Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

DeanCassady
Indlæg: 1574
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DeanCassady »

Jeg synes også, at det vil være en skam, at (mis)bruge Gavi på den defensive. Han skal have noget frihed, og vi kunne passende bruge noget mere fysik på positionen.
Robert Zimmerman

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Drake »

NEJ TAK til Gavi på DM, det ville være totalt spild af hans offensive kvaliteter. Så hellere omskole Nico til DM, selvom det også ville være synd.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Madameskrald skrev:
lør jan 15, 2022 4:58 pm
Kan man basere noget på det tweet?
Ja man kan se at han har været ringe defensivt i denne sæson. Han er procentmæssigt i bunden i stort set alle kategorier set på la liga.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er desuden som sådan ligeglad med hvem man spiller på den defensive midt. Man kan også sagtens hente en hvis det er. Men jeg tror ikke på de Jong på positionen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Ialocin »

Piquénbauer skrev:
lør jan 15, 2022 5:24 pm
Jeg er desuden som sådan ligeglad med hvem man spiller på den defensive midt. Man kan også sagtens hente en hvis det er. Men jeg tror ikke på de Jong på positionen.
Hvorfor er det, at du er af den overbevisning, at De Jong er så dårlig defensivt? Jeg er enig i, at han ikke er god nok defensivt til at spille CB i et 4-3-3 eksempelvis, men han har da væsentlig mere fysik end Busquets. Han placerer sig ikke ligeså godt på banen, men han fungerer jo også mere som en felt-til-felt lige pt. Jeg tror han ville se meget bedre ud, hvis han fik en begrænset rolle på DM, hvor han stadigvæk vil kunne tage sine raids fremad, hvis der skabes plads til dette.

De Jong
Gavi - Pedri

Sådan håber jeg vores midtbane kommer til at se ud i de næste mange år, og så kan Nico og andre være klar, hvis de ikke præsterer. Jeg kan ikke umiddelbart se, hvilken spiller vi skal hente ind som DM, der har bedre forudsætninger for at præstere på verdensklasse niveau end De Jong. Gavi ser jeg ikke dernede, da han har for meget kvalitet offensivt. Det ville være lidt synd.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
lør jan 15, 2022 5:20 pm
Madameskrald skrev:
lør jan 15, 2022 4:58 pm
Kan man basere noget på det tweet?
Ja man kan se at han har været ringe defensivt i denne sæson. Han er procentmæssigt i bunden i stort set alle kategorier set på la liga.
Det er svært at forholde sig til, når man ikke kender til data grundlaget...

Det sagt så handler de tal enormt meget om rollen på holdet - fortsat vil Xavi gerne have de Jong i feltet, og dermed vil hans presspil være påvirket heraf. Jeg fatter stadig ikke, at man bruger de Jong så langt fremme på banen (og slet ikke med Gavi og Pedri i truppen) - han skal sjældent ind på den sidste tredjedel af banen, hvis det stod til mig. Han er klart bedst, når han har størstedelen af spillet foran sig.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

❌ Barça have not received any official or verbal proposal for de Jong. [Fabrizio Romano]

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Grundlaget er fbref og en sammenligning af defensive stats over de seneste 365 dage mod andre cm’er fra de fem største ligaer og europæiske cups. Du kan se mere her:

https://fbref.com/en/players/1bacc518/s ... ing-Report

Defensivt er de Jong bare ikke ret god. Ja han er blevet spillet ude af position osv men taget hans arbejdsradius i betragtning så er det voldsomt så lidt han er involveret defensivt. Han scorer (meget) lavt i langt de fleste kategorier og han virker ærlig talt ikke som en spiller der er ret interesseret i at gøre det sure defensive arbejde.

Sammenlign det med bussi (som bliver hængt ud for sine defensive aktioner) og det er tydeligt at de Jong virkelig skal steppe op. Det samme er også tilfældet i forhold til gavi og pedri som er mere involveret:

https://fbref.com/en/players/5ab0ea87/s ... ing-Report

https://fbref.com/en/players/19cae58d/s ... ing-Report

https://fbref.com/en/players/0d9b2d31/s ... ing-Report

Så nej jeg køber ikke bare den der med at de Jong automatisk bliver fremragende som dm. Jeg kan ærlig talt ikke se ham spille positionen for os.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Ialocin »

Er det muligt at se lignende statistik fra hans tid i Ajax? Det ville imo være mere interessant, da han ikke har spillet DM i Barcelona særlig ofte.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Nej desværre. Men samtidig spillede han i en double pivot i Ajax så på trods af at han spillede dm så kan det ikke sammenlignes direkte med den rolle han ville have hos os.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Tjek hans stats for de andre år i la liga mod cm’er. Han har ikke leveret gode defensive stats på noget tidspunkt. Og det skal man altså selvom man “bare” spiller felt til felt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Ialocin »

Nej det er jeg med på. Men alle vores tre unge talenter på midten (Gavi, Pedri og Nico) har gode defensive egenskaber, så jeg forestiller mig, at man vil kunne finde en balance. Men det er jo svært at vurdere før vi ser det i praksis over flere kampe. Jeg har bare meget svært ved at se nogle bedre alternativer på markedet, der er realistiske. Og Gavi som DM er, som tidligere nævnt, ikke en løsning for mig. Så vil jeg hellere se Nico dernede.

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Ialocin »

Piquénbauer skrev:
lør jan 15, 2022 7:39 pm
Tjek hans stats for de andre år i la liga mod cm’er. Han har ikke leveret gode defensive stats på noget tidspunkt. Og det skal man altså selvom man “bare” spiller felt til felt.
Jeg kan godt se, at hans defensive stats er meget undervældende. Men jeg tror, at en del af forklaringen handler om, hvordan man har brugt ham. Han har fået et stort ansvar i offensiven, hvor han generelt har skulle sørge for bevægelse og løb i dybden. Det koster naturligvis ift. defensivt overskud.

Når jeg ser ham i dueller, så virker han ikke svag. Han er samtidig ret hurtigt, og jeg tror han ville kunne dække et markant større område end Busquets gør for tiden.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Altså hvis ikke de Jong bliver markant bedre så vil gavi og pedri arbejde mere defensivt end offensivt.

Omkring alternativer så kommer det igen an på hvad man vil men vi får brug for en god defensiv spiller efter bussi. Vi skal have en spiller der først og fremmest kan løbe med og vinde bolde. Vedkommende skal selvfølgelig kunne spille fodbold men personligt vil jeg hellere have at denne er rigtig god defensivt og kan lukke af. Så kan gavi og pedri tage sig af det de er bedst til.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Ialocin skrev:
lør jan 15, 2022 7:43 pm
Piquénbauer skrev:
lør jan 15, 2022 7:39 pm
Tjek hans stats for de andre år i la liga mod cm’er. Han har ikke leveret gode defensive stats på noget tidspunkt. Og det skal man altså selvom man “bare” spiller felt til felt.
Jeg kan godt se, at hans defensive stats er meget undervældende. Men jeg tror, at en del af forklaringen handler om, hvordan man har brugt ham. Han har fået et stort ansvar i offensiven, hvor han generelt har skulle sørge for bevægelse og løb i dybden. Det koster naturligvis ift. defensivt overskud.

Når jeg ser ham i dueller, så virker han ikke svag. Han er samtidig ret hurtigt, og jeg tror han ville kunne dække et markant større område end Busquets gør for tiden.
Men det samme har både pedri og gavi men de leverer langt bedre?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster