Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Tello »

En midtbane med Pedri, Nico og Gavi.
Et angreb med Fati, Haaland og Torres.

Jeeeesus..

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Tello skrev:
tirs jan 04, 2022 8:40 pm
En midtbane med Pedri, Nico og Gavi.
Et angreb med Fati, Haaland og Torres.

Jeeeesus..
Og et forsvar med Mazraoui, Araujo, AC og ?
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af whidgee »

EasyBuddhist skrev:
tirs jan 04, 2022 8:53 pm
Tello skrev:
tirs jan 04, 2022 8:40 pm
En midtbane med Pedri, Nico og Gavi.
Et angreb med Fati, Haaland og Torres.

Jeeeesus..
Og et forsvar med Mazraoui, Araujo, AC og ?
Oleguer!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

whidgee skrev:
tirs jan 04, 2022 8:59 pm
EasyBuddhist skrev:
tirs jan 04, 2022 8:53 pm
Tello skrev:
tirs jan 04, 2022 8:40 pm
En midtbane med Pedri, Nico og Gavi.
Et angreb med Fati, Haaland og Torres.

Jeeeesus..
Og et forsvar med Mazraoui, Araujo, AC og ?
Oleguer!
:lol:

Men Alba kan nok holde et år mere og hvis man henter Azpi, så kan også dække den. Men hvem, hvis man virkelig skulle hente en kanon til positionen? Ved Gaya har været på tale, men jeg er ikke hooked på ham. I øvrigt vildt nok at Cucurella lige tager til PL og med det samme spiller fast. Firpo gør det samme for Leeds, så det behøver elvfølgelig ikke betyde så meget :lol: Så er der Grimaldo? Kunne være fint nok at få en La, Masia dreng tilbage.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Tello »

EasyBuddhist skrev:
tirs jan 04, 2022 8:53 pm
Tello skrev:
tirs jan 04, 2022 8:40 pm
En midtbane med Pedri, Nico og Gavi.
Et angreb med Fati, Haaland og Torres.

Jeeeesus..
Og et forsvar med Mazraoui, Araujo, AC og ?
Angreb er det bedste forsvar...

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Drake »

Jeg har det lidt svært hvad jeg skal synes om et evt. køb af Haaland.

Positivt:
  • Han er en målmaskine som vi mangler, og er en mangelvare i fodbold, så må slå til hvis man kan få en.
  • Han er mulig at få med vores økonomi i mente, og til en fin pris i forhold til hans kvalitet og talent.
  • Han bringer nogle andre dimensioner og muligheder i spillet, og flere strenge at spille på, med sin enorme fysik og tilstedeværelse i boksen, gode hovedspil, direkthed og ikke mindst hurtighed selvom han er et stort skur.
  • Han lader til at passe på den profil som Xavi ønsker som spids angriber.
Negativt:
  • Jeg er lidt nervøs for at han bliver en elefant i en glashus i vores angrebsspil, qua han størrelse og måske lidt begrænsede teknik og pasningsevne.
  • Jeg lidt bange for at vi kommer til at lave en Zlatan, hvor Haaland kommer til at blive for arrogant, og ikke kan acceptere at der er andre der gøre det bedre end man, eller kan blive lige så godt eller bedre og stjæle spotlightet.
  • Det kan komme til at ødelægge balancen på holdet, så vi ikke spiller som et hold, men det skal handle om at Haaland skal score alle mål.
  • Det kan ødelægge den måde vi vil spille på, så vi automatisk vil komme til at spille med mange høje indlæg, hvis spillet ikke lige køre, i stedet med at blive ved med at forsøge med at spille flot kombinationsspil. Lige som under Koeman.
Senest rettet af Drake tirs jan 04, 2022 10:50 pm, rettet i alt 1 gang.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

José Bordalás (Valencia coach) on Barça: “They have a debt of €300m and have signed Ferran Torres for €55m and they’re going to sign Morata. And the president says they will sign more players, even Haaland. Where is the Financial Fair Play?”

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Xavi6Smede »

Hvis Haaland er mulig at hente, så skal han bare hentes. Han er alt for ekstraordinær til ikke at udnytte den chance. Men jeg har det godt nok stramt med, at en klub med knap 10 mia kr gæld, kan købe verdens næstmest værdifulde spiller, fra en gældsfri klub som Dortmund.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Drake skrev:
tirs jan 04, 2022 10:15 pm
Jeg har det lidt svært hvad jeg skal synes om et evt. køb af Haaland.

Positivt:
  • Han er en målmaskine som vi mangler, og er en mangelvare i fodbold, så må slå til hvis man kan få en.
  • Han er mulig at få med vores økonomi i mente, og til en fin pris i forhold til hans kvalitet og talent.
  • Han bringer nogle andre dimensioner og muligheder i spillet, og flere strenge at spille på, med sin enorme fysik og tilstedeværelse i boksen, gode hovedspil, direkthed og ikke mindst hurtighed selvom han er et stort skur.
  • Han lader til at passe på den profil som Xavi ønsker som spids angriber.
Negativt:
  • Jeg er lidt nervøs for at han bliver en elefant i en glashus i vores angrebsspil, qua han størrelse og måske lidt begrænsede teknik og pasningsevne.
  • Jeg lidt bange for at vi kommer til at lave en Zlatan, hvor Haaland kommer til at blive for arrogant, og ikke kan acceptere at der er andre der gøre det bedre end man, eller kan blive lige så godt eller bedre og stjæle spotlightet.
  • Det kan komme til at ødelægge balancen på holdet, så vi ikke spiller som et hold, men det skal handle om at Haaland skal score alle mål.
  • Det kan ødelægge den måske vi vil spille på, så vi automatisk vil komme til at spille med mange høje indlæg, hvis spillet ikke lige køre, i stedet med at blive ved med at forsøge med at spille flot kombinationsspil. Lige som under Koeman.
Ifht. positivt, så er det væsentligt, at han er enormt alsidig - da han både kan true i dybden, udemærket teknik og er et fysisk monster mv.. Han har ikke spillet så meget med ryggen mod målet i Dortmund, hvor man også har spillet meget på Haalands kompetencer, men jeg er ikke så betænkelig i den relation, da han havde en mere alsidig dybt liggende rolle i Salzburg, som han udfyldte meget fint. Dertil er han enormt ambitiøs og ærgerrig samt dertil ung, så han sikkert lægge lag på, når han kommer til en klub, der ikke udpræget spiller omstillingsfodbold.

Jeg tænker ikke, at Haaland afviger så meget fra Suarez i rene kompetencer - udover at er endnu vildere på flere parametre, og Suarez kan man vel ikke andet end betegne som en succes.

Hertil er der ikke den store risiko ved handlen, da man med stor sikkerhed kan holde en stor del eller hele købssummen hjemme i videresalg, hvis ellers kontrakten bliver af en fornuftig længde.

Men nej man får ikke den store finesse spiller, men vi skal vel også tilbage til Romario og Ronaldo ifht. regulære finesse 9'er i Barcelona, og der vil være plads til masse af finesse på midtbanen og kanterne. Jeg savnede aldrig rigtigt finesse med Suarez i 9'er rollen, men jeg savnede relativt periodisk kontrol og ro på midtbanen.

Mht. de negative punkter - så er størstedelen op til Xavi. Det er absolut hans rolle, at ingen bliver større en holdet, og at det spillemæssige omdrejningspunkt ikke ændres væsentligt med/uden Haaland. Med Xavi er jeg ikke så bekymret, men andre mere pragmatiske trænere vil formentligt hurtigt få en trang til tweeke konceptet mod Haalands spidskompetencer.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Madameskrald skrev:
tirs jan 04, 2022 10:51 pm
Drake skrev:
tirs jan 04, 2022 10:15 pm
Jeg har det lidt svært hvad jeg skal synes om et evt. køb af Haaland.

Positivt:
  • Han er en målmaskine som vi mangler, og er en mangelvare i fodbold, så må slå til hvis man kan få en.
  • Han er mulig at få med vores økonomi i mente, og til en fin pris i forhold til hans kvalitet og talent.
  • Han bringer nogle andre dimensioner og muligheder i spillet, og flere strenge at spille på, med sin enorme fysik og tilstedeværelse i boksen, gode hovedspil, direkthed og ikke mindst hurtighed selvom han er et stort skur.
  • Han lader til at passe på den profil som Xavi ønsker som spids angriber.
Negativt:
  • Jeg er lidt nervøs for at han bliver en elefant i en glashus i vores angrebsspil, qua han størrelse og måske lidt begrænsede teknik og pasningsevne.
  • Jeg lidt bange for at vi kommer til at lave en Zlatan, hvor Haaland kommer til at blive for arrogant, og ikke kan acceptere at der er andre der gøre det bedre end man, eller kan blive lige så godt eller bedre og stjæle spotlightet.
  • Det kan komme til at ødelægge balancen på holdet, så vi ikke spiller som et hold, men det skal handle om at Haaland skal score alle mål.
  • Det kan ødelægge den måske vi vil spille på, så vi automatisk vil komme til at spille med mange høje indlæg, hvis spillet ikke lige køre, i stedet med at blive ved med at forsøge med at spille flot kombinationsspil. Lige som under Koeman.
Ifht. positivt, så er det væsentligt, at han er enormt alsidig - da han både kan true i dybden, udemærket teknik og er et fysisk monster mv.. Han har ikke spillet så meget med ryggen mod målet i Dortmund, hvor man også har spillet meget på Haalands kompetencer, men jeg er ikke så betænkelig i den relation, da han havde en mere alsidig dybt liggende rolle i Salzburg, som han udfyldte meget fint. Dertil er han enormt ambitiøs og ærgerrig samt dertil ung, så han sikkert lægge lag på, når han kommer til en klub, der ikke udpræget spiller omstillingsfodbold.

Jeg tænker ikke, at Haaland afviger så meget fra Suarez i rene kompetencer - udover at er endnu vildere på flere parametre, og Suarez kan man vel ikke andet end betegne som en succes.

Hertil er der ikke den store risiko ved handlen, da man med stor sikkerhed kan holde en stor del eller hele købssummen hjemme i videresalg, hvis ellers kontrakten bliver af en fornuftig længde.

Men nej man får ikke den store finesse spiller, men vi skal vel også tilbage til Romario og Ronaldo ifht. regulære finesse 9'er i Barcelona, og der vil være plads til masse af finesse på midtbanen og kanterne. Jeg savnede aldrig rigtigt finesse med Suarez i 9'er rollen, men jeg savnede relativt periodisk kontrol og ro på midtbanen.

Mht. de negative punkter - så er størstedelen op til Xavi. Det er absolut hans rolle, at ingen bliver større en holdet, og at det spillemæssige omdrejningspunkt ikke ændres væsentligt med/uden Haaland. Med Xavi er jeg ikke så bekymret, men andre mere pragmatiske trænere vil formentligt hurtigt få en trang til tweeke konceptet mod Haalands spidskompetencer.
Jeg er ikke nervøs for at Haaland ikke passer ind. Hans afslutningsevner alene, er det hele værd. Han er en utrolig stærk angriber, der er god at spille bolden op på og man kan nærmest spille ham i en hvilken som helst position og han skal nok vinde bolden foran sin oppasser. Han er fremragende, så der er ingen grund til at tvivle på fornuften i det, hvis man kan få ham til 75 mio euro. Han er 21 år, så han vil ikke miste den værdi, tværtimod.

Dertil vil han passe rigtig godt ind i Xavi´s spillestil, så meget han får spillere til baglinjen og han vil gøre Barca´s kontraer til et helvede for modstanderne. Hans spil i trekanter er måske ikke det bedste, men det vil heller ikke være hans opgave, men som link-up spiller er han i top og det er der, han skal være skarp. I link-up, kontra og i som afslutter, slut. Tiki-taka er midtbanens ansvar, ikke 9érens.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

hackmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af hackmann »

De 75 M er kun Dortmunds del. Udover er der 40M til agenten, 20M til faren og en sign-on bonus til ham selv.

Det er så`en “vi er tilbage” jeg frygter

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

hackmann skrev:
tirs jan 04, 2022 11:41 pm
De 75 M er kun Dortmunds del. Udover er der 40M til agenten, 20M til faren og en sign-on bonus til ham selv.

Det er så`en “vi er tilbage” jeg frygter
Ja, det er uden tvivl en dyr transfer, når man ligger de hele sammen og det er det puslespil, ledelsen skal have til at gå op. Rygterne siger, han skal have 30 mio euro brutto om året, så når man ligger det sammen over kontraktperioden, så kommer han til at koste ca 55 mio euro om året.

Hvis man tager Messi´s ca 100 mio euro om året, Grizmann´s 60 mio euro, Coutinho´s 50 mio euro, Dembélés 55 mio euro, Suarez´ 20 mio euro, Rakitic´ 15 mio euro, Vidal´s 15 mio euro, Umtiti´s 14 mio euro, så har du ca, hvad Barca har sparet på løn og transfer budgettet over de sidste 2 år, forudsat at de tre sidste forsvinder senest til sommer, selvfølgelig. Det er altså i omegnen af 329 mio euro, der sparet væk og hvis budgetterne nærmer sig tideligere pre corona tilstande, så er der altså en del at gøre godt med og jeg tænker, det er i det lys, man skal se Laportas optimisme i forhold til at signe Haaland.

Man skal selvfølgelig ikke gå ud og lave 4 nye handler af den slags, for så ender man med at overgeare budgetterne, ligesom Bartomeu gjorde, men en enkelt af den slags kan det sagtens bære, også selvom der skulle komme flere til, der også vejer tungt, ligesom Ferran, som iøvrigt kommer til at koste i omegnen af 25 mio euro årligt over kontraktperioden.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

❗Laporta believes that he will have enough money to pay the player, Dortmund and their representative after having released the salary mass of the first team.

Although publicly he does not want to talk about the Norwegian, in 'internal committee' the president says it very loud: "I am going to sign Haaland next summer."

Apart from money, one of the key issues for the forward to be able to wear the Barça elastic in the next year is to convince him that the best sports project he can choose is Barcelona's.

Laporta has worked with this issue for a long time. For years he has had an excellent relationship with Mino Raiola , the footballer's representative, and they have already held various meetings in recent months in which they have discussed the matter. In one of them with the presence of the player's father.

There are several factors in which the president is influencing so that Haaland makes the decision to come to the Camp Nou. The first one is that the entire sports project will revolve around him. He will be well accompanied by other players who are already in the Barça squad, the youngsters who have been stomping and other signings to compensate for the squad.

Being the great figure of Barcelona automatically has an economic return for the footballer since it will be the advertising claim for many companies that will have a great icon in the Norwegian. And their shirts will sell like donuts. It is clear that the Barça club will have to make a record according to what it means , but it will also have this extra income that other clubs cannot offer it.

And that is the case of Real Madrid, something that Barça has also made him see, with the presence of so many figures. In the white team he will have to share the limelight with Benzema, Vinicius and, most likely, Mbappé .

From the outset it will not be easy to play all the games, but then comes the distribution of the cake on the commercial issue. The competition in Madrid is much greater. And there Laporta squeezes so that if in the end he did not reach the Camp Nou, at least he would not go to the eternal rival. [Luis F. Rojo - MARCA]

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Drake skrev:
tirs jan 04, 2022 10:15 pm
Jeg har det lidt svært hvad jeg skal synes om et evt. køb af Haaland.

Positivt:
  • Han er en målmaskine som vi mangler, og er en mangelvare i fodbold, så må slå til hvis man kan få en.
  • Han er mulig at få med vores økonomi i mente, og til en fin pris i forhold til hans kvalitet og talent.
  • Han bringer nogle andre dimensioner og muligheder i spillet, og flere strenge at spille på, med sin enorme fysik og tilstedeværelse i boksen, gode hovedspil, direkthed og ikke mindst hurtighed selvom han er et stort skur.
  • Han lader til at passe på den profil som Xavi ønsker som spids angriber.
Negativt:
  • Jeg er lidt nervøs for at han bliver en elefant i en glashus i vores angrebsspil, qua han størrelse og måske lidt begrænsede teknik og pasningsevne.
  • Jeg lidt bange for at vi kommer til at lave en Zlatan, hvor Haaland kommer til at blive for arrogant, og ikke kan acceptere at der er andre der gøre det bedre end man, eller kan blive lige så godt eller bedre og stjæle spotlightet.
  • Det kan komme til at ødelægge balancen på holdet, så vi ikke spiller som et hold, men det skal handle om at Haaland skal score alle mål.
  • Det kan ødelægge den måde vi vil spille på, så vi automatisk vil komme til at spille med mange høje indlæg, hvis spillet ikke lige køre, i stedet med at blive ved med at forsøge med at spille flot kombinationsspil. Lige som under Koeman.
Jeg kan fuldstændig tilslutte mig din lidt ambivalente følelse i forhold til Halaand. Det er noget af et sats at købe ham. Det kan både blive en pige eller dreng, som man siger. :think:

For det første, så må man jo erkende at Halaand er utrolig spændende. Kun 21 år og kan blive endnu bedre med årene. Han er en vaskeægte 9'er som jo er en mangelvare nu om dage. :thumbup:

Min største bekymring er også, om han overhovedet vil passe ind i truppen og ikke mindst i spillestilen. Tror Halaand vil passe supergodt til hold som spiller direkte-fodbold, fx Liverpool. Eller fysiskbetonet-fodbold, fx Chelsea. Men passe til tiki-taka fodbold i Barcelona? Det tvivler jeg sgu på :problem:

Tror Barca-ledelsen ønsker Halaand ud fra tre grunde:

1- Halaand har stort omdømme og et af de mest populære spillere i verden lige nu, hvorfor Barca ønsker reklame/sponsor boost ved køb af Halaand.

2- Han er meget ung og relativ billig (75 mio. euro) og falder ikke i værdi bare sådan, hvorfor man kan videresælge ham hvis han flopper. Der er umiddeldbart ikke nogen særlig økonomisk risiko i købet, ligesom der fx var med en dengang 28-årig Griezmann.

3- Barca mangler i den grad en målfarlig 9'er i angrebet. Hvorfor ikke købe den måske bedste 9'er i verden, nu når man har muligheden for det?

Det er både plusser og minusser ved købet af Halaand. Uanset hvad vil det kommende transfervindue blive utrolig spændende. :clap:

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Official: Lenglet and Umtiti are ruled out for today's game with a stomach bug. [fcb]
Hmm, det skal satme være en seriøs omgang diaré, hvis man sidder ude med maveonde, når så mange er fraværende i forvejen. Mon der er et skifte på vej til dem?
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 18 gæster