FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Jeg har følelsen at Florentino Perez tager pis på Laporta og udnytter ham uden at Laporta ved det.
Perez er en ræv. Han har sikkert et par muldvarpe i Barcas ledelse
MDCCCXCIX

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Det blev da lynhurtigt konspiratorisk.

Når det er sagt, så har vi vel aldrig kørt et lignende parløb med Real ledelsen, som vi gør nu.
Der er heller ikke megen tvivl, hvem der har bukserne på i forholdet mellem Perez og Laporta.
Så reelt har Real Madrid/Perez en uhørt indflydelse på vores klub i disse dage.
Den tyske model er dog et markant skridt i den rigtige retning ifht ESL. Hvis de to herrer(måske mest vores herre) så smider hele dynen i transfer hullet, så er vi lige vidt(jf ESL snakken), men måske noget gæld kan blive afviklet

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »



Det her er godt nok til top 4. Det at vi ikke behøver at spille med spillere som jutgla, abde, Martin, Luuk osv burde betyde en del. Intet ondt ord om dem forresten. De arbejder alle godt og nogle kan på sigt gøre sig gældende men ikke nu.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

[ @fansjavimiguel | “We already have our Eto'o”, is the feeling within Xavi's coaching staff, who sees in Auba many of the footballing virtues of the Cameroonian. Well managed, he will be one of the great reinforcements of the season, they think.

In the first training sessions he has already shown he' has an exceptional talent, “we have taken a significant leap in quality”, they recognize in the locker room. Xavi already plans to give him the his debut against Atlético this Sunday at the Camp Nou.
Virkelig spændende!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Lad os nu ser… Jeg er ikke ovenud optimistisk i den relation.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Tror også liiige vi skal tøjle forventningerne. På den anden side, indtil for godt 15 måneder siden, var han en topangriber i PL!

Brugeravatar
PeterPedal
Indlæg: 617
Tilmeldt: lør feb 08, 2020 10:23 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 125 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af PeterPedal »

Det er aldrig til at vide, hvad der sker, og hvad der næsten er endnu værre: Det er aldrig til at vide hvorfor.

Altså ... hverken Griezmann eller Coutinho eller for den sags skyld Pjanic, Andre Gomes og andre af de store "flops" er jo dårlige fodboldspillere. Altså sådan objektivt set.

Og alligevel går det ad h... til.

Jeg så lidt af Coutinhos debut for Aston Villa, og jeg så Brasilien mod Paraguay i går - og han er skide god ... så hvad fanden er det der ikke fungerer? Skal vi måske begynde at kigge indad og sådan lidt hviskende stille spørgsmålene om, hvorfor det er at vi kke formår at få det bedste ud af spillerne? Er problemet 100% deres? Eller er der noget strukturelt, noget i kulturen i klubben, et eller andet der bør justeres ... for det er s'gu da fucking underligt ...
I øvrigt mener jeg at Xavi burde overveje en 4-4-4 opstilling til de svære kampe

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg er heller ikke ovenud optimistisk. Jeg har dog en klar forventning om at niveauet bliver hævet et par takker. Men spillet som sådan tror jeg ikke bliver mærkbart bedre. Både Auba og Adama er midlertidige løsninger og i bedste fald rotationsspillere. Samme gælder Alves. Ferran har jeg dog forventninger til på lang sigt. Jeg tror, han kan udvikle sig til en topspiller for Barca.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

PeterPedal skrev:
tors feb 03, 2022 8:25 pm
Det er aldrig til at vide, hvad der sker, og hvad der næsten er endnu værre: Det er aldrig til at vide hvorfor.

Altså ... hverken Griezmann eller Coutinho eller for den sags skyld Pjanic, Andre Gomes og andre af de store "flops" er jo dårlige fodboldspillere. Altså sådan objektivt set.

Og alligevel går det ad h... til.

Jeg så lidt af Coutinhos debut for Aston Villa, og jeg så Brasilien mod Paraguay i går - og han er skide god ... så hvad fanden er det der ikke fungerer? Skal vi måske begynde at kigge indad og sådan lidt hviskende stille spørgsmålene om, hvorfor det er at vi kke formår at få det bedste ud af spillerne? Er problemet 100% deres? Eller er der noget strukturelt, noget i kulturen i klubben, et eller andet der bør justeres ... for det er s'gu da fucking underligt ...
Vil mene det er for let at putte dem alle i samme kasse. Mange faktorer gør sig gældende. Vigtigst er at mange er købt uden den store ræson over hvorfor og hvordan de egentlig skulle passe ind.

Decideret fejlcastet.

Til de priser burde man ha’ den optimale position klar til dem!!

Brugeravatar
PeterPedal
Indlæg: 617
Tilmeldt: lør feb 08, 2020 10:23 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 125 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af PeterPedal »

Antimadridista skrev:
tors feb 03, 2022 8:57 pm
PeterPedal skrev:
tors feb 03, 2022 8:25 pm
Det er aldrig til at vide, hvad der sker, og hvad der næsten er endnu værre: Det er aldrig til at vide hvorfor.

Altså ... hverken Griezmann eller Coutinho eller for den sags skyld Pjanic, Andre Gomes og andre af de store "flops" er jo dårlige fodboldspillere. Altså sådan objektivt set.

Og alligevel går det ad h... til.

Jeg så lidt af Coutinhos debut for Aston Villa, og jeg så Brasilien mod Paraguay i går - og han er skide god ... så hvad fanden er det der ikke fungerer? Skal vi måske begynde at kigge indad og sådan lidt hviskende stille spørgsmålene om, hvorfor det er at vi kke formår at få det bedste ud af spillerne? Er problemet 100% deres? Eller er der noget strukturelt, noget i kulturen i klubben, et eller andet der bør justeres ... for det er s'gu da fucking underligt ...
Vil mene det er for let at putte dem alle i samme kasse. Mange faktorer gør sig gældende. Vigtigst er at mange er købt uden den store ræson over hvorfor og hvordan de egentlig skulle passe ind.

Decideret fejlcastet.

Til de priser burde man ha’ den optimale position klar til dem!!
I så fald er der jo noget galt - og ikke nødvendigvis med spillerne
I øvrigt mener jeg at Xavi burde overveje en 4-4-4 opstilling til de svære kampe

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

PeterPedal skrev:
tors feb 03, 2022 8:59 pm
Antimadridista skrev:
tors feb 03, 2022 8:57 pm
PeterPedal skrev:
tors feb 03, 2022 8:25 pm
Det er aldrig til at vide, hvad der sker, og hvad der næsten er endnu værre: Det er aldrig til at vide hvorfor.

Altså ... hverken Griezmann eller Coutinho eller for den sags skyld Pjanic, Andre Gomes og andre af de store "flops" er jo dårlige fodboldspillere. Altså sådan objektivt set.

Og alligevel går det ad h... til.

Jeg så lidt af Coutinhos debut for Aston Villa, og jeg så Brasilien mod Paraguay i går - og han er skide god ... så hvad fanden er det der ikke fungerer? Skal vi måske begynde at kigge indad og sådan lidt hviskende stille spørgsmålene om, hvorfor det er at vi kke formår at få det bedste ud af spillerne? Er problemet 100% deres? Eller er der noget strukturelt, noget i kulturen i klubben, et eller andet der bør justeres ... for det er s'gu da fucking underligt ...
Vil mene det er for let at putte dem alle i samme kasse. Mange faktorer gør sig gældende. Vigtigst er at mange er købt uden den store ræson over hvorfor og hvordan de egentlig skulle passe ind.

Decideret fejlcastet.

Til de priser burde man ha’ den optimale position klar til dem!!
I så fald er der jo noget galt - og ikke nødvendigvis med spillerne
Nej nej, tror bestemt heller ikke at en ankomst til Barca nødvendigvis er lig sløseri og fald i niveau og form.

Der HAR været besynderlige beslutninger de senere år. Ikke at alt partout fungerer i andre storklubber. De her monster beløb der har været smidt efter Cou, Demb og Griez, forstørrer også bare effekten og graden af mismatch klub og spillere imellem.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

PeterPedal skrev:
tors feb 03, 2022 8:25 pm
Det er aldrig til at vide, hvad der sker, og hvad der næsten er endnu værre: Det er aldrig til at vide hvorfor.

Altså ... hverken Griezmann eller Coutinho eller for den sags skyld Pjanic, Andre Gomes og andre af de store "flops" er jo dårlige fodboldspillere. Altså sådan objektivt set.

Og alligevel går det ad h... til.

Jeg så lidt af Coutinhos debut for Aston Villa, og jeg så Brasilien mod Paraguay i går - og han er skide god ... så hvad fanden er det der ikke fungerer? Skal vi måske begynde at kigge indad og sådan lidt hviskende stille spørgsmålene om, hvorfor det er at vi kke formår at få det bedste ud af spillerne? Er problemet 100% deres? Eller er der noget strukturelt, noget i kulturen i klubben, et eller andet der bør justeres ... for det er s'gu da fucking underligt ...
Det er spot on, når Pedal siger, at det værste ved alle disse "fejlkøb" er, at vi ikke ved HVORFOR? De senere år har jeg helt klart haft den fornemmelse, når kameraet gik tæt på Griezmann eller Coutinho for den sags skyld, for nu at nævne de 2 største eksempler, at de ikke befandt sig godt på holdet, de var uden mod og glæde og spillelyst. Det samme udtryk har man også, på det senere, kunnet se på Memphis og de Jong.

Så kan man argumentere stolpe op og ned om, at de er fejlcastet, at der ikke er plads i "systemet" til dem og den måde de spiller på.

Men jeg tror også, at det handler om klubben. At det måske handler om, at man IKKE må komme til Barcelona og tro, at man er "noget", selvom man har bevist sig værdig i andre ligaer, som Coutinho f.eks. havde gjort det i PL. For hvis man gør dette, så skal man nok komme ned på "jorden" igen; altså, så vil holdet gøre alt for at pille ved selvtilliden.

Da Neymar kom, så så man en ung gut med selvtillid, men man så også en fyr som 100% indordnede sig hierarkiet på holdet i begyndelsen og kastede sig for Messis fødder. Det samme så man med Suarez, han gik efter at blive "buddies" med Messi ved at indordne sig under ham, han blev Messis "targetman" på banen og beskyttede altid Messi i en hver sammenhæng udenfor banen.

Guardiola sendte Tourè og Eto væk, men holdte på Keita og Abidal. Måske var de 2 første lidt for "selvglade" - i forhold til, hvad man helst ser i Barcelona, hvor det jo officielt hedder, at ingen er over klubben eller holdet?

Jeg ved ikke om mine formodninger ovenfor er rigtige - for det kan også sagtens være, at det bare er fordi, de ikke passer ind til holdets måde at spille på. Men hvis man køber en stor spiller, som Coutinho ret beset var, så må der også være noget galt andre steder, man burde simpelthen kunne få mere ud af sådan en spiller. Og da Eto blev sendt væk, var der også røster fremme om, at han havde opført sig uheldigt i forhold til træneren. Dog var han jo genial - på holdet.

Jeg synes at Griezman var et godt eksempel på min hypotese, han kom måske lidt sprælsk til klubben og Messi kunne ikke lide hans Bentley ( eller hvilken luxusbil det nu var at han kørte i ) og i over et år floppede han totalt på banen - uden selvtillid af nogen art. Men det sidste års tid kunne man helt klart fornemme, at forholdet var bedre mellem Messi og Griezman, da var Suarez også væk, og Griezmann blomstrede i den grad op.

Hvis det måske handler lidt om selve kulturen i Barca, altså, at man skal være på en bestemt måde for at blive accepteret af holdet og dermed også kunne få den opbakning og selvtillid, som man har brug for som spiller, så tror helt klart at Barca kan få det svært fremover med at købe "stjerner". For man må jo forvente at en "stjerne" ( som Haaland f.eks. ) også har en god portion selvtillid med og dette kan selvfølgelig godt udfordre den "ydmyghed", som der måske kræves af spillere, der kommer til klubben - såvel som dem, der kommer fra egne rækker.

Jeg ser selv sådan på det, at på den ene side er det godt med et ideal om at "ingen er over holdet". Men, på den anden side, er det tosset at have nogle idealer, hvis den praktiske udmøntning af disse idealer betyder eller kan betyde, at man piller "glansen" af en spiller, der egentlig har en vis ret til at have denne "glans". Med andre ord, så må det vel være i orden med spillere, der har noget selvtillid og er selvglade i en vis grad - for det er jo denne selvglæde og selvtillid holdet nyder godt af, når spilleren præsterer på banen. Om det så er dette der er foregået med eksempelvis Coutinho og Griezmann er selvfølgelig uvist, men jeg kunne godt formode, at det har noget med det at gøre.

Jeg ved godt at ovenstående blev langt og bøvlet, men det handler jo helt konkret om, at hvis vi skal have "stjerner" på holdet og købe "stjerner" udefra, så bliver man også nødt til at gå lidt på kompromis i nogle henseender med idealet om at "ingen er over holdet". For unge fodboldspillere, der scorer 25-35 mål pr. sæson, er SELVFØLGELIG glade for sig selv. Det vigtigste spørgsmål i denne sammenhæng er, om de er villige til at arbejde for holdet, sammen med holdet - og er de det, så må de for min skyld være lige så glade for dem selv, som de overhovedet har lyst. ;-)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

De passer ikke ind og er blevet spillet ude af position.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Piquénbauer skrev:
fre feb 04, 2022 12:09 am
De passer ikke ind og er blevet spillet ude af position.
Jeg synes ikke at denne forklaring kan dække helt. Uanset hvad, så må man simpelthen kunne få mere ud af en spiller, som den Coutinho var, da han kom. Og Griezman blev bedre i takt med, at Messi omfavnede ham mere og mere.

Pique du er god til systemer og statistikker men psykologi er altså også en del af fodbold. ;-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster