Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Champione »

Drake skrev:
tors dec 23, 2021 7:10 pm
Nu ser det til vi køber Ferran, og det lader til at Dembele bliver. Betyder det så at vi ikke går efter Haaland alligevel, og Ferran er vores ny angriber? :roll:

For hvis vi får Haaland også og går ud fra han skal spille de fleste kampe, så skal Fati, Ferran, Dembele, Abde kæmpe om de to sidste pladser på kanterne. Det ville give en dejlig brede med kvalitet, men er det lidt overkill?
Tror jeg bestemt ikke du skal regne med Ferran er. Vi går 100 procent efter Haaland til sommer.
Og synes egentlig at den bredde du skriver er fornuftig. Abde er også fin, men isoleret set ikke på niveau med Fati, Demb og Ferran. Fin konkurrence imo.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Johan Cruyff vender sig i sin grav lige nu, da der er Barca fans rundt omkring der mener at Haaland skal spille i FC Barcelona.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af whidgee »

SpillerSomMESSI skrev:
tors dec 23, 2021 11:09 pm
Johan Cruyff vender sig i sin grav lige nu, da der er Barca fans rundt omkring der mener at Haaland skal spille i FC Barcelona.
Tillykke, du har vundet prisen for årets dummeste indlæg :clap:

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

whidgee skrev:
tors dec 23, 2021 11:21 pm
SpillerSomMESSI skrev:
tors dec 23, 2021 11:09 pm
Johan Cruyff vender sig i sin grav lige nu, da der er Barca fans rundt omkring der mener at Haaland skal spille i FC Barcelona.
Tillykke, du har vundet prisen for årets dummeste indlæg :clap:
Mange tak... catch 22 - det er så meta det du gør der :-)
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Hmm, jeg har det lidt ambivalent med store indkøb i denne situation. Ferran er spændende, men til knap 450 millioner, så skal fejlmargenen godt nok være lav.

Mht. Haaland - effektiviteten trækker op, men pris og type trækker ned.

Jeg havde faktisk forventet, at Xavi ville have lidt mere tålmodighed og/eller gennemslagskraft.

Ps. Det hele er vist meta i disse dage - har du lige været på kursus?

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af VicValde »

nosslo15 skrev:
ons dec 22, 2021 5:46 pm
VicValde skrev:
tirs dec 21, 2021 7:35 pm
Af ren nysgerrighed - hvordan er det, at Haaland passer ind på holdet? Xavi vil tilbage til de gamle dyder og den possession baserede tilgang. Det er jo på ingen måde Haalands spillestil. Han er stor og forholdsvis klodset i sine bevægelser, og hans spil i små rum lader meget tilbage at ønske.

Jeg er vild med manden, og han passer perfekt ind i Dortmund, men det er også en langt mere direkte tankegang. Erobre højt og spil på omstillingen. Når bolden erobres, er Haaland jo allerede i løb, og der kan han sætte de første CB’s. Men stort set alle modstandere Barca møder, står i eget felt.

I min optik passer Haaland slet ikke ind i Xavis spillestil - nærmere tværtimod. Men er spændt på at blive gjort klogere, for der må være noget, jeg har overset :smile:
Hvis Haaland kommer til at spille for Barca, så skal han ikke drible, han skal indgå i et-to-spillet med de andre og så komme til afslutning - og så skal han nok gøre det, som han gør bedst i verden, han skal MASE sig frem til mål, når han bliver serviceret med indlæg fra kanterne og dem, vil der formentlig komme en del af og ellers bare indlæg uden for feltet og ind i feltet. Han skal få den første tå på eller bare mase bolden i mål med kroppen - det kan han satme. Og så kan han jo bruge hovedet og bliver således et endnu mere potent våben end de traditionelle barca-strikers, som er små og mørklødede og knap så hovedstødsstærke. Og så er han jo lige så hurtig. Haaland skal ikke være Messi, han skal være Haaland og gøre det han er bedst til for Barca - være boksspiller - og så skal han serviceres, så kommer der satme mål.

Og som boksspiller skal han selvfølgelig ikke kun serviceres, for så bliver spillet for ensidigt, han skal også blot være i boksen og sprede skræk og rædsel - så andre driblestærke typer kan komme frem og afslutte, altså fordi han automatisk binder, i hvert fald, en til to forsvarer. Barca-strikers har ofte slået sig på modstanderens forsvarer, med Haaland kunne vi få en type, som forsvarerne ville slå sig på. Rigtigt sjovt at se på!!! En hvid Suarez på EPO og Coke.

Alene det at du er nødt til at beskrive scenarier med indlæg fra kanterne, viser hvorfor Haaland ikke passer ind. Det der gør man i Madrid klubberne, men i Barca er der bare en langt mere defineret spillestil, og under Pep blev der jo nærmest gjort en dyd ud af IKKE at slå indlæg.

Så dit indlæg fortæller egentlig ikke, hvorfor Haaland passer ind - men cementerer ret godt hvorfor han ikke gør.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Champione »

Mit indlæg omkring Haaland var nu heller ikke, at Haaland passede perfekt ind.
Men vil mene, at man nærmest ikke har noget valg omkring Haaland.
Og hvad jeg ser fra ham, ser jeg ikke nødvendigvis at han er specielt targetman agtig og dermed skal have indlæg på sit hold.

Han er desuden ung og har store udviklingsområder på andre facetter end sine afslutninger, hvor han virker rimelig færdigudviklet allerede.

Han tal in mente, kan vi næsten ikke tillade os andet end at gå efter ham, såfremt han er et realistisk projekt.
Han er rimelig komplet, fysik og også pænt med fart.

Noget af det, som virkelig inspirerer mig omkring ham, er hans hoved.
Så et klip fra et af hans mål hvor der var potentielt offside. Alle andre stoppede op, han fortsatte og scorede pudsigt nok på sekvensen efter.
Han er en mental maskine - og minder jo lidt om CRs vilde mentalitet.

Så jeg tror qua hans tilgang, at han kan blive god alle steder. Og tilpasse sig alle steder ligeså.
Han brænder for at lære og er ung, har så mange penge allerede - han er super seriøs. Og så er tallene ikke tilfældige. De kommer af hårdt arbejde.
---------------------------------------
Barca is my religion!

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af nosslo15 »

VicValde skrev:
fre dec 24, 2021 10:48 am
nosslo15 skrev:
ons dec 22, 2021 5:46 pm
VicValde skrev:
tirs dec 21, 2021 7:35 pm
Af ren nysgerrighed - hvordan er det, at Haaland passer ind på holdet? Xavi vil tilbage til de gamle dyder og den possession baserede tilgang. Det er jo på ingen måde Haalands spillestil. Han er stor og forholdsvis klodset i sine bevægelser, og hans spil i små rum lader meget tilbage at ønske.

Jeg er vild med manden, og han passer perfekt ind i Dortmund, men det er også en langt mere direkte tankegang. Erobre højt og spil på omstillingen. Når bolden erobres, er Haaland jo allerede i løb, og der kan han sætte de første CB’s. Men stort set alle modstandere Barca møder, står i eget felt.

I min optik passer Haaland slet ikke ind i Xavis spillestil - nærmere tværtimod. Men er spændt på at blive gjort klogere, for der må være noget, jeg har overset :smile:
Hvis Haaland kommer til at spille for Barca, så skal han ikke drible, han skal indgå i et-to-spillet med de andre og så komme til afslutning - og så skal han nok gøre det, som han gør bedst i verden, han skal MASE sig frem til mål, når han bliver serviceret med indlæg fra kanterne og dem, vil der formentlig komme en del af og ellers bare indlæg uden for feltet og ind i feltet. Han skal få den første tå på eller bare mase bolden i mål med kroppen - det kan han satme. Og så kan han jo bruge hovedet og bliver således et endnu mere potent våben end de traditionelle barca-strikers, som er små og mørklødede og knap så hovedstødsstærke. Og så er han jo lige så hurtig. Haaland skal ikke være Messi, han skal være Haaland og gøre det han er bedst til for Barca - være boksspiller - og så skal han serviceres, så kommer der satme mål.

Og som boksspiller skal han selvfølgelig ikke kun serviceres, for så bliver spillet for ensidigt, han skal også blot være i boksen og sprede skræk og rædsel - så andre driblestærke typer kan komme frem og afslutte, altså fordi han automatisk binder, i hvert fald, en til to forsvarer. Barca-strikers har ofte slået sig på modstanderens forsvarer, med Haaland kunne vi få en type, som forsvarerne ville slå sig på. Rigtigt sjovt at se på!!! En hvid Suarez på EPO og Coke.

Alene det at du er nødt til at beskrive scenarier med indlæg fra kanterne, viser hvorfor Haaland ikke passer ind. Det der gør man i Madrid klubberne, men i Barca er der bare en langt mere defineret spillestil, og under Pep blev der jo nærmest gjort en dyd ud af IKKE at slå indlæg.



Så dit indlæg fortæller egentlig ikke, hvorfor Haaland passer ind - men cementerer ret godt hvorfor han ikke gør.
For det første, så er det ikke rigtigt, at barca ikke spiller med indlæg fra kanterne, det gør de under Xavi og det gjorde de også under Pep; altså indlæg, hvor kantspillerne kommer til baglinjen og f.eks. slår et fladt indlæg ind i feltet. Eller et tidligt indlæg, eller blot et indspil fra en af folkene omkring feltet, når vi står på modstanderens bane og kører bolden rundt, der er Barca afhængig af at have gode skarpe spillere, der kan tage de dybe løb i feltet og komme først på bolden. Men man skal heller ikke undervurdere betydningen af at have en farlig og fysisk stærk spiller i boksen, han skaber plads til de andre spillere, som vi f.eks. så det med Suarez og Messi.

Men mit indlæg var ikke tænkt som en reklame for Haaland, det var blot mit bud på, hvad man vil prøve at gøre med ham, hvis man køber ham. Hvad jeg IKKE tror, at man gør. :glad:

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

🔘 Cavani is no longer a priority for Barça. They want to sign a defender.

🔘 Ferran's signing and the returns of Ansu, Braithwaite and Memphis changes Barça's plans.

🔘 Umtiti, Mingueza and Dest could leave and Alba doesn't have a back up.

[Mundo Deportivo]

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

↔️ Luuk de Jong will join Cádiz on loan until the end of the season after a three-way agreement between Barça, Sevilla and Cádiz was reached pending the player's approval. Barcelona has cancelled in advance, the loan agreement they had until June 30th (via @ffpolo)

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Barça want to sign Mazraoui on a free in the summer and are not expected to make a move for him in January. [Mundo Deportivo]

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

❗Xavi wants to use Ferran Torres as a false nine.

• Pep has managed to get good performances out of him in that position, so has Luis Enrique.

• Torres can also play as a winger if necessary, but Fati and Dembélé are preferred there along with Abde.

[Sport]

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
lør dec 25, 2021 12:16 pm
Barça want to sign Mazraoui on a free in the summer and are not expected to make a move for him in January. [Mundo Deportivo]
Hvis Napoli og roma er konkurrenterne, burde vi trods alt ligge i pole!!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Barça will have to decide whether or not to execute the incorporation of Chelsea defender Christensen in the coming days, since the Danish players wants to define his future in January. Negotiations with Christensen began months ago. [sport]
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Ialocin »

EasyBuddhist skrev:
lør dec 25, 2021 9:39 pm
Barça will have to decide whether or not to execute the incorporation of Chelsea defender Christensen in the coming days, since the Danish players wants to define his future in January. Negotiations with Christensen began months ago. [sport]
Det er vel en no-brainer. AC har vist mere end De Ligt, og er på en fri transfer. Derudover skader det heller ikke med spillere i truppen, der har fået lidt hår på brystet, og ikke er i begyndelsen af deres karriere.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster