12/1 FC Barcelona - Real Madrid

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JHMark
Indlæg: 209
Tilmeldt: ons jul 08, 2020 10:47 pm
Har takket: 88 gange
Blevet takket: 50 gange

Re: 12/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af JHMark »

Champione skrev:
ons jan 12, 2022 11:44 pm

Men fremtiden er lys. Top 4 skal sikres, og lad os så se til næste år. Vi har en vild generation klar - Real venter et generationsskifte i hele midteraksen.

Vi snakker få store indkøb - og så ser det lyst ud.
En klasse CB og en klasse 9’er.
Toni Kroos har vel nogle år endnu, Casemiro er 29, så det er vel bare Modric der snart er færdig, og den plads kan Valverde tage.

- men på 5 års sigt ser det lysere ud for os på midtbanen, helt klart

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 12/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Dytrax »

Pedri, Gavi og Ansu, for pokker, hvor de knægte kan spille bold. Alt i alt, ser det lovende ud og vi spillede i perioder virkelig god fodbold i dag, men Real er knivskarpe, når de skal være det - og så har de det, som hold, bedre mentalt, tænker jeg. Men vi er på vej og det skal sgu nok gå.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 12/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af nosslo15 »

Som Barcafans kan vi lige nu glæde os over, at hele truppen er ved at være klar, således at Xavi for første gang kan begynde at sætte sit hold efter individuelle evner og taktik og ikke ren og skær nødvendighed. Og så kan vi glæde os over, at der ikke syntes at være nogen skader efter denne kamp. Jeg håber virkeligt på et forår, hvor skaderne udebliver og holdet stille og roligt kan sættes, så vi kan gøre fremskridt. :smile:

Ja, og så kan vi glæde os til sommer, hvor vi forhåbentlig får et par gode folk til forsvaret.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 12/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Dytrax »

Xavi: "I am sad. I am angry because we controlled the game. We were bad at the beginning, but as soon as we solved that we started competing. We have taken a lot of risk but this is the way to compete."

"I think we have been better than Madrid. It is a step forward, although a defeat in the Clásico leaves you sad and angry."

"We have to be more responsible with the ball, especially the players in front."

"We leave with our heads held high."

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 12/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Dytrax »

Ancelotti: "I have to be honest, in my opinion Barça played very well. They have very good players."

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 12/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af nosslo15 »

Ja, og i øvrigt så kan vi også glæde os over, at vi på nuværende tidspunkt kan se et klart aftryk fra Xavi på holdet, som SpillerSomMessi og andre bliver ved med at efterlyse - og det er mentaliteten eller indstillingen. Vi er idag oppe mod en klart bedre og meget mere erfaren modstander, som i denne sæson har haft meget mere tur i den, end vi - og så kommer vi tilbage, 2 gange og gør faktisk kampens udfald spændende. Det var i hvert fald ikke sket under den sidste tid med Koeman. Det er helt sikkert, så fysisk og mentalt har holdet flyttet sig.
Senest rettet af nosslo15 tors jan 13, 2022 4:18 am, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 12/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Lopezzz »

Ligesom Xavi jeg er pisse sur og trist.
Helt ærligt hvorfor kan vi aldrig lære af vores fejl. Vi ved udmærket godt at Real satser kun på kontra fordi de har ikke andet våben.
Vi går helt vildt i panik når vi mister bolden og når deres kontra angreb starter er der kun få stykker der sprinter tilbage i forsvaret. Resten sætter sig på en bænk i parken og kigger på fugle.
At lære af de samme fejl betyder at vi skal fucking altid have mindst 2 spillere helt tilbage i forsvaret.
Der er ikke andre muligheder. De scorer nemt hvis vi giver dem så meget plads.
De ved også godt at vi vil miste bolden og kommer til at lave mange fejl i angrebet når hele deres flok er i forsvaret.

Satans jeg er træt af de mange nederlage til Real på det sidste. Det gøre så ondt :mad:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 12/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Lopezzz »

Tjek lige kampens forløb i 1. og 2. halvleg plus forlænget tid. Vi var klart bedre og bedre men hvad hjælper det når de scorer stille og roligt på deres kontraangreb. Fuuuuuuuck!! :mad:

Billede

Billede

Billede
MDCCCXCIX

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 12/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af nosslo15 »

Lopezzz skrev:
tors jan 13, 2022 1:15 am
Ligesom Xavi jeg er pisse sur og trist.
Helt ærligt hvorfor kan vi aldrig lære af vores fejl. Vi ved udmærket godt at Real satser kun på kontra fordi de har ikke andet våben.
Vi går helt vildt i panik når vi mister bolden og når deres kontra angreb starter er der kun få stykker der sprinter tilbage i forsvaret. Resten sætter sig på en bænk i parken og kigger på fugle.
At lære af de samme fejl betyder at vi skal fucking altid have mindst 2 spillere helt tilbage i forsvaret.
Der er ikke andre muligheder. De scorer nemt hvis vi giver dem så meget plads.
De ved også godt at vi vil miste bolden og kommer til at lave mange fejl i angrebet når hele deres flok er i forsvaret.

Satans jeg er træt af de mange nederlage til Real på det sidste. Det gøre så ondt :mad:
Det er helt klart noget, der handler om spillestil og vane. Siden sæsonen 2010-11 har vore centerbacks stået meget højt når vi er i boldbesiddelse ( og det gjorde de også ofte under Cruyff ). Men i årene under Rijkard og i de første 2 sæsoner under Guardiola, eksempelvis, stod vore centerbacks længere tilbage og vi spillede på flere lange bolde fremad både op ad flankerne og op gennem midten og vort spil var i de år mere dynamisk og vertikalt. Men eftersom vore spillere blev mere modne og dygtigere individuelt med bolden ( og simpelthen også fordi vi vandt flere kampe ) så rykkede centerbacksne højere op på banen og satsede endnu mere på possesion. Dette krævede selvfølgelig at vore centerbacks var hurtige, hvilket at de var på det tidspunkt.

Men idag er billedet anderledes; vore centerbacks er langsomme ( undtagen Araujo og han står ofte endnu højere end Pique ) og vore midtbanefolk og vore angribere er langt fra lige så boldsikre som før i tiden, men nu har vi desværre permanent adopteret den ide, at for at spille Barca-agtigt, så skal de to centerbacks stå omkring midtlinjen, når vi er i besiddelse. Og dette har vi ikke på nuværende tidspunkt de rigtige spillere til at gøre. Jeg ved ikke om Xavi havde gjort det anderledes, hvis ikke denne kamp, halvt om halvt, var en opvisningskamp, for vi har set gennem flere af de forudgående kampe, at de centrale forsvarsspillere faktisk har stået noget længere tilbage.

Jeg kunne i hver fald godt tænke mig, at man indtænkte dette noget mere i gameplanen, således at man rykkede lidt op og ned alt efter, hvem man møder og hvilke forsvarsspillere, der er til rådighed og hvad stillingen er. Der er også den taktiske side af det, at når de centrale forsvarsspillere står dybere, så kan man køre possesion på egen banehalvdel og lidt over midten og således trække nogle af de hold, som notorisk står dybt, når vi møder dem, frem - og dette ville så give plads til lange bolde op gennem midten eller op ad flankerne, så vi selv kan udnytte de hurtige spillere, som vi har for tiden, altså Dembele, Abde og Ansu - og Haaland, hvis han kommer. Jeg har været med i så lang tid og har genset så mange af de gamle kampe, at jeg ikke syntes, at dette ville være mindre barca-agtigt, det ville blot være endnu et instrument til at spille vore folk fri med, samtidigt med at det er lidt mere sikkert - men ikke mindre flot. I Guardiolas 2 første år, så var denne metode jo en man brugte til man var kommet foran med et par mål - og når man så var det, så kunne man stille centerbacksne højere op.

Som et lille kuriosum, så har Bayern Munchen tabt 5 ud af de seneste 8 opgør mod lillebror Gladbach og kun 2 ud af de seneste 8 har Bayern formået at vinde. Hvorfor? Jo Gladbach er et udpræget kontrahold og ved lige præcis, hvornår de skal sætte kniven ind på storebror og har så også dygtigheden til at lukke Bayern ned med en ret kompakt opstilling. Men igen, Gladbach har, sjovt nok som de eneste i ligaen, igennem de seneste 3 år profiteret af Bayerns kompromiløst høje forsvarslinje, som man troede ville blive væsentlig forstærket denne sæson med bla. Upamecanos ankomst og Boatengs afgang. Men 5-1-2 i Gladbachs favør i de sidste 8 kampe. :eek: Man kan altså med rette sige, at selvforståelsen hos favoritterne, for en periode i hvert fald, har vist sig fatal.

Og det er den samme selvforståelse, at man skal dominere på modstanderens banehalvdel, som driller os i disse år.
Senest rettet af nosslo15 tors jan 13, 2022 7:08 am, rettet i alt 4 gange.

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 12/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Ba sai luo na »

Det var alt I alt meget positivt.

En lige kamp hvor selvtilliden helt sikker stadig bør være intakt. Man fik Pedri og Fati igang igen.

Lige penge i kassen og man kan nu rejse hjem og have en kamp mindre i benene og lidt ekstra hvil til de spillere som er tilbage fra diverse skader.
Dembele med 120min..puha. Mon ikke han er tæt på en overbelastning nu

Det er 4.pladsen og EL som gælder.
Lige I denne sæson er alt andet ligegyldigt.

Mon Luuk går efter at snuppe Messi rekord med flest kampe I træk med mål.... Er det 21?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 12/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Hvordan gjorde fati og især pedri det? Jeg ved at ferran ikke spillede sin bedste kamp men det er forståeligt.

Nu har gutterne en uge til at komme sig og så starter "sæsonen" for alvor.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

SantJordi
Indlæg: 177
Tilmeldt: tirs dec 29, 2020 7:58 pm
Har takket: 18 gange
Blevet takket: 56 gange

Re: 12/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af SantJordi »

Fremragende: Pedri, Dembélé, Araujo
Gode: Piqué, Luuk
Bestået: Frenkie, Gavi, Nico, Mats, Alba, Busquets, Ansu Fati, Jutglá, Dani Alves,
Ikke bestået: Abde, Memphis, Ferran T.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 12/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af emo »

SantJordi skrev:
tors jan 13, 2022 10:37 am
Fremragende: Pedri, Dembélé, Araujo
Gode: Piqué, Luuk
Bestået: Frenkie, Gavi, Nico, Mats, Alba, Busquets, Ansu Fati, Jutglá, Dani Alves,
Ikke bestået: Abde, Memphis, Ferran T.
Dembele var god, det meste af kampen, men i slutfasen var han ikke på toppen, mange mange afgørende bolde han smed væk på en dum måde, hans indlæg var elendige. Men indtil forlænget var han godkendt.

@Lopezzz, jeg tænker hvad definitionen på at være bedre end dem, de havde jo en tilgang til spillet som de fulgte til punkt og prikke, afventende og omstillingsparat. Så er det klart vi har bolden, men når vi ikke skaber åbenlyse chancer, så er det jo genialt fra deres side...
Allez...

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 12/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Lopezzz »

emo skrev:
tors jan 13, 2022 10:57 am
SantJordi skrev:
tors jan 13, 2022 10:37 am
Fremragende: Pedri, Dembélé, Araujo
Gode: Piqué, Luuk
Bestået: Frenkie, Gavi, Nico, Mats, Alba, Busquets, Ansu Fati, Jutglá, Dani Alves,
Ikke bestået: Abde, Memphis, Ferran T.
Dembele var god, det meste af kampen, men i slutfasen var han ikke på toppen, mange mange afgørende bolde han smed væk på en dum måde, hans indlæg var elendige. Men indtil forlænget var han godkendt.

@Lopezzz, jeg tænker hvad definitionen på at være bedre end dem, de havde jo en tilgang til spillet som de fulgte til punkt og prikke, afventende og omstillingsparat. Så er det klart vi har bolden, men når vi ikke skaber åbenlyse chancer, så er det jo genialt fra deres side...
Alle ved jo at det er svært at skabe chancer og score mål når alle deres spillere står i forsvaret.
Vi har haft de problemer i mange år. Vi kører bolden frem og tilbage, højre til venstre og bruge enorm meget tid og energi for at skabe en enkelt chance som vi i de fleste tilfælde brænder. Vi bliver mere og mere frustreret og når vi mister bolden har vi ingen chance for at komme tilbage og forsvare. RM bruger ikke samme energi som os og derfor er de hurtige på kontra plus vi efterlader dem så meget plads at de kan gøre hvad de har lyst.
Enten skal vi bruge deres taktik eller får dem til at løbe meget mere efter bolden for at gøre dem trætte inden vi angriber.
Jeg kan ikke lide kujonagtig kontrabold og vælger derfor det andet taktik. På den måde kan vi splitte dem ligesom i god gamle dage. Men selvfølgelig det kræver jo at bruge de spillere med det bedste boldsikkerhed og lige nu har vi ikke mange af dem.
MDCCCXCIX

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 12/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af emo »

Lopezzz skrev:
tors jan 13, 2022 11:33 am
emo skrev:
tors jan 13, 2022 10:57 am
SantJordi skrev:
tors jan 13, 2022 10:37 am
Fremragende: Pedri, Dembélé, Araujo
Gode: Piqué, Luuk
Bestået: Frenkie, Gavi, Nico, Mats, Alba, Busquets, Ansu Fati, Jutglá, Dani Alves,
Ikke bestået: Abde, Memphis, Ferran T.
Dembele var god, det meste af kampen, men i slutfasen var han ikke på toppen, mange mange afgørende bolde han smed væk på en dum måde, hans indlæg var elendige. Men indtil forlænget var han godkendt.

@Lopezzz, jeg tænker hvad definitionen på at være bedre end dem, de havde jo en tilgang til spillet som de fulgte til punkt og prikke, afventende og omstillingsparat. Så er det klart vi har bolden, men når vi ikke skaber åbenlyse chancer, så er det jo genialt fra deres side...
Alle ved jo at det er svært at skabe chancer og score mål når alle deres spillere står i forsvaret.
Vi har haft de problemer i mange år. Vi kører bolden frem og tilbage, højre til venstre og bruge enorm meget tid og energi for at skabe en enkelt chance som vi i de fleste tilfælde brænder. Vi bliver mere og mere frustreret og når vi mister bolden har vi ingen chance for at komme tilbage og forsvare. RM bruger ikke samme energi som os og derfor er de hurtige på kontra plus vi efterlader dem så meget plads at de kan gøre hvad de har lyst.
Enten skal vi bruge deres taktik eller får dem til at løbe meget mere efter bolden for at gøre dem trætte inden vi angriber.
Jeg kan ikke lide kujonagtig kontrabold og vælger derfor det andet taktik. På den måde kan vi splitte dem ligesom i god gamle dage. Men selvfølgelig det kræver jo at bruge de spillere med det bedste boldsikkerhed og lige nu har vi ikke mange af dem.
Enig, og derfor synes jeg ikke man kan sige at vi var langt bedre end dem? Jeg frygtede hver af deres angreb og jeg sad satme ikke med en følelse at vores offensiv kunne føre til mål.
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster