Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
PeterPedal
Indlæg: 620
Tilmeldt: lør feb 08, 2020 10:23 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 125 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af PeterPedal »

Vi kunne også overveje at hente en fysisk træner .... sad lige og så 1. halvleg af Celtic-Rangers. Det er godt nok ikke tiki-taki, men det er intenst, og man må tage hatten af for deres kondition (og engagement). De løber. Og løber. Og løber. Og løber. Og løber. Og de bliver bare ved - det er ret imponerende.
Jeg tør ikke tænke på hvordan vi ville se ud efter 45 minutter i det tempo - alle vores spillere ville have åndenød, kramper og tungen ud af halsen.
Senest rettet af PeterPedal tors feb 03, 2022 12:37 am, rettet i alt 1 gang.
I øvrigt mener jeg at Xavi burde overveje en 4-4-4 opstilling til de svære kampe

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af sorens »

PeterPedal skrev:
tors feb 03, 2022 12:21 am
Vi kunne også overveje at hente en fysisk træner .... sad lige og så 1. halvleg af Celtic-Rangers. Det e godt nok ikke tiki-taki men det e intenst og må må tage hatten afg for deres kondition (og engagement). De løber. Og løber. Og løber. Og løber. Og løber. Og de bliver bare ved - det er ret imponerende.
Det håber jeg så sandelig allerede er i gang. Så vidt jeg husker var det en af de første ting Xavi bemærkede da han ankom, nemlig at holdet slet ikke havde kondien til at spille med sit høje genpres. Tænker der bliver bygget på stille og rolig. Og så bliver der nok - forhåbentlig - skruet op for det til den næste sæson.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Synes, igen, på ingen måde, han minder om noget, man har købt de sidste mange år, for man har haft Messi.

Men ja, lad os se. Jeg ville have det rigtig godt med at få ham ind. Specielt, når man netop tænker på, hvad man har hentet de sidste mange år. Det kommer selvfølgelig an på om, man kan få ham til rimelige penge, man han har jo før udtalt, han ville svømme til Barcelona, hvis han fik muligheden, så det kan jo være, han vil være villig til at slække lidt på lønnen, ligesom man har set det med andre det sidste stykke tid. Dybala er dog et godt stykke over, hvad man ellers har hentet, så han bliver ikke gratis i løn.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Norbit skrev:
tors feb 03, 2022 12:20 am
Dybala er meget svingende. Han kan have 3 hjernedøde kampe og falde fuldstændig igennem de næste 4. Det er lidt som vinden blæser. Jeg tror dog på, at hans profil vil passe rigtig godt til en klub som vores og med Xavi som træner. Han er teknisk, ret god til at afslutte og han kan sætte medspillere op.

Hvis vi skulle se på "systemmet" alene, så ville en "kantspiller" som Pedri jo aldrig blive scoutet og fundet dygtig nok til vores offensiv. En spiller som Bernando Silva fra City minder jo om Dybala på nogle punkter, men en dygtig træner i Guardiola har omskolet ham til en af de bedste på sin plads i PL. Dybala vil, med den rette træner, være en hjernedød forstærkning. Gavi, Pedri, De Jong, Dybala, Fati, Torres og Haaland burde - på papiret og teknisk - kunne kæmpe med om de store titler.
Kunne ikke være mere enig og forhåbentlig ville han kunne hæve bundniveauet hos Barca pga spillestilen, som netop vil passe ham bedre, end den gør i Juve. Og, så skal man ikke glemme, han vil være et alternativ og derfor ikke selvskrevet. Men han vil være et alternativ, man ikke har lige nu og igen, mod dem som forsvarer dybt, vil han være et yderst vigtig et af slagsen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2805
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 416 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

EasyBuddhist skrev:
tors feb 03, 2022 12:42 am
Norbit skrev:
tors feb 03, 2022 12:20 am
Dybala er meget svingende. Han kan have 3 hjernedøde kampe og falde fuldstændig igennem de næste 4. Det er lidt som vinden blæser. Jeg tror dog på, at hans profil vil passe rigtig godt til en klub som vores og med Xavi som træner. Han er teknisk, ret god til at afslutte og han kan sætte medspillere op.

Hvis vi skulle se på "systemmet" alene, så ville en "kantspiller" som Pedri jo aldrig blive scoutet og fundet dygtig nok til vores offensiv. En spiller som Bernando Silva fra City minder jo om Dybala på nogle punkter, men en dygtig træner i Guardiola har omskolet ham til en af de bedste på sin plads i PL. Dybala vil, med den rette træner, være en hjernedød forstærkning. Gavi, Pedri, De Jong, Dybala, Fati, Torres og Haaland burde - på papiret og teknisk - kunne kæmpe med om de store titler.
Kunne ikke være mere enig og forhåbentlig ville han kunne hæve bundniveauet hos Barca pga spillestilen, som netop vil passe ham bedre, end den gør i Juve. Og, så skal man ikke glemme, han vil være et alternativ og derfor ikke selvskrevet. Men han vil være et alternativ, man ikke har lige nu og igen, mod dem som forsvarer dybt, vil han være et yderst vigtig et af slagsen.
Vi må også huske på at Dybala er fri på markedet til sommer. Man går altså ikke ud og brænder +100 mio euro af, det alene må gøre det værd at "prøve" af. Det er bare stor niveauforskel fra Braithwaite til Dybala.

For lige at vende tilbage til B.Silva og vores "system". Vi er alle enige om, at Silva ville forstærke vores hold gevaldigt. Hvis vi hørte på folk herinde, så ville han jo i princippet ikke passe i Xavis system.

Jeg har det sådan, at hvis man kan få så dygtig en spiller gratis, så skal man gå efter dem. Det samme havde jeg med Aubameyang og det samme har jeg med Sule/AC. Vi har ikke økonomien til at købe 3 stjerner. Lad os derfor "støvsuge" markedet for transferfrie spillere som har niveauet til at forstærke vores nuværende trup. Bendtner er også fri, men det betyder ikke at vi skal gå efter ham.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Hvem siger at silva ikke ville passe ind? Han kunne sagtens gøre sig på dette hold. Især qua sine enorme arbejdsradius. Typemæssigt er han dog ikke en til en med dybala som i langt højere grad er en "luksus-spiller".

Der er heller ingen der siger vi ikke skal hente gratis spillere. AC og Azpiliciueta er mere end velkomne. Selv kessie som jeg ikke har den store fidus til er chancen værd som en slags boks til boks spiller (især hvis man sælger Frenkie). Men dybala passer ikke ind. Vi spiller ikke med en hængende angriber/off midt. Det er derfor jeg ikke mener vi skal hente ham. Det har ikke noget at gøre med hans niveau.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Ret skal være ret - dybala er bedre i forsvaret end jeg troede. Han indgår feks i langt højere grad i presset end jeg forventede. Underligt nok presser han mest på sidste tredjedel af banen i modsætning til i offensiven. Men det har nok noget med måden Juve spiller på at gøre. Omvendt er en spiller som silva ekstremt involveret helt fremme på banen (top 1%) men dårligere tilbage i banen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
tors feb 03, 2022 10:40 am
Ret skal være ret - dybala er bedre i forsvaret end jeg troede. Han indgår feks i langt højere grad i presset end jeg forventede. Underligt nok presser han mest på sidste tredjedel af banen i modsætning til i offensiven. Men det har nok noget med måden Juve spiller på at gøre. Omvendt er en spiller som silva ekstremt involveret helt fremme på banen (top 1%) men dårligere tilbage i banen.
Jeg skulle lige til at skrive det, Dybala deltager rigtig meget i det defensive arbejde i Juve, både i presspillet, men også i opdækningen. Han løber selvfølgelig ikke lige så meget som Bernado gør i løbet af en kamp, men han ligger alligevel på et average på 9,7 km pr. kamp og det er altså lige så meget som Mæhle for Atalanta. Man skal huske, Bernado også ofte spiller på midten, specielt når De Bruyne er ude og det ændrer udgangspunktet for én til én sammenligning. Hvis man lige skal blive ved sammenligningen med Bernado, så ligger Dybala højere i applying pressure, end City spilleren. Dertil ligger Dybala også fornuftigt i forhold til tacklinger, interceptions og blocks. I det hele taget, vil jeg ikke betegne Dybala som en luksus spiller. Han arbejder som regel hårdt kampen igennem både offensivt og defensivt.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Nej han er ikke en luksus-spiller. Efter at have set hans stats igennem er det tydeligt. Om han kunne spille en 9'er for os ved/tror jeg ikke men man kan ikke sætte en finger på den indsats han leverer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2805
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 416 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Piquénbauer skrev:
tors feb 03, 2022 10:40 am
Ret skal være ret - dybala er bedre i forsvaret end jeg troede. Han indgår feks i langt højere grad i presset end jeg forventede. Underligt nok presser han mest på sidste tredjedel af banen i modsætning til i offensiven. Men det har nok noget med måden Juve spiller på at gøre. Omvendt er en spiller som silva ekstremt involveret helt fremme på banen (top 1%) men dårligere tilbage i banen.
Det er faktisk ret spændende det du nævner her, hvor ser du de tal henne?
Det var derfor jeg nævnte, at jeg tror Dybala vil kunne blive rigtig god i en klub som vores, især under Xavi. Grunden til at jeg inddrog Silva i sammenligningen var, at hans situation på mange måder "minder" om Dybalas. Han blev hentet ind som kant-spiller, men hurtigt fandt Guardiola ud af, at han ville passe bedre centralt på banen. Han spiller nu samtlige pladser fra midtbanen og op (Det var nok også en måde at kunne få Mahrez ind på holdet). Med andre ord, så tog Guardiola en "luksus-spiller" og gjorde ham til en af nøglerne på holdet.

Kan Dybala på samme måde få sin egen rolle, som passer til Xavis spillestil, så vil han kunne blive guld værd. Er nemlig sikker på, at Juves spillestil ikke optimere/gavner hans spil på nogen måde. Vi er enige om, at Dybala ikke løber nær så meget som Silva, men i modsætning, så giver han lidt mere til den sidste 3. del af banen.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Norbit skrev:
tors feb 03, 2022 11:24 am
Piquénbauer skrev:
tors feb 03, 2022 10:40 am
Ret skal være ret - dybala er bedre i forsvaret end jeg troede. Han indgår feks i langt højere grad i presset end jeg forventede. Underligt nok presser han mest på sidste tredjedel af banen i modsætning til i offensiven. Men det har nok noget med måden Juve spiller på at gøre. Omvendt er en spiller som silva ekstremt involveret helt fremme på banen (top 1%) men dårligere tilbage i banen.
Det er faktisk ret spændende det du nævner her, hvor ser du de tal henne?
Det var derfor jeg nævnte, at jeg tror Dybala vil kunne blive rigtig god i en klub som vores, især under Xavi. Grunden til at jeg inddrog Silva i sammenligningen var, at hans situation på mange måder "minder" om Dybalas. Han blev hentet ind som kant-spiller, men hurtigt fandt Guardiola ud af, at han ville passe bedre centralt på banen. Han spiller nu samtlige pladser fra midtbanen og op (Det var nok også en måde at kunne få Mahrez ind på holdet). Med andre ord, så tog Guardiola en "luksus-spiller" og gjorde ham til en af nøglerne på holdet.

Kan Dybala på samme måde få sin egen rolle, som passer til Xavis spillestil, så vil han kunne blive guld værd. Er nemlig sikker på, at Juves spillestil ikke optimere/gavner hans spil på nogen måde. Vi er enige om, at Dybala ikke løber nær så meget som Silva, men i modsætning, så giver han lidt mere til den sidste 3. del af banen.
Jeg er blevet rigtig glad for: https://fbref.com/en/. Her kan du gå ind og se på spillernes stats pr sæson men også over de seneste 365 dage og i forhold til andre spillere fra topligaer i eu.

Dybalas: https://fbref.com/en/players/e0921a4f/s ... ing-Report
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
tors feb 03, 2022 11:34 am
Norbit skrev:
tors feb 03, 2022 11:24 am
Piquénbauer skrev:
tors feb 03, 2022 10:40 am
Ret skal være ret - dybala er bedre i forsvaret end jeg troede. Han indgår feks i langt højere grad i presset end jeg forventede. Underligt nok presser han mest på sidste tredjedel af banen i modsætning til i offensiven. Men det har nok noget med måden Juve spiller på at gøre. Omvendt er en spiller som silva ekstremt involveret helt fremme på banen (top 1%) men dårligere tilbage i banen.
Det er faktisk ret spændende det du nævner her, hvor ser du de tal henne?
Det var derfor jeg nævnte, at jeg tror Dybala vil kunne blive rigtig god i en klub som vores, især under Xavi. Grunden til at jeg inddrog Silva i sammenligningen var, at hans situation på mange måder "minder" om Dybalas. Han blev hentet ind som kant-spiller, men hurtigt fandt Guardiola ud af, at han ville passe bedre centralt på banen. Han spiller nu samtlige pladser fra midtbanen og op (Det var nok også en måde at kunne få Mahrez ind på holdet). Med andre ord, så tog Guardiola en "luksus-spiller" og gjorde ham til en af nøglerne på holdet.

Kan Dybala på samme måde få sin egen rolle, som passer til Xavis spillestil, så vil han kunne blive guld værd. Er nemlig sikker på, at Juves spillestil ikke optimere/gavner hans spil på nogen måde. Vi er enige om, at Dybala ikke løber nær så meget som Silva, men i modsætning, så giver han lidt mere til den sidste 3. del af banen.
Jeg er blevet rigtig glad for: https://fbref.com/en/. Her kan du gå ind og se på spillernes stats pr sæson men også over de seneste 365 dage og i forhold til andre spillere fra topligaer i eu.

Dybalas: https://fbref.com/en/players/e0921a4f/s ... ing-Report
Enig, det er en god side at søge stats på
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Barça have saved 159 million euros in wages since the summer. Messi's saving is not included there. At the club, they calculate that the salary limit for next season will rise to 400 million euros. If things are done well, there will be room to sign.
@SiqueRodriguez
Med Messi´s afgang har man altså sparet i nærheden af 250 mio euro på løn inden for 6-7 mdr!
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2805
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 416 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

EasyBuddhist skrev:
tors feb 03, 2022 11:51 am
Barça have saved 159 million euros in wages since the summer. Messi's saving is not included there. At the club, they calculate that the salary limit for next season will rise to 400 million euros. If things are done well, there will be room to sign.
@SiqueRodriguez
Med Messi´s afgang har man altså sparet i nærheden af 250 mio euro på løn inden for 6-7 mdr!
Det er jo helt vanvittigt, at vi er oppe i mod en halv milliard euro sparet på knap 1 år. 400.000.000.000 euro, 2.975.306.000.000 kr. absurdt tal.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster