13/2 Espanyol - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »

nosslo15 skrev:
man feb 14, 2022 12:50 am
Adama spillede igen i dag en rigtigt god kamp og Alba leverede også flere giftige indlæg, så hvis vi i dag havde spillet med Luuk fra start, så havde vi formentlig vundet kampen. Sorry to say so!

Vores midtbane var fuldkommen anonym idag, de kunne ikke holde fast i noget og man savnede de overtalssituationer vi så folde sig ud fra side til side mod Atletico. Der skal meget mere gang i kombinationsspillet inde på midten og hvorfor valgte man at stå så langt tilbage i første halvleg? Hvor var det høje pres? Var det alt sammen fordi Alves ikke var tilstede?

Det bliver spændende med opstillingen til næste kamp for alle centerbacks undtagen Garcia (uha, uha!) er ude. Måske Marmol? Måske de Jong? Måske Mingueza (uha, uha!).

I øjeblikket er vores farligste spillere vores kanter og så Luuk, så derfor kunne jeg godt tænke mig at se en 3-5-2 med Alba og Adama på wingbacksne og så Luuk og Aubameyang i front. Måske ikke særligt barca agtigt, men måske lidt mere giftigt end det vi så i dag.

Helt enig og ja en 3 5 2
med Frenkie garcia og marmol iforsvaret

Pedri og Nico som dobbelt pivot med skiftende defensive pligter ( primært Nico)

Gavi som offensiv midtbane ala Laudrup

Adama og Alba på kanterne

og Luuk med enten Aubamayang eller Ferran som top angribere.

Det ku sgu også være spændende!
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Sjovt nok at ingen nævner Jutgla. Den knægt har ikke skuffet endnu og han ville gøre alt for at score mod sin tidligere klub som troede ikke på ham.
Han skulle have spillet i stedet for Torres eller blive skiftet ind i stedet for Aubameyang
MDCCCXCIX

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Magnus Frost skrev:
man feb 14, 2022 1:18 am
nosslo15 skrev:
man feb 14, 2022 12:50 am
Adama spillede igen i dag en rigtigt god kamp og Alba leverede også flere giftige indlæg, så hvis vi i dag havde spillet med Luuk fra start, så havde vi formentlig vundet kampen. Sorry to say so!

Vores midtbane var fuldkommen anonym idag, de kunne ikke holde fast i noget og man savnede de overtalssituationer vi så folde sig ud fra side til side mod Atletico. Der skal meget mere gang i kombinationsspillet inde på midten og hvorfor valgte man at stå så langt tilbage i første halvleg? Hvor var det høje pres? Var det alt sammen fordi Alves ikke var tilstede?

Det bliver spændende med opstillingen til næste kamp for alle centerbacks undtagen Garcia (uha, uha!) er ude. Måske Marmol? Måske de Jong? Måske Mingueza (uha, uha!).

I øjeblikket er vores farligste spillere vores kanter og så Luuk, så derfor kunne jeg godt tænke mig at se en 3-5-2 med Alba og Adama på wingbacksne og så Luuk og Aubameyang i front. Måske ikke særligt barca agtigt, men måske lidt mere giftigt end det vi så i dag.

Helt enig og ja en 3 5 2
med Frenkie garcia og marmol iforsvaret

Pedri og Nico som dobbelt pivot med skiftende defensive pligter ( primært Nico)

Gavi som offensiv midtbane ala Laudrup

Adama og Alba på kanterne

og Luuk med enten Aubamayang eller Ferran som top angribere.

Det ku sgu også være spændende!
Ja, det er selvfølgelig ikke sådan, som vi optimalt skal spille, altså med at satse på så mange indlæg, men hvis det er det, som i øjeblikket er det farligste, vi kan komme med, så bliver vi nødt til det.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Xavi: "We could have won the game. We dominated and created chances. We have to finish the game when we are in our best moment."

"In the second half we controlled the game completely, but then Raúl de Tomás' goal came."

"We concede too much. We must minimise mistakes."

"It's not easy to win here. Real Madrid lost here and there have been minutes when we played very well. We could have won perfectly fine."

"The defeat would have been a step backwards. With a point, it is not so much. It is difficult to win at this stage and we are still in the fight for the Champions League positions."

"Araújo? We have to see if it's just discomfort or something else... Piqué? It hurts us. We're going to compete with what we have."

"A gesture from Araújo to the opposing fans? We must always respect everyone, the referees, the fans... There are a lot of nerves during the match. If something has happened, we apologise."

"Dembélé is one more. He can help us. I think he has entered well, fast, vertical. He has had good minutes."

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

"Ih, hvor jeg glæder mig til modstanderen hedder Napoli," sagde ingen.

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »

Lopezzz skrev:
man feb 14, 2022 1:30 am
Sjovt nok at ingen nævner Jutgla. Den knægt har ikke skuffet endnu og han ville gøre alt for at score mod sin tidligere klub som troede ikke på ham.
Han skulle have spillet i stedet for Torres eller blive skiftet ind i stedet for Aubameyang

Umiddelbart ville jeg bestemt ikke have sagt det ville være det smarteste da Aubameyang jo er en klasse spiller ( der ikke har spillet godt på det sidste, men et skifte kan jo gøre underværker) men ja i betragtning af hvor lidt indflydelse han havde ville Jutgla da nok have været et bedre valg. Jeg tænker altså også Jutgla kan blive en vigtig brik for barca over lang tid ( ikke en decideret start 11er når alle er fit, men ikke desto mindre en rigtig vigtig brik)
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »

Dytrax skrev:
man feb 14, 2022 8:51 am
"Ih, hvor jeg glæder mig til modstanderen hedder Napoli," sagde ingen.

Jeg glæder mig MEGA meget :glad: og hvis Frenkie og Pedri spiller godt er vi sgu et bedre hold. Og hvis vi kan slå Napoli, så kan vi helt sikkert også vinde Europa league!
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Magnus Frost skrev:
man feb 14, 2022 8:57 am
Dytrax skrev:
man feb 14, 2022 8:51 am
"Ih, hvor jeg glæder mig til modstanderen hedder Napoli," sagde Magnus Frost, lige efter, som så selvfølgelig får mig til at ligne en bjælde :mrgreen:

Jeg glæder mig MEGA meget :glad: og hvis Frenkie og Pedri spiller godt er vi sgu et bedre hold. Og hvis vi kan slå Napoli, så kan vi helt sikkert også vinde Europa league!
I stand corrected. (Og har også redigeret citatet, naturligvis) :lol:

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »

Dytrax skrev:
man feb 14, 2022 9:00 am
Magnus Frost skrev:
man feb 14, 2022 8:57 am
Dytrax skrev:
man feb 14, 2022 8:51 am
"Ih, hvor jeg glæder mig til modstanderen hedder Napoli," sagde Magnus Frost, lige efter, som så selvfølgelig får mig til at ligne en bjælde :mrgreen:

Jeg glæder mig MEGA meget :glad: og hvis Frenkie og Pedri spiller godt er vi sgu et bedre hold. Og hvis vi kan slå Napoli, så kan vi helt sikkert også vinde Europa league!
I stand corrected. (Og har også redigeret citatet, naturligvis) :lol:
:grin:

Hvis Barca vinder Europa league og kommer på 2 pladsen i la liga ( hvilket jeg faktisk tror vi gør) så ser Xavis første sæson godt nok meget bedre ud end folk troede for bare en tre kampe siden.
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
man feb 14, 2022 12:21 am
Jeg synes han gør det fint. Han arbejder for holdet, løber konstant, støtter opspillet og kommer til chancer. De går så ikke ind lige nu men sådan er gamet. At smide en spiller som Ferran på bænken ville være det komplet modsatte af hvad vi skal i denne sæson. Ikke bare er han en investering for fremtiden men han har også i sin korte karriere vist et stort potentiale.

Jeg ved dog også at du synes han er ringe/mangler spidskompetencer/ikke skal spille. Det får du skrevet et par gange under hver kamp. Jeg håber så bare at Ferran møder mere støtte fra andre fand. For mig er det i hvert fald, taget vores situation in mente, en mærkelig tilgang til en ung spiller.
Du laver her en klassisk Piquenbauer:

Jeg kunne vende hele din sætning om, og det ville give ligeså meget mening:

Jeg synes ikke at han gør det fint, dog "arbejder han for holdet, løber konstant, støtter opspillet og kommer til chancer" - ligesom alle vores andre angribere.
De går så ikke ind lige nu og sådan er gamet jo ikke, en angriber skal bidrage med mere end ovennævnte hvis man skal have en fast startplads i angrebet.
At smide en spiller som Ferran på bænken ville være fornuftig hvis han ikke kan score, sætte en mand, løbe hurtigere end modstandernes forsvarere.
Han er en investering for fremtiden men han har ikke i sin korte karriere vist et stort potentiale hos os.

Jeg ved dog også at du synes han er god/har mange spidskompetencer/ skal spille. Det får du skrevet et par gange under hver kamp.
Jeg håber så bare at Ferran stepper op og viser det.
For mig er det i hvert fald, taget vores situation in mente, en mærkelig tilgang til en ung spiller, at han partout skal have en fast startplads når nu vi hænger i yderste tråd for at få en top 4 plads, når nu manden ikke har vist noget som godtgør at han kan bringe os nærmere vores målsætning.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

SpillerSomMESSI skrev:
man feb 14, 2022 9:34 am
Piquénbauer skrev:
man feb 14, 2022 12:21 am
Jeg synes han gør det fint. Han arbejder for holdet, løber konstant, støtter opspillet og kommer til chancer. De går så ikke ind lige nu men sådan er gamet. At smide en spiller som Ferran på bænken ville være det komplet modsatte af hvad vi skal i denne sæson. Ikke bare er han en investering for fremtiden men han har også i sin korte karriere vist et stort potentiale.

Jeg ved dog også at du synes han er ringe/mangler spidskompetencer/ikke skal spille. Det får du skrevet et par gange under hver kamp. Jeg håber så bare at Ferran møder mere støtte fra andre fand. For mig er det i hvert fald, taget vores situation in mente, en mærkelig tilgang til en ung spiller.
Du laver her en klassisk Piquenbauer:

Jeg kunne vende hele din sætning om, og det ville give ligeså meget mening:

Jeg synes ikke at han gør det fint, dog "arbejder han for holdet, løber konstant, støtter opspillet og kommer til chancer" - ligesom alle vores andre angribere.
De går så ikke ind lige nu og sådan er gamet jo ikke, en angriber skal bidrage med mere end ovennævnte hvis man skal have en fast startplads i angrebet.
At smide en spiller som Ferran på bænken ville være fornuftig hvis han ikke kan score, sætte en mand, løbe hurtigere end modstandernes forsvarere.
Han er en investering for fremtiden men han har ikke i sin korte karriere vist et stort potentiale hos os.

Jeg ved dog også at du synes han er god/har mange spidskompetencer/ skal spille. Det får du skrevet et par gange under hver kamp.
Jeg håber så bare at Ferran stepper op og viser det.
For mig er det i hvert fald, taget vores situation in mente, en mærkelig tilgang til en ung spiller, at han partout skal have en fast startplads når nu vi hænger i yderste tråd for at få en top 4 plads, når nu manden ikke har vist noget som godtgør at han kan bringe os nærmere vores målsætning.
Jeg vil give Spiller... ret, pt. har vi brug for mål og ikke tålmodighed med at bringe en ung, talentfuld spiller ind på holdet. Synes ikke Ferran hidtil har vist noget, som ikke Jutgla eller Braithwaite kunne gøre, altså at tage de rigtige løb og være en god link up spiller, som søger ned i banen og som generelt arbejder godt. Men det handler selvfølgelig også om, hvad Xavi ser til træningen og hvis Ferran her er mere skarp end sine konkurrenter, så må vi vel stole på det. Dog synes jeg, at når der spilles så meget på indlæg, som der er blevet spillet de sidste 2 kampe, så ville det være mere naturligt med Aubameyang eller Luuk, eller dem begge samtidigt i en 3-5-2 med Adama og Alba på wingbacksne mod Valencia.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Magnus Frost skrev:
man feb 14, 2022 8:57 am
Dytrax skrev:
man feb 14, 2022 8:51 am
"Ih, hvor jeg glæder mig til modstanderen hedder Napoli," sagde ingen.

Jeg glæder mig MEGA meget :glad: og hvis Frenkie og Pedri spiller godt er vi sgu et bedre hold. Og hvis vi kan slå Napoli, så kan vi helt sikkert også vinde Europa league!
Efter Napoli kommer Dortmund, Sevilla, Porto, Atlanta, Leipzig, Betis, Braga, Sociedad, Lazio, West Ham, Galatasaray, Monaco osv osv :lol:

Jep vi skal bare slår Napoli så vinder vi det hele :lol:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Billede

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

SpillerSomMESSI skrev:
man feb 14, 2022 9:34 am
Piquénbauer skrev:
man feb 14, 2022 12:21 am
Jeg synes han gør det fint. Han arbejder for holdet, løber konstant, støtter opspillet og kommer til chancer. De går så ikke ind lige nu men sådan er gamet. At smide en spiller som Ferran på bænken ville være det komplet modsatte af hvad vi skal i denne sæson. Ikke bare er han en investering for fremtiden men han har også i sin korte karriere vist et stort potentiale.

Jeg ved dog også at du synes han er ringe/mangler spidskompetencer/ikke skal spille. Det får du skrevet et par gange under hver kamp. Jeg håber så bare at Ferran møder mere støtte fra andre fand. For mig er det i hvert fald, taget vores situation in mente, en mærkelig tilgang til en ung spiller.
Du laver her en klassisk Piquenbauer:

Jeg kunne vende hele din sætning om, og det ville give ligeså meget mening:

Jeg synes ikke at han gør det fint, dog "arbejder han for holdet, løber konstant, støtter opspillet og kommer til chancer" - ligesom alle vores andre angribere.
De går så ikke ind lige nu og sådan er gamet jo ikke, en angriber skal bidrage med mere end ovennævnte hvis man skal have en fast startplads i angrebet.
At smide en spiller som Ferran på bænken ville være fornuftig hvis han ikke kan score, sætte en mand, løbe hurtigere end modstandernes forsvarere.
Han er en investering for fremtiden men han har ikke i sin korte karriere vist et stort potentiale hos os.

Jeg ved dog også at du synes han er god/har mange spidskompetencer/ skal spille. Det får du skrevet et par gange under hver kamp.
Jeg håber så bare at Ferran stepper op og viser det.
For mig er det i hvert fald, taget vores situation in mente, en mærkelig tilgang til en ung spiller, at han partout skal have en fast startplads når nu vi hænger i yderste tråd for at få en top 4 plads, når nu manden ikke har vist noget som godtgør at han kan bringe os nærmere vores målsætning.
Sikke dog noget fjol du har gang i her. Du laver ikke ret meget end at stille spørgsmål omkring ferran og når du så endelig kommer med lidt så er det som ovenstående. Det er svært at tage seriøst.

Du ser fodbold på et meget overfladisk niveau. Om det så er fordi du ikke kan eller vil "gå dybere" skal jeg ikke kunne sige. Men fodbold er så meget mere end mål og assists. Vi spiller markant bedre med ferran på holdet. Easy har postet analyse efter analyse som beskriver ferrans rolle men der er noget der siger mig at du ikke læser dem. Det er i hvert fald meget nemmere at skrive "hvad er hans spidskompetencer" flere gange i hver kamp.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg vil give Spiller... ret, pt. har vi brug for mål og ikke tålmodighed med at bringe en ung, talentfuld spiller ind på holdet. Synes ikke Ferran hidtil har vist noget, som ikke Jutgla eller Braithwaite kunne gøre, altså at tage de rigtige løb og være en god link up spiller, som søger ned i banen og som generelt arbejder godt. Men det handler selvfølgelig også om, hvad Xavi ser til træningen og hvis Ferran her er mere skarp end sine konkurrenter, så må vi vel stole på det. Dog synes jeg, at når der spilles så meget på indlæg, som der er blevet spillet de sidste 2 kampe, så ville det være mere naturligt med Aubameyang eller Luuk, eller dem begge samtidigt i en 3-5-2 med Adama og Alba på wingbacksne mod Valencia.
Nu ser vi lige bort fra at ferran har været involveret i 3 mål i sine sidste 4 kampe.

Jeg vil aldrig nogensinde gå på kompromis med holdets spilmæssige udvikling for kortsigtede resultater. Samtidig er jeg meget, meget uenig i at det vil give os flere point at spille Luuk fremfor feks ferran. Vi vil ende i de samme slags kampe igen og igen. Præcis som vi har set de seneste måneder med Xavi.

Faktum er at vi i går sidder fuldstændig på kampen og personlige fejl koster os. Vi skaber fint med chancer og vi holder Espanyol væk fra chancer. Det er svært at forvente mere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster