Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

DeanCassady
Indlæg: 1590
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DeanCassady »

Kampagnen for Bennacer bliver i øvrigt, som
Puig-kampagnen, i øvrigt mindre og mindre spiselig for hver gang, den viser sit lille ansigt.
Robert Zimmerman

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

DeanCassady skrev:
tirs jan 25, 2022 2:48 pm
Jeg ved ikke, om det bare er en forfordeling af det mindre eksotiske valg, men jeg ser simpelthen ikke Højbjerg have niveauet til klubben. Omvendt er truppen dog fuld af niveau-manglende spillere, så det er måske passende.
Jeg ser det heller ikke og slet ikke som single pivot. Men at han har et højt niveau, kan man ikke være så meget i tvivl om længere.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

DeanCassady skrev:
tirs jan 25, 2022 2:52 pm
Kampagnen for Bennacer bliver i øvrigt, som
Puig-kampagnen, i øvrigt mindre og mindre spiselig for hver gang, den viser sit lille ansigt.
Jeg har ikke nævnt Puig i en debat i lang tid og jeg har accepteret at det ikke bliver i Barca, han får sit gennembrud. Nu håber jeg bare, han finder en anden klub i La liga, hvor jeg kan nyde at se ham spille.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

nosslo15
Indlæg: 1025
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af nosslo15 »

Tak for artiklen Easy. Den sætter, ligesom jeg har gjort det på det seneste, spørgsmål ved om Barca skal blive ved med at spille på samme måde, eller om det defensive ansvar skal fordeles på flere.

Og så var det da også meget sjovt at se, at jeg fik ret med Højbjerg. :glad:

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

nosslo15 skrev:
tirs jan 25, 2022 3:46 pm
Tak for artiklen Easy. Den sætter, ligesom jeg har gjort det på det seneste, spørgsmål ved om Barca skal blive ved med at spille på samme måde, eller om det defensive ansvar skal fordeles på flere.

Og så var det da også meget sjovt at se, at jeg fik ret med Højbjerg. :glad:
Ja, Højbjerg bevæger sig i den kategori af spillere, der skal til én af de helt store klubber, hvis han skal skifte fra Tottenham, hvor han jo er blevet en bærende spiller på rekordtid.

Spørgsmålet ang. single eller dobbelt pivot vil ikke rigtig lægge sig. Der er ingen tvivl om at analytikeren hælder til en variation af dobbelt pivoten og det bærer hans resultat præg af, hvor de fleste af dem, han har i top fem til dagligt opererer i sådan en konstellation. Det er med andre ord hybrid udgaven af pivoten, som oftest favoriseres i analysen, primært fordi, han har lagt stor vægt på evnen til at sætte spillet i gang og som bonner stort ud på pasningskvaliteter og arbejdsradius, sammenholdt med de defensive egenskaber. Derved vil der være en stor del af spillerne, der har en rolle, der ligger imellem 6éren og 8éren.

Jeg har stilet ham spørgsmålet ang de fysiske kriterier for udvælgelsen og der har han kun haft data for højde og vægt, ikke for acceleration, hurtighed og bevægelse, som jo er de punkter, hvor Busquets dumper ned af listen og hvor en moderne pivot gerne skal være stærk. Så det sætter selvfølgelig spørgsmålstegn ved noget af kvaliteten i analysen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Kamara er gratis og en spiller der uden tvivl kunne være et forsøg værd. Resten ved jeg oprigtigt ikke med. Højberg er imo ikke god nok, merino er mere boks til boks (som de Jong) og de to andre har jeg ikke set.

Men fed læsning!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
tirs jan 25, 2022 4:25 pm
Kamara er gratis og en spiller der uden tvivl kunne være et forsøg værd. Resten ved jeg oprigtigt ikke med. Højberg er imo ikke god nok, merino er mere boks til boks (som de Jong) og de to andre har jeg ikke set.

Men fed læsning!
Enig, Kamara virker som et solidt bud
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2805
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 416 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Rigtig fed læsning. En del navne jeg ikke selv kendte til optrådte på den liste. Men mon ikke, at vi ender med at hente Fredy Guarin til klubben.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Norbit skrev:
tirs jan 25, 2022 5:00 pm
Rigtig fed læsning. En del navne jeg ikke selv kendte til optrådte på den liste.
Og sindssygt mange franskmænd i alle mulige udgaver, hvad sker der for det? :?
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Domagoj Kostanjšak
@DKostanjsak
·
4h
I'll explain some metrics so we avoid confusion.

We're looking for holding midfielders but upon finishing the piece, I've come to conclusions:

• The pivot as we know it is evolving - a mix of athleticism & technique is required
• Double-pivot structures are gaining prominence
With that said, regardless of who is chosen to be the next no.6 at Barcelona, the role will have to change from the standard 'Sergio Busquets mould'.

Busquets himself ranked very highly in the list but the eye test confirms his limitations the data can't procure.
For that reason, I believe change is inevitably coming.

Frenkie & Nico may very well lead that revolution but so will almost any of the other players mentioned in the piece.

A no.8 & no.6 hybrid won't be uncommon, hence so many interiors making the cut.
They are physical, aggressive, dominant but also elite on the ball.

I've been VERY strict with the data here: Age limit 27 and players tested on involvement, progression, defensive traits, physicality, press-resistance, duelling and passing to the danger areas.

Rigorously so.
Let me be absolutely clear here. I'm not looking for a physical monster; I'm looking for an athlete with technical qualities.

In my mind, physicality =/= athleticism. All sports players are somewhat athletic but not all are extremely so.

Barcelona pivot will have to be.
They didn't make the cut if they were not above-average in every single category listed earlier.

Barcelona need a player capable of dominating his area and then, after promptly shrugging you off the ball, deploying a piercing pass into the final third.

The modern pivot.
Nowadays, the lines of every position are getting blurrier and blurrier.

The same goes for pivots. No longer will top teams look specifically for destroyers or deep-lying playmakers.

They will want both. And Barcelona need to get on with the times too.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Barça are in advanced negotiations to sign Franck Kessié on a free in the summer. [cat radio]
Azpilicueta can already be considered a signing by Barça. [cat radio]
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af A$AP »



Havde vi virkelig ikke sølle 18.5 mil til at være med her?

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hristo »

A$AP skrev:
tirs jan 25, 2022 9:55 pm


Havde vi virkelig ikke sølle 18.5 mil til at være med her?
Nej, for vi valgte jo i stedet at give City 55 mil, så de med sikkerhed havde nok til at købe Alvarez.

Ah - jeg synes også det stinker lidt det her. Jeg kender ikke Alvarez godt nok, men han ligner en markant mere spændende type end netop Torres. Jeg havde hellere taget Alvarez og 35 mil-ish til fx at købe en Gaya-agtig type + måske det løse.

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hristo »

Hristo skrev:
tirs jan 25, 2022 10:05 pm
A$AP skrev:
tirs jan 25, 2022 9:55 pm


Havde vi virkelig ikke sølle 18.5 mil til at være med her?
Nej, for vi valgte jo i stedet at give City 55 mil, så de med sikkerhed havde nok til at købe Alvarez.

Ah - jeg synes også det stinker lidt det her. Jeg kender ikke Alvarez godt nok, men han ligner en markant mere spændende type end netop Torres. Jeg havde hellere taget Alvarez og 35 mil-ish til fx at købe en Gaya-agtig type + måske det løse.
Den kære sportsdirektør i City var i øvrigt manden bag spillerkøb som: Ronaldinho, Marquez, Etoo, Deco, Giuly, Belletti, Sylvinho, Larsson, Thuram, Zambrotta, Toure, Henry, Keita, Pique, Alves og Ibrahimovic. Ved godt Ibrahimovic betragtes som et flop (jeg ærgrer mig stadig over at det gik som det gik i Barca for han er sgu en champ), og der var også andre fejlskud - men damn Begiristain lavede sgu nogle vilde indkøb i sine dage som sportsdirektør i Barcelona.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
tirs jan 25, 2022 9:30 pm
Barça are in advanced negotiations to sign Franck Kessié on a free in the summer. [cat radio]
Azpilicueta can already be considered a signing by Barça. [cat radio]
Meh, Kessie. Jeg er ikke vild med ham. Har set mange kampe med Milan de sidste par år og han tikker ikke rigtig nogen bokse hos mig. En anden ting er, han rammer mange af de samme parametre, som Frenkie gør og han er endnu mindre en single pivot end hollænderen. Så hvis man ender op med ham, så skal man seriøst til at spille dobbelt pivot, da hans to faste makkere i Milan(Tonali og Bennacer) spiller den mere henholdende af den ellers meget udtalte dobbelte pivot. Han forlader gerne sin position, for at søge med i angrebet. Han har en ret imponerende fysik, som noget nær sin eneste spidskompetence.

Så langt, langt hellere Kamara.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster