after things turned ugly.

UEFA have asked Real Madrid to submit their recordings.

Jeg foragter virkelig den klub og tænk at opføre sig på den måde, fordi man ikke lige "får sin vilje," og bliver ekspederet ud ad turneringen af et bedre hold.
Jeg håber aldrig de vinder turneringen.

Mht. Messi i PSG, er det virkelig trist at vores bedste spiller, nogensinde, er havnet dér. Min indre fodboldromantiker ville elske, om han kunne få én sidste kamp i vores bluse og få det bifald han fortjener - og derefter dampe til Miami sammen med Suarez.

Når det så er sagt, er det altid en god dag, når kaliffen er rasende, såret og vred. Cry me a river, douchebag.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Champions league

Indlæg af nosslo15 »

Lopezzz skrev:
tors mar 10, 2022 9:48 am
Mig og min kammerat har satset 500 kr hver på at Puta vinder CL til odds 11.75.
De er nu favoritter til at vinde det hele. Ingen af de øvrige hold har det samme vinder mentalitet som Puta.
Jeg skal ikke se mere CL i år, jeg venter bare på min gevinst.
Hej Lopez.

Skal du nu til at tabe penge igen? Også 500 kr. ovenikøbet???

Du må jo have penge som græs.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Champions league

Indlæg af Lopezzz »

nosslo15 skrev:
tors mar 10, 2022 3:45 pm
Lopezzz skrev:
tors mar 10, 2022 9:48 am
Mig og min kammerat har satset 500 kr hver på at Puta vinder CL til odds 11.75.
De er nu favoritter til at vinde det hele. Ingen af de øvrige hold har det samme vinder mentalitet som Puta.
Jeg skal ikke se mere CL i år, jeg venter bare på min gevinst.
Hej Lopez.

Skal du nu til at tabe penge igen? Også 500 kr. ovenikøbet???

Du må jo have penge som græs.
Jeg skal bare holde Bet365 kørende 😁
MDCCCXCIX

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Champions league

Indlæg af nosslo15 »

Lopezzz skrev:
tors mar 10, 2022 4:03 pm
nosslo15 skrev:
tors mar 10, 2022 3:45 pm
Lopezzz skrev:
tors mar 10, 2022 9:48 am
Mig og min kammerat har satset 500 kr hver på at Puta vinder CL til odds 11.75.
De er nu favoritter til at vinde det hele. Ingen af de øvrige hold har det samme vinder mentalitet som Puta.
Jeg skal ikke se mere CL i år, jeg venter bare på min gevinst.
Hej Lopez.

Skal du nu til at tabe penge igen? Også 500 kr. ovenikøbet???

Du må jo have penge som græs.
Jeg skal bare holde Bet365 kørende 😁
Det kender jeg slet ikke noget til. :grin:

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana al vent »

Hvis man nogensind har tænkt "gad vide hvordan Ronaldo og Messi ville være på samme hold", så skal man bare kigge på Mbappe og Messi. Mbappe skyder rigtig meget selv - og med succes, men overser tit bedre muligheder hos en medspiller. PSG var det klart bedste hold over 2 kampe, men deres defensiv solgte dem fuldstændig. Og der er fodbolden barsk. Dog skal det siges der ikke var meget hjælpe at hente fra offensiven til det defensive arbejde. Det er ulempen ved at have tre så store stjerner på holdet. Uanset hvor vild en spiller Messi har været for Barcelona, så har han de sidste par år også været hæmsko for Barcelonas genpres, som vi blandt andet ser mere til i dag. Ikke desto mindre så sidder jeg med en fornemmelse at Real Madrid har lavet samme "sensation" som United gjorde et par år siden mod PSG. Og der blev United efterfølgende hurtigt ekspederet ud. Real Madrid virker ikke som en kommende CL vinder pt.
Jeg bløder Blaugrana

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
tors mar 10, 2022 11:18 am
En del. Og det fordi han ikke spiller sådan i hver kamp. Over to kampe blev real (og modric) revet rundt men en god halv time vendte det på hovedet. Verratti var feks med længder den bedste midt set over to kampe. Lidt for meget hype pga resultatet.
Enig, verratti var top klasse nærmest alle 180 min.

I det hele taget var PSG’s spil fra midt og frem (for det meste inklusiv backerne) væsentlig flottere og overlegent end Reals ditto.
De trak sig blot for langt tilbage og blev ramt uheld og nærmest en form for angst efter Donnas fadæse.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Blaugrana al vent skrev:
tors mar 10, 2022 4:30 pm
Hvis man nogensind har tænkt "gad vide hvordan Ronaldo og Messi ville være på samme hold", så skal man bare kigge på Mbappe og Messi. Mbappe skyder rigtig meget selv - og med succes, men overser tit bedre muligheder hos en medspiller. PSG var det klart bedste hold over 2 kampe, men deres defensiv solgte dem fuldstændig. Og der er fodbolden barsk. Dog skal det siges der ikke var meget hjælpe at hente fra offensiven til det defensive arbejde. Det er ulempen ved at have tre så store stjerner på holdet. Uanset hvor vild en spiller Messi har været for Barcelona, så har han de sidste par år også været hæmsko for Barcelonas genpres, som vi blandt andet ser mere til i dag. Ikke desto mindre så sidder jeg med en fornemmelse at Real Madrid har lavet samme "sensation" som United gjorde et par år siden mod PSG. Og der blev United efterfølgende hurtigt ekspederet ud. Real Madrid virker ikke som en kommende CL vinder pt.
Nej det gør de ikke. Men det gør de faktisk sjældent. Dog vinder de den ret ofte. I 16 regnede ingen med dem og i 18 regnede alle med at PSG ville tage dem i 1/8 delen. Men også her mosede de bare på, Real!

City har i flere år lignet en CL vinder, også i år, men har stadig ikke vundet.
Bayern har vel været favorit eller blandt de 3 største favoritter hvert år siden sejren i 13, men kun vundet 1 gang siden.

Real kan bare det der.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Champions league

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg synes at Reals mange vanvittige 'heldige' CL trofæer, hvor samtlige marginaler har været på deres side, og der *altid* bliver begået voldsomt crazy surrealistiske fejl af modstanderen : Karius og fek.s reservemålmanden for Neur, offside scoringer etc.. jamen det viser bare hvor meget det mentale spiller ind.

Hvis Benz ikke *altid* tror at der kommer en fejl fra målmanden ville han ikke jage efter fejlen, men den kommer en eller to gange i en kamp, og vupti så er han der.. også mod Bayern dengang.

Hele holdet går altid på banen med det mindset at uanset hvad, så kan de vinde kampen, enten på at spille godt, eller på modstanderens fejl. Og de *tror* vitterligt på det indtil der fløjtes af.

Til forskel fra os, eller PSG, der straks bliver shaky så snart der kommer en reducering fra modstanderen.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Champions league

Indlæg af EasyBuddhist »

SpillerSomMESSI skrev:
tors mar 10, 2022 5:10 pm
Jeg synes at Reals mange vanvittige 'heldige' CL trofæer, hvor samtlige marginaler har været på deres side, og der *altid* bliver begået voldsomt crazy surrealistiske fejl af modstanderen : Karius og fek.s reservemålmanden for Neur, offside scoringer etc.. jamen det viser bare hvor meget det mentale spiller ind.

Hvis Benz ikke *altid* tror at der kommer en fejl fra målmanden ville han ikke jage efter fejlen, men den kommer en eller to gange i en kamp, og vupti så er han der.. også mod Bayern dengang.

Hele holdet går altid på banen med det mindset at uanset hvad, så kan de vinde kampen, enten på at spille godt, eller på modstanderens fejl. Og de *tror* vitterligt på det indtil der fløjtes af.

Til forskel fra os, eller PSG, der straks bliver shaky så snart der kommer en reducering fra modstanderen.
Sådan er det, med de gode hold. De optimerer og udnytter de mindste fordele, der kan skabes. Real er dog ikke umulige at ryste selv, så de er ikke helt i toppen lige nu imø. Det er helt klart også noget, Xavi vil kigge på, når basen er helt på plads. Barca var selv mestre i at udnytte selv de mindste svagheder hos modstanderne, da han spillede i klubben. Så når basen er på plads, så vil han begynde at optimere.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana al vent »

Antimadridista skrev:
tors mar 10, 2022 4:40 pm
Blaugrana al vent skrev:
tors mar 10, 2022 4:30 pm
Hvis man nogensind har tænkt "gad vide hvordan Ronaldo og Messi ville være på samme hold", så skal man bare kigge på Mbappe og Messi. Mbappe skyder rigtig meget selv - og med succes, men overser tit bedre muligheder hos en medspiller. PSG var det klart bedste hold over 2 kampe, men deres defensiv solgte dem fuldstændig. Og der er fodbolden barsk. Dog skal det siges der ikke var meget hjælpe at hente fra offensiven til det defensive arbejde. Det er ulempen ved at have tre så store stjerner på holdet. Uanset hvor vild en spiller Messi har været for Barcelona, så har han de sidste par år også været hæmsko for Barcelonas genpres, som vi blandt andet ser mere til i dag. Ikke desto mindre så sidder jeg med en fornemmelse at Real Madrid har lavet samme "sensation" som United gjorde et par år siden mod PSG. Og der blev United efterfølgende hurtigt ekspederet ud. Real Madrid virker ikke som en kommende CL vinder pt.
Nej det gør de ikke. Men det gør de faktisk sjældent. Dog vinder de den ret ofte. I 16 regnede ingen med dem og i 18 regnede alle med at PSG ville tage dem i 1/8 delen. Men også her mosede de bare på, Real!

City har i flere år lignet en CL vinder, også i år, men har stadig ikke vundet.
Bayern har vel været favorit eller blandt de 3 største favoritter hvert år siden sejren i 13, men kun vundet 1 gang siden.

Real kan bare det der.
Der er et hav af detaljer ved de sejre som man kan nærstudere, nøjagtig som ved nogle af vores egne (Chelsea 2009 mest markant). Men Real Madrid havde i de år et bedre hold på papiret dengang end de har i dag. Fra 2009 - 2012 havde vi potentiale til at vinde flere CL'er i streg men tingene gik ikke vores vej. I Reals periode fra 16-18 gik tingene deres vej og derfor fik de succes. Udover held og marginaler så tror jeg Madrid var et mere alsidigt knockout-hold. Vi kunne dominere et hold med possession - og det var det. Real Madrid har altid kunnet spille på flere tangenter og det tror jeg har gjort forskellen for dem i knockoutfaserne. Over en hel sæson har de været mere ustabile, hvor vi har været mere stabile.
Jeg bløder Blaugrana

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Blaugrana al vent skrev:
tors mar 10, 2022 10:21 pm
Antimadridista skrev:
tors mar 10, 2022 4:40 pm
Blaugrana al vent skrev:
tors mar 10, 2022 4:30 pm
Hvis man nogensind har tænkt "gad vide hvordan Ronaldo og Messi ville være på samme hold", så skal man bare kigge på Mbappe og Messi. Mbappe skyder rigtig meget selv - og med succes, men overser tit bedre muligheder hos en medspiller. PSG var det klart bedste hold over 2 kampe, men deres defensiv solgte dem fuldstændig. Og der er fodbolden barsk. Dog skal det siges der ikke var meget hjælpe at hente fra offensiven til det defensive arbejde. Det er ulempen ved at have tre så store stjerner på holdet. Uanset hvor vild en spiller Messi har været for Barcelona, så har han de sidste par år også været hæmsko for Barcelonas genpres, som vi blandt andet ser mere til i dag. Ikke desto mindre så sidder jeg med en fornemmelse at Real Madrid har lavet samme "sensation" som United gjorde et par år siden mod PSG. Og der blev United efterfølgende hurtigt ekspederet ud. Real Madrid virker ikke som en kommende CL vinder pt.
Nej det gør de ikke. Men det gør de faktisk sjældent. Dog vinder de den ret ofte. I 16 regnede ingen med dem og i 18 regnede alle med at PSG ville tage dem i 1/8 delen. Men også her mosede de bare på, Real!

City har i flere år lignet en CL vinder, også i år, men har stadig ikke vundet.
Bayern har vel været favorit eller blandt de 3 største favoritter hvert år siden sejren i 13, men kun vundet 1 gang siden.

Real kan bare det der.
Der er et hav af detaljer ved de sejre som man kan nærstudere, nøjagtig som ved nogle af vores egne (Chelsea 2009 mest markant). Men Real Madrid havde i de år et bedre hold på papiret dengang end de har i dag. Fra 2009 - 2012 havde vi potentiale til at vinde flere CL'er i streg men tingene gik ikke vores vej. I Reals periode fra 16-18 gik tingene deres vej og derfor fik de succes. Udover held og marginaler så tror jeg Madrid var et mere alsidigt knockout-hold. Vi kunne dominere et hold med possession - og det var det. Real Madrid har altid kunnet spille på flere tangenter og det tror jeg har gjort forskellen for dem i knockoutfaserne. Over en hel sæson har de været mere ustabile, hvor vi har været mere stabile.
Imo havde Real selvfølgelig et klassehold i den periode, men de spillede også mere simpelt mod de bedste. Omstillinger, kynisme og solide bagude. Den måde vi vandt (og tabte ) på, var på et højere plan med decideret overlegenhed som varemærke. Vi brugte dominansen som middel, der så til tider kom til kort imod destruktive mere kyniske modstandere.

Vil mene at vores måde at dominere modstanderen på var flottere, men også sværere end Reals mere solide omstillingsbold.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 16 gæster