Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
søn jan 16, 2022 7:52 am
Jeg er forresten enig i at vi skal op og have en rigtig høj pris for fdj før et evt salg kunne komme på tale. Imo skulle vi kunne “bytte” ham med haaland så det er vel omkring de 80 mio.

Fdj er ikke bare en spiller man skal af med som feks demb (ud!!!). Og i den perfekte verden hvor økonomien var god så skulle han slet ikke sælges. Men qua min tvivl omkring position/forståelse for spillet og fordi jeg er overbevist om at haaland ville løfte holdet så er jeg åben for et salg.
Jeg har ingen tvivl omkring position. Problemet er, han ikke får lov at spille der. Alle kan se, Busquets er færdig, men ingen tager konsekvensen. Hvis FdJ ender på samme måde som alle de andre indkøb, der er blevet spillet ude af position, så bliver jeg ærligt taget en smule knotten. Listen af spillere med åbenlyse spidskompetencer, som man ikke bruger i deres optimale omgivelser, er efterhånden lang som et ondt år.

Coutinho, Grizmann, Pjanic, Depay, Dest er alle blevet spillet ude af position og som resultat er deres præstationer gået langsomt ned af bakke indtil selvtilliden var væk. Så kan man sætte spørgsmålstegn ved fornuften i overhovedet at hente dem, men det er ikke pointen. I tilfældet med de Jong, så gav det i starten mening at spille ham ind på holdet, hvor han kunne få spilletid, men det punkt er overskredet mange gange. Hvis ikke man får ham at se i sin optimale position i mindst én sæson, så har man spillet fallit, endnu engang.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er helt enig i at det ikke giver mening at spille spillere ud af position. Jeg tror bare ikke han har hvad der skal til for at spille dm alene. Især ikke for os. Hans spidskompetencer er i hvert fald ikke i det defensive. Jeg synes simpelthen ikke man kan se bort fra hans stats.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6996
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

🔘 Riqui Puig has not had the expected protagonism even with Xavi's arrival. He is the last choice midfielder.

🔘 Several La Liga clubs like Celta, Granada and from abroad like Juventus, AC Milan and Arsenal have been interested in the past. The decision is Riqui's.


[Diario Sport]

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
søn jan 16, 2022 11:54 am
Jeg er helt enig i at det ikke giver mening at spille spillere ud af position. Jeg tror bare ikke han har hvad der skal til for at spille dm alene. Især ikke for os. Hans spidskompetencer er i hvert fald ikke i det defensive. Jeg synes simpelthen ikke man kan se bort fra hans stats.
Hvis han ikke kan spille den, så har man et nyt problem, som man må forholde sig til. Men man kan ikke tage stats ud af kontekst og problemet er, man ikke har stats fra den rigtige kontekst.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Det synes jeg nu heller ikke jeg gør. Han var ikke imponerende hos Ajax og hos os har han været decideret ringe. Også i forhold til sine medspillere der trods alt spiller i samme system (gavi, pedri). Tænk at en spiller som de Jong er placeret blandt den sidste procent i forhold til at indlede et pres.

Men ja vi må se hvad det bliver til.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DeanCassady »

Noget tyder på, at sommerens transfervindue vil blive det bedste i årevis, hvor vi slipper af med den løntunge treenighed af fejlkøb.
Robert Zimmerman

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Hvis vi på en eller anden måde kan komme af med dem og hente ac, azpi, gaya og haaland så er det intet mindre end fantastisk!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Drake »

Piquénbauer skrev:
søn jan 16, 2022 1:43 pm
Hvis vi på en eller anden måde kan komme af med dem og hente ac, azpi, gaya og haaland så er det intet mindre end fantastisk!
Ja det ville det!

Men endnu mere fantastisk ville være at hente AC, Mazraoui, Gaya/Grimaldo, Haaland og en hurtig og driblestærk kant, hvis vi mister Demb :glad:

Jeg synes vi bliver for tynde på kanterne, hvis vi ikke køber en erstatning for Demb.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Drake skrev:
søn jan 16, 2022 1:52 pm
Piquénbauer skrev:
søn jan 16, 2022 1:43 pm
Hvis vi på en eller anden måde kan komme af med dem og hente ac, azpi, gaya og haaland så er det intet mindre end fantastisk!
Ja det ville det!

Men endnu mere fantastisk ville være at hente AC, Mazraoui, Gaya/Grimaldo, Haaland og en hurtig og driblestærk kant, hvis vi mister Demb :glad:

Jeg synes vi bliver for tynde på kanterne, hvis vi ikke køber en erstatning for Demb.
Jeg hader Sterling, men han ville da være en vild opgradering af Demb.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Ialocin »

Jeg frygter godt nok, at AC vælger Bayern over os, og det vil jeg egentlig også sagtens kunne forstå. De mangler i den grad en CB til sommer, og de har et hold, der kan være med om sejren i CL.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af nosslo15 »

Jeg har læst de sidste dages diskussion om de Jong og jeg tror alle herinde kender min holdning: at han skal spilles på DM - og at Bussi nu må blive andetvalg.

Xavi må "ofre" sin gamle holdkammerat, hvis ikke Bussi selv trækker sig, men det ville altså klæde Bussi at gøre lige netop det.

Jeg er generelt enig med Easy om håndteringen af de Jong, at man qua hans mange kompetencer, har brugt ham som lappeløsning andre steder og især Xavi har den senere tid, tilsyneladende, villet bruge de Jong som en extra angriber - i mangel på samme. Det tror jeg har været den bestemmende årsag til, at vi de sidste par måneder har set en desillusioneret de Jong. For mange trænere og for mange forskellige forventninger.

Hvis alle kan holde sig fri af skader og Pedri nu er tilbage, så er det som sagt tiden til, at Xavi kan begynde at sætte sit hold - og der så jeg gerne de Jong på Bussis plads, så han kan få lov til at vise, om han kan spille der eller ej. Jeg krydser fingre.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

SpillerSomMESSI skrev:
søn jan 16, 2022 1:59 pm
Drake skrev:
søn jan 16, 2022 1:52 pm
Piquénbauer skrev:
søn jan 16, 2022 1:43 pm
Hvis vi på en eller anden måde kan komme af med dem og hente ac, azpi, gaya og haaland så er det intet mindre end fantastisk!
Ja det ville det!

Men endnu mere fantastisk ville være at hente AC, Mazraoui, Gaya/Grimaldo, Haaland og en hurtig og driblestærk kant, hvis vi mister Demb :glad:

Jeg synes vi bliver for tynde på kanterne, hvis vi ikke køber en erstatning for Demb.
Jeg hader Sterling, men han ville da være en vild opgradering af Demb.
Hvis vi skal hente en kant, så hælder jeg mere og mere til Oyarzabal. Med Messi, Coutinho, Grizmann og Dembélé væk, så kommer man til at mangle en spilstyrende angriber. Af de unge er Demir og Collado også væk, mens Ilias stadig er for grøn til rollen. Jeg synes ikke, hverken Fati eller Ferran opfylder de kriterier og dermed er Depay den eneste i truppen, der kan spille den og spørgsmålet er, om han kan spille den tilfredsstillende.

Jeg synes, Oyarzabal har nået et helt fantastisk niveau for Sociedad. Der er kæmpe forskel på holdet, når han ikke er med og han er både målscorer, oplægger og spilstyrer. Alternativt er Dybala jo kontraktfri, så han er også en mulighed, men begge må dog formodes at være dyre løsninger
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg kan ikke se hvorfor vi skal bruge den type når Xavi efter alt at dømme vil have “rigtige” kanter. Oyarzabal ville fortsætte tendensen med at hente spillere som ikke rigtigt har en rolle i nuværende system.

Men ja han er en god spiller.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
søn jan 16, 2022 3:36 pm
Jeg kan ikke se hvorfor vi skal bruge den type når Xavi efter alt at dømme vil have “rigtige” kanter. Oyarzabal ville fortsætte tendensen med at hente spillere som ikke rigtigt har en rolle i nuværende system.

Men ja han er en god spiller.
Den antagelse er jeg meget uenig i. Oyarzabal kan spille alle tre frontpositioner og på en anden måde, end dem man har. En klog og målsøgende spiller med høj kvalitet.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af nosslo15 »

Jeg kunne nu godt bare tænke mig at se om Ansu, Memphis og Ferran, kunne fungere sammen, de kunne i teorien sagtens ligge og veksle i positionerne - og så med Abde og Jutgla som indskiftere. Hvorfor ikke bare prøve det af frem til sommer? Det burde være nok til en 4 plads.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster