Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Og rygterne går nu på at demb er villig til at smutte i dette transfervindue. Det skulle så åbne op for muligheden for at hente en angriber og en back.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MarkMenace
Indlæg: 204
Tilmeldt: man sep 11, 2017 11:05 am
Har takket: 52 gange
Blevet takket: 30 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af MarkMenace »

Så længe vi får en spansk stamme er alt godt, skal I tænke på!

Det sejler da helt for Xavis spiller ønsker.

Så dybt som hold står mod os, så vil de få kvaliteter han har, aldrig komme til udtryk.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7165
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1866 gange
Blevet takket: 1113 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

✅ Adama Traoré will be a Barça player. He will be signed on very good terms. [Gerard Romero]
Nå men, det ser ud til at vi får den muskuløse Rommedahl ( :lol: ) tilbage til klubben.

Han er lige så effektiv en afslutter som Dembélé, så tilhængere, der placerer sig bag målene, skulle tage at overveje styrthjelm, når de er på stadion.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg glæder mig derimod til at se Adama tilbage i klubben, ligesom, jeg vil glæde mig, hvis man henter Grimaldo i stedet for Gaya og Tagliafico. Jeg tror, på Adama kan overraske positivt og at han bliver et anvendeligt alternativ i frontlinjen, fordi han byder på noget helt andet, end det man har.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5445
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

MarkMenace skrev:
tors jan 27, 2022 1:43 pm
Så længe vi får en spansk stamme er alt godt, skal I tænke på!

Det sejler da helt for Xavis spiller ønsker.

Så dybt som hold står mod os, så vil de få kvaliteter han har, aldrig komme til udtryk.
Det kan være Xavi tænker at de hold der moser os gør det på fysikken og intensiteten, så derfor vælger han at vi skal spille på samme måde... hmm

Så kan jeg da ligeså være fan af Athl. Madrid.

Tror jeg vil se mere real Betis fra januar vinduet - hvis det er Morata, Adama, Martin, Luuk der er vore angribere...
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Benfica are open to negotiate with Barcelona for Grimaldo. They're open to let the left-back leave on loan with a mandatory buy after the season. Mingueza, Riqui or Balde could enter a possible operation. [sport]
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

MarkMenace skrev:
tors jan 27, 2022 1:43 pm
Så længe vi får en spansk stamme er alt godt, skal I tænke på!

Det sejler da helt for Xavis spiller ønsker.

Så dybt som hold står mod os, så vil de få kvaliteter han har, aldrig komme til udtryk.
Problemet er jo at hold lige netop ikke står så dybt som tidligere. Og vi har ikke kunne true i dybden hvorfor de kan presse os helt vildt.

Hermed ikke sagt at jeg er fan af adama men vi har brug for spillere med fart.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2805
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 416 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

EasyBuddhist skrev:
tors jan 27, 2022 2:02 pm
Benfica are open to negotiate with Barcelona for Grimaldo. They're open to let the left-back leave on loan with a mandatory buy after the season. Mingueza, Riqui or Balde could enter a possible operation. [sport]
De kan bare få dem alle tre. Så slipper vi også for 2 spillere som ikke har niveauet og 1 som ikke er færdigudviklet endnu - hvorfor spilletid vil gavne ham.

Jeg har det så ambivalent med Morata og Adama. På den ene side ved jeg at de ikke er gode nok, på den anden så har vi bare ikke andre/bedre alternativer og hvis man vil op og sikre sig CL, så er Morata og Adama et must. På den måde kan Fati også få en stille opstart.

Vi kunne blive ved med at skrive om Morata og hvorfor han ikke passer ind, men at han har mislykkes i Real, Atl.Madrid, Chelsea Juve som spiller den form for fodbold som passer ham, så kan jeg ikke se hvorfor han skal kunne banke mål ind for os. Vi har netop brug for en som kan afgøre kampe. Men hvis alternativet til Torres, De Jong, Abde er Torres, Morata og Adama, så ved jeg godt hvilke tre jeg havde valgt. Men! Hvad hvis Dembele bliver? Hvad gør man så? Depay skal vel også forsøges på en eller anden måde - og jeg mener helt sikkert at Depay er bedre end både Luuk D Jong, Martin og på niveau med Morata, men med andre spidskompetencer.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2795
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 152 gange
Blevet takket: 289 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af whidgee »

Hvad havde folk regnet med at vi hentede midt i sæsonen uden noget som helst plads i lønbudgettet? Det her handler om at skabe bredde og konkurrence på holdet i 6 måneder uden at bruge penge. Og der er Adama en god mulighed. Han kommer gratis og han er gået helt vildt ned i løn så han kan indskrives. Derudover kender han Barca, så han skal ikke bruge tid på at tilpasse sig. Folk skal til at være lidt mere realistiske.

Rent spillemæssigt kan han også fungere, for hvad Barca mangler i offensiven er bevægelse, hurtighed, dybdeløb og styrke 1 mod 1. Der passer Adama perfekt ind.

Til sommer er situationen anderledes, men lige nu er det en god løsning.

Ialocin
Indlæg: 731
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 117 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Ialocin »

whidgee skrev:
tors jan 27, 2022 2:44 pm
Hvad havde folk regnet med at vi hentede midt i sæsonen uden noget som helst plads i lønbudgettet? Det her handler om at skabe bredde og konkurrence på holdet i 6 måneder uden at bruge penge. Og der er Adama en god mulighed. Han kommer gratis og han er gået helt vildt ned i løn så han kan indskrives. Derudover kender han Barca, så han skal ikke bruge tid på at tilpasse sig. Folk skal til at være lidt mere realistiske.

Rent spillemæssigt kan han også fungere, for hvad Barca mangler i offensiven er bevægelse, hurtighed, dybdeløb og styrke 1 mod 1. Der passer Adama perfekt ind.

Til sommer er situationen anderledes, men lige nu er det en god løsning.
Helt enig. Alternativt skal vi spille med Jutgla og Abde, hvis vi ikke henter Adama og Morata. Jeg ved godt, hvad jeg foretrækker.

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
tors jan 27, 2022 10:47 am
Morata er ikke mere end en 10% opgradering fra Luuk. Det vil være en elendig transfer og at Xavi overhovedet vil have ham, får mig til at tvivle på hans intentioner med spillet.
Hvis du har set lidt Al-Sadd under Xavi, så er der ikke så meget,at være i tvivl om skulle jeg mene!

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2586 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Drake »

Jeg er ikke fan Morata, da han ikke er god nok, for gammel og er eks RM spiller/egen avl, MEN jeg vil dog give at han er bedre end Luuk, og ville passe bedre ind i Xavis system. Så HVIS vi det kun er et lån resten af sæsonen, så ville det være helt fint, da det er vigtigts at vi får 4 pladsen.

Adama har jeg det både og med, på den ene side har han nogle fantastiske spidskompetencer med han ekstreme hurtighed, dribleevner og fysik, som kunne være underholdende at se, selv om jeg til at side og bande og svovle over hans manglende slutprodukt :lol: Lige nu har vi kun Demb som med stor sandsynlighed ryger videre, der har den hurtighed og dribleevne som Xavis kanter skal have, og en Abde som er helt grøn og ikke har det aller største talent. Adama passer perfekt til den måde som Xavi vil have sine kanter, så det er også et plus.

MEN på den anden side, er han nok heller ikke god nok på den lange bane, hvis vi skal helt op og spille med om titler, da han ikke har noget form for slutprodukt, og er meget endimensional i sit spil.

Hvis man kun kunne vælge imellem Adama og Morata, så ville jeg vælge Adama, også spille Ferran på toppen, hvor jeg også tænker han vil være bedst.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2805
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 416 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Jeg så lige lidt statistik for Adama. Her kommer de:

Premier League: 160 kampe, 8 mål, 16 assist.
Overall: 316 kampe, 28 mål, 53 assist.

Sikken bomber vi får på holdet.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

SpillerSomMESSI skrev:
tors jan 27, 2022 9:00 am
Madameskrald skrev:
tors jan 27, 2022 12:27 am
Norbit skrev:
ons jan 26, 2022 11:32 pm
Piquénbauer skrev:
ons jan 26, 2022 11:23 pm
Vores angriber skal ikke kunne sætte en mand og kreere chancer. Angriberen skal være en spilstation, lave løb og være farlig i feltet. Og her er morata langt, langt bedre end det vi har. Hvis depay kunne lave sit spil om så kunne han være en mulighed men det ved jeg ikke om han kan. Luuk og Martin er for dårlige.

Jeg synes desuden morata bliver undervurderet. Han er på ingen måder middelmådig. Verdensklasse? Nej. Men han er en god angriber med erfaring fra de største klubber på jorden.
Hvor de alle kæmper om at komme af med ham. Der er en grund til at han var været en fiasko lige meget hvor han har været.
Hvad er din definition på fiasko? Han har vel scoret 1 mål per 3 kamp og bidrager til et mål i hver anden kamp - det er ganske hæderligt i topligaerne - og det for hold, der traditionelt har vægtet deres defensive basis højere (Atl. Madrid, Juventus og Chelsea) end at kreere chancer på samlebånd.

Enig med PB - han er ikke en teknisk ekvibrilist, men han har grundkompetencerne til Xavis system. Det giver super god mening, hvis man kan hente en billig spiller, der med stor sandsynlighed kan falde ind i systemet og bidrage på den helt korte bane. Ja, man kunne godt have købt potentiale i eks. Sydamerika, men vi ved også allesammen, at det kan tage sæsoner, før en sådan spiller præsterer bare nogenlunde stabilt - det er tiden ikke rigtigt til.
Definer din version af success, kontra at de hold du nævner febrilsk har prøvet at komme af med ham.. hvis han scorer de mål han skal, skal de der hold vel også have scoret mål... hvad er det der gør at han er en fiasko på de hold der febrislk prøver at komme af med ham, hvis han virkelig leverer de mål som han skal for at være en success.

Defirner "falde ind i systemet".

Hvad er pointen i at hente en spiller som man med garanti ikke vil bruge hvis man til sommer henter Haaland. Han scorer ikke flere mål end Depay, han kan ikke sætte en mand, han er ikke god i pasningsspillet, han er ikke hurtig, han er ikke teknisk dygtig... faktisk er han ikke bedre end dem vi har, så hvorfor hente ham til 4 mdr, hvor hans skal finde sig til rette på holdet (host: Ferran) og holdet skal indrette sig til at spille efter hans kempentencer, for dernæst at det skal laves om til sommer, når nu manden ikke kan noget som dem vi har allerede ikke i forvejen kan.
Jeg skriver ingenlunde, at han har været en succes, så en defintion herpå virker lidt formålsløst.

Febrilsk!? Juventus har vel mere eller mindre lige hentet ham igen!? Senest han var på tale dementerede Juves træner ret hurtigt.. Nu er sagen end anden, da de formentligt henter en af de to helt store unge 9`er profiler.

Falde ind ind i systemet - han kender mange af spillerne fra landsholdet, og hans rolle på banen i Barcelona vil afvige meget lidt fra hans rolle for Spanien. Haaland har eksempelvis ikke spillet som man gerne vil I Barcelona tidligere, hvorfor man må forvente lidt længere tilpasningstid.

Hvis er vist nøgleordet - en Haaland transfer er på ingen måde hugget i granit, og man skal naturligvis have reserver på trods af en evt. tilgang af nordmanden.

Hvem i klubben kan fornuværende spille en isoleret 9`er rolle, som Xavi gerne vil det - og er lige så god som Morata?

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Xavi6Smede »

Morata har 115 mål i liga+Champions League i 345 kampe for Real Madrid, Chelsea, Atletico Madrid og Juventus, samt 23 mål i 50 landskampe for Spanien. Og er i samme periode blevet købt for ca 1,4 mia i alt. Det selvfølgelig en karriere der ser meget pænere ud end hvad hans niveau berettiger til, men kan vi ikke please lade være med at sammenligne hans niveau med Luuk og Martin? :grin:

Og spændende hvad Xavi kan få ud af Adama. Fysisk er han jo for vild, og hans teknik er bestemt ikke så slem som han har ry for, heller ikke hans sparketeknik. Til gengæld har han stort set ingen forståelse for spillet, jeg har sjældent set en være så dårlig uden bold. Lærer han at tage dybdeløb, så han potentielt set en kæmpe trussel at kunne sætte ind.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 20 gæster