FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SIOUX
Indlæg: 1457
Tilmeldt: søn mar 11, 2018 5:33 pm
Har takket: 389 gange
Blevet takket: 195 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SIOUX »

nosslo15 skrev:
ons jan 12, 2022 6:37 pm
:cool:
SpillerSomMESSI skrev:
lør jan 08, 2022 6:07 pm
Indtil nu er Gavi den spiller der har overrasket mig mest, og den spiller jeg bliver mest begejstret for at se spille lige pt.

Jeg synes at det er ultra fedt at se Ansu og Pedri men Gavi har altså noget helt specielt over sig.. det nærmer sig min begejstring for selveste Messi på samme tid i karrieren. Jeg købte min første Messi trøje i 2006, efter jeg havde savlet i over et år over ham, altså Messi, men da var har altså også 18, og Gavi er kun 17 endnu… så det kan være at jeg snart køber en Gavi trøje.
Med hensyn til Barca trøjer i denne sæson, så bliver det sgu ikke til nogen ny, for det har man ikke råd til på en kontanthjælp - meeen så må jeg jo bruge en af de gamle, jeg har i forvejen, jeg tror sgu jeg tager min ALVEZ trøje på til aftenens classico. :cool:
💪😊

hackmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af hackmann »

Champione skrev:
ons jan 12, 2022 4:07 pm
Kan én med relativt få ord beskrive hvorfor vi er så hårdt ramt på lønbudgettet - kontra fx Real Madrid?

Som jeg forstår det er vores lønbudget (som er hæmsko ift. indskrivning) det 7-8’ende bedste i rækken.

Er det grundet omsætning? Så forstår jeg bare ikke hvordan Real ikke er lige så presset fx?
Kunstigt høj underskud sidste år på omkring 480 M euro. Hvoraf kun 50 M var udlagt som covid relateret. Det inkludere mindst 100 M i hensættelser pga retssager og 150 M i ekstra afskrivning af spillere. Uden det havde vores lønloft været omkring 500 M

Til samligning havde Madrid overskud de sidste år og var ikke så hårdt ramt på indtægter pga af covid. Deres lønloft er næsten 700 M

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Champione »

https://twitter.com/swissramble/statu ... 321?s=21

Acvanceret og teknisk gennemgang af økonomi og hvordan vi gearer økonomien, herunder at få råd til Ferran :wave:
---------------------------------------
Barca is my religion!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Champione skrev:
tors jan 13, 2022 9:49 pm
https://twitter.com/swissramble/statu ... 321?s=21

Acvanceret og teknisk gennemgang af økonomi og hvordan vi gearer økonomien, herunder at få råd til Ferran :wave:
Ja, en rigtig god gennemgang og jeg er faktisk lidt overrasket over, hvor meget det harmonerer med de tal, jeg selv har stykket sammen, så der må være en vis usikkerhedsmargin :lol:

Igen, så fortæller historien ikke noget om, hvor meget af det lån på 595 mio euro, der er brugt på nuværende tidspunkt. Eller, hvor meget omsætningen er steget, eller, hvor store udgifterne er lige nu, for det fortæller lønloftet intet om og lur mig, om ikke situationen ser noget bedre ud, når tallene gennemgået igen til sommer.

Men mange af tallene er interessante i sig selv og fortæller en historie om udgifter, der er blevet meget mindre over de sidste to år. Man kan være sikker på, Laporta har afskrevet alt, hvad der afskrives kunne under due dilligence, således han vil stå bedre, fremadrettet og ikke komme til at stå til ansvar for den tideligere ledelses uansvarlige beslutninger og handlinger.

Det næste regnskab bliver særdeles spændende læsning og lige til sidst, så med hensyn til gearing af løn og transferudgifter, så er det en metode som alle klubber bruger i dag og som blev ansporet af Uefa´s FFP regulations. Alle klubber betaler deres transfers i rater og afskrives over kontraktperioden, som der også står i den gennemgang, du linker til og det gør de, for at køre egne regnskaber så tæt på det, som reguleringen foreskriver. Forskellen er at Bartomeu havde skubbet en helt usandsynlig stor buble frem foran sig af afskrivninger og lønniveau og det værste, der kunne ske i den sammenhæng, var faldet i omsætning under corona. det havde ramt dem, uanset hvad, men det ramte mere end dobbelt så hårdt pga epidemien. Med det, man har set efterfølgende, så kan jeg faktisk slet ikke forstå, han ikke lod Messi rejse, da han ville. Det ville have sparet klubben for meget og man kunne have forlænget Dembélé på det tidspunkt

En anden ting, man også ser tydeligt nu, er meningen med Arthur-Pjanic handlen. Sælg Arthur og få transfer kroner i kassen, der påvirker regnskabet positivt nu og køb Pjanic og afskriv ham over 4 år for at skubbe boblen yderligere frem foran sig. Der kan man snakke om at pisse i bukserne, for at holde varmen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »




Araujo og Garcia i top i hver sin kategori
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Garcia er undervurderet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

SantJordi
Indlæg: 177
Tilmeldt: tirs dec 29, 2020 7:58 pm
Har takket: 18 gange
Blevet takket: 56 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SantJordi »

EasyBuddhist skrev:
lør jan 15, 2022 3:45 pm



Araujo og Garcia i top i hver sin kategori
Stærkt! Gvardiol kunne også være interessant, som en venstrefodet forsvarer, kommer man på nogen måde af med Lenglet og Umtiti.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

🚨 EXCLUSIVE: Barça negotiates with two companies to be the main sponsor of the shirt: one, a major cryptocurrency exchange and the other, a multi-chain network. There is talk of figures around €60M guaranteed & profit sharing depending on income. [@Alfremartinezz]

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Nico er blevet registreret på førsteholdet i dag!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

🚨 Barça has received the biggest sponsorship offer in the history of football. It could receive more than 80 million euros per year for advertising on the shirt and training clothes. [@sport]

Det er Spotify, der har lagt bud på sponsorat

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

https://www.sport.es/es/noticias/barca/ ... o-13143141

Ja her er der en gennemgang af de andre muligheder. Det virker ikke til at vi har problemer med at finde en god sponsor.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Moussa Wagué returned to training today after being out for 13 months. [md]
Gad vide om han kan fremvise et niveau, hvor han kan hjælpe holdet. Det var godt nok en sindssyg skade, han fik. Mon han overhovedet kan registreres?
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

[@ffpolo] | Spotify presses the accelerator for the Barça shirt, and insists on closing a sponsorship deal in the next days. Tencent is also in this final race for the sponsor of the shirt, while VeganNation has fallen off.
Vi kommer til at tjene så ufatteligt mange penge. Det er dejligt at vi på trods af spillet på banen stadig kan hive kæmpe sponsorater ind.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

EasyBuddhist skrev:
man jan 24, 2022 9:45 pm
Moussa Wagué returned to training today after being out for 13 months. [md]
Gad vide om han kan fremvise et niveau, hvor han kan hjælpe holdet. Det var godt nok en sindssyg skade, han fik. Mon han overhovedet kan registreres?
Tvivler, selvom det ville være skønt! Niveauet var der ikke helt før skaden, og med en så slem skade og lang tid ude, er det svært at at han skulle have niveau.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Nu er det jo også et andet niveau Barca har, end da han sidst var aktuel :lol: :roll: Men ja, jeg tvivler også stærkt på han kan hjælpe, selvom han da viste glimt af potentiale.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster