Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5446
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Michman skrev:
man dec 20, 2021 6:30 pm
SpillerSomMESSI skrev:
man dec 20, 2021 1:58 pm
Marc Bartra simpelthen! Ej, nu stopper det her altså.
Helt ærligt, med så mange forsvars fejl som vi har pt. Så er Bartra altså faktisk en god billig løsning, jeg husker kun en fejl i en Barca trøje.. Vores økonomi taget i betragtning. Helt ærligt du kan ikke forvente top top klasse forsvars spillere. Pique er snart færdig. Araújo er første valg imo. Men en Bartra ved siden af vil ikke gøre noget. Vil du seriøst hellere have Langlet der?..
He he den hvor Bale løber fra ham i cdr finalen


Nej jeg vil ikke have andre andenrangs spillere i forsvaret… dem vi har er elendige, men det er Bartra også, han er ingen opgradering.. man bruger blot penge på endnu en andenrangsspiller.

Hvis vi skal have en anden forsvarsspiller, og det skal vi, så *skal* det være en klar opgradering.. ellers skal vi ikke bruge nogen penge på det.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

SantJordi
Indlæg: 178
Tilmeldt: tirs dec 29, 2020 7:58 pm
Har takket: 18 gange
Blevet takket: 56 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SantJordi »

Hvis vi kan komme af med Lenglet og/eller Umtiti, så må Bartra hjertens gerne komme til. Han er en fin spiller, som passer ind i Barcas måde at spille på, og kan give lidt erfaring i forsvaret. Jeg har tilgivet at han engang blev overløbet af Bale ude ved sidelinjen. Bare han dog var 1-2 år yngre, så man ikek står og skal erstatte ham om 1 eller 2 somre.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7165
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1866 gange
Blevet takket: 1113 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Hvis vi havde knasterne til det, ville det ikke gøre mig noget, om vi kunne tilføje de Ligt til truppen. Ham og Araujo ved siden af hinanden kunne godt fungere, tror jeg.

Med hensyn til Bartra, er det en opgradering i forhold til Lenglet, men der er ikke tale om at vi skifter Puch Maxi ud med en Ferrari. Vi er nok nærmere ude i en Lada 1500 Sport... :mrgreen:

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Kan ikke se, hvad man skal med Bartra. Man mangler ikke optioner på HCB, men på VCB. Man har Araujo og Garcia foruden Piqué til den højre CB position og dertil er der Comas og Almeida, som der kan hentes op. Man skal af med Umtiti og Lenglet og det efterlader en plads åben til en stærk VCB og den profil passer ikke på Bartra. Mika fra b-holdet kan tage den anden plads. Så gerne, man gik benhårdt efter AC, der kan spille alle CB positioner uden problemer. Araujo, AC, Garcia, Mika og Almeida til næste sæson, det kan blive en rigtig stærk gruppe til CB positionerne, både på kort og lang sigt.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Norbit skrev:
man dec 20, 2021 12:38 am
Madameskrald skrev:
man dec 20, 2021 12:08 am
Hvis klubben formodentligvis gerne vil af med Roberto og Coutinho, så har vi fire spillere til 2 positioner - Gavi, Nico, Pedri og Puig (jeg anser De Jong som 6'er). Er det nok rutine og kvantitet til to positioner?

Vi kunne helt sikker godt bruge nogle intelligente spillere med de rette tekniske kvaliteter til at træde ind på midtbanen, og supplere de unge talenter.

Med det perspektiv syntes jeg faktisk, at Eriksen kunne have en spændende profil. Kunne nok erhverves relativt billigt, har kvaliteten og intelligensen til den position i Xavi system, og vil formentligt stille sig til tåls med at dele spilletiden med fortrinvis de 3 første nævnte.
Det jo ikke fordi at Coutinho bliver smidt i kamp når vi allermest behøver det. Han er dødvægt, passer ikke sammen med resten af truppen og skal allerhelst forlade klubben til januar. Det er tydeligt at både Koeman og Xavi ikke stoler på Coutinho. Alle mulige sjove og unge gutter bliver sat i kamp på trods af at han er skadefri.

Eriksen, jeg kan ikke se hvad vi skal bruge ham til? Reserve? Det er en risiko forbundet med hans hjerterytme historik, som nok gør at de fleste klubber desværre ser bort fra ham. Især med tanke på det klubben lige har været igennem med Aguero.

Vi skal ikke bruge flere middelmådige spillere. Enten skal de komme fordi de reelt kan gøre en forskel (en god 9'er) ellers skal man sparer de penge og vente. Umiddelbart kan jeg faktisk ikke se, hvilken spiller kan gå ind og "forbedre" vores midtbane. Gavi, Nico, Pedri er nutiden og fremtiden. Måske en rigtig god CDM? De Jong må også gerne steppe op.
Hvorfor roder du rundt i Coutinho?

Du mener, at Eriksen er en middelmådig spiller?
Selvfølgelig er der en risiko med Eriksen, men det er der med alle spillere - Dembele, Coutinho, Aguero mv., men i dette tilfælde vil klubben have gode kort på hånden ifht. for eksempel en præstationsbetinget kontrakt.

Hukommelsen er i øvrigt kort - hvordan er det lige, at det er gået med Pedri, der spillede 70 kampe sidste sæson? Det er ikke talentpleje at lade Gavi, Nico og Pedri spille +50 kampe fuld tid. Det håber jeg ikke er målet for Xavi.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Barcelona has reached a pre-agreement with Noussair Mazraoui for his free transfer next summer. It’s the first step in 'operation Haaland.'


@sergiorf97
Den må gerne være sandt. Mazraoui ville være en god HB at få ind. På vej ind i sin bedste fodboldalder, god i både de defensive og offensive aspekter og kan køres ind i løbet af næste sæson, sideløbende med at Alves takker endegyldigt af. Dertil kan man forhåbentlig få en god håndfuld euro for Dest, som man forhåbentlig sælger til PL og ikke til Bayern, som er notorisk nærige :problem:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2586 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Drake »

EasyBuddhist skrev:
man dec 20, 2021 11:30 pm
Barcelona has reached a pre-agreement with Noussair Mazraoui for his free transfer next summer. It’s the first step in 'operation Haaland.'


@sergiorf97
Den må gerne være sandt. Mazraoui ville være en god HB at få ind. På vej ind i sin bedste fodboldalder, god i både de defensive og offensive aspekter og kan køres ind i løbet af næste sæson, sideløbende med at Alves takker endegyldigt af. Dertil kan man forhåbentlig få en god håndfuld euro for Dest, som man forhåbentlig sælger til PL og ikke til Bayern, som er notorisk nærige :problem:
Men hvor god er Mazraoui, er det ikke mest fordi han er gratis at man går efter ham? Han har ikke rigtig noget udviklingspotentiale og imponere ikke så meget på youtube. Kan han gøre det bedre end Dest, som så har haft en sæson til at vende sig til Barca :roll:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Drake skrev:
man dec 20, 2021 11:45 pm
EasyBuddhist skrev:
man dec 20, 2021 11:30 pm
Barcelona has reached a pre-agreement with Noussair Mazraoui for his free transfer next summer. It’s the first step in 'operation Haaland.'


@sergiorf97
Den må gerne være sandt. Mazraoui ville være en god HB at få ind. På vej ind i sin bedste fodboldalder, god i både de defensive og offensive aspekter og kan køres ind i løbet af næste sæson, sideløbende med at Alves takker endegyldigt af. Dertil kan man forhåbentlig få en god håndfuld euro for Dest, som man forhåbentlig sælger til PL og ikke til Bayern, som er notorisk nærige :problem:
Men hvor god er Mazraoui, er det ikke mest fordi han er gratis at man går efter ham? Han har ikke rigtig noget udviklingspotentiale og imponere ikke så meget på youtube. Kan han gøre det bedre end Dest, som så har haft en sæson til at vende sig til Barca :roll:
Dest fik mest sit gennembrud i Ajax, fordi Mazraoui var skadet det meste af sæsonen inden, Dest kom til Barca. Det skal lige siges i den forbindelse, at det var en øjenskade, bare så man ikke bliver unødig nervøs i den henseende :mrgreen: Vi har sgu nok af skader at kæmpe med. Han har dog spillet sig i form igen og i denne sæson har han været forrygende med 4 mål og 3 assists i 20 kampe.

Jeg kan rigtig godt lide Mazraoui. Han er aggressiv i presspillet og en fremragende teknikker, der både kan være rolig på bolden, god i pasningsspillet og en god dribler. Han er samtidig en hurtig spiller, der tænker hurtigt og agerer hurtigt. Defensivt er han langt bedre end Dest og hvad vi ellers er blevet budt de sidste mange år. Af statur kunne man måske godt ønske sig lidt mere fysik, men han minder meget om Busquets i sine defensive aktioner, hvor han lidt langlemmet får raget rigtig meget til sig. Han har gode positioneringsevner, hvilket vil være tiltrængt, for vi har vel efterhånden alle sammen mareridt over alle de horrible børnefejl, der er blevet begået i højresiden de sidste mange år og så tackler han rigtig godt. Han er ikke nogen god header, men han er fornuftig qua sine trods alt 1,83. Han er ligeledes fornuftig og bedre end Dest på indlæggene. Han er kort sagt meget komplet og vil passe godt ind på holdet. Han er stabil og holder et højt gennemsnit af solide præstationer.

Jeg husker ham tydeligt fra Ajax´ 18/19 sæson, hvor de gik helt til semifinalen med en storspillende Mazraoui på HB og havde han ikke rendt i den øjenskade året efter, så havde han måske allerede spillet i Barca nu og i hvert fald i en topklub. Jeg kan huske at Ajax fans ikke var synderligt kede af at Dest smuttede til Barca, da de stadig havde Mazraoui og en endnu bedre upcomming i Rensch, som Ajax helt sikkert satser på fremadrettet.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

kklaus
Indlæg: 9716
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 630 gange
Blevet takket: 1273 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

Kvoller
Indlæg: 5144
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 792 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kvoller »

Vi skal fandme ikke hente Moriba tilbage. Han tog sit valg.

Filten
Indlæg: 1878
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 191 gange
Blevet takket: 185 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Filten »

Han kan lære det.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2805
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 416 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Vil synes det ville være okay at hente ham tilbage. Såfremt han gider betale for transfersummen selv og at han går ned i løn på det Gavi/Nico er idag, indtil han har vist noget andet. Vi må heller ikke være naive og dumme. Moriba er et kæmpe talent og var på grænsen til at vippe Bussi af holdopstilling sidste år. Han fik i hvertfald rigtig mange minutter og ofte som den første indskifter.

Velkommen tilbage, men nu er der andre præmisser.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2805
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 416 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Madameskrald skrev:
man dec 20, 2021 9:37 pm
Norbit skrev:
man dec 20, 2021 12:38 am
Madameskrald skrev:
man dec 20, 2021 12:08 am
Hvis klubben formodentligvis gerne vil af med Roberto og Coutinho, så har vi fire spillere til 2 positioner - Gavi, Nico, Pedri og Puig (jeg anser De Jong som 6'er). Er det nok rutine og kvantitet til to positioner?

Vi kunne helt sikker godt bruge nogle intelligente spillere med de rette tekniske kvaliteter til at træde ind på midtbanen, og supplere de unge talenter.

Med det perspektiv syntes jeg faktisk, at Eriksen kunne have en spændende profil. Kunne nok erhverves relativt billigt, har kvaliteten og intelligensen til den position i Xavi system, og vil formentligt stille sig til tåls med at dele spilletiden med fortrinvis de 3 første nævnte.
Det jo ikke fordi at Coutinho bliver smidt i kamp når vi allermest behøver det. Han er dødvægt, passer ikke sammen med resten af truppen og skal allerhelst forlade klubben til januar. Det er tydeligt at både Koeman og Xavi ikke stoler på Coutinho. Alle mulige sjove og unge gutter bliver sat i kamp på trods af at han er skadefri.

Eriksen, jeg kan ikke se hvad vi skal bruge ham til? Reserve? Det er en risiko forbundet med hans hjerterytme historik, som nok gør at de fleste klubber desværre ser bort fra ham. Især med tanke på det klubben lige har været igennem med Aguero.

Vi skal ikke bruge flere middelmådige spillere. Enten skal de komme fordi de reelt kan gøre en forskel (en god 9'er) ellers skal man sparer de penge og vente. Umiddelbart kan jeg faktisk ikke se, hvilken spiller kan gå ind og "forbedre" vores midtbane. Gavi, Nico, Pedri er nutiden og fremtiden. Måske en rigtig god CDM? De Jong må også gerne steppe op.
Hvorfor roder du rundt i Coutinho?

Du mener, at Eriksen er en middelmådig spiller?
Selvfølgelig er der en risiko med Eriksen, men det er der med alle spillere - Dembele, Coutinho, Aguero mv., men i dette tilfælde vil klubben have gode kort på hånden ifht. for eksempel en præstationsbetinget kontrakt.

Hukommelsen er i øvrigt kort - hvordan er det lige, at det er gået med Pedri, der spillede 70 kampe sidste sæson? Det er ikke talentpleje at lade Gavi, Nico og Pedri spille +50 kampe fuld tid. Det håber jeg ikke er målet for Xavi.
Sorry, tror at jeg misforstod dit første indlæg. Troede at du gerne så, at vi hentede en på niveau med Coutinho, nu hvor han var på vej væk. Kan bare ikke se hvad Eriksen skal i klubben. Eriksen vil formegetligt ikke være reserve ala Coutinho. Min konklusion var, at hvis Coutinho ikke får spilletid, så må en på hans niveau nok heller ikke få spilletid. Vi skal bruge en der er absolut bedre.

Jeg mener, at Eriksen ikke er god nok til at løfte niveauet i Barca - forstå mig ret. Lige nu og her kan enhver løfte vores spil, men det er bare ikke en holdbar situation, at vi henter en som først skal spille sig i form, for derefter at spille sig på holdet. Inden han er det, skal han allerede erstattes. Fordelen ved Eriksen er, at han er gratis og på sit højeste så er han top klasse. Det kunne man muligvis jo godt forsøge sig med, højst 1-årlig kontrakter og præstationsbetinget.

Jeg vil hellere have at vi fortsætter med en midtbane som hedder: Bussi, De Jong, Pedri, Gavi, Nico, Puig og Xavi Simons end at vi kaster os ud i at bruge ufornødne penge. Jeg ser ikke, at problemet er midtbanen, men mere at vores forsvar og angreb sejler.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2805
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 416 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Skulle man måske droppe Haaland og forsøge sig med VLAHOVIC? Han er skræmmende god foran mål. Ham og Haaland ligner rigtig meget hinanden. Han har noget af den der vildskab som Zlatan havde i sine unge dage. 21 år. Nøj et bæst. Han kan sikkert også fås til det halve af Haaland.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1580
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Champione »

Norbit skrev:
tirs dec 21, 2021 12:53 pm
Skulle man måske droppe Haaland og forsøge sig med VLAHOVIC? Han er skræmmende god foran mål. Ham og Haaland ligner rigtig meget hinanden. Han har noget af den der vildskab som Zlatan havde i sine unge dage. 21 år. Nøj et bæst. Han kan sikkert også fås til det halve af Haaland.
Vlahovic bliver lige så dyr som Haaland, såfremt sidstnævnte har den 100 mio euro klausul til sommer.
Fiorentina afviste 80 mio euro fra Atlético på Vlahovic i sommer, men han har dog kun et år igen til sommer - og vil vidst ikke forlænge.
80-100 mio euro tror jeg han ender i.

Altså er jeg kun den eneste der drømmer om Mbappe på fri?
Midlerne skubbes over i sign on, men ender nok ikke i 100 mio euro klassen.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 18 gæster