Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Piquénbauer skrev:
ons jan 26, 2022 11:23 pm
Vores angriber skal ikke kunne sætte en mand og kreere chancer. Angriberen skal være en spilstation, lave løb og være farlig i feltet. Og her er morata langt, langt bedre end det vi har. Hvis depay kunne lave sit spil om så kunne han være en mulighed men det ved jeg ikke om han kan. Luuk og Martin er for dårlige.

Jeg synes desuden morata bliver undervurderet. Han er på ingen måder middelmådig. Verdensklasse? Nej. Men han er en god angriber med erfaring fra de største klubber på jorden.
Hvor de alle kæmper om at komme af med ham. Der er en grund til at han var været en fiasko lige meget hvor han har været.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Og de alle har betalt mange penge for ham. Den kan vendes og drejes. Vi kan hente ham til små penge, han vil være bedre end det vi har og han kan være breddespiller næste sæson.

Samtidig er der lige netop fremtid i det da Xavi vil kunne introducere holdet for nogle af de mekanismer der bruges med haaland. Morata vil kunne spille pladen som haaland (bare ikke i nærheden af samme niveau).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Norbit skrev:
ons jan 26, 2022 11:32 pm
Piquénbauer skrev:
ons jan 26, 2022 11:23 pm
Vores angriber skal ikke kunne sætte en mand og kreere chancer. Angriberen skal være en spilstation, lave løb og være farlig i feltet. Og her er morata langt, langt bedre end det vi har. Hvis depay kunne lave sit spil om så kunne han være en mulighed men det ved jeg ikke om han kan. Luuk og Martin er for dårlige.

Jeg synes desuden morata bliver undervurderet. Han er på ingen måder middelmådig. Verdensklasse? Nej. Men han er en god angriber med erfaring fra de største klubber på jorden.
Hvor de alle kæmper om at komme af med ham. Der er en grund til at han var været en fiasko lige meget hvor han har været.
Hvad er din definition på fiasko? Han har vel scoret 1 mål per 3 kamp og bidrager til et mål i hver anden kamp - det er ganske hæderligt i topligaerne - og det for hold, der traditionelt har vægtet deres defensive basis højere (Atl. Madrid, Juventus og Chelsea) end at kreere chancer på samlebånd.

Enig med PB - han er ikke en teknisk ekvibrilist, men han har grundkompetencerne til Xavis system. Det giver super god mening, hvis man kan hente en billig spiller, der med stor sandsynlighed kan falde ind i systemet og bidrage på den helt korte bane. Ja, man kunne godt have købt potentiale i eks. Sydamerika, men vi ved også allesammen, at det kan tage sæsoner, før en sådan spiller præsterer bare nogenlunde stabilt - det er tiden ikke rigtigt til.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Madameskrald skrev:
tors jan 27, 2022 12:27 am
Norbit skrev:
ons jan 26, 2022 11:32 pm
Piquénbauer skrev:
ons jan 26, 2022 11:23 pm
Vores angriber skal ikke kunne sætte en mand og kreere chancer. Angriberen skal være en spilstation, lave løb og være farlig i feltet. Og her er morata langt, langt bedre end det vi har. Hvis depay kunne lave sit spil om så kunne han være en mulighed men det ved jeg ikke om han kan. Luuk og Martin er for dårlige.

Jeg synes desuden morata bliver undervurderet. Han er på ingen måder middelmådig. Verdensklasse? Nej. Men han er en god angriber med erfaring fra de største klubber på jorden.
Hvor de alle kæmper om at komme af med ham. Der er en grund til at han var været en fiasko lige meget hvor han har været.
Hvad er din definition på fiasko? Han har vel scoret 1 mål per 3 kamp og bidrager til et mål i hver anden kamp - det er ganske hæderligt i topligaerne - og det for hold, der traditionelt har vægtet deres defensive basis højere (Atl. Madrid, Juventus og Chelsea) end at kreere chancer på samlebånd.

Enig med PB - han er ikke en teknisk ekvibrilist, men han har grundkompetencerne til Xavis system. Det giver super god mening, hvis man kan hente en billig spiller, der med stor sandsynlighed kan falde ind i systemet og bidrage på den helt korte bane. Ja, man kunne godt have købt potentiale i eks. Sydamerika, men vi ved også allesammen, at det kan tage sæsoner, før en sådan spiller præsterer bare nogenlunde stabilt - det er tiden ikke rigtigt til.
Definer din version af success, kontra at de hold du nævner febrilsk har prøvet at komme af med ham.. hvis han scorer de mål han skal, skal de der hold vel også have scoret mål... hvad er det der gør at han er en fiasko på de hold der febrislk prøver at komme af med ham, hvis han virkelig leverer de mål som han skal for at være en success.

Defirner "falde ind i systemet".

Hvad er pointen i at hente en spiller som man med garanti ikke vil bruge hvis man til sommer henter Haaland. Han scorer ikke flere mål end Depay, han kan ikke sætte en mand, han er ikke god i pasningsspillet, han er ikke hurtig, han er ikke teknisk dygtig... faktisk er han ikke bedre end dem vi har, så hvorfor hente ham til 4 mdr, hvor hans skal finde sig til rette på holdet (host: Ferran) og holdet skal indrette sig til at spille efter hans kempentencer, for dernæst at det skal laves om til sommer, når nu manden ikke kan noget som dem vi har allerede ikke i forvejen kan.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Morata er ikke bare bedre end de jong og martin men langt bedre. Han er fin i pasningsspillet, fint hurtig, fin teknisk og fint farlig i feltet. Er han et vindunder? Nej på ingen måder men at sidestille ham med de jong og Martin er altså søgt.

Det efterlader så Depay som burde kunne konkurrere med morata. Problemet er bare at han ikke kan. Eller han har i hvert fald ikke vist det. Han er en helt anden spiller/angriber og fungerer bedst i en mere hængende rolle. Morata er vant til at være spydsspids og det er det vi mangler. Især nu hvor Ansu er ude igen hvor depay muligvis ender på kanten.

Men hvorfor har alle hold så sendt ham videre? Kunne det være noget så simpelt som at han har haft en for stor rolle i forhold til pris/løn? Han er blevet købt til at være angriberen men han har ikke præsteret godt nok. Og da han tydeligvis stadig havde værdi har man sendt ham væk. Hos os skal han dog ikke være angriberen. Han skal være hjælpe os de næste måneder og så skal han være breddespiller. Vi snakker altså om at overtage et lån på halvandet år og bytte ham med griez. Det er forholdsvist low-cost.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Morata er ikke mere end en 10% opgradering fra Luuk. Det vil være en elendig transfer og at Xavi overhovedet vil have ham, får mig til at tvivle på hans intentioner med spillet.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Intentionerne er vel de samme som med haaland? Jeg kan ikke se hvorfor spillet skulle være anderledes med morata omend han er dårligere end haaland. Heldigvis snakker vi kun nogle måneder hvor morata skal udfylde rollen

Morata er dog en langt bedre spiller end de jong. At påstå andet er useriøst.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev: Morata er ikke bare bedre end de jong og martin men langt bedre. Han er fin i pasningsspillet, fint hurtig, fin teknisk og fint farlig i feltet. Er han et vindunder? Nej på ingen måder men at sidestille ham med de jong og Martin er altså søgt.
Morata er ikke bedre end De Jong og Martin, hvis han er - er det max nogle få procenter. Hvis du mener at han er "fin" i pasningsspillet, hurtig, teknisk og farlig i feltet, må du godt nok definere "fin" for mig og holde den definition op mod Depay/Martin/De Jong. Ikke at siddestille ham med vores angribere er derimod søgt.
Piquénbauer skrev: Det efterlader så Depay som burde kunne konkurrere med morata. Problemet er bare at han ikke kan. Eller han har i hvert fald ikke vist det. Han er en helt anden spiller/angriber og fungerer bedst i en mere hængende rolle. Morata er vant til at være spydsspids og det er det vi mangler. Især nu hvor Ansu er ude igen hvor depay muligvis ender på kanten.
Vi mangler spillere der er kreaktive, der kan skabe chancer, det er det vi ikke gør.
Piquénbauer skrev: Men hvorfor har alle hold så sendt ham videre? Kunne det være noget så simpelt som at han har haft en for stor rolle i forhold til pris/løn? Han er blevet købt til at være angriberen men han har ikke præsteret godt nok. Og da han tydeligvis stadig havde værdi har man sendt ham væk. Hos os skal han dog ikke være angriberen. Han skal være hjælpe os de næste måneder og så skal han være breddespiller. Vi snakker altså om at overtage et lån på halvandet år og bytte ham med griez. Det er forholdsvist low-cost.
Skal han ikke netop være "angriberen" i det system du snakker om at han passer så godt ind i hos os?
Det er lidt ligemeget om han så var gratis, hvis han ikke kan rykke holdet. Vi skal bruge tid på at få en anden spiller implementeret som ikke har skyggen af fremtid hos os, på et tidspunkt hvor vi rent faktisk har sillere som er on par med ham, dem kunne vi justere spillet om i stedet for.
Lad Xavi udvikle vores spil omkring dem der skal være her i fremtiden, ikke lave holdet om for 4 mdr, med en spiller der hverken er hurtig, teknisk, god i pasningsspillet eller mere målfarlig end dem vi har.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg er ikke enig. Morata er ikke ret meget bedre end Luuk. Måske på niveau med Braithwaite, som dog er en helt anden type, så den sammenligning giver ikke rigtig mening.

Haaland er en helt anden kaliber og har mange flere facetter i sit spil. Den sammenligning giver lige så lidt mening, som at sammenlige Mbappe med Braithwaite
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg trækker mig. Jeres syn på morata er så langt fra mit at der ikke er grund til at køre den længere ud.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af emo »

Morata er ikke Haaland, Morata er en opgradering af Luuk, en gevaldig en af slagsen, Moratta er måske det bedste vi kan få pt., på en kort leje.

Jeg ville ønske at se en teknisk dygtigt, kreatør, der laver mål i front, men Messier render ikke rundt derude, vi havde Aguero og det var det. Så når man tager situationen i betragtning og markedet, så er Morata det bedste mulige pt..

Tror han overrasker, og skal nok være garant for nogle mål og ravage i front. Dygtigt skuespiller, kan være han kan trække lidt på den front... ;)
Allez...

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

🔘 Adama Traoré has been offered to Barça. The club is evaluating it.

🔘 Barça only want him on a 6-month loan to cover Ansu Fati's absence.

[Mundo Deportivo]

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

JUST IN: Barring last minute twists, Adama Traore will return to Barcelona. The club has almost closed this operation — a loan until the end of the season.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

[@MatteMoretto] | Adama Traoré will be a Barça player. His loan until the end of the season is practically closed
En til melder det nu. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor han bliver hentet. Vi har brug for en der kan afslutte og det kan Adama ikke. Som i overhovedet ikke.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
tors jan 27, 2022 1:09 pm
[@MatteMoretto] | Adama Traoré will be a Barça player. His loan until the end of the season is practically closed
En til melder det nu. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor han bliver hentet. Vi har brug for en der kan afslutte og det kan Adama ikke. Som i overhovedet ikke.
For en gangs skyld er jeg enig med dig.

Adama er en Rommedahl - blot med muskler.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster