17/2 FC Barcelona - Napoli

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5444
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 572 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 17/2 FC Barcelona - Napoli

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Har først set kampen nu.

Stor ros til holdet for genpresset, det havde jeg ikke troet at vi kunne over en hel kamp mod så dygtig en modstander, der er sket noget med træningen under Xavi.

Der er ingen der falder igennem men klart at Ferran skal score på et par af de skud han sender op på tribunen.

Jeg vil rose Ferran for at han spiller en god kamp, trods de brændte chancer, dog vil jeg kritisere ham en smule for jeg synes spillet ofte går ned i tempo eller går helt i stå når han får bolden… ikke altid, men tit, udover det spillede han godt.

Jeg tror dog at vi taber returen i Napoli.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17/2 FC Barcelona - Napoli

Indlæg af Piquénbauer »

Der er forresten snak i det spanske omkring napolis mål. Ikke fordi det ikke var helt efter reglerne osv men fordi reglerne er lidt underlige. Garcia header bolden/clearer fordi osimhen er gået i dybden. Men osimhen var offside. Så ja det bliver en nye spilsituation da garcia clearer men det gør han kun pga en spiller i offside.

Igen det var efter reglerne men holdet der havde en spiller i offside får stadig en fordel ved det da det tvinger forsvarsspillerne til at reagere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 17/2 FC Barcelona - Napoli

Indlæg af Rb88 »

Det hedder ny spilsituation så der burde ikke være så meget at komme efter.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17/2 FC Barcelona - Napoli

Indlæg af Piquénbauer »

Som sagt det er efter reglerne. Men reglerne er stadig mærkelig når et hold får en fordel ved at have en spiller i offside.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5444
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 572 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 17/2 FC Barcelona - Napoli

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Nogen der ved hvorfor klub mærket er væk på hans trøje i 2. halvleg?

--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Magnus Frost
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 17/2 FC Barcelona - Napoli

Indlæg af Magnus Frost »

SpillerSomMESSI skrev:
fre feb 18, 2022 12:55 pm
Har først set kampen nu.

Stor ros til holdet for genpresset, det havde jeg ikke troet at vi kunne over en hel kamp mod så dygtig en modstander, der er sket noget med træningen under Xavi.

Der er ingen der falder igennem men klart at Ferran skal score på et par af de skud han sender op på tribunen.

Jeg vil rose Ferran for at han spiller en god kamp, trods de brændte chancer, dog vil jeg kritisere ham en smule for jeg synes spillet ofte går ned i tempo eller går helt i stå når han får bolden… ikke altid, men tit, udover det spillede han godt.

Jeg tror dog at vi taber returen i Napoli.


Hvorfor tror du vi taber når nu vi generelt KLART var bedre( hvilket både alle kommentatorer var enige om og f.eks. 4 skud mod 21 er et godt tegn på)
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 17/2 FC Barcelona - Napoli

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
fre feb 18, 2022 1:02 pm
Som sagt det er efter reglerne. Men reglerne er stadig mærkelig når et hold får en fordel ved at have en spiller i offside.
Det er en af de helt store svagheder ved VAR. Offside reglerne skal simpelthen kigges igennem. Hvad var det for en kamp, hvor også Garcia clearer en bold, hvor en spiller i offside profiterer af ny spilsituation? Det og så at man ikke fløjter for klare offside positioner, men lader spilsituationen køre færdig for at undgå fejl. Når en spiller er en meter offside, burde der dømmes med det samme. Det andet er til stor frustration for forsvaret og spilrytmen kan ændres. Samtidig er det spild af tid og man er et skridt nærmere effektiv spiltid skal indføres. Det skal man for alt i verden undgå. Jeg ville virkelig hade, hvis det sker og jeg hader VAR nok i forvejen. Amerikanske fodbold regler er for amerikansk fodbold, ikke for rigtig fodbold.

Ikke at jeg har set denne situation, så jeg vil lade være med kloge mig på den. Det er bare sådan helt generelt. Jeg har ikke set kampen endnu, da jeg er røget ind i en masse overarbejde :twisted: Håber snart det coronapis er overstået. Nå, jeg regner med at se den i aften, men hvis Garcia er røget i den fælde igen, så er det helt klart noget, han skal have kigget på. Han er nødt til at spille efter reglerne og VAR er noget, Barca generelt har været ekstremt dårlige til at håndtere. Andre hold har tilpasset sig langt bedre og dem, der har gjort det bedst, har som regel profiteret stort på det.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17/2 FC Barcelona - Napoli

Indlæg af Piquénbauer »

Det var en nations league kamp mod Frankrig. Mener det var mbappe der udnyttede det. Men ja jeg er enig. Det skal simpelthen ændres.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8342
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 17/2 FC Barcelona - Napoli

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5444
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 572 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 17/2 FC Barcelona - Napoli

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Magnus Frost skrev:
fre feb 18, 2022 1:33 pm
SpillerSomMESSI skrev:
fre feb 18, 2022 12:55 pm
Har først set kampen nu.

Stor ros til holdet for genpresset, det havde jeg ikke troet at vi kunne over en hel kamp mod så dygtig en modstander, der er sket noget med træningen under Xavi.

Der er ingen der falder igennem men klart at Ferran skal score på et par af de skud han sender op på tribunen.

Jeg vil rose Ferran for at han spiller en god kamp, trods de brændte chancer, dog vil jeg kritisere ham en smule for jeg synes spillet ofte går ned i tempo eller går helt i stå når han får bolden… ikke altid, men tit, udover det spillede han godt.

Jeg tror dog at vi taber returen i Napoli.


Hvorfor tror du vi taber når nu vi generelt KLART var bedre( hvilket både alle kommentatorer var enige om og f.eks. 4 skud mod 21 er et godt tegn på)
Fordi vi spillede på hjemmebane og returen er i Napoli, og fordi vi har været mega svingende, og det som vi så i går ser vi ikke tit, så chancen for at gøre det samme mod Napoli på udebane er ganske lille, plus Insigne havde en mega dårlig dag.

Men jeg håber da at jeg tager fejl.

I forhold til skud stat så tyder det jo på - ligesom i ligaen - at modstandere skal have meget få chancer for at score mod os, og at vi skal have et væld af chancer for at score de samme antal mål, derfor tror jeg også at vi netop taber i Napoli, for vi kommer sikkert ikke til at skabe så mange chancer som vi gjorde i går på hjemmebane med publikum ryggen, men jeg tror Napoli kommer til at skabe flere chancer mod os end de gjorde i går.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7158
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1865 gange
Blevet takket: 1111 gange

Re: 17/2 FC Barcelona - Napoli

Indlæg af Dytrax »

Jeg er helt på røven over at det lykkedes os at presse Napoli så hårdt. Jeg er med på, at pres ikke er ækvivalent med en sejr og intet er vundet (Eller tabt) endnu, men det lover godt - Eneste nitte, for mit vedkommende, var at se Demb få spilletid. Kald mig bare smålig, men jeg synes ikke at han burde spille så meget som ét minut for os.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7158
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1865 gange
Blevet takket: 1111 gange

Re: 17/2 FC Barcelona - Napoli

Indlæg af Dytrax »

Ferran played without the Barça badge and the Nike logo in the second half yesterday due to a printing error. [Diario AS]

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17/2 FC Barcelona - Napoli

Indlæg af Piquénbauer »

Dytrax skrev:
fre feb 18, 2022 2:59 pm
Jeg er helt på røven over at det lykkedes os at presse Napoli så hårdt. Jeg er med på, at pres ikke er ækvivalent med en sejr og intet er vundet (Eller tabt) endnu, men det lover godt - Eneste nitte, for mit vedkommende, var at se Demb få spilletid. Kald mig bare smålig, men jeg synes ikke at han burde spille så meget som ét minut for os.
Sådan ser det ud når man har et helt hold der ikke bare kan løbe men som også tror på trænerens ideer.

Det her er kun begyndelsen. Og det skal vi huske. Det kommer til at tage noget tid endnu men vi er godt på vej.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Magnus Frost
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 17/2 FC Barcelona - Napoli

Indlæg af Magnus Frost »

SpillerSomMESSI skrev:
fre feb 18, 2022 2:55 pm
Magnus Frost skrev:
fre feb 18, 2022 1:33 pm
SpillerSomMESSI skrev:
fre feb 18, 2022 12:55 pm
Har først set kampen nu.

Stor ros til holdet for genpresset, det havde jeg ikke troet at vi kunne over en hel kamp mod så dygtig en modstander, der er sket noget med træningen under Xavi.

Der er ingen der falder igennem men klart at Ferran skal score på et par af de skud han sender op på tribunen.

Jeg vil rose Ferran for at han spiller en god kamp, trods de brændte chancer, dog vil jeg kritisere ham en smule for jeg synes spillet ofte går ned i tempo eller går helt i stå når han får bolden… ikke altid, men tit, udover det spillede han godt.

Jeg tror dog at vi taber returen i Napoli.


Hvorfor tror du vi taber når nu vi generelt KLART var bedre( hvilket både alle kommentatorer var enige om og f.eks. 4 skud mod 21 er et godt tegn på)
Fordi vi spillede på hjemmebane og returen er i Napoli, og fordi vi har været mega svingende, og det som vi så i går ser vi ikke tit, så chancen for at gøre det samme mod Napoli på udebane er ganske lille, plus Insigne havde en mega dårlig dag.

Men jeg håber da at jeg tager fejl.

I forhold til skud stat så tyder det jo på - ligesom i ligaen - at modstandere skal have meget få chancer for at score mod os, og at vi skal have et væld af chancer for at score de samme antal mål, derfor tror jeg også at vi netop taber i Napoli, for vi kommer sikkert ikke til at skabe så mange chancer som vi gjorde i går på hjemmebane med publikum ryggen, men jeg tror Napoli kommer til at skabe flere chancer mod os end de gjorde i går.


Ja jeg tror også vi får færre chancer og Napoli får flere. Men jeg tror til gengæld også vi bliver væsentligt mere effektive i næste kamp.

Og en stor del af grunden til insigne var dårlig ar jo respekten for Adama som jo sikkert også starter næste gang, men ja jeg kan desværre godt se din pointe
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 17/2 FC Barcelona - Napoli

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster