FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9220
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

nosslo15 skrev:
lør feb 05, 2022 2:08 pm
Antimadridista skrev:
fre feb 04, 2022 10:16 pm
nosslo15 skrev:
fre feb 04, 2022 8:57 pm
Antimadridista skrev:
fre feb 04, 2022 2:36 pm
Nossio@

Dit lange indledende indlæg, slår mig lige lovlig konspiratorisk.

Tror på at der er et samsurium af årsager og bestemt ikke at man primært skal pilles ned.

På godt og ondt var Messi nærmest som gud på jord i Barca. Han var så exceptionel, at alt hvad der kunne tilgodeses ham, måtte man gøre.
Dette var ikke nødvendigvis nogen fordel i alle henseender og ikke for Cou og Griez.

Cou. Psyken var ikke stærkt. Presset var stort. Spillestilen var ny. Positionen var ikke optimal for ham. Det var et mismatch.

Griez. Spillestil og position var henholdsvis ny og ikke optimal overhovedet. Stadig gjorde han det så nogenlunde.

Men balancen på holdet var skæv.

Og alt muligt andet. Spillernes magt ift trænerteams, træningsintensiteten, den fysiske del osv.
Jeg vedstår gerne at indlægget var langt og måske også en smule konspiratorisk ( I Love it! ), men det jeg blot prøvede på at sige var, at hvis man vil købe "stjerner" udefra, så skal man måske også forberede sig på, at de kan have "stjernenykker".

Og at det at have "stjernenykker" ikke nødvendigvis gør en spiller til en dårligere holdspiller, hvis folk kan se igennem fingrene med sådan noget. Og så husker jeg sagen om Eto på den måde, at han blev uvenner med Guardiola og derfor røg videre. Men stridspunktet var vist noget Eto havde sagt - og her kunne man måske have haft en lidt længere lunte som træner med tanke på, hvor god en holdspiller Eto var - og med tanke på, hvor meget vi manglede ham i semifinalerne i 10 og 12.

Lad os forestille os, at M`bappè kom til barca til sommer i stedet for Madrid, hvor han jo nok ender op? Så er det min tese, at der godt kunne blive flere vanskeligheder ved at indsluse ham på holdet - end hvis det havde været Madrid han kom til. Fordi Madrid i højere grad accepterer folk med "stjernenykker" end Barca gør. Det er ikke nødvendigvis en ulempe for Barca, men alligevel tænker jeg, at man må gå lidt på kompromis engang imellem.
Syntes stadig det er en smule for lommefilosofisk det der :glad:
Kære Anti. Jeg beklager dybt, hvis du mener, at jeg er "for lommefilosofisk". Er der mon en paragraf i vedtægterne omkring dette forum, som jeg kunne have overtrådt? :mrgreen:
Kære kære kære Nossio…Det tror jeg helt sikkert der er :grin: ;-)

nosslo15
Indlæg: 1036
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Jeg sidder og tænker på, om vi ikke kunne få en opdatering af vores spillerkatalog; der mangler billeder og navne og Demir og Coutinho er her ikke mere?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

"Xavi has taken a 9th placed Barça to 4th place in 10 fixtures. In that time, Barça won 21 out of 30 possible points. In the previous 12 fixtures with Koeman and Sergi, Barça only won 17 out of a possible 36 points. The improvement is clear."
Men Junker mener ikke rigtigt der har været forskel… Det er kun gået en vej med Xavi. Og det endda med en oftest elendig offensiv.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2808
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Norbit »

Piquénbauer skrev:
man feb 07, 2022 11:14 am
"Xavi has taken a 9th placed Barça to 4th place in 10 fixtures. In that time, Barça won 21 out of 30 possible points. In the previous 12 fixtures with Koeman and Sergi, Barça only won 17 out of a possible 36 points. The improvement is clear."
Men Junker mener ikke rigtigt der har været forskel… Det er kun gået en vej med Xavi. Og det endda med en oftest elendig offensiv.
Det er så skønt at vi formegentligt slipper for at se segunda angribere starte inde for os. Det skal også huskes, at vi i mange af de kampe hvor vi har tabt point, sagtens kunne have fået sejren. Der er stadig forbedringspunkter.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

When Barcelona announced months ago that they lost €487M last season, La Liga internally thought that it was impossible for Barça to accumulate 60% of the losses of all the clubs in La Liga combined.

The total losses of all the clubs in La Liga combined were reported to be nearly €824 million, with the other 19 team's total reaching €337 million.

Barcelona had announced months ago that they lost €487M last season. Tebas did not believe it, and appointed a company to make a second audit. According to that audit, Barça's losses for the 20-21 season were less than half of what the club claimed.


@sport
Som forudsagt, så har ledelsen dækket sig ind på underskuddet, for ikke at blive lagt til ansvar for den tideligere ledelses ageren. Denne strategi vil også være med til at sikre, Barca og den nye ledelse kan være stærke på sommerens marked, ikke mindst for free agents.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 845
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Diabolito »

EasyBuddhist skrev:
man feb 07, 2022 11:01 pm
Som forudsagt, så har ledelsen dækket sig ind på underskuddet, for ikke at blive lagt til ansvar for den tideligere ledelses ageren. Denne strategi vil også være med til at sikre, Barca og den nye ledelse kan være stærke på sommerens marked, ikke mindst for free agents.
Det bliver du nødt til at uddybe. Jeg forstår godt første del, omend regnskab vel er en objektiv sag, men hvordan vil dette sikre større styrke på markedet (og være mere interessant for free agents) ?
El Señor de las Tartas

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

@FCBRAC1 - Barça closes an agreement with Spotify for €280M for 3 seasons (€93.3M per season). The deal includes being the main sponsor of the men's and women's shirts, the training shirt and the 'title rights' of the Camp Nou. The plan is to sign the deal tomorrow.

Note: There is still a 'sleeve' sponsor available for Barcelona's shirt.
Av for en aftale. Og stadig plads på trøjen til en til sponsor.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Diabolito skrev:
man feb 07, 2022 11:25 pm
EasyBuddhist skrev:
man feb 07, 2022 11:01 pm
Som forudsagt, så har ledelsen dækket sig ind på underskuddet, for ikke at blive lagt til ansvar for den tideligere ledelses ageren. Denne strategi vil også være med til at sikre, Barca og den nye ledelse kan være stærke på sommerens marked, ikke mindst for free agents.
Det bliver du nødt til at uddybe. Jeg forstår godt første del, omend regnskab vel er en objektiv sag, men hvordan vil dette sikre større styrke på markedet (og være mere interessant for free agents) ?
I og med at det store underskud har været med til at sænke lønbudgettet i dette år og dermed medvirkende til, Barca har skåret så kraftigt i lønudgifterne, så betyder det, Barca vil have en kæmpe lønmargen til sommer. Rygterne går lige nu på, lønloftet vil stige fra de nuværende 98 mio euro til i omegnen af 400 mio euro. Det betyder selvsagt, man vil have en kæmpe frihøjde i budgettet. Ved at bruge dem på free agents, sikrer man, man ikke også belaster budgettet andre steder, som f.eks. på selve transferdelen, selvom man også vil have en relativ stor frihøjde i budgettet på det område, så kræver transfers som regel likviditet, hvilket Barca nok vil have sværere ved at fremvise. Derudover, så siger rygterne jo, Laporta vil gå all in på Haaland, hvilket vil begrænse yderligere transferaktivitet, hvor der indgår transfersum.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
man feb 07, 2022 11:35 pm
@FCBRAC1 - Barça closes an agreement with Spotify for €280M for 3 seasons (€93.3M per season). The deal includes being the main sponsor of the men's and women's shirts, the training shirt and the 'title rights' of the Camp Nou. The plan is to sign the deal tomorrow.

Note: There is still a 'sleeve' sponsor available for Barcelona's shirt.
Av for en aftale. Og stadig plads på trøjen til en til sponsor.
Ja, der går rygter om polkadot på ærmet til omkring 30 mio euro. I øvrigt, er Spotify´s sponsorat på træningstøjet ikke på bagsiden? Det synes jeg, der var snak om. hvilket jo også efterlader plads på fronten af træningstøjet.

Edit: Ifølge Sport er det bagsiden af træningstøjet, Spotify har fået. Dvs. der er ærmet på kamptrøjen og fronten af træningsdragten tilbage. Har hørt de regner med omkring 50 mio euro for de to. Med de 105+ mio euro Nike betaler, så kan man altså skrive i omegnen af 250 mio euro i regnskabet pr sæson i hoved sponsorater alene! Hvis man i løbet af næste sæson kommer til at se tal på matchday income, tv-aftaler og merchandise, der ligger op af før corona tallene, så kan man meget vel stå med over en mia euro i omsætning allerede til næste sommer.
Senest rettet af EasyBuddhist tirs feb 08, 2022 9:22 am, rettet i alt 1 gang.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14992
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1682 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

EasyBuddhist skrev:
man feb 07, 2022 11:41 pm
Diabolito skrev:
man feb 07, 2022 11:25 pm
EasyBuddhist skrev:
man feb 07, 2022 11:01 pm
Som forudsagt, så har ledelsen dækket sig ind på underskuddet, for ikke at blive lagt til ansvar for den tideligere ledelses ageren. Denne strategi vil også være med til at sikre, Barca og den nye ledelse kan være stærke på sommerens marked, ikke mindst for free agents.
Det bliver du nødt til at uddybe. Jeg forstår godt første del, omend regnskab vel er en objektiv sag, men hvordan vil dette sikre større styrke på markedet (og være mere interessant for free agents) ?
I og med at det store underskud har været med til at sænke lønbudgettet i dette år og dermed medvirkende til, Barca har skåret så kraftigt i lønudgifterne, så betyder det, Barca vil have en kæmpe lønmargen til sommer. Rygterne går lige nu på, lønloftet vil stige fra de nuværende 98 mio euro til i omegnen af 400 mio euro. Det betyder selvsagt, man vil have en kæmpe frihøjde i budgettet. Ved at bruge dem på free agents, sikrer man, man ikke også belaster budgettet andre steder, som f.eks. på selve transferdelen, selvom man også vil have en relativ stor frihøjde i budgettet på det område, så kræver transfers som regel likviditet, hvilket Barca nok vil have sværere ved at fremvise. Derudover, så siger rygterne jo, Laporta vil gå all in på Haaland, hvilket vil begrænse yderligere transferaktivitet, hvor der indgår transfersum.
Synes klubben skal slappe lidt af angående Haaland og de øvrige angribere på indkøbslisten. Det vi har hele tiden haft brug for er en klasse centerforsvarsspiller som vil aflaste Pikke og Araujo.
Har klubben helt glemt at vores eneste og evige problem ligger i forsvaret.
MDCCCXCIX

hackmann
Indlæg: 389
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af hackmann »

Sådan har jeg det også med Haaland. Jeg er indstillet på at Laporta går all-in på ham for at sælge illusion og håb. Og sponsorer.

Men den må gerne bliv til lige ved og næsten.

Første gang Laporta blev valgt solgte han Beckham til vælgerne men det var ren bluff. Han købte Ronaldinho i stedet for

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 845
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Diabolito »

EasyBuddhist skrev:
man feb 07, 2022 11:41 pm
I og med at det store underskud har været med til at sænke lønbudgettet i dette år og dermed medvirkende til, Barca har skåret så kraftigt i lønudgifterne, så betyder det, Barca vil have en kæmpe lønmargen til sommer. Rygterne går lige nu på, lønloftet vil stige fra de nuværende 98 mio euro til i omegnen af 400 mio euro. Det betyder selvsagt, man vil have en kæmpe frihøjde i budgettet. Ved at bruge dem på free agents, sikrer man, man ikke også belaster budgettet andre steder, som f.eks. på selve transferdelen, selvom man også vil have en relativ stor frihøjde i budgettet på det område, så kræver transfers som regel likviditet, hvilket Barca nok vil have sværere ved at fremvise. Derudover, så siger rygterne jo, Laporta vil gå all in på Haaland, hvilket vil begrænse yderligere transferaktivitet, hvor der indgår transfersum.
Så vi har "snydt" os frem til et lavere lønbudget i går, for så at have et større næste år? Men hvem er det vi har snydt? Det er vel nærmere vores egne spillere der er gået ned i løn?
El Señor de las Tartas

Antimadridista
Indlæg: 9220
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

hackmann skrev:
tirs feb 08, 2022 12:46 am
Sådan har jeg det også med Haaland. Jeg er indstillet på at Laporta går all-in på ham for at sælge illusion og håb. Og sponsorer.

Men den må gerne bliv til lige ved og næsten.

Første gang Laporta blev valgt solgte han Beckham til vælgerne men det var ren bluff. Han købte Ronaldinho i stedet for
Hvem vil du gerne ha “bluff’et ind” denne gang?

Iøvrigt enig i at cb + begge backs skal ha høj prioritet. Det er muligt Alves (hvis man skåner ham) og Alba kan trække yderligere 1 udemærket år, men generelt haster disse positioner….stadig!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Diabolito skrev:
tirs feb 08, 2022 9:12 am
EasyBuddhist skrev:
man feb 07, 2022 11:41 pm
I og med at det store underskud har været med til at sænke lønbudgettet i dette år og dermed medvirkende til, Barca har skåret så kraftigt i lønudgifterne, så betyder det, Barca vil have en kæmpe lønmargen til sommer. Rygterne går lige nu på, lønloftet vil stige fra de nuværende 98 mio euro til i omegnen af 400 mio euro. Det betyder selvsagt, man vil have en kæmpe frihøjde i budgettet. Ved at bruge dem på free agents, sikrer man, man ikke også belaster budgettet andre steder, som f.eks. på selve transferdelen, selvom man også vil have en relativ stor frihøjde i budgettet på det område, så kræver transfers som regel likviditet, hvilket Barca nok vil have sværere ved at fremvise. Derudover, så siger rygterne jo, Laporta vil gå all in på Haaland, hvilket vil begrænse yderligere transferaktivitet, hvor der indgår transfersum.
Så vi har "snydt" os frem til et lavere lønbudget i går, for så at have et større næste år? Men hvem er det vi har snydt? Det er vel nærmere vores egne spillere der er gået ned i løn?
Det kommer an på, hvordan man ser på det. Jeg vil ikke betegne det som at snyde, men mere som at reboote økonomien. Det er en meget alemindelig praksis, når et firma kører med store underskud og værdien af nogle af deres aktiver ikke stemmer overens med virkeligheden. Så ser man ofte, de tager et år med store afskrivninger på én gang, i stedet for at køre flere år med et stort efterslæb, der vil påvirke regnskaberne flere år frem i negativ retning.

Det er jo efterhånden ingen hemmelighed, Bartomeu forsøgte at sminke tallene hvert år, for at opnå et positivt årsregnskab. Omvendt har Laporta ingen interesse haft i at slæbe de tal med langt ind i hans embedsperiode. Det ville jo betyde, han ville have haft svært ved at fremvise positive regnskaber i de fem år, han skal sidde i første omgang og samtidig ville det gøre det svært for ham, at sætte sit personlige præg på spillertruppen og på udviklingen generelt. Ved at afskrive alt, hvad der afskrives kunne vil underskuddet selvfølgelig blive større, men underskuddet vil tilskrives den tideligere ledelse og ikke den nye. Dermed skal Laporta ikke trækkes på samme måde med den tideligere ledelses beslutninger og kan i højere grad selv styre fremtiden.

Prisen for sådan en manøvre er et kæmpe tab og man sætter sig selv under pres for at sætte sparekniven ind. Jeg tror, man i løbet af de første tre-fire måneder efter Laporta´s indsættelse har set tal, der har været være end, man havde regnet med og at man derfor har valgt en strategi om at reboote økonomien, snarer end at forsøge at forsætte med at sminke den og dermed skyde problemerne foran sig. Man har simpelthen sparet sig ud af problemerne ved at sænke lønomkostningerne markant og ved at forsøge at afsætte aktiver, der havde en værdi, der oversteg eller balancerede med den faktiske. Det er ikke en nem manøvre og man må sige at afgangene af Messi og Grizmann er sket på bekostning af strategien.

Januars vindue, hvor man fik forstærket truppen inden for lønloftet, har været en massiv udfordring, men også en kæmpe succes, da man jo fik afsat Coutinho og genforhandlet Umtiti for at skabe plads. To spillere, der ingen fremtid har i klubben og prikken over iét havde været, hvis man havde kunne forlænge Dembélé på gunstige vilkår og få en VB ind til bredden. Men alt i alt er ledelsen lykkedes over alt forventning med strategien.

Man står nu med et historisk lavt lønbudget og en næsten lige så historisk lav amortisering af værdierne(spillere specielt). Det skulle ikke undre mig, at gældsbyrden vil være faldet med op til 500 mio euro ved næste regnskab i forhold til de 1.3 mia euro, selvom overskuddet helt sikkert ikke vil være stort, måske endda med et minus.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »



Det kunne have været fint lige at se, hvad Beko bidrager med, men som jeg har forstået det, har man solgt to produkter, som man ikke tideligere har haft sat til slag, så man kan sige, selve aftalen om at sponsere kamptrøjen, ikke nødvendigvis er større i sig selv, end den nuværende. Til gengæld har man fået minimum samme beløb uden at have Messi i truppen + Grizmann + Dembélé + Suarez + Coutinho. I det hele taget står man med et langt svagere sportsligt produkt, så det er ikke helt dumt. Man har i langt højere grad brugt Barca som brand i sig selv og det er nok også derfor, det er en sponsor som Spotify, der kommer ind. Der vil værre nogle unikke synergi effekter med denne aftale.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster