Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

DeanCassady skrev:
man jan 17, 2022 12:08 am
EasyBuddhist skrev:
søn jan 16, 2022 7:55 pm
DeanCassady skrev:
søn jan 16, 2022 4:52 pm
Enig i, at den langtfra er ligetil. Særligt eftersom han, som du påpeger, er en slags hybridsspiller, der a lá Ferran, er svær at placere. Og dem skal man passe på med at have for mange af.

Ideelt set hentede vi en Pedro-type, der kunne afslutte med begge ben, og glædeligt foretog sig 2000-3000 dybdeløb i løbet af en kamp.
Det er altså lidt morsomt, det der. Ferran og Pedro ligner hinanden i spillestil som få. Fati er også samme type, mens Qyarzabal også må kategoriseres derhen ad. Sidstnævnte har dog mere flair og er generelt en klogere fodboldspiller. Hans overblik og evne til at tage de rigtige beslutninger er mere veludviklet. Alt i alt er det dog ikke meget, der skiller de fire nævnte spillere fra hinanden.





Ham her er mere den type, du søger
Det er decideret håbløst at sammenligne Adama, der langt hellere driver bolden frem end løber dybt, og tilmed afslutter lige forfærdeligt med begge ben, med Pedro. Derudover er Pedro/Fati-lighederne heller ikke synderligt iøjenfaldende, når man for kigger på, hvordan de hver agerer på banen. Ferran kan jeg bedre forholde mig til, men selv dér, er der næppe meget at hente, og jeg tvivler på, at Pedro nogensinde ville have kunnet gøre sig gældende som ni'er under Pep, som Ferran har gjort det. Ja, selv Oyarzabal er en anden type.

Er det muligvis en anden Pedro, du har i tankerne?
Det er muligt, du har en anden opfattelse og det skal du være velkommen til. Men jeg ser store fællestræk ved de fire nævnte spillere. For det første, så kan alle fire spille alle tre frontpositioner. De har nogenlunde samme kvaliteter, når det kommer til fart, drible- og afslutningsevner, i forhold til vision og i forhold til deres løbemønstre. De kan afslutte fra de fleste positioner og de er gode pasningsspillere. Så er der selvfølgelig nogle spidskompetencer, hvor de hver især adskiller sig en smule fra de andre og som gør at de kan sættes op taktisk en smule anderledes end de andre, hvis det ønskes, men i det store hele, som kan alle fire spilles på samme måde, uden at ændre nævneværdigt på det taktiske oplæg.

Der hvor jeg ser en forskel på Oyarzabal i forhold til de andre, er på overblikket og det visionære. Det er meget sjældent, han tager forkerte beslutninger og derfor kan han agere som offensiv playmaker, hvilket man ikke har haft i denne sæson. Ferran har noget af det samme, men han er ikke nær så moden i sit spil og har heller ikke helt de samme spidskompetencer, når det kommer til afleveringsspillet. Jeg ser den rolle, som Ferran får under Xavi, som meget lig den, Pedro havde under Pep og her tænker jeg specielt på løbemønstre og positionering. I hvert fald her i starten og indtil hans andre kompetencer bliver mere veludviklet.

Fati har i forhold til de andre, nogle mere veludviklede afslutningsevner og til at komme ind i boxen, så det er klart, man gerne vil have ham sat op til afslutning så ofte som muligt.

Når du dermed snakker om en kantspiller, der kan piske op og ned af flanken, så er Adama et langt mere oplagt emne, end de andre fire, som jeg ser det. Men det er selvfølgelig muligt, jeg har misforstået, hvad det er, du mener. Men i forhold til Pedro, så synes jeg, man har rigeligt med muligheder i truppen, der kan udfylde de taktiske muligheder, som han vil give.

Og, det her skal ikke ses, som et ønske fra min side om at man skal hente Adama. Den er jeg lunken overfor, netop pga det manglende slutprodukt, som han oftest render rundt med. Men som type, hvis man skal erstatte Dembélé, så er han ikke et dårligt valg. Dembélé har også et meget lavt slutprodukt og deres fart og dribleevner matcher hinanden. Adama vil kunne give holdet meget af det samme, som Dembélé tilbyder. Fart og mand-mand kompetencer.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Barça are following 5 left-backs to strengthen the position this January:

🔘 Alex Sandro

🔘 Raphaël Guerreiro

🔘 Tagliafico

🔘 Alex Telles

🔘 Alfonso Pedraza

[Gerard Romero]

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af nosslo15 »

Dytrax skrev:
søn jan 16, 2022 10:58 pm
Antimadridista skrev:
søn jan 16, 2022 10:46 pm
Har absolut ingen fidus til Memphis.
Samme her, ser ham slet ikke i stand til at gøre sig gældende. Han startede godt, men så blev han så tynd, at han nærmest er gennemsigtig.
Vi er enige om, at Mempis har spillet dårligt, de sidste par måneder eller 3, men jeg kunne nu godt tænke mig at se, hvad der sker med ham, hvis han skal spille sammen med 2 markant bedre angribere end dem, han hidtil har spillet sammen med, kunne godt håbe på, at "bedre" legekammerater kunne løfte hans spil og ikke mindst lige så vigtigt: spillelyst.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

nosslo15 skrev:
man jan 17, 2022 12:01 pm
Dytrax skrev:
søn jan 16, 2022 10:58 pm
Antimadridista skrev:
søn jan 16, 2022 10:46 pm
Har absolut ingen fidus til Memphis.
Samme her, ser ham slet ikke i stand til at gøre sig gældende. Han startede godt, men så blev han så tynd, at han nærmest er gennemsigtig.
Vi er enige om, at Mempis har spillet dårligt, de sidste par måneder eller 3, men jeg kunne nu godt tænke mig at se, hvad der sker med ham, hvis han skal spille sammen med 2 markant bedre angribere end dem, han hidtil har spillet sammen med, kunne godt håbe på, at "bedre" legekammerater kunne løfte hans spil og ikke mindst lige så vigtigt: spillelyst.
Har været modstander af hans tilgang siden day 1 og det niveau han ret hurtigt er landet på, var nøjagtigt hvad jeg forventede.

Han passer ikke ind og vi mangler langt mere en 9’ end sådan en flakkende humørspiller som Memphis.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
man jan 17, 2022 11:33 am
Barça are following 5 left-backs to strengthen the position this January:

🔘 Alex Sandro

🔘 Raphaël Guerreiro

🔘 Tagliafico

🔘 Alex Telles

🔘 Alfonso Pedraza

[Gerard Romero]
Kender ikke nr 2 og 5??

Sandro er lidt oppe i årene, Taglia er forfærdenlig langsom. Telles, er det ikke ham der brændeovnsvarmer bænken i united..!?

SantJordi
Indlæg: 177
Tilmeldt: tirs dec 29, 2020 7:58 pm
Har takket: 18 gange
Blevet takket: 56 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SantJordi »

Memphis styrke er i et Koemansystem med to angribere, hvor han kan flakke rundt om stationær type som Luuk. Her kan han godt blive en topspiller. Han har dog ikke topniveau som solo 9'er eller kant i en 4-3-3, men han kan aflaste på begge pladser mod dårligere modstandere. Derfor synes jeg også at man skal om man skal se om kan indkassere lidt på ham.

Det jeg ønsker mig allermest i den fremtidige transferstrategi, det er, at spillerne passer til systemet og at man henter spillere til en klar defineret rolle. Det er tydeligt at at Barcelona hverken har vilje, tålmodighed eller evne til at tweake spillet til spillernes kompetencer.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Antimadridista skrev:
man jan 17, 2022 5:17 pm
Dytrax skrev:
man jan 17, 2022 11:33 am
Barça are following 5 left-backs to strengthen the position this January:

🔘 Alex Sandro

🔘 Raphaël Guerreiro

🔘 Tagliafico

🔘 Alex Telles

🔘 Alfonso Pedraza

[Gerard Romero]
Kender ikke nr 2 og 5??

Sandro er lidt oppe i årene, Taglia er forfærdenlig langsom. Telles, er det ikke ham der brændeovnsvarmer bænken i united..!?
Nr. 2 og 5 er vel de mest interessante på den liste. Guerreiro ligger i top over VB´s i Europas topligaer. Han er dog en meget offensiv back og det trækker hans statistiker op. Pedraza har flere gange været på Barca´s radar. Han er ikke just det, man vil klade fast starter hos Villarreal i denne sæson, men han vil være den, der lettest kan falde ind i spillet.

Jeg er dog ikke fan af at hente nogen dem. Guerreiro er ofte skadet og Pedraza er for svingende. Heller ikke de andre er særligt interessante og slet ikke set i forhold til første prioriteterne Grimaldo og Gaya.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

If Barça manage to sign a left-back, Balde could leave on loan. The club have confidence in him, but he needs minutes to grow. There are Premier League clubs interested. [sport]
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Santos are in negotiations with Barcelona to pay off a debt of R$ 18 million (€2.9M). Barça had a preferential option on Gabigol, but weren't notified when the Brazilian club sold the striker to Inter Milan in 2016. [a tribuna]
Update: Barcelona have instead secured purchase options on two of Santos' biggest talents: centre-back Kaiky (18) and right winger Ángelo (17). [md]
Kaiky, the player Barça have managed to secure a preferential purchase option on, is considered as the biggest centre-back talent in Brazil. He would fit Barça nicely because he's brave in terms of ball output, and he's used to play in a high defensive line. [sport]
With the preferential purchase option Barcelona acquired on Ángelo (17), Barça have a gem in their hands. The left-footed winger has pulverized several records in Brazil, and his extraordinary technique certainly makes him someone to look out for. [sport]
.
@joaquimpiera
: "Barça secured a preferential buy option for Kaiky, the best young defender in Brazil. He is fast, technical, and is excellent when playing the ball from the back. He has innate leadership qualities, and is an undisputed starter for Santos."
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Kaiky lyder interessant og det er sgu ikke tosset, at klubben har sikret sig forkøbsret. :glad:

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Der er bare noget over Brasser talent rygter… :glad: :cool: En mellemting mellem forventninger, forhåbninger og good old days :razz: :thumbup:

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Antimadridista skrev:
tirs jan 18, 2022 3:13 pm
Der er bare noget over Brasser talent rygter… :glad: :cool: En mellemting mellem forventninger, forhåbninger og good old days :razz: :thumbup:
Endrick, som det halve af fodboldeuropa er ude efter, ser mere spændende ud. Ronaldo Og Romario bliver han sammenlignet med. Og, ikke uden grund, når man ser ham spille...
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

❗Barcelona are interested in Nicolas Tagliafico (29). Ajax would demand €7M for him. [Tyc sports]

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
tirs jan 18, 2022 6:40 pm
Antimadridista skrev:
tirs jan 18, 2022 3:13 pm
Der er bare noget over Brasser talent rygter… :glad: :cool: En mellemting mellem forventninger, forhåbninger og good old days :razz: :thumbup:
Endrick, som det halve af fodboldeuropa er ude efter, ser mere spændende ud. Ronaldo Og Romario bliver han sammenlignet med. Og, ikke uden grund, når man ser ham spille...
Ok! En hurtig søgning viser flere Real artikler…. :|

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Antimadridista skrev:
tirs jan 18, 2022 7:32 pm
EasyBuddhist skrev:
tirs jan 18, 2022 6:40 pm
Antimadridista skrev:
tirs jan 18, 2022 3:13 pm
Der er bare noget over Brasser talent rygter… :glad: :cool: En mellemting mellem forventninger, forhåbninger og good old days :razz: :thumbup:
Endrick, som det halve af fodboldeuropa er ude efter, ser mere spændende ud. Ronaldo Og Romario bliver han sammenlignet med. Og, ikke uden grund, når man ser ham spille...
Ok! En hurtig søgning viser flere Real artikler…. :|
Jo, men der er flere ude efter ham. Barca sendt scouts for at kortlægge ham bl.a
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster