Tur til Barcelona og billetter

Alt om Barca som ikke hører hjemme i de andre grupper

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Mésqueunclub
Indlæg: 359
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 54 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af Mésqueunclub »

!Option skrev:
fre feb 11, 2022 12:07 pm
Hej folkens!

Jeg skal om en lille måned tid en tur til Barcelona i en forlænget weekend med fruen, uden børn. Vi lander en torsdag formiddag og flyver hjem igen om søndagen. Hotel er der styr på, vi skal bo ca. 1 km nord for Placa de Catalunya.

Turen er som sagt en par tur, og da min kone desværre ikke er fodboldfan forventer jeg ikke at skulle bruge flere dage på Camp Nou og div. andre Barca relaterede ting i denne omgang ;-)

Men, er der nogle steder som man bare skal se eller opleve, steder man skal prøve at spise eller besøge?

Kort sagt, kom med jeres bedste Barcelona tips :cool:
Hvis der ikke kun skal gå bold i det er der Arenas De Barcelona, hvis i tænker shopping, som tidligere var en tyrefægterarena. Der er massere af shopping inden i og hvis i går op på toppen er der et stort udendørsareal hvor man kan se udover Barcelona fra 360 grader, der ligger også en restaurant deroppe har dog ikke spist derinde.

Så er der Sagrada Família som er en kæmpe kirke, super flot.

Jeg tænker at I højst sandsynligt skal forbi Barca shoppen, hvis I er sultne bagefter skal I ikke spise på den restaurant der ligger lige ved udgangen, hvertfald ikke bestil en burger. Det var virkelig ikke pengene værd…

Jeg vil foreslå at tage til stranden, de har en virkelig lækker strand, men ved ikke om det er vejret til det lige nu 🤷

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af !Option »

Mésqueunclub skrev:
fre feb 11, 2022 1:42 pm
!Option skrev:
fre feb 11, 2022 12:07 pm
Hej folkens!

Jeg skal om en lille måned tid en tur til Barcelona i en forlænget weekend med fruen, uden børn. Vi lander en torsdag formiddag og flyver hjem igen om søndagen. Hotel er der styr på, vi skal bo ca. 1 km nord for Placa de Catalunya.

Turen er som sagt en par tur, og da min kone desværre ikke er fodboldfan forventer jeg ikke at skulle bruge flere dage på Camp Nou og div. andre Barca relaterede ting i denne omgang ;-)

Men, er der nogle steder som man bare skal se eller opleve, steder man skal prøve at spise eller besøge?

Kort sagt, kom med jeres bedste Barcelona tips :cool:
Hvis der ikke kun skal gå bold i det er der Arenas De Barcelona, hvis i tænker shopping, som tidligere var en tyrefægterarena. Der er massere af shopping inden i og hvis i går op på toppen er der et stort udendørsareal hvor man kan se udover Barcelona fra 360 grader, der ligger også en restaurant deroppe har dog ikke spist derinde.

Så er der Sagrada Família som er en kæmpe kirke, super flot.

Jeg tænker at I højst sandsynligt skal forbi Barca shoppen, hvis I er sultne bagefter skal I ikke spise på den restaurant der ligger lige ved udgangen, hvertfald ikke bestil en burger. Det var virkelig ikke pengene værd…

Jeg vil foreslå at tage til stranden, de har en virkelig lækker strand, men ved ikke om det er vejret til det lige nu 🤷
Mange tak for inputs, de er skrevet bag øret 👍
Rey Abi!

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af PuyolErGud »

Jeg har ventet på at man igen kunne kommer derned igen, så har masser af tips og anbefalinger! De kommer lige på et senere tidspunkt, men der er lidt af hvert.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af Antimadridista »

!Option skrev:
fre feb 11, 2022 2:16 pm
Mésqueunclub skrev:
fre feb 11, 2022 1:42 pm
!Option skrev:
fre feb 11, 2022 12:07 pm
Hej folkens!

Jeg skal om en lille måned tid en tur til Barcelona i en forlænget weekend med fruen, uden børn. Vi lander en torsdag formiddag og flyver hjem igen om søndagen. Hotel er der styr på, vi skal bo ca. 1 km nord for Placa de Catalunya.

Turen er som sagt en par tur, og da min kone desværre ikke er fodboldfan forventer jeg ikke at skulle bruge flere dage på Camp Nou og div. andre Barca relaterede ting i denne omgang ;-)

Men, er der nogle steder som man bare skal se eller opleve, steder man skal prøve at spise eller besøge?

Kort sagt, kom med jeres bedste Barcelona tips :cool:
Hvis der ikke kun skal gå bold i det er der Arenas De Barcelona, hvis i tænker shopping, som tidligere var en tyrefægterarena. Der er massere af shopping inden i og hvis i går op på toppen er der et stort udendørsareal hvor man kan se udover Barcelona fra 360 grader, der ligger også en restaurant deroppe har dog ikke spist derinde.

Så er der Sagrada Família som er en kæmpe kirke, super flot.

Jeg tænker at I højst sandsynligt skal forbi Barca shoppen, hvis I er sultne bagefter skal I ikke spise på den restaurant der ligger lige ved udgangen, hvertfald ikke bestil en burger. Det var virkelig ikke pengene værd…

Jeg vil foreslå at tage til stranden, de har en virkelig lækker strand, men ved ikke om det er vejret til det lige nu 🤷
Mange tak for inputs, de er skrevet bag øret 👍
Ja, jeg er blot misundelig..men god tur :glad:

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af !Option »

Mange tak :grin:
Rey Abi!

DrGink
Indlæg: 676
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 647 gange
Blevet takket: 148 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af DrGink »

!Option skrev:
fre feb 11, 2022 12:07 pm
Hej folkens!

Jeg skal om en lille måned tid en tur til Barcelona i en forlænget weekend med fruen, uden børn. Vi lander en torsdag formiddag og flyver hjem igen om søndagen. Hotel er der styr på, vi skal bo ca. 1 km nord for Placa de Catalunya.

Turen er som sagt en par tur, og da min kone desværre ikke er fodboldfan forventer jeg ikke at skulle bruge flere dage på Camp Nou og div. andre Barca relaterede ting i denne omgang ;-)

Men, er der nogle steder som man bare skal se eller opleve, steder man skal prøve at spise eller besøge?

Kort sagt, kom med jeres bedste Barcelona tips :cool:
Da jeg var der for nogle år tilbage, viste det sig bydende nødvendigt hjemmefra ar have bestilt billetter til Sagrada Familia og en del andre turistmål, da der var en lille måneds ventetid på at kunne få billetter. Det var godt nok før corona og midt om sommeren, hvor jeg antager der er flere turister, men jeg ville lige tjekke det ud forinden.

Ellers ville jeg gå meget rigtig meget på restaurant da maden er virkelig god og til at betale.

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af Magnus Frost »

Jeg synes havneområdet er ret nice.

Ramblaen er selvfølgelig også et godt turiststed ( og proppet) la bouquria ved ramblaen er virkelig også et besøg værd!

Mont juic hvor OL blev holdt er også rigtig nice.

Barcelona har også vildt mange fede parker især parc de la Ciutatella og park Guell og hvis man er til Guell så er selvfølgelig la sagrada fænomenalt, men også andre steder, b.la. casa battlo tror jeg det hedder. Der er også en hyggelig lille park med skulpturer lige bag nou camp.


Ja generelt er Barcelona faktisk bare en fantastisk by!
( men undgå voksmuseet)
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af JonasV »

!Option skrev:
fre feb 11, 2022 12:07 pm
Hej folkens!

Jeg skal om en lille måned tid en tur til Barcelona i en forlænget weekend med fruen, uden børn. Vi lander en torsdag formiddag og flyver hjem igen om søndagen. Hotel er der styr på, vi skal bo ca. 1 km nord for Placa de Catalunya.

Turen er som sagt en par tur, og da min kone desværre ikke er fodboldfan forventer jeg ikke at skulle bruge flere dage på Camp Nou og div. andre Barca relaterede ting i denne omgang ;-)

Men, er der nogle steder som man bare skal se eller opleve, steder man skal prøve at spise eller besøge?

Kort sagt, kom med jeres bedste Barcelona tips :cool:
Personligt ville jeg styre langt uden om Ramblaen. Plastik og turistfælder.

Man kan finde mange fine små pletter i Gràcia-kvarteret. Hyggelige torve, hvor kaffen smager pragtfuldt når solen skinner. Det kan også anbefales at slentre rundt i de små, trange gader i det gotiske kvarter. Her plejer jeg altid at spise på Colom, når jeg besøger byen. God mad, fine priser.
Som andre skriver: en gåtur op af Montjuic kan også være en pragtfuld oplevelse. Hvis man styrer uden om den værste turisthavnefront, kan man også finde nogle alvorligt gode, og stærke drinks nede i Barceloneta. Så kan man sidde og føle, man er en Hemingway-agtig karakter.
Gud, hvor jeg savner byen, egentlig.

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af FCBSOCI »

Til orientering kan medlemmer i dag købe billetter til kampen på søndag på Camp Nou mod Athletic Club til halv pris. Det har jeg allerede benyttet mig af :-).

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af FCBSOCI »

DrGink skrev:
fre feb 11, 2022 8:12 pm
!Option skrev:
fre feb 11, 2022 12:07 pm
Hej folkens!

Jeg skal om en lille måned tid en tur til Barcelona i en forlænget weekend med fruen, uden børn. Vi lander en torsdag formiddag og flyver hjem igen om søndagen. Hotel er der styr på, vi skal bo ca. 1 km nord for Placa de Catalunya.

Turen er som sagt en par tur, og da min kone desværre ikke er fodboldfan forventer jeg ikke at skulle bruge flere dage på Camp Nou og div. andre Barca relaterede ting i denne omgang ;-)

Men, er der nogle steder som man bare skal se eller opleve, steder man skal prøve at spise eller besøge?

Kort sagt, kom med jeres bedste Barcelona tips :cool:
Da jeg var der for nogle år tilbage, viste det sig bydende nødvendigt hjemmefra ar have bestilt billetter til Sagrada Familia og en del andre turistmål, da der var en lille måneds ventetid på at kunne få billetter. Det var godt nok før corona og midt om sommeren, hvor jeg antager der er flere turister, men jeg ville lige tjekke det ud forinden.

Ellers ville jeg gå meget rigtig meget på restaurant da maden er virkelig god og til at betale.
Hey Option!

Først og fremmest rigtig god tur til Barcelona. Det er en skøn by.

Jeg har i en kort periode boet og arbejdet i Barcelona (og har stadig en lejlighed i byen), så jeg vil se om jeg kan finde nogle tips til dig, som jeg vil forsøge at uploade, når jeg kommer til Barcelona på fredag.

Du skal være opmærksom på, at man i dag kan købe billetter online til de fleste attraktioner fx her: https://www.getyourguide.dk/da-DK/s/?q= ... 2a13620001

Med hensyn til La Bouquria (på Ramblaen) er der et sted, der minder om dét i Barceloneta, men i Barceloneta er det meget billigere. Det hedder Mercat de la Barceloneta og ligger på Pl. del Poeta Boscà.

Hvis I er museum interesseret findes der en række Museer fx Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC) og Picasso Museet.
I "skal" heller ikke snyde jer selv for Gaudis mesterværker eller det Gotiske kvarter. Har I lidt bedre tid, kan jeg varmt anbefale en tur til Montserrat - det er en bjergtagende oplevelse :-).

For yderligere seværdigheder, se evt. https://www.tripadvisor.com/Attraction_ ... lonia.html. Der er noget for enhver smag :thumbup:.

Desværre er jeg ikke den bedste til at spørge om gode restauranter (det ved mine børn mere om), da jeg (lidt for) ofte frekventerer Burger King mv.

Jeg håber, at I får en skøøøøøøøn tur...

Visca Barça
Indlæg: 37
Tilmeldt: fre feb 26, 2021 4:19 pm
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 7 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af Visca Barça »

Hej Allesammen!

Jeg tager en smuttur til Barcelona med fem andre kammerater i morgen, og eftersom vi befinder os i byen, når Barca for første gang i lang kommer sejrsrigt ud af El Clasico, så kunne det være fedt, at se den på en sportsbar med en masse andre Barca fans!!

Derfor tænkte jeg, det ville være oplagt, at høre inde på dette forum, om nogle kunne anbefale et sted, hvor der er rig mulighed for, at drikke sig en kæp i øret, mens man nyder en 19-årig knægt fra Tenerife, drive gæk med en aldrende tre-mands midtbane klædt i hvidt.

Tak på forhånd! :glad:

Og god kamp i morgen!!

Visca Barca

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af !Option »

Visca Barça skrev:
lør mar 19, 2022 10:08 am
Hej Allesammen!

Jeg tager en smuttur til Barcelona med fem andre kammerater i morgen, og eftersom vi befinder os i byen, når Barca for første gang i lang kommer sejrsrigt ud af El Clasico, så kunne det være fedt, at se den på en sportsbar med en masse andre Barca fans!!

Derfor tænkte jeg, det ville være oplagt, at høre inde på dette forum, om nogle kunne anbefale et sted, hvor der er rig mulighed for, at drikke sig en kæp i øret, mens man nyder en 19-årig knægt fra Tenerife, drive gæk med en aldrende tre-mands midtbane klædt i hvidt.

Tak på forhånd! :glad:

Og god kamp i morgen!!

Visca Barca
Hejsa

Jeg har lige været der nede en forlænget weekend, godt nok med fruen, men vil klart anbefale jer at søge mod det gotiske kvarter. Vi var (mærkeligt nok) ikke på sportsbar, men der var suverænt mest liv i det område alle de aftener vi var ude.

Første dag lavede vi den “fejl” at bruge en del tid på Ramblaen, og selvom den er stor og flot så er den i min optik ikke tiden værd ifht. alle de små kvarterer og sidegader.

Den ene dag var vi i den nordlige ende af centrum, op mod Park Güell, og den del af byen virkede også rigtig hyggelig og måske lidt mere “lokal”. Vi var der dog kun i dagtimerne.

Rigtig god tur! :cool:
Rey Abi!

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af PuyolErGud »

Er det en ny ting at man ikke selv kam vælge specifikt sæde/plads når man køber billet? Der står at man får tilsendt den endelig plads senere hen.

Alias-A
Indlæg: 642
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 33 gange
Blevet takket: 73 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af Alias-A »

Jeg skal til Barcelona i den uge, hvor vi spiller hjemme mod Bayern.

Prøvede at købe billetter gennem den officielle hjemmeside i dag, men det var umuligt at gennemføre et køb og alt var udsolgt inden for en time efter at billetterne blev sat til salg.

Nogen der kan anbefale hvor og hvordan man kan skaffe sig billetter til kampen?
93' Iniesta

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af Lopezzz »

Alias-A skrev:
tors sep 01, 2022 1:32 pm
Jeg skal til Barcelona i den uge, hvor vi spiller hjemme mod Bayern.

Prøvede at købe billetter gennem den officielle hjemmeside i dag, men det var umuligt at gennemføre et køb og alt var udsolgt inden for en time efter at billetterne blev sat til salg.

Nogen der kan anbefale hvor og hvordan man kan skaffe sig billetter til kampen?
Puha det bliver nok en umulig opgave. Der var næsten udsolgt på Camp Nou i de sidste kampe men nu snakker vi om Bayern så det bliver meget svært at skaffe billet.
Der er mange billethajer som vil sælge billetterne for sindssyg høj pris og det er nok din eneste mulighed. Dem kan du finde ved Camp Nou.
Husk også at tjekke hjemmesiden hver dag og flere gange om dagen og skriv dig på email listen hvis det er muligt.
Der er også dem med sæsonkort som beslutter sig for at ikke se kampen i sidste øjeblik og så er der lige pludselig ledige pladser.
Men så skal du være i Barcelona i god tid, helst 2 dage før kampen ;-)
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster