8/1 Granada - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 8/1 Granada - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Helt enig… udskiftningerne var ikke så oplagte, som de bliver gjort til.

Depay skulle vel ind at true dybt - efter vi havde scoret, noget som de Jong ikke lige er manden for. Jeg tænker, at Xavi fortsat håber på en forlængelse med Dembele eller noget magi fra selvsamme, og derfor gav ham lang snor, når optionerne nu var meget begrænsede, jf. mængden af b-spillere.

Igen i dag viser, hvorfor man absolut skal have bevare noget rutine på holdet. Spillet bliver igen periodisk som mod Mallorca alt for usammenhængende og febrilsk.

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: 8/1 Granada - FC Barcelona

Indlæg af Rekick »

Madameskrald skrev:
søn jan 09, 2022 2:36 am
Helt enig… udskiftningerne var ikke så oplagte, som de bliver gjort til.

Depay skulle vel ind at true dybt - efter vi havde scoret, noget som de Jong ikke lige er manden for. Jeg tænker, at Xavi fortsat håber på en forlængelse med Dembele eller noget magi fra selvsamme, og derfor gav ham lang snor, når optionerne nu var meget begrænsede, jf. mængden af b-spillere.

Igen i dag viser, hvorfor man absolut skal have bevare noget rutine på holdet. Spillet bliver igen periodisk som mod Mallorca alt for usammenhængende og febrilsk.
Det er som Busquets udtalte efter kampen, at de glemmer at styre spillet når de er foran og de forsøger at afslutte boldbesiddelsen for hurtigt ved at skyde på mål eller lave en sløset aflevering. På det punkt er det tydeligt at se der mangler noget erfaring på banen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 8/1 Granada - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Hvor mange point har vi smidt i denne sæson på mål scoret mod os i de sidste 10 minutter? I går og så kan jeg huske osasuna, Celta og mener også Betis scorede til sidst. Det er 9 point.

Det er simpelthen så frustrerende. Og vigtigere så er det et tydeligt tegn på at vi mangler erfaring og det rette mindset. Xavi var rasende i går og sagde det selv: vi skal holde på bolden og forsvare med den.

Det ser forresten ud til at garcia er ude i flere uger (det mener medierne i hvert fald). Jeg kan ikke huske en sæson hvor vi har været så uheldige med skader. Spørgsmålet er om vi overhovedet får vores stærkeste hold at se over et par kampe? Jeg tvivler.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

PuyolErGud
Indlæg: 10688
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 596 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: 8/1 Granada - FC Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

Piquénbauer skrev:
søn jan 09, 2022 8:16 am
Hvor mange point har vi smidt i denne sæson på mål scoret mod os i de sidste 10 minutter? I går og så kan jeg huske osasuna, Celta og mener også Betis scorede til sidst. Det er 9 point.

Det er simpelthen så frustrerende. Og vigtigere så er det et tydeligt tegn på at vi mangler erfaring og det rette mindset. Xavi var rasende i går og sagde det selv: vi skal holde på bolden og forsvare med den.

Det ser forresten ud til at garcia er ude i flere uger (det mener medierne i hvert fald). Jeg kan ikke huske en sæson hvor vi har været så uheldige med skader. Spørgsmålet er om vi overhovedet får vores stærkeste hold at se over et par kampe? Jeg tvivler.
Mod Osasuna og Celta førte vi inden det sidste mål, så der tabte vi 2 point begge gange. Betis scorede i det 79. minut til 1-0.

Ift. denne her kamp, kan man sig det udligner den første kamp, hvor vi udligner i overtiden til 1-1 efter Granada havde været foran længe. Men nej, vi har mange kampe hvor sene mål og brændt straffe ville have ændret markant i stillingen.

Og skadessituationen passer virkelig til; En ulykke kommer sjældent alene. Det er helt utroligt og gør det også svært at skabe en stamme af kontinuerlitet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 8/1 Granada - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Og skadessituationen passer virkelig til; En ulykke kommer sjældent alene. Det er helt utroligt og gør det også svært at skabe en stamme af kontinuerlitet.
Xavi har haft elendige vilkår. Det er helt vildt. Han har hverken haft pedri eller ansu og samtidig har den ene efter den anden spiller været ude. Vi har holdet til mere end vi ser men det er virkelig svært at præstere med så mange spillere ude. Også selvom dem i studiet tydeligvis ikke fatter at det har en betydning.

Målet er og bliver top 4 og at holde spillerne friske så Xavi kan få en stamme på plads til næste sæson. Når man ser på rivalerne så er det Betis, real soc og atm. Vi burde kunne nappe pladsen fra Betis og real soc omend vi har begge på udebane.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 8/1 Granada - FC Barcelona

Indlæg af sorens »

Rekick skrev:
søn jan 09, 2022 3:00 am
Madameskrald skrev:
søn jan 09, 2022 2:36 am
Helt enig… udskiftningerne var ikke så oplagte, som de bliver gjort til.

Depay skulle vel ind at true dybt - efter vi havde scoret, noget som de Jong ikke lige er manden for. Jeg tænker, at Xavi fortsat håber på en forlængelse med Dembele eller noget magi fra selvsamme, og derfor gav ham lang snor, når optionerne nu var meget begrænsede, jf. mængden af b-spillere.

Igen i dag viser, hvorfor man absolut skal have bevare noget rutine på holdet. Spillet bliver igen periodisk som mod Mallorca alt for usammenhængende og febrilsk.
Det er som Busquets udtalte efter kampen, at de glemmer at styre spillet når de er foran og de forsøger at afslutte boldbesiddelsen for hurtigt ved at skyde på mål eller lave en sløset aflevering. På det punkt er det tydeligt at se der mangler noget erfaring på banen.
Det paradoksale er vel at det ikke altid er de erfarne, der slår koldt vand i blodet. Kan ikke huske om det var før eller efter målet - men Pique's langskud var jo helt i skoven.

- Nico og Gavi var gode spilstationer og formåede i overvejende grad at får bolden til at køre rundt, sammen med Busquets. De to unge havde bare mere bevægelse end Busquets.
- Depay var bare ikke reelt kampklar, så han var ikke en sikker station at få bolden op på (det har han generelt set ikke været) - så det må takseres som en fejlindskiftning. Alternativt kunne man have forsøgt ham på fløjen og så rykke Jutgla ind på midten. Men så skulle det have været Dembélé og de Jong han skulle pille ud.
- Dembélé havde for meget tendens til "sherif"-opførsel (som var en af de få kloge ting kommentatorerne sagde ;) ). Han skaber da også nogle ting, men det er meget sandsynligt der kunne skabes større chancer hvis han var mere tålmodig og havde et bedre øje for sine medspillere.
- Jutgla/Abde gjorde det egentlig ok. De chancer Abde skabte var mere reelle end Dembélé's på den anden fløj.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster