Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af A$AP »

Glem Morata. Hvad med Lukaku? Han er stort set færdig i Chelsea efter balladen med Tuchel.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5446
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Morata, Lukaku, Haaland.. alle 3 typer der bare overhovedet ikke er Barca style players, efter Cruff filosofi, og jeg er af den opfattelse at det er den filosofi vi skal bygge på.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af A$AP »

Hvis vi bliver ved med at tænke sådan, så bliver vi bare efterladt i fortiden. Lukaku kan godt spille fodbold, og endnu vigtigere så kan han lave mål på stribevis. Vi har hentet spillere, som de fleste af os ville putte ind i kategorien ''Barca style'', men det virkede heller ikke.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5446
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

A$AP skrev:
søn jan 02, 2022 4:50 pm
Hvis vi bliver ved med at tænke sådan, så bliver vi bare efterladt i fortiden. Lukaku kan godt spille fodbold, og endnu vigtigere så kan han lave mål på stribevis. Vi har hentet spillere, som de fleste af os ville putte ind i kategorien ''Barca style'', men det virkede heller ikke.
Sådan tænkte hverken Cruyff eller Pep og det var under dem vi har haft vores allerbedste perioder.

Hellere spille Barca style og være i Top 4 end at vinde CHL Chelsea style.

IMO
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Måske skulle man spørge sig selv om hvorfor ledelsen/Xavi er ude efter spillere som haaland, vlahovic og morata? Det er jo ikke bare random spillere man vil købe fordi “de ikke passer ind”.

Xavis system er lagt op på at angriberen skal kunne klare sig selv. Han spiller med ekstremt bredde kanter og angriberen vil ofte være isoleret med to cb’er. Derfor er det vigtigt at denne har styrken til det. De skal være hurtige, stærke og arbejdsomme hvilket de spillere vi bliver sat i forbindelse med er. Og så skal de kunne afslutte holdets forarbejde (morata kan ikke som de andre). Tænk en arbejdsom Zlatan som pep prøvede med aldrig fik gang i.

Jeg kan sagtens se haaland og de andre fungere. Og så længe det er Xavi der sætter systemet så bliver det ikke mere Barca. Det bliver ekstremt dynamisk og det er de nævnte angribere også.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5446
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Uenig, men det er jo blot min ydmyge mening.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Uenig i hvad?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

DeanCassady
Indlæg: 1590
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DeanCassady »

Lukaku er decideret forfærdelig på bolden, og kan vel ikke sammenlignes med hverken Håland eller Morata. At han er langt mere målfarlig end sidstnævnte er dog naturligvis et faktum. Jeg er slet ikke modstander af en Morata-handel i samme omfang som mange andre herinde, og jeg synes i den grad, at hans præstationer bliver talt ned. Der skal ske et radikalt kulturskifte i klubben, og jeg er enormt begejstret for, at Xavi tilsyneladende primært vil hente spanske spillere, såfremt de udlandske alternativer ikke er betydeligt bedre.

Håland vil, som Piquenbauer påpeger, snildt kunne passe ind i Xavis system, og selvom nordmanden i lige så høj grad lader til at være en præmiesigning for Laporta, er der tydeligvis mening med galskaben. I Qatar spillede Xavi, så vidt jeg kan forstå, ligeledes med en relativt fysisk ni'er, så helt urealistisk er et successcenarie vel ikke.

Morata er i øvrigt i skrivende stund på en ottendeplads over mest scorende for det spanske landshold, og hans målsnit er kun overgået af Villa, Di Stéfano og Morientes. Helt dårlig er han ikke.
Robert Zimmerman

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5446
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg er principelt ikke uenig i at Haaland vil blive en ‘success’ i Barca fordi han sikkert vil score mange mål og være afgørende.

Det er det æstetiske i spillet jeg mener at der bliver fiflet med, med Haaland som tank 9’er.

Cruyff filosofien er vel totalfodbold med vægt på det tekniske og hurtige pasningsspil, og her er Haaland ikke den spillertype som passer bedst ind.

At han sikkert snildt kan fungere i det og score masser af mål, det tror jeg da også på, og hvis det er målet så er han da et oplagt target.

Jeg tror blot at der skal en anden spillertype til for at det æstetiske Cruyff spillesystem og det tekniske spil samt hurtige pasninger kommer til at flyde og derved blive en enhed. Med Haaland vil man bryde med filosofien, men dog stadig have pæne chancer for at det stadig fungerer med success, blot slet ikke så kønt og Braca agtigt.

At Xavi foretrak en tank 9’er i Qatar er jo ikke et bevis for at det er Cruyff’s filosofi at spille sådan i Barca.

Som DeanCassidy er inde på er jeg meget enig i at det gir en meget bedre dynamik og harmoni i truppen hvis man bygger det op om Spanske spillere og lidt sydamerikansk, så at bytte Depay ud med Morata giver mening og Api giver på den led også mening, men jeg mener bare at deres niveau er for lav til at kunne spille med om toppen i La Liga, samt at netop også de 2 spillere heller ikke har evnerne til at spille Cruyffisk.
Senest rettet af SpillerSomMESSI søn jan 02, 2022 9:14 pm, rettet i alt 1 gang.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Nu er haaland altså ikke Jan koller eller Peter Møller. Han er ikke alene en tank - han har en del spektakulært over sit spil qua sin fart, styrke og teknik af en mand af hans størrelse. Han kan score nogle fantastiske solomål.

Men altså jeg kan grundlæggende ikke følge dig. Eto’o var på ingen måder et teknisk vidunder. Suarez teknik var heller ikke noget at råbe hurra over. Det var vindere der havde en god fysik (fart, styrke og arbejdsomme) og forståelse for måden vi spillede på. Kluivert var forresten også lidt af et skur. Med andre ord - vi har haft mange gode angribere i klubben der måske ikke “passede” ind men som leverede på hold der spillede god fodbold.

Men altså jeg kunne tænke mig et navn på en angriber der spiller “rigtigt”?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5446
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Etoo? Jo han var teknisk god, ikke på niveau med Pedro, men han havde en fin teknik. Suarez er jeg enig i, men han levede pænt af Ney og Messi der lavede alt det fine, så ja det fungerede og så samtidig Barca agtig ud.

Haaland ser jeg ikke som teknisk overhovedet, og da slet ikke i pasningsspillet, som Etoo jo faktisk var rimelig i.

Haaland er en fighter, kriger, blæst der ikke kan holdes nede af selv de bedste forsvarere for han river sig løs og skaber mål ud af selv de mest bizzare suituationer.. men en teknisk spiller, nej det er at stramme den ud over min forestillingsevne.

Et navn… lad mig blot nævne en rival: Benz
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Ja det ville uden tvivl være fedt med en benz type. Jeg kan dog ikke komme i tanke om en realistisk mulighed?

Eto’o var ok teknisk men han var sgu ikke noget specielt. Heller ikke i pasningsspiller. Han var dog klog, tog gode løb, arbejdede røven ud af bukserne og scorede mål.

Men altså du siger det selv i forlængelse af suarez - andre spillere skal lave det fine. Det samme vil være tilfældet for Barca med haaland hvor han især vil skaffe plads til midten som så kan trylle.

Det vigtigste er at haaland passer ind og man vil spille noget god fodbold i barcas ånd med haaland. Du kan altid kigge på hold og tage enkelte spillere ud for at sige at de ikke passer ind. Det kunne du uden tvivl også med både cruyff og pep.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5446
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Et andet navn: Salinas ;-) joke

Vi er vel enige om at Haaland vil være en success i enhver klub, Suarez var også en success i Barca, men det æstetiske led også gevaldig under det da Ney rejste … Det var ikke Barca style at have Suarez rendende rundt selvom han scorede mål.

Men jeg tror jeg forstår din pointe og vi får se. For the record, jeg er enig i at Haaland vil blive en sportslig succes i Barca, jeg er blot også sikker på at noget at vores spillestil vil gå tabt med den spillertype, og der vil jeg hellere se det æstetiske smukke Cruyff spil end blot at vinde.

Men det er nok lidt tomato tomato.
Senest rettet af SpillerSomMESSI søn jan 02, 2022 9:17 pm, rettet i alt 1 gang.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:
søn jan 02, 2022 6:47 pm
Etoo? Jo han var teknisk god, ikke på niveau med Pedro, men han havde en fin teknik. Suarez er jeg enig i, men han levede pænt af Ney og Messi der lavede alt det fine, så ja det fungerede og så samtidig Barca agtig ud.

Haaland ser jeg ikke som teknisk overhovedet, og da slet ikke i pasningsspillet, som Etoo jo faktisk var rimelig i.

Haaland er en fighter, kriger, blæst der ikke kan holdes nede af selv de bedste forsvarere for han river sig løs og skaber mål ud af selv de mest bizzare suituationer.. men en teknisk spiller, nej det er at stramme den ud over min forestillingsevne.

Et navn… lad mig blot nævne en rival: Benz
Men hvis suarez fungerede pga Ney/Messi, kan Haaland vel også med de rette folk omkring sig!?

Vil også mene at Eto’o ikke var en sublim tekniker.

Edit: tror blot du er ude i en ideologi som er for renskuret til at det kan blive en realitet in real life! Altså nogle kompromiser må man imo tage.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5446
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Etoo var bestemt ikke en sublim tekniker, men en hel del bedre tekniker end Haaland da!

Nu var Ney og Messi nok også de 2 bedste fodboldspillere lige dengang Suarez bombede mål ind.. vi har jo ikke nogen i den kaliber der kan spille sådan omkring Haaland i dag.

Mht din edit: nej… jeg ønsker blot ikke en spillertype som overhovedet ikke er teknisk ind på et hold som har en bestemt stil som vi ynder at se på… hellere en teknisk god spiller end Haaland… det er ikke at have for renskurede forventninger, det er at elske et spilsystem og koncept, som virkelig dur.. se Man City feks.

Vi spiller jo flot fodbold når vi holder fast i vores dyder, som ses under Xavi i glimt nu.. lad os bygge videre på den filosofi istedet for at gå gå kompromis.
Senest rettet af SpillerSomMESSI søn jan 02, 2022 7:17 pm, rettet i alt 2 gange.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster