Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Altså vi gik væk fra alt hvad der havde med Barca at gøre med MSN. Det var show og individualister fremfor holdet. Var det så æstetisk - tjo hvis vi ser på de enkelte spillere. Men som hold var det noget rod.

Derfor er alt det her også lidt spøjst for mig da man sidder og snakker om individuelle spiller der ikke passer ind (targetmand osv) men træneren der ønsker det er indbegrebet af Barca og en træner der vil have et velfungerende HOLD. Et hold der spiller den form for fodbold vi vil se.

Personligt kunne vi stille med 11 gange Lee cattermole og jeg ville være fløjtende ligeglad så længe de spillede rigtigt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5493
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Altså Messi, Neymar var jo tekniske sublime spillere som var sublime individualister samtidig!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Og det havde intet at gøre med det Barca du henviser til… Det fodbold vi så med MSN var langt fra cruyff og pep. Det var ikke sammenhængende spil men “luk af defensivt og giv bolden til MSN”.

Det er hele pointen. Jeg vil hellere have et HOLD end gode individualister.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9238
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 927 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:
søn jan 02, 2022 7:12 pm
Etoo var bestemt ikke en sublim tekniker, men en hel del bedre tekniker end Haaland da!

Nu var Ney og Messi nok også de 2 bedste fodboldspillere lige dengang Suarez bombede mål ind.. vi har jo ikke nogen i den kaliber der kan spille sådan omkring Haaland i dag.

Mht din edit: nej… jeg ønsker blot ikke en spillertype som overhovedet ikke er teknisk ind på et hold som har en bestemt stil som vi ynder at se på… hellere en teknisk god spiller end Haaland… det er ikke at have for renskurede forventninger, det er at elske et spilsystem og koncept, som virkelig dur.. se Man City feks.

Vi spiller jo flot fodbold når vi holder fast i vores dyder, som ses under Xavi i glimt nu.. lad os bygge videre på den filosofi istedet for at gå gå kompromis.
Ok. Men hvem så? Altså hvem er der derude som kan udfylde det koncept du ønsker og har høj nok kvalitet? City har deres koncept, men de har dælme også dygtige spillere på hver eneste plads, også individuel.
Jeg vil eksempelvis mene at havde de topkvalitet, det eneste sted hvor de halter bare lidt, 9’eren, så havde de allerede vundet CL, som de jo så inderligt ønsker. Jesus passer fint ind, han er bare ikke en absolut top 9’er. Så det handler også om individuel kvalitet.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5493
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Og det er jo hele pointen… I vil give køb på spilsystemet (selvom Piq påstår noget andet) for at få en top angriber der kan score mål.

Jeg vil hellere have en teknisk dygtig angriber der muligvis ikke scorer så mange mål, men som får spillet til at flyde rigtigt, og derved bliver holdet et HOLD, ikke 9 markspillere der får spillet til at flyde og een tank angriber der slås med forsvarere.

Det kunne være en Salah der skulle tage venstrekanten, Abde på højrekanten og Ansu som en slags falsk 9’er.

Der fylder jo ikke rundt med gode tekniske 9’er men jeg vil hellere tage chancen med en af de talenter som Easybuddist foreslår end bruge kassen på en top tank 9’ er som virkelig ikke er teknisk .. Haaland kan score, men han kan overhovedet ikke indgå i småspillet og de hurtige pasninger etc., men det behøver jeg vel ikke forklare.
Senest rettet af SpillerSomMESSI søn jan 02, 2022 7:51 pm, rettet i alt 1 gang.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg vil ikke give op på spilsystemet og det er lige netop derfor jeg vil have den type ind som Xavi ønsker. Det handler ikke kun om at have tekniske spillere men derimod spillere der kan løfte den opgave systemet kræver. Men altså jeg går også ud fra at du vil have araujo ud nu for han er teknisk ret dårlig?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Det er ret spændende det her for vi har været så vant til at hente store spillere at vi ikke længere tænker på holdet. Det eneste man ser på er om spilleren er en “barcaspiller” og ikke om han passer til systemet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5493
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Altså du snakker forsvarspiller ind i en diskussion om en teknisk angriber?!

Ok ;-)

Puyol var heller ikke den mest tekniske, ej heller Valdes … ej, jeg tror du har fanget min pointe.

Jeg forstår dine argumenter jeg er blot ikke enig, og det blir jeg heller ikke af at Xavi gerne vil have Haaland eller at du mener at vi så fungerer som et HOLD med netop sådan en spilelrtype der mangler teknik og pasningsspil der rimer på det dna vi bygger på i Barca.

Min vi kan sikkert være enige om at vi er ret uenige.

Vi får se til sommer.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5493
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
søn jan 02, 2022 7:52 pm
Det er ret spændende det her for vi har været så vant til at hente store spillere at vi ikke længere tænker på holdet. Det eneste man ser på er om spilleren er en “barcaspiller” og ikke om han passer til systemet.
Hvem har ‘vi’ hentet der var en der passede som ‘barcaspiller’? Altså udover Cou, som ingen i hele verden kunne forudse ikke passede.. sådan er det jo nogle gange… men hvem ellers?

Og ja, hvis netop Barca med vores definerede stil .. hvis ikke netop os, skulle vælge at hente spillere ind der passer ind i vores system, hvem skulle så?

Og hvis en ‘barcaspiller’ ikke passer ind i systemet, hvilken spiller skulle så gøre det.. nu blir det ret mystisk!

Du mener vel ikke at vi skal gå efter spillere der passer ind i ATMs spillesystem blot fordi vi kan og de er gode?
Senest rettet af SpillerSomMESSI søn jan 02, 2022 8:04 pm, rettet i alt 1 gang.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Du mener simpelthen ikke det er vigtigt at vores cb’er teknisk gode? Hvad er noget af det vigtigste når det kommer til TOTALfodbold? Jeg mener at både pep og cruyff var ret glad for spillende forsvarsspillere men jeg kan sagtens tage fejl.

Og nej vi bliver ikke enige for du hænger alt op på at en angriber skal være teknisk god for at fungerer i et “rigtigt” Barca. Det er jeg på ingen måder enig i ligesom jeg ikke er enig i at teknik er den vigtigste kompetence for spillerne.

Så lad os lukke den.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5493
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Vi lukker den, peace.

Selvom vi ikke blev enige er det altid en fornøjelse at lytte til dine synspunkter, piq..
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9238
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 927 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Er den lukket..pis :grin:


Sidste spark: Haaland er bedre teknisk end jeg tror du vil indse. Tror sagtens vi kan spille besnærende, også med Haaland!

Ville pep egentlig ikke gerne ha’ Kane..apropros..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Han vil også have haaland…
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4330
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2587 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Drake »

Antimadridista skrev:
søn jan 02, 2022 8:23 pm
Er den lukket..pis :grin:


Sidste spark: Haaland er bedre teknisk end jeg tror du vil indse. Tror sagtens vi kan spille besnærende, også med Haaland!

Ville pep egentlig ikke gerne ha’ Kane..apropros..
Kane er rigtig god på bolden og en fremragende til at gå med i spillet, så ham vil jeg ikke lige tage med i samme kategori mht. dårlig teknik og pasningsspil :glad:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Antimadridista
Indlæg: 9238
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 927 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Drake skrev:
søn jan 02, 2022 11:11 pm
Antimadridista skrev:
søn jan 02, 2022 8:23 pm
Er den lukket..pis :grin:


Sidste spark: Haaland er bedre teknisk end jeg tror du vil indse. Tror sagtens vi kan spille besnærende, også med Haaland!

Ville pep egentlig ikke gerne ha’ Kane..apropros..
Kane er rigtig god på bolden og en fremragende til at gå med i spillet, så ham vil jeg ikke lige tage med i samme kategori mht. dårlig teknik og pasningsspil :glad:
Jeg mener så heller ikke Haaland er dårlig teknisk :glad:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 66 gæster