13/2 Espanyol - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev: Sikke dog noget fjol du har gang i her. Du laver ikke ret meget end at stille spørgsmål omkring ferran og når du så endelig kommer med lidt så er det som ovenstående. Det er svært at tage seriøst.

Du ser fodbold på et meget overfladisk niveau. Om det så er fordi du ikke kan eller vil "gå dybere" skal jeg ikke kunne sige. Men fodbold er så meget mere end mål og assists. Vi spiller markant bedre med ferran på holdet. Easy har postet analyse efter analyse som beskriver ferrans rolle men der er noget der siger mig at du ikke læser dem. Det er i hvert fald meget nemmere at skrive "hvad er hans spidskompetencer" flere gange i hver kamp.
Fjol... ligefrem!

Piq, igen en klassisk 'respons' fra dig.

*DU* har svært ved at tage mig 'seriøst' fordi jeg er uenig med dig i dine betragtninger. Thats it.

Det er samme sang hver gang nogen modsiger dine fantastiske subjektive tanker.

Og så skriver du som om du er valgt til overdommer her på sitet.

Skru lige et par db ned for din retorik, ik.: ala:
Du ser fodbold på et meget overfladisk niveau. Om det så er fordi du ikke kan eller vil "gå dybere" skal jeg ikke kunne sige.
Tak store orakel, jeg bør nok slette min profil her på sitet når nu jeg ikke evner at forstå fodbold så dybt som dig.

Det er nogle fantastiske analyser som Easy har lagt frem, men det ændrer jo ikke hvad vi allesammen ser når han spiller.
"Vi spiller markant bedre med Ferran på holdet"
I forhold til hvilken anden angriber - du må jo have stærke beviser på dette da det er "markant" bedre med Ferran på holdet. Kan du evt. vise et par klip fra kampen i går hvor han især udmærker sig?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Nej jeg har svært ved at tage dig seriøst fordi du ikke laver andet end at stille spørgsmål (du gør det igen nu). Der kommer ingen forsøg på at finde svar på dine spørgsmål. Du har nu skrevet det samme igen og igen om ferran. Der er blevet fremlagt diverse analyser der beskriver rollen. Men du fortsætter. Enten kan du ikke forstå hvad han bringer eller også vil du intet andet end gøre forum opmærksom på at du ikke synes han er ret god.

Jeg er desuden hverken overdommer/orakel.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
man feb 14, 2022 12:56 pm
Nej jeg har svært ved at tage dig seriøst fordi du ikke laver andet end at stille spørgsmål (du gør det igen nu). Der kommer ingen forsøg på at finde svar på dine spørgsmål. Du har nu skrevet det samme igen og igen om ferran. Der er blevet fremlagt diverse analyser der beskriver rollen. Men du fortsætter.

Jeg er desuden hverken overdommer/orakel.
Du skriver som om du er overdommer/orakel, men sådan er der jo så meget med dig.

De analyser som du henviser til som gør at vi spiller "markant" bedre med Ferran på holdet, er ikke noget der kan opfattes på spillet i de kampe jeg har set.

Jeg er muligvis, som du mener, evnesvag i forhold til dig og Easy der kan producere analyser og postulater om denne spiller, men lur mig om der ikke sidder en hel del her på sitet som er tilbøjelig til at give mig ret i at Ferran ikke bidrager med mere de de andre angribere vi har, og at det er svært at se hans spidskompetencer (udover løbepensum, og arbejdsiver) når han ikke kan sætte en mand, sprinte eller lave flere mål end de andre angribere.

Sjovt nok er der kommentatorer der ytrer sig undrende om hvad Ferran egentlig tilfører vores hold (hans rolle), men de har jo heller ikke set dine/jeres analyser som beviser at han "markant" forbedrer vores spil.
Men du fortsætter. Enten kan du ikke forstå hvad han bringer eller også vil du intet andet end gøre forum opmærksom på at du ikke synes han er ret god.
Du har ret, jeg kan ikke forstå hvad han bringer, og du behøver ikke at gentage dig selv.
Må jeg ikke gøre forum opmærksom på at jeg ikke synes han er ret god, det er jo ikke per se dig jeg har postet til - blot ytret mig generelt om en ny spiller i et debat forum under kampene, ligesom alle andre.. det er dig der har valgt at besvare mine indlæg.

Admin: Har jeg misforstået hvad dette forum er? - Eller er der en bruger der retorisk fortæller mig at *han* er overdommer her på sitet, og at jeg ikke skal gøre forum opmærksom på mine holdninger, jeg troede egentlig det var hele pointen med sitet.

Tror problemet mere er *hvem* der er uenig med mine holdninger, end lige netop mine holdninger.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg gider ikke bruge mere tid på det her. Jeg må leve med dine spørgsmål. Det går nok.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

nosslo15
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Piquénbauer skrev:
man feb 14, 2022 12:21 pm
Jeg vil give Spiller... ret, pt. har vi brug for mål og ikke tålmodighed med at bringe en ung, talentfuld spiller ind på holdet. Synes ikke Ferran hidtil har vist noget, som ikke Jutgla eller Braithwaite kunne gøre, altså at tage de rigtige løb og være en god link up spiller, som søger ned i banen og som generelt arbejder godt. Men det handler selvfølgelig også om, hvad Xavi ser til træningen og hvis Ferran her er mere skarp end sine konkurrenter, så må vi vel stole på det. Dog synes jeg, at når der spilles så meget på indlæg, som der er blevet spillet de sidste 2 kampe, så ville det være mere naturligt med Aubameyang eller Luuk, eller dem begge samtidigt i en 3-5-2 med Adama og Alba på wingbacksne mod Valencia.
Nu ser vi lige bort fra at ferran har været involveret i 3 mål i sine sidste 4 kampe.

Jeg vil aldrig nogensinde gå på kompromis med holdets spilmæssige udvikling for kortsigtede resultater. Samtidig er jeg meget, meget uenig i at det vil give os flere point at spille Luuk fremfor feks ferran. Vi vil ende i de samme slags kampe igen og igen. Præcis som vi har set de seneste måneder med Xavi.

Faktum er at vi i går sidder fuldstændig på kampen og personlige fejl koster os. Vi skaber fint med chancer og vi holder Espanyol væk fra chancer. Det er svært at forvente mere.
Hej Piquenbauer, jeg tror overordnet, at vi er enige om, at selvfølgelig skal Ferran spilles ind på holdet, da han er en langsigtet løsning og selvfølgelig skal Luuks spilletid doceres efter behov, men altså, de kortsigtede resultater nu og her har jo lige præcis en kæmpe stor indflydelse på holdets langsigtede udvikling, Ferran eller ej. For kommer vi ikke i top 4 så vil vi bare ikke kunne tiltrække sponsorer og spillere i samme grad som, hvis det modsatte er tilfældet. Det kan vi vel nok blive enige om?

Og så siger jeg, at når nogle af de farligste spillere på holdet lige nu er vores kanter og vi spiller en del mere med indlæg i øjeblikket, end man er vant til at se fra Barca, så ville det også give mening at få en spiller ind, som netop mestrer hovedspillet. Ok. Ferran har måske været involveret i 3 mål i de 4 hele kampe han har spillet altså 360 minutter, MEN Luuk har i sine sidste 4 kampe, hvor han har spillet 225 minutter, som jeg lige kan tælle, scoret 4 mål og været generelt mere målfarlig på banen end Ferran.

Hvis det er Xavis plan fremover, at blive ved med at spille på kanternes indlæg, som en spilsatsning, mon så ikke, at han skulle give Luuk lidt mere tid i næste kamp end 8 minutter? Og dit argument om, at vi ville ende i den samme slags fodbold, hvis vi spillede Luuk, som vi har set de sidste 2 måneder under Xavi, synes jeg mangler et vigtigt modargument, nemlig : Adama Traore, han kan fodre Luuk så meget, at der simpelthen må komme mål, alt andet nægter jeg at tro på.
Senest rettet af nosslo15 man feb 14, 2022 1:39 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jo hvis xavis plan alene går ud på at skabe chancer på indlæg. Men med Ferran spiller vi markant hurtigere/bedre omkring feltet hvilket løfter vores spil (og skaber chancer på flere måder).

Med Ferran på holdet har vi offensivt flere strenge at spille på og imo er det klart at foretrække. Også selvom luuk har scoret mål på det seneste.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2804
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 152 gange
Blevet takket: 289 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af whidgee »

Jeg synes at vores spil fungerer langt bedre med Ferran i angrebet. Rent spillemæssigt bidrager han med en masse. Hans bevægelser, hans løb og den plads han skaber. Og det pres han lægger på modstanderne. Det er selvfølgelig nærliggende for folk at fokusere på antal mål og assists, men man bliver nødt at kigge dybere end dette. Jeg ser rigtige lovende og positive aspekter i spillet omkring Ferran.

Med det sagt skal han selvfølgelig være skarpere foran mål, men det skal nok komme.
Senest rettet af whidgee man feb 14, 2022 1:40 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
man feb 14, 2022 1:29 pm
Jeg gider ikke bruge mere tid på det her. Jeg må leve med dine spørgsmål. Det går nok.

Hint: Når jeg poster i kamptråde, feks, hvor det ikke er direkte svar på dine indlæg, så kan du jo lade være med partout at skulle besvare mine generelle indlæg om mine observationer.

Det er der jo ingen der har bedt dig om at gøre overhovedet, og ihvertfald ingen der har bedt dig om at gøre således at du ender med (stortset hver gang) at skrive nedladende om de der har en anden holding end dig.

Og det blot fordi jeg skriver i en generel kamptråd, hvor man netop kommer med subjektive holdninger, bl.a omkring en spiller som Ferran.

Du skal endelig ikke føle dig forpligtet til altid at besvare det jeg skriver som en generel post under kamptrådene, det er der ingen der har requestet fra dig.

Peace, brother, og glæd dig over at vi trods alt deler en passion: FC Barcelona.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

nosslo15
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Piquénbauer skrev:
man feb 14, 2022 1:35 pm
Jo hvis xavis plan alene går ud på at skabe chancer på indlæg. Men med Ferran spiller vi markant hurtigere/bedre omkring feltet hvilket løfter vores spil (og skaber chancer på flere måder).

Med Ferran på holdet har vi offensivt flere strenge at spille på og imo er det klart at foretrække. Også selvom luuk har scoret mål på det seneste.
Fint nok med mig, men jeg foreslår jo også en 3-5-2 med LUUK på toppen som den stationære angriber - og så enten Ferran eller Aubameyang! :glad:

Magnus Frost
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »

Lopezzz skrev:
man feb 14, 2022 10:39 am
Magnus Frost skrev:
man feb 14, 2022 8:57 am
Dytrax skrev:
man feb 14, 2022 8:51 am
"Ih, hvor jeg glæder mig til modstanderen hedder Napoli," sagde ingen.

Jeg glæder mig MEGA meget :glad: og hvis Frenkie og Pedri spiller godt er vi sgu et bedre hold. Og hvis vi kan slå Napoli, så kan vi helt sikkert også vinde Europa league!
Efter Napoli kommer Dortmund, Sevilla, Porto, Atlanta, Leipzig, Betis, Braga, Sociedad, Lazio, West Ham, Galatasaray, Monaco osv osv :lol:

Jep vi skal bare slår Napoli så vinder vi det hele :lol:

Jeg siger jo ikke at det er 100 % sikkert men at vi sgu godt KAN gå hele vejen, både fordi det at slå Napoli ville være et statement i sig selv, men også fordi Jeg generelt synes vi er igang med en positiv udvikling og fordi vores nye signings stille og roligt bliver implementeret i gruppen. Det skal sgu nok blive godt :glad:
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Mésqueunclub
Indlæg: 377
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 61 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Mésqueunclub »

Problemet hvis vi bruger Luuk De Jong er bare at vores angrebsspil bliver så nemt at læse. Vores modstanderes defensiv ser video på vores offensive spiller inden kampen og ved godt hvad hver spiller kan tilføre holdet. Derfor ved de også at Luuk er langsom, driblesvag, er ikke en del af opspillet, er ikke skudstærk, men er god i hovedstød. Så hvis Luuk starter, ved modstanderens CB sin rolle. Vær tæt på manden ved indlæg. Hvis Luuk starter ved de også at vi vil kun mest fokusere på hovedstød, og derfor ved deres HB og VB også hvordan de skal forsvarer mod vores winger og backer.
Og problemet er at hvis vi så vælger ikke at bruge indlæg når vi har Luuk inde for at smide dem af den taktik som de troede vi ville spille, har vi principielt kun 10 mand på banen for Luuk kan ikke bruges til andet, og man kan også se hvordan vores spil bliver dårligere de gange hvor Luuk er blevet brugt f.eks. i opspilsfasen, hvor der ikke er hovedstødsdueller indblandet.

Syntes dog godt han kan indskiftes i slutfasen hvis vores spil ikke fungerer og vi skal prøve noget andet, men hvis vi bruger ham som starter, tager vi 5 skridt tilbage i vores udvikling, imo.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15010
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Magnus Frost skrev:
man feb 14, 2022 3:16 pm
Lopezzz skrev:
man feb 14, 2022 10:39 am
Magnus Frost skrev:
man feb 14, 2022 8:57 am
Dytrax skrev:
man feb 14, 2022 8:51 am
"Ih, hvor jeg glæder mig til modstanderen hedder Napoli," sagde ingen.

Jeg glæder mig MEGA meget :glad: og hvis Frenkie og Pedri spiller godt er vi sgu et bedre hold. Og hvis vi kan slå Napoli, så kan vi helt sikkert også vinde Europa league!
Efter Napoli kommer Dortmund, Sevilla, Porto, Atlanta, Leipzig, Betis, Braga, Sociedad, Lazio, West Ham, Galatasaray, Monaco osv osv :lol:

Jep vi skal bare slår Napoli så vinder vi det hele :lol:

Jeg siger jo ikke at det er 100 % sikkert men at vi sgu godt KAN gå hele vejen, både fordi det at slå Napoli ville være et statement i sig selv, men også fordi Jeg generelt synes vi er igang med en positiv udvikling og fordi vores nye signings stille og roligt bliver implementeret i gruppen. Det skal sgu nok blive godt :glad:
Intet er umuligt. Selvfølgelig hvis vi klarer Napoli bliver vores selvtillid tårnhøj ;-)
MDCCCXCIX

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Mésqueunclub skrev:
man feb 14, 2022 3:29 pm
Problemet hvis vi bruger Luuk De Jong er bare at vores angrebsspil bliver så nemt at læse. Vores modstanderes defensiv ser video på vores offensive spiller inden kampen og ved godt hvad hver spiller kan tilføre holdet. Derfor ved de også at Luuk er langsom, driblesvag, er ikke en del af opspillet, er ikke skudstærk, men er god i hovedstød. Så hvis Luuk starter, ved modstanderens CB sin rolle. Vær tæt på manden ved indlæg. Hvis Luuk starter ved de også at vi vil kun mest fokusere på hovedstød, og derfor ved deres HB og VB også hvordan de skal forsvarer mod vores winger og backer.
Og problemet er at hvis vi så vælger ikke at bruge indlæg når vi har Luuk inde for at smide dem af den taktik som de troede vi ville spille, har vi principielt kun 10 mand på banen for Luuk kan ikke bruges til andet, og man kan også se hvordan vores spil bliver dårligere de gange hvor Luuk er blevet brugt f.eks. i opspilsfasen, hvor der ikke er hovedstødsdueller indblandet.

Syntes dog godt han kan indskiftes i slutfasen hvis vores spil ikke fungerer og vi skal prøve noget andet, men hvis vi bruger ham som starter, tager vi 5 skridt tilbage i vores udvikling, imo.
Very enig!

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Vil det iøvrigt være komplet gak gak, at tænke tanken om Eric G, vil kunne varetage DM positionen….??? Gak….?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

whidgee skrev:
man feb 14, 2022 1:40 pm
Jeg synes at vores spil fungerer langt bedre med Ferran i angrebet. Rent spillemæssigt bidrager han med en masse. Hans bevægelser, hans løb og den plads han skaber. Og det pres han lægger på modstanderne. Det er selvfølgelig nærliggende for folk at fokusere på antal mål og assists, men man bliver nødt at kigge dybere end dette. Jeg ser rigtige lovende og positive aspekter i spillet omkring Ferran.

Med det sagt skal han selvfølgelig være skarpere foran mål, men det skal nok komme.
Meget enig. Men der er enorm fokus på mål, assists og lækre detaljer. Bevares det er også svært at se de “dybere” elementer der påvirker spillet men når et hold spiller godt så er det netop disse ting/mekanismer der er afgørende.

Et andet eksempel fra i går er garcia. Han laver en kæmpe fejl i går der direkte koster et mål. Det ser vi alle. Men der er ikke rigtigt fokus på hvor meget bedre selve spillet var med ham på banen. Jeg har heller ikke set nogen påpege at da adama slår indlægget til luuk der er det garcia der tager et løb som giver adama pladsen til at gøre dette. Den slags bliver sjældent fremhævet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 42 gæster