18/12 FC Barcelona - Elche

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Elche

Indlæg af klogfyr »

Piquénbauer skrev:
lør dec 18, 2021 11:05 pm
Nu spørger jeg lige men hvorfor er det at vi ikke skal sælge frenkie? Ja det er en smule provokerende men han har spillet så mange kampe som i dag hvor han er komplet usynlig. Med gavi, pedri og Nico så ville jeg seriøst hive alle de penge ind vi kan på ham. Hvis man kunne købe en rutineret erstatning og ellers bruge pengene på forsvaret/angrebet.

Vi har langt mere brug for en angriber eller back end vi har for de Jong. Især fordi han ikke rigtigt har (kan) spille cdm for os.
Jeg vil næsten gå så langt at sige, at alle andre end Ansu, Pedri, Araujo, Gavi, Abde, og så de andre B-holdspillere har 6 måneder til at bevise, at de hører til her ellers så kan de alle sammen blive solgt, hvis nogle gider at købe dem.

Det giver meget håb for fremtiden, at vi har en ung kerne, der gør det så godt, men det er også skræmmende at se så mange erfarne spillere være under niveau. Jeg forstår slet ikke, hvad der er sket med Ter Stegen. Det er et virkelig ringe forsvar, men han redder ingen bolde. Ter Stegen for 2 år siden havde reddet begge Elches mål i går. Ingen af målene var hans skyld, men en klassemålmand tager begge sådan bolde, og det er forskellen på en verdensklassemålmand og en middelmådig målmand, som Ter Stegen desværre er i dag. Hvis nogen vil give 50 mio for ham og vi så henter Onana, så er vi ikke værre stillet end nu, men har tjent 50 mio.
Nu kostede Araujo andet mål i går og beviste, at han ikke skal være højre back igen, men ellers er han den eneste i det forsvar, der bør være i startopstillingen her næste år. Glem Haaland og byg det forsvar op.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7156
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1865 gange
Blevet takket: 1111 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Dytrax »

Kunne vi ikke sende ter Stegen på kursus hos Carl-Mar? Så ville han komme tilbage og stå med stiv dolk i målet, alt mens han galper ordrer efter forsvaret...

Frenkie har ikke præsteret i et godt stykke tid, det samme kan siges om andre af de bærende kræfter på holdet og der må forventes at ske en udskiftning. Når det så er sagt, så jeg gerne at de Jong blev og afløser Bussi, der efterhånden er ved at se gammel ud, men som dog i glimt viser sin verdensklasse.

Forsvaret trænger i dén grad til en vitaminindsprøjtning, men vi har ikke midlerne til at købe verdensklassespillere, samt der også er problemer i forhold til at registrere spillere, så længe vi har en masse fyld siddende på bænken. Coutinho og Umtiti er et par dyre herrer at have siddende og ikke kun økonomisk. De skal væk og helst i går.

Antimadridista
Indlæg: 9203
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 941 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
søn dec 19, 2021 12:35 pm
Kunne vi ikke sende ter Stegen på kursus hos Carl-Mar? Så ville han komme tilbage og stå med stiv dolk i målet, alt mens han galper ordrer efter forsvaret...

Frenkie har ikke præsteret i et godt stykke tid, det samme kan siges om andre af de bærende kræfter på holdet og der må forventes at ske en udskiftning. Når det så er sagt, så jeg gerne at de Jong blev og afløser Bussi, der efterhånden er ved at se gammel ud, men som dog i glimt viser sin verdensklasse.

Forsvaret trænger i dén grad til en vitaminindsprøjtning, men vi har ikke midlerne til at købe verdensklassespillere, samt der også er problemer i forhold til at registrere spillere, så længe vi har en masse fyld siddende på bænken. Coutinho og Umtiti er et par dyre herrer at have siddende og ikke kun økonomisk. De skal væk og helst i går.
Det kunne være en ide at prøve Jong af på dm pladsen, det næste halve år og primært reservere en bænkeplads til Bussi. Det sker dog næppe. Bussi er landsholdskaptajn og tænker han satser på at afslutte der til VM. Den mulighed tager Xavi sikkert ikke fra ham!

Stegen burde erstattes med en billigere, mere ærgerrig type. Mange er på stegens niveau, som det har været de sidste 18 måneder.

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Hristo »

Apropos de dyre spillere: ville det ikke snart give mening at klubben offentligt melder ud at de gerne vil af med navngivne spillere, som Lenglet, Umtiti og coutinho. Formål: at lægge pres på disse spillere.

Jeg ved godt det gør dem mindre værd på markedet. Men der er jo ingen som alligevel vil give store penge for disse spillere.

Måske har jeg overset udtalelser fra klubben, måske er det ikke Barcelona-kotume, men tænker det er på tide officielt at sige: I lever ikke op til forventningerne, I blokerer for nye spiller, I bør skifte klub…

nosslo15
Indlæg: 1022
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Elche

Indlæg af nosslo15 »

Antimadridista skrev:
søn dec 19, 2021 3:07 pm
Dytrax skrev:
søn dec 19, 2021 12:35 pm
Kunne vi ikke sende ter Stegen på kursus hos Carl-Mar? Så ville han komme tilbage og stå med stiv dolk i målet, alt mens han galper ordrer efter forsvaret...

Frenkie har ikke præsteret i et godt stykke tid, det samme kan siges om andre af de bærende kræfter på holdet og der må forventes at ske en udskiftning. Når det så er sagt, så jeg gerne at de Jong blev og afløser Bussi, der efterhånden er ved at se gammel ud, men som dog i glimt viser sin verdensklasse.

Forsvaret trænger i dén grad til en vitaminindsprøjtning, men vi har ikke midlerne til at købe verdensklassespillere, samt der også er problemer i forhold til at registrere spillere, så længe vi har en masse fyld siddende på bænken. Coutinho og Umtiti er et par dyre herrer at have siddende og ikke kun økonomisk. De skal væk og helst i går.
Det kunne være en ide at prøve Jong af på dm pladsen, det næste halve år og primært reservere en bænkeplads til Bussi. Det sker dog næppe. Bussi er landsholdskaptajn og tænker han satser på at afslutte der til VM. Den mulighed tager Xavi sikkert ikke fra ham!

Stegen burde erstattes med en billigere, mere ærgerrig type. Mange er på stegens niveau, som det har været de sidste 18 måneder.

Jeg synes at Bussi med dette unge og mere løbevillige mandskab generelt har set bedre ud, men i modgang ( mod bedre modstandere end os ) bliver hans fart og koncentration udstillet. Samtidigt har Bussi været den spiller, som har spillet mest og jeg ville helt klart prøve de Jong af på Bussis plads, når Fati kommer tilbage. Det er synd at spilde de Jongs talent på en fremskudt offensiv midt, som helt klart ikke er hans spidskompetence. Dog ville jeg også gerne se ham på liberoen, når det nu er, at Xavi gerne vil spille 3-4-3, jeg tror sagtens, at han kunne klare at spille begge positioner over en sæson.

Men for mig ser det lidt ud som om, at Xavi er i tvivl med de Jong - og at de Jong måske også selv er i tvivl, han har i hvert fald set mere og mere nedslået og opgivende ud under Xavi. Jeg hører ikke til dem, der kun vil have la Masia på holdet, og de Jongs kompetencer er helt sikkert noget, som passer perfekt til Xavis måde at spille på - men i øjeblikket ser det trist ud med den forhåbning.

Jeg vil gerne tilstå, selvom jeg jo er Xavi fan, at jeg er lidt forundret over, at Xavi endnu ikke har prøvet ham af på libero positionen, når det er, at han gerne vil spille 3-4-3 mod visse modstandere og når det er, at man ser på hvem der ellers har spillet den position; altså Garcia og Pique, her ville de Jong være en helt klar opgradering og i øvrigt, når man ser på hvor mange midtbanefolk der i øjeblikket er til rådighed.

SantJordi
Indlæg: 178
Tilmeldt: tirs dec 29, 2020 7:58 pm
Har takket: 18 gange
Blevet takket: 56 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Elche

Indlæg af SantJordi »

De Jong har i perioder vist sin verdensklasse - også i Barcelona. I lange perioder var det ham der bar holdet sammen med Messi og Pedri. Jeg kan slet ikke forstå at folk vil af ham. Han gør ikke forskellen i øjeblikket, men så dårligt spiller han altså heller ikke.

Man må også huske på at han:
1) er blevet kastet rundt i, hvad, 5 forskellige positioner på grund af sin alsidighed. Det er klart at han mister lidt skarphed, når han den ene dag skal ligge i boksen, næste dag skal spille midterforsvar, og de næste dage udfylde tre forskellige roller på midtbanen. Når De Jong får sammenhængende tid på DM positionen, så bliver han den bedste spiller Barca kan få på den position. Det er jeg overbevist om.
2) De Jong er om nogen blevet kørt hård. Han har spillet nærmest alle kampe fuld tid for både Barca og Holland og har indtil for nyligt lagt vanvittige kræfter i det. En vinterpause kommer til at høre ham godt.
3) De Jong har været mentalt stærkt igennem problemer. Men det er vel intet under, at han nu også lider under de elendige trænere, han har haft, og de mange problemer på og udenfor banen, som Barca har haft.

At sælge De Jong, vil for mig i hvert fald, være en håbløs beslutning, som stiller os meget dårligere.

Antimadridista
Indlæg: 9203
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 941 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Antimadridista »

Er som udgangspunkt stor fan af Jong og bliver han brugt korrekt, som han ikke bliver pt og har han selv et stærkt ønske om at blive, er jeg også sikker på at han kan blive en fremtidig gevinst igen.

Tror han er lidt forvirret omkring det hele. Kunne være godt om Xavi proklamerede en stærk tro på ham og en klar ide om hvad planen er med ham. Vel at mærke en plan der er fornuft i og han selv kan se en fremtid i!!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Piquénbauer »

Det kunne uden tvivl være et forsøg værd at spille ham på den defensive. Men jeg tvivler på at han har det der skal til defensivt. Man skal ikke undervurdere hvor god en defensiv spiller bussi er og de Jong har aldrig vist sig som den store defensive spiller. I Ajax fik han feks støtte qua de spillede med double pivot. Spørgsmålet er så om gavi og pedri kan støtte ham nok til at det vil fungere…

Jeg holder dog fast i at et salg ville være det mest fornuftige. Vi mangler spillere på andre positioner mere end vi har brug for de Jong.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7156
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1865 gange
Blevet takket: 1111 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Dytrax »

Xavi considers de Jong a fundamental piece of the team's game and is trying to find his best position so that he can exploit his qualities. [Mundo Deportivo]

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Elche

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
søn dec 19, 2021 7:37 pm
Det kunne uden tvivl være et forsøg værd at spille ham på den defensive. Men jeg tvivler på at han har det der skal til defensivt. Man skal ikke undervurdere hvor god en defensiv spiller bussi er og de Jong har aldrig vist sig som den store defensive spiller. I Ajax fik han feks støtte qua de spillede med double pivot. Spørgsmålet er så om gavi og pedri kan støtte ham nok til at det vil fungere…

Jeg holder dog fast i at et salg ville være det mest fornuftige. Vi mangler spillere på andre positioner mere end vi har brug for de Jong.
En ting er sikkert. Man har under Xavi fået vished for at de Jongs kvaliteter absolut ikke rækker til den forreste del af banen. Det har jeg argumenteret for utallige gange og har også efterlyst at hans arbejdsområde bliver begrænset i både radius og i arbejdsopgaver. De ting har Xavi set meget hurtigt, men problemet for de Jong er at Busquets stadig er foretrukket på DM. Han har tydelige problemer med at forstå, hvad det er, han skal på banen og hvordan han skal indgå i spillet. For mig har løsningen hele tiden været at han skal spille DM. Han skal være den dybdeliggende playmaker, der fordeler boldene og har det store overblik. Han har helt klart kvaliteterne til det, men hvis han ikke spiller der kontinuerligt, så kan han ikke vise det.

Lige nu, tror jeg Xavi stoler mere på Busquets, end på de Jong og det er ganske naturligt. Xavi har flere gange været ude og fortælle om holdets taktiske mangler og Dest har været én af dem, der har været nævnt i den forbindelse, men de Jong fremstår lige nu også, som en spiller, der har meget svært ved at forstå de taktiske aspekter af spillet, så derfor er Busquets foretrukket på DM, som er en vigtig position her i den indledende fase under Xavi. Jeg er dog helt sikker på, de Jong nok skal komme efter det og det er der i den grad brug for. De Jong er en af de få spillere i truppen, der er i sin bedste fodboldalder og på lige nøjagtigt det punkt, er truppen fuldstædig fucked.

Imø vil det være komplet håbløst at sælge en spiller i sin bedste fodboldalder på nuværende tidspunkt, medmindre man får et totalt overkill af en pris og vi snakker mindst 120-150 mio euro. Ikke alene vil man forstærke et andet hold markant, for de Jong vil blive et hit, lige meget, hvor han kommer hen, men man vil også skulle starte forfra på positionen, for Busquets holder ikke længe og er gentlig allerede færdig, når vi snakker topkampe. Hvor går man hen og finder den spiller, hvis ikke Frenkie?
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
søn dec 19, 2021 7:37 pm
Det kunne uden tvivl være et forsøg værd at spille ham på den defensive. Men jeg tvivler på at han har det der skal til defensivt. Man skal ikke undervurdere hvor god en defensiv spiller bussi er og de Jong har aldrig vist sig som den store defensive spiller. I Ajax fik han feks støtte qua de spillede med double pivot. Spørgsmålet er så om gavi og pedri kan støtte ham nok til at det vil fungere…

Jeg holder dog fast i at et salg ville være det mest fornuftige. Vi mangler spillere på andre positioner mere end vi har brug for de Jong.
Hvem vil du erstatte Busq med?

Lige nu fungerer Busq ok, og måske endnu bedre om et par måneder, hvor Xavi har fået ham i lidt bedre form, men han skal udsluses, da han ikke længere spillere +40 stærke kampe på en sæson, og Nico er IMO ikke arvtageren..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Piquénbauer »

Hvorfor er det at man er sikker på at de Jong bare kan spille cdm? Han har ikke rigtigt spillet pladsen for Barca og hos Ajax spillede han i en double pivot. Jeg synes han er ligeså tvivlsom på positionen som feks Nico der dog i det mindste kender positionen og som qua alder kan udvikle sig på pladsen. En anden mulighed kunne være gavi der kunne spille pladsen lidt ala verratti.
Ikke alene vil man forstærke et andet hold markant, for de Jong vil blive et hit, lige meget, hvor han kommer hen, men man vil også skulle starte forfra på positionen, for Busquets holder ikke længe og er gentlig allerede færdig, når vi snakker topkampe.
Jeg er personligt ligeglad med at vi forstærker en rival. Vi er ikke et sted hvor vi kæmper med om noget men derimod er vi ved at opbygge et hold. Samtidig har jeg svært ved at se hvorfor han automatisk bliver et hit? Folk sagde det samme da han blev hentet til Barca men han har ikke været en dominerende spiller på noget tidspunkt.

Sådan som de Jong spiller så ville det have langt større værdi for holdet at få en spiller som kounde eller lautaro ind. Spillere der også er i deres bedste alder og som kan bidrage i højere grad.

Det kommer dog ikke til at ske og Xavi stoler på de Jong. Og når Xavi gør det så gør jeg også. Vi må se hvad det bliver til.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Elche

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
man dec 20, 2021 7:16 am
Hvorfor er det at man er sikker på at de Jong bare kan spille cdm? Han har ikke rigtigt spillet pladsen for Barca og hos Ajax spillede han i en double pivot. Jeg synes han er ligeså tvivlsom på positionen som feks Nico der dog i det mindste kender positionen og som qua alder kan udvikle sig på pladsen. En anden mulighed kunne være gavi der kunne spille pladsen lidt ala verratti.
Ikke alene vil man forstærke et andet hold markant, for de Jong vil blive et hit, lige meget, hvor han kommer hen, men man vil også skulle starte forfra på positionen, for Busquets holder ikke længe og er gentlig allerede færdig, når vi snakker topkampe.
Jeg er personligt ligeglad med at vi forstærker en rival. Vi er ikke et sted hvor vi kæmper med om noget men derimod er vi ved at opbygge et hold. Samtidig har jeg svært ved at se hvorfor han automatisk bliver et hit? Folk sagde det samme da han blev hentet til Barca men han har ikke været en dominerende spiller på noget tidspunkt.

Sådan som de Jong spiller så ville det have langt større værdi for holdet at få en spiller som kounde eller lautaro ind. Spillere der også er i deres bedste alder og som kan bidrage i højere grad.

Det kommer dog ikke til at ske og Xavi stoler på de Jong. Og når Xavi gør det så gør jeg også. Vi må se hvad det bliver til.
De Jong er jo købt ind som Busquets afløser, så problemet ligger jo i at Han ikke er blevet kørt ind der. Det er der mange årsager til og før du begynder at snakke om, at det er fordi, han ikke kan spille pladsen, så vil jeg lige påpege at Barca har været nødsaget til at spille de Jong andre steder. Siden de Jong kom til, så har midtbane spillere som Rakitic, Vidal, Arthur osv forladt klubben pga økonomi og corona. Derfor er hans implementering på DM blevet besværliggjort, da man simpelthen ikke har kunne bænke Busquets i tilstrækkelig grad. Dertil har det jo hele tiden været planen at Busquets skulle udfases langsomt og man har derfor skulle give de Jong spilletid på andre midtbane positioner.

Det ændrer dog ikke ved at de Jong er DM og måske endda CB før han er CM og specielt på den fremskudte position eller felt-felt rollen, som han også har spillet. For jeg giver dig helt ret i, hvis det er de positioner, man også i fremtiden ser de Jong på, så kan man lige så godt sælge ham med det samme. Han har ganske enkelt ikke de tekniske færdigheder til at spille der, for et hold som Barca og hans naturlige bevægelser passer heller ikke til det.

Mht dobbeltpivot, så er det ikke noget man spiller med i udpræget grad hos Barca. De Jong kan dog sagtens spille positionen alene, hvilket han også gjorde ofte for Ajax, ligesom han ofte vikarierede som CB. Hvad han ikke gjorde for Ajax, var at spille på den offensive midtbane og imø handler det langt mere om, hvem man vælger at ligge omkring ham. Med enten Gavi, Pedri eller Nico på CM positionerne, vil han sagtens kunne udfylde den rolle, som Busquets har nu.

Men altså, som jeg siger, hvis nogen kommer og lægger 120-150 mio euro, så synes jeg da også, man skal sælge, hvis han vil, for det er ikke givet. Og, kan man så hente en erstatning som Bennacer billigt, som ikke får så meget spilletid pt i Milan, så vil jeg tilmed være henrykt. Så vil man have en god sjat i overskud til at forstærke andre positioner, som du påpeger, men man er nødt til at hente en kvalificeret afløser, for Busquets kører på de sidste dampe og burde kun agere backup på nuværende tidspunkt. Man kan ikke spille med unge knægte på 17-19 år hele vejen rundt, hvis man godt vil være bare nogenlunde med, hvor det er sjovt.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg tror personligt bare man skal passe på med at bruge ord som “sagtens” når det kommer til de Jong og en så krævende og afgørende rolle som dm. Hvis han har problemer med det taktiske og forståelsen for spillet nu så kommer det til at gå galt for ham. Især fordi jeg også synes der er en del ubesvarede spørgsmål omkring det defensive samt den hurtige omgang med bolden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7156
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1865 gange
Blevet takket: 1111 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Dytrax »

Piquénbauer skrev:
man dec 20, 2021 2:17 pm
Jeg tror personligt bare man skal passe på med at bruge ord som “sagtens” når det kommer til de Jong og en så krævende og afgørende rolle som dm. Hvis han har problemer med det taktiske og forståelsen for spillet nu så kommer det til at gå galt for ham. Især fordi jeg også synes der er en del ubesvarede spørgsmål omkring det defensive samt den hurtige omgang med bolden.
Og måske det netop et dét, Xavi har italesat, når han har nævnt problemer omkring spilforståelse, positionering og rum på banen, som noget, der åbenbart er blevet forsømt i årevis.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster