Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Barcelona are interested in Paulo Dybala, who would arrive for free in the summer since his contract ends at the end of the season. Mateu Alemany has the Argentine on his list.


@RudyGaletti
Det vil altså ikke være dumt. Jeg kan godt lide Dybala og man mangler en offensiv playmaker, der er kreativ, som er teknisk stærk og målfarlig. Tror Dybala ville passe ret godt ind.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg kan ikke se hvor han skulle spille. Det ville være depay om igen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Drake »

Jeg vil rigtig gerne have Dybala, men som Xavi vil spille, så passer han ikke ind på nogle af pladserne.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
PeterPedal
Indlæg: 617
Tilmeldt: lør feb 08, 2020 10:23 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 125 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af PeterPedal »

Drake skrev:
ons feb 02, 2022 10:38 pm
Jeg vil rigtig gerne have Dybala, men som Xavi vil spille, så passer han ikke ind på nogle af pladserne.
Så må vi jo prøve at vælge mellem dig og Xavi :think:
I øvrigt mener jeg at Xavi burde overveje en 4-4-4 opstilling til de svære kampe

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
ons feb 02, 2022 10:09 pm
Jeg kan ikke se hvor han skulle spille. Det ville være depay om igen.
Nej, det er klart. En spiller med et teknisk og kreativt niveau, der ligger i top 3% i verden. Hvad skal man dog med ham? Man spillede med stor succes med Messi i 14 år, så mon ikke, man kan spille med Dybala, som har en tilsvarende profil? Man kan ikke kun spille med spillere i front, der kan løbe i dybden. Det hjælper ikke, når modstanderne står dybt. Man skal have teknisk stærke og kreative spillere, der spille i små rum og finde hullerne. Man mangler den spiller, der kan gøre det uventede. Hvor er Cruyff, Simonsen, Diego, Laudrup, Hagi, Enriqué, Rivaldo, Ronaldinho, Iniesta og Messi? Man har altid haft den type spiller, bare ikke nu og man mangler ham, hårdt. Det skal spilles teknisk fodbold af højeste karat og det gør man ikke med spillere, der kun kan løbe stærkt og så ikke så meget mere. Man skal have spillere, der kan træde udenfor systemet og afgøre kampen på højt teknisk og kreativt niveau, ellers er det ikke værd at se på.

Bevares, indtil sommer, så kan jeg nok affinde mig med, man ikke er, hvor man skal være, men det bliver nogle lange måneder og til næste sæson, så skal man altså videre fra, at slå 30 indlæg pr. kamp og så ikke så ikke have så fandens meget andet at byde på offensivt.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Altså det behøver ikke blive en historielektion hver eneste gang. Jeg er fint klar over hvilke spillere vi har haft.

Xavi spiller bare ikke med den type spiller i i sit system. En spiller som Dybala ville drukne centralt og han er ikke rigtig hurtig nok til at tage kanten. Det kan selvfølgelig udvikles men dybala er ikke god nok til at det vil være det værd.

Vi ville alle at spillet bliver bedre men jeg er fint tilfreds hvis offensiven hovedsageligt afslutter og løber. Imo skal spillet sættes op omkring midten. Det er det hurtige spil, dominans jeg vil se. Jeg er ligeglad med at vi har spillere der kan drible osv. Bevares det skal man selvfølgelig have men det skal være holdet før individualister. Vi skal tilbage til at bolden og hjernen gør arbejdet. Og der har vi i pedri og gavi to helt enorme talenter der kan bringe lige præcis det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Men det hjælper jo lige fedt, hvis ikke teknikken er der. Så kan man spille nok så hurtigt, men det hele vil gå op i ingenting, hvis man ikke har de individuelle evner til at udføre det. Vi skal væk fra Depay, Braithwaite, Luuk osv. Barca skal underholde mens de spiller og så kan det godt være, du tror at Xavi ikke vil have sådan en spiller, men der er jeg sikker på, du tager fejl. Hvorfor tror du Real er underholdende at se på lige nu? Det er pga Modric og Vinicius, som spiller fodbold, man vil se på. Systemer er ikke nok i sig selv. Det kan du komme noget af vejen med, men ikke derhen, hvor hold som Barca og Real skal være.

Dybala ikke god nok? Hvem ville du ellers hente, som har et niveau, der er godt nok?. Man er nødt til at se på, hvor man er nu og hvad man kan få ind for rimelige penge. Jeg har svært ved at finde den profil derude i øjeblikket, som også er tilgængelige og i det hele taget, så er der meget få af dem, men det betyder ikke, man ikke skal spille fodbold på Barca måden. Hurtighed er ikke alt og Dybala er rigeligt hurtigt i opfattelse og handling til at følge med det nuværende Barcahold. Han vil gøre alle omkring sig bedre, også Pedri og Gavi, som, i Dybala, vil have nogen og spille sammen med oppe foran, hvilket er meget svært at få øje på lige nu. Han vil også gøre Fati og Ferran bedre, da de vil have én, der ser deres løb tættere på mål, end de to andre. Backsene vil også få det nemmere og i det hele taget vil hele holdet have gavn af en spiller, som kan tage bolden ved fødderne, når man spiller ham i de små rum og det er virkelig en mangelvare i truppen og i særdeleshed på banen, hvilket også er grunden til, Xavi nødigt vil se bort fra Dembélé resten af sæsonen, selvom han har en høj fejlprocent.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Real er ikke specielt underholdende at se på. Vi var heller ikke underholdende at se på i de sidste sæsoner selvom vi havde Messi. Men selvfølgelig skal man have spillere der teknisk kan være med. Systemet og spillere der passer ind er dog vigtigere. Det var systemet der gjorde Barca til alle klubbers forbillede og ligeså snart vi begyndte at tænke mere i individualister så faldt hele lortet fra hinanden.

Jeg ville hente haaland. Med den brede Xavi vil have i offensiven så vil han kunne tage kampene centralt. Dybala ville imo være endnu et Cou/griez køb hvor man skal spille ham ude af position da vi hverken spiller med hængende angriber eller offmidt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Både Coutinho og Grizmann var elendige i de små rum, derfor var de fejlcastet. Dybala minder på ingen måde om nogen af dem.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

sorens
Indlæg: 381
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af sorens »

Piquénbauer skrev:
ons feb 02, 2022 11:40 pm
Real er ikke specielt underholdende at se på. Vi var heller ikke underholdende at se på i de sidste sæsoner selvom vi havde Messi. Men selvfølgelig skal man have spillere der teknisk kan være med. Systemet og spillere der passer ind er dog vigtigere. Det var systemet der gjorde Barca til alle klubbers forbillede og ligeså snart vi begyndte at tænke mere i individualister så faldt hele lortet fra hinanden.

Jeg ville hente haaland. Med den brede Xavi vil have i offensiven så vil han kunne tage kampene centralt. Dybala ville imo være endnu et Cou/griez køb hvor man skal spille ham ude af position da vi hverken spiller med hængende angriber eller offmidt.
Dybala vil nok mere være at sammenligne med Griez end Cou. Sidstnævnte spiller i et rum/en plads, der reelt ikke er/har været i Barca og dur heller ikke som den falske 9. Men det kunne Dybala godt gøre. Det er klart han ikke ville være på niveau med Messi, men han ville være en betydelig bedre spilstation i det offensive end Depay. Og ligger også bedre i det rum end Griez gør/gjorde.


sorens
Indlæg: 381
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af sorens »

Piquénbauer skrev:
ons feb 02, 2022 11:07 pm
Altså det behøver ikke blive en historielektion hver eneste gang. Jeg er fint klar over hvilke spillere vi har haft.

Xavi spiller bare ikke med den type spiller i i sit system. En spiller som Dybala ville drukne centralt og han er ikke rigtig hurtig nok til at tage kanten. Det kan selvfølgelig udvikles men dybala er ikke god nok til at det vil være det værd.

Vi ville alle at spillet bliver bedre men jeg er fint tilfreds hvis offensiven hovedsageligt afslutter og løber. Imo skal spillet sættes op omkring midten. Det er det hurtige spil, dominans jeg vil se. Jeg er ligeglad med at vi har spillere der kan drible osv. Bevares det skal man selvfølgelig have men det skal være holdet før individualister. Vi skal tilbage til at bolden og hjernen gør arbejdet. Og der har vi i pedri og gavi to helt enorme talenter der kan bringe lige præcis det.
Der er brug for de individualister der fx via driblinger kan holde lidt ekstra på bolden, bl.a. når spillet kører dårligt. Det har bestemt været et af de store problemer i år. Altså at bolden er kommet for hurtigt tilbage i hovedet på forsvaret. Der har ikke været den sikre mand at spille i fødderne med en-to modspillere i ryggen, som enten så har kunne sætte dem af eller indgå i et hurtigt 1-2 spil. Den spiller der kunne være med til at skabe en overtalssituation ved at trække på to-tre spillere. Det er simpelthen sket for lidt. Abde og Dembélé har forsøgt det, men har alt for høj fejlprocent. Fati kunne det. Depay har slet ikke fungeret i den rolle.

sorens
Indlæg: 381
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af sorens »

Tror i øvrigt at Xavi er helt fint fleksibel i forhold til at tillade lidt fløjspillere med friere rolle, der kan bære det. Og det ville en spiller som Dybala kunne.

Men det kræver selvfølgelig en wingback med de offensive og defensive evner Alves/Alba havde, da de var yngre.

Det mener jeg er lige så vigtigt at få i hus.

Så kunne man sagtens også spille med en Dybala - Haaland - Fati :razz:
Hvor Dybala (og Fati) har en mere fri rolle.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Enig, Dybala ville hæve niveauet på holdet, ikke kun pga sine individuelle evner, men lige så meget pga hans evne til at gøre sine medspillere bedre, ligesom Messi. Ikke på samme niveau, selvfølgelig, men på ét, hvor jeg har meget svært ved at se, hvem man skulle hente, der ligger højere. Salah muligvis, men han er ikke realistisk. Hvem ellers? Vinicius :lolno:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Det har ligeså meget handlet om at vi ikke har kunne true i dybden og modstanderen derfor presser op i langt højere grad. Men altså det kan vendes og drejes. Vi må se hvad der sker taktisk efter vi har fået bedre offensive spillere ind.

Omkring Dybala så kan jeg bare ikke se en rolle han kan spille. Jeg tror han ville blive mast centralt (som falsk 9’er) med to så brede kanter. Han ville være isoleret med cb’erne. Om som kant ville han være spildt. Han ville ikke være nok på bolden og han skulle hovedageligt arbejde uden.

Men altså det er helt fint at man vil have ham ind. Jeg tror bare han ville floppe og han minder imo lidt for meget om de transfers vi har set de seneste år.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Dybala er meget svingende. Han kan have 3 hjernedøde kampe og falde fuldstændig igennem de næste 4. Det er lidt som vinden blæser. Jeg tror dog på, at hans profil vil passe rigtig godt til en klub som vores og med Xavi som træner. Han er teknisk, ret god til at afslutte og han kan sætte medspillere op.

Hvis vi skulle se på "systemmet" alene, så ville en "kantspiller" som Pedri jo aldrig blive scoutet og fundet dygtig nok til vores offensiv. En spiller som Bernando Silva fra City minder jo om Dybala på nogle punkter, men en dygtig træner i Guardiola har omskolet ham til en af de bedste på sin plads i PL. Dybala vil, med den rette træner, være en hjernedød forstærkning. Gavi, Pedri, De Jong, Dybala, Fati, Torres og Haaland burde - på papiret og teknisk - kunne kæmpe med om de store titler.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 21 gæster