6/3 Elche - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 6/3 Elche - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »


Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/3 Elche - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Så fortjent.

Jeg tror desuden jeg har fundet ferrans spidskompetence: Han er latterligt farlig. Fodboldiq’en er i top og han finder de rigtigt positioner konstant. Han er en spiller der vil være involveret i 25-35 mål pr sæson om ikke ret lang tid.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 6/3 Elche - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
søn mar 06, 2022 7:51 pm
Så fortjent.

Jeg tror desuden jeg har fundet ferrans spidskompetence: Han er latterligt farlig. Fodboldiq’en er i top og han finder de rigtigt positioner konstant. Han er en spiller der vil være involveret i 25-35 mål pr sæson om ikke ret lang tid.
Jeg håber af hjertet du får ret.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 6/3 Elche - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Ja det var ret bemærkelsesværdigt, at vi blev meget mere farlige i 2 halvleg, men Gavi havde også en rigtigt off-dag, som generelt var kendetegnende for resten af holdet.

Men det er ret vildt, hvor mange afslutninger Torres er kommet til i sin tid i klubben. Han passer simpelthen terfekt ind - på nær hans afslutninger.

De skal nok begynde at gå ind på et eller andet tidspunkt. Men det er også rigtigt godt, at Xavi nu har så mange alternativer til de forreste 3. Det kan kun gøre det bedre.

Godt at se Memphis med selvtillid.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2625
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 256 gange

Re: 6/3 Elche - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

nosslo15 skrev:
søn mar 06, 2022 8:26 pm
Ja det var ret bemærkelsesværdigt, at vi blev meget mere farlige i 2 halvleg, men Gavi havde også en rigtigt off-dag, som generelt var kendetegnende for resten af holdet.

Men det er ret vildt, hvor mange afslutninger Torres er kommet til i sin tid i klubben. Han passer simpelthen terfekt ind - på nær hans afslutninger.

De skal nok begynde at gå ind på et eller andet tidspunkt. Men det er også rigtigt godt, at Xavi nu har så mange alternativer til de forreste 3. Det kan kun gøre det bedre.

Godt at se Memphis med selvtillid.
Vi har 9 angrebspillere, og alligevel bruger vi Gavi på kanten. Det er klart han har taget et lille dyk, når han bliver spillet på den forkerte position.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2625
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 256 gange

Re: 6/3 Elche - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

For mig at se er Ferran mere ST end LW, men det er nok bare sådan jeg ser det
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Mt91
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør jan 22, 2022 11:05 am
Har takket: 44 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: 6/3 Elche - FC Barcelona

Indlæg af Mt91 »

Isageren skrev:
søn mar 06, 2022 9:33 pm
For mig at se er Ferran mere ST end LW, men det er nok bare sådan jeg ser det
Det kor tilslutter jeg mig! Dog er hans spilintelligens så god, at han for mig at se sagtens kan spille kant. Men hold nu k.. hvor er han god til at time sine løb når han spiller helt fremme

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 6/3 Elche - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »

Enig i det er lidt skørt at Xavi bruger Gavi på kanten når man har både Ferran, Memphis Traore på bænken. Det snakker også noget om Xavis kæmpe tillid teenageren! Resolut at skifte ham med Ferran og så ku man lige pludselig se hvor god Ferran egentlig er. ( hold kæft han havde nogle elendige afslutninger ligesom Frenkie, men han er der bare igen og igen) tror endda han kommer til at være med i mere end 30 mål pr. Sæson hvis man tæller klare åbninger til medspillere grundet intelligente løb med. Jeg synes egentlig også han er bedst som 9er men tænker både Memphis og Aubameyang er at foretrække der grundet koldblodighed og skudevne

Jeg blev godt nok lidt nervøs ift. Hvor kaotiske vi virkede de sidste 8 minutter, men Ter Stegen står endnu engang en rigtig god kamp, synes slet ikke det er rimeligt at blame ham eller Pedri eller Alves for den sags skyld.

Fucking fedt med 3 point, var sgu lidt nervøs på forhånd. Nu er vi på 3 pladsen og der tror jeg faktisk vi bliver resten af sæsonen.
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 6/3 Elche - FC Barcelona

Indlæg af Drake »

Ferran er ikke nogen naturlig god afslutter, som fx Fati, så selvom Ferran skulle finde selvtilliden og formen frem, så kommer han stadig til at skulle bruge mange chancer for at score, så verdensklasse tror jeg aldrig han bliver. Men så er det godt han kommer til så mange afslutninger, så han måske stadig kan score 10-15 mål på en rigtig god sæson :smile:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 6/3 Elche - FC Barcelona

Indlæg af Norbit »

Ferran skal have ros for sit indhold i dag. Han var i min optik den afgørende nøgle til at vi fik vendt resultatet.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 6/3 Elche - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

En af de hårde kampe, hvor ikke meget lykkedes. Organisationen er dog så meget på plads, at den alene kan give point i kampe som denne. Ikke, at den altid vil gøre det, men at den kan gøre det, er betryggende. Derfor var Ferran også vigtig at få ind, da han giver holdet mange flere muligheder. Jeg havde håbet, Garcia også var kommet ind samtidig, da opspillet bagfra haltede helt vildt. Araujo og(noget uvant) også Piqué spillede et godt stykke under niveau, mens midtbanen havde utroligt mange boldtab. Busi var den eneste, der prøvede at få tingene til at hænge sammen og som følge deraf, fik man aldrig kontrol med kampen. Alba, Busi, Ferran og Depay var de eneste, der spillede op til niveau, men så meget desto mere positivt, man trods alt får hevet en fortjent sejr i land og at man får produceret godt med chancer. Den struktur, der er på holdet, er efterhånden garanti for chanceskabende spil og det er vigtigt. Hvis man kan score mål, så er man godt på vej mod sejrene og mål scorer man altså mange af og derfor kommer pointene også i en lind strøm lige nu.


Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 6/3 Elche - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

EasyBuddhist skrev:
man mar 07, 2022 5:16 pm
En af de hårde kampe, hvor ikke meget lykkedes. Organisationen er dog så meget på plads, at den alene kan give point i kampe som denne. Ikke, at den altid vil gøre det, men at den kan gøre det, er betryggende. Derfor var Ferran også vigtig at få ind, da han giver holdet mange flere muligheder. Jeg havde håbet, Garcia også var kommet ind samtidig, da opspillet bagfra haltede helt vildt. Araujo og(noget uvant) også Piqué spillede et godt stykke under niveau, mens midtbanen havde utroligt mange boldtab. Busi var den eneste, der prøvede at få tingene til at hænge sammen og som følge deraf, fik man aldrig kontrol med kampen. Alba, Busi, Ferran og Depay var de eneste, der spillede op til niveau, men så meget desto mere positivt, man trods alt får hevet en fortjent sejr i land og at man får produceret godt med chancer. Den struktur, der er på holdet, er efterhånden garanti for chanceskabende spil og det er vigtigt. Hvis man kan score mål, så er man godt på vej mod sejrene og mål scorer man altså mange af og derfor kommer pointene også i en lind strøm lige nu.


Han gjorde det godt, og det skal han virkelig have kredit og ros for.

Hvordan ser De Jongs og Pedris ud? (Kun af nysgerrighed, ikke for at nedgøre Ferran)
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 6/3 Elche - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

SpillerSomMESSI skrev:
man mar 07, 2022 6:02 pm
EasyBuddhist skrev:
man mar 07, 2022 5:16 pm
En af de hårde kampe, hvor ikke meget lykkedes. Organisationen er dog så meget på plads, at den alene kan give point i kampe som denne. Ikke, at den altid vil gøre det, men at den kan gøre det, er betryggende. Derfor var Ferran også vigtig at få ind, da han giver holdet mange flere muligheder. Jeg havde håbet, Garcia også var kommet ind samtidig, da opspillet bagfra haltede helt vildt. Araujo og(noget uvant) også Piqué spillede et godt stykke under niveau, mens midtbanen havde utroligt mange boldtab. Busi var den eneste, der prøvede at få tingene til at hænge sammen og som følge deraf, fik man aldrig kontrol med kampen. Alba, Busi, Ferran og Depay var de eneste, der spillede op til niveau, men så meget desto mere positivt, man trods alt får hevet en fortjent sejr i land og at man får produceret godt med chancer. Den struktur, der er på holdet, er efterhånden garanti for chanceskabende spil og det er vigtigt. Hvis man kan score mål, så er man godt på vej mod sejrene og mål scorer man altså mange af og derfor kommer pointene også i en lind strøm lige nu.


Han gjorde det godt, og det skal han virkelig have kredit og ros for.

Hvordan ser De Jongs og Pedris ud? (Kun af nysgerrighed, ikke for at nedgøre Ferran)
Dem har jeg ikke, i hvert fald ikke fra samme kilde. Både Pedri og de Jong spiller dog ret svagt, med mange boldtab og er bege medvirkende til, Barca aldrig får deres positionsspil ordentligt sat og dermed heller ikke får kampen under kontrol. Pedri får tredje laveste karakter af de 10 markspillere, mens de Jong render med den laveste i følge sofascore. Whoscored har Pedri, Araujo og de Jong som de tre svageste med Pedri som en klar bundscorer for kampen inkl. Elche spillere.

Men skal dog ikke tage det så tungt. Det positive ved denne sejr og ved den generelle positive udvikling, holdet er inde i, er at den ikke er betinget af enkeltmands præstationer, men er båret af kollektivet. Derfor kan man også hive en sejr i land i går, hvor man førhen helt sikkert havde smidt point i sådan en kamp. Kampen i går er et glimrende eksempel på, hvorfor man har hentet Ferran, men også de tre andre vinter signings. Det er spillere, der passer til systemet og som kan udfylde specifikke roller, som systemet kræver. Auba, Alves og Adama er hentet på en meget snæver kompetence profil, hvilket vil sige, de er spillere, der kan erstattes af bedre spillere. Ferran derimod bliver helt sikkert en keyplayer under Xavi den næste mange sæsoner. Hans kompetence område er langt mere bredt funderet og hans potentiale er langt højere end de andre, enten af den ene eller anden grund.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 6/3 Elche - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Ferran var god, og det skal han virkelig have kredit for.

Jeg har lyst til at skrive at han blir godt nok også talt op af jer af denne præstation, som nærmest vanvittig god. Han scorede og kom frem til mange chancer og havde en god positiv indflydelse på spillet.

Men lad det ligge, og lad og glæde os over at vi fik sejren, og håbe at Torres nu får lidt selvtillid og begynder at score på de mange chancer som ham og hans medspillere skaber.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 6/3 Elche - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

For mit vedkommende er det et vink med en vognstang, at en klasseangriber som Auba nu har spillet 5-6 kampe, og han har haft meget få chancer med en meget fin konversionsratio, mens Ferran er kommet til langt flere både mindre og større chancer, desværre med en meget lav konversionsratio.

Med andre ord er det næppe tilfældigt, at det kontinuerligt lige netop er Ferran, der kommer til mange chancer. Han er enormt dygtig til at læse spillet - faktisk på et niveau, hvor det er lidt skræmmende, at han kun er 21 år.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster