18/12 FC Barcelona - Elche

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Antimadridista »

kklaus skrev:
lør dec 18, 2021 9:55 pm
Dytrax skrev:
lør dec 18, 2021 9:45 pm
Gavi is the youngest player to score in the top 5 leagues this season (17 years 137 days).
Gavi bringer lidt det samme som Alves! “FJEEERN JEEER”! :cool:

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Elche

Indlæg af whidgee »

Vi er 6 point fra tredjepladsen. Det skal vi nok indhente

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Dytrax »

Xavi: "It's a show to see how Gavi competes when he's 17, I'm excited. I was scared at his age. He's the future of the club with Eric, Nico, Ezzalzouli, Araujo, The next generation is spectacular."

"The veterans are leaving their skin, but it is a surprise that the goals and assists are from the youngsters. It's not a criticism of veterans. Busquets, Alba, de Jong, Ter Stegen. They all help."

"de Jong has given us things. He has perhaps not been as fluid as Gavi or Nico today, but he is making a spectacular effort. He has had discomfort all week. It is a matter of fatigue, he has played practically every minute."

"Until Elche's first goal, which was a huge mistake on our part, we were playing a good game. We need more control. We play with young players, who make a difference, but who need time."

"We have been working on the exploitation of spaces in recent days. When you have a striker, he gives Gavi space, and that's what Jutglà did. He is good at playing this role."

"I am surprised that many tactical aspects have been lost in the last 6 years. The position game, the third man… I don't understand or know what happened. That's why it's costing us more."

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Piquénbauer »

Nu spørger jeg lige men hvorfor er det at vi ikke skal sælge frenkie? Ja det er en smule provokerende men han har spillet så mange kampe som i dag hvor han er komplet usynlig. Med gavi, pedri og Nico så ville jeg seriøst hive alle de penge ind vi kan på ham. Hvis man kunne købe en rutineret erstatning og ellers bruge pengene på forsvaret/angrebet.

Vi har langt mere brug for en angriber eller back end vi har for de Jong. Især fordi han ikke rigtigt har (kan) spille cdm for os.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Elche

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
lør dec 18, 2021 11:05 pm
Nu spørger jeg lige men hvorfor er det at vi ikke skal sælge frenkie? Ja det er en smule provokerende men han har spillet så mange kampe som i dag hvor han er komplet usynlig. Med gavi, pedri og Nico så ville jeg seriøst hive alle de penge ind vi kan på ham. Hvis man kunne købe en rutineret erstatning og ellers bruge pengene på forsvaret/angrebet.

Vi har langt mere brug for en angriber eller back end vi har for de Jong. Især fordi han ikke rigtigt har (kan) spille cdm for os.
Jeg er enig, men savner at se ham spille den rolle som han gjorde i Ajax, som cdm i stedet for Busquets.

Jeg tror ikke han har niveauet til at spille andet end den defensive midtbane, eller måske som central forsvarer, i en libero rolle, det kan han ihvertfald, og vi savner jo en rigtig god boldsikker midterforsvarer.

Men ellers, ja. Han er faktsik ikke så god som vires egne talenter. Så han kan sælges og indhøste en pæn sjat som kan bruges på en rigtig angriber i stedet for, eller en god højre back, for Alves kan jo ikke være fremtiden for os!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Elche

Indlæg af EasyBuddhist »

Hvor var det en fremragende kamp af Gavi i dag. Han kommer til at dominere Barca´s midtbane så hårdt de næste mange år.

Men der var flere opløftende præstationer i angrebet, hvor jeg specielt er imponeret over Abde, som overasker med sine fine mand-mand evner. Der mangler lidt slutprodukt, men kan han bygge lidt på, så bliver han en yderst brugbar spiller i fremtiden. Dembélé gør det også rigtigt godt og i dag tager han også rigtig mange gode og ikke mindst, rigtige beslutninger. Jutgla er jeg lidt usikker på stadigvæk, men det er alligevel tankevækkende at han mod Boca og Elche bare går ind og gør det ca. dobbelt så godt som Depay. Jeg ved ikke, om det siger mest om Depay eller om Jutgla, men lige nu, hælder jeg mest til den første forklaring. Jutgla passer bare bedre ind i systemet, hvor Depay gør det stik modsatte, selvom der selvfølgelig er en klasse eller to til forskel.

På minussiden ligger de Jong helt i top. Han spiller en skidt kamp igen og han kan slet ikke finde ind i flowet på banen. Jeg vil dog vælge at tillægge det meste et formdyk med tilhørende manglende selvtillid. Jeg er dog sikker på, han nok skal finde tilbage, når han kommer ned på sin retmæssige plads, hvor Busquets ser mere og mere tynd ud.

På minussiden finder man også de obligatoriske håbløse positioneringsfejl i forsvaret. Denne gang personificeret ved Lenglet´s manglende evne til først at stå rigtigt placeret i forhold til mostanderen(forsvaret er trukket helt helt skævt) og dernæst ved han ikke går ned i en takling på det ben modstanderen afslutter med og så er der selvfølgelig Araujo´s håbløse markeringsfejl ved det andet mål. Ter Stegen gør heller ikke meget for at genvinde tillid og det er efterhånden sjældent, man ser ham lave en redning. Det første mål kan han ikke gøre så meget ved, men ved det andet, synes jeg, han står dårligt placeret.

Araujo´s fejl kan fixes ved at man finder en ordentlig HB. Det lyder måske nemt, men klubben har ikke formået at gøre det i fem år og nu må man så håbe på, Alves endnu en gang kan lukke det gabende tomme hul i højre forsvarsside. I hvert fald på den korte bane, men jeg vil være stor tilhænger af, man gør alvor af interessen i Mazraoui til sommer. Det samme gør sig gældende på venstre CB position og jeg håber Xavi begynder at køre Mika ind meget snart. Hverken Umtiti eller Lenglet har noget at gøre på det "nye" Barca hold, så der SKAL findes en løsning hurtigst muligt.

Mens vi er ved Xavi, så må man også rose ham i denne kamp, da ikke lavede de samme fejl igen, ved at skifte Coutinho og Luuk ind, men holdte sig til det, der virker, nemlig at stole på La Masia og sende Nico, Puig og Balde ind i stedet. Nico gør det rigtig godt og Puig begynder stille og roligt at finde sig til rette under Xavi og jeg tror, der er meget godt i vente fra ham efter nytår. Der er absolut ingen grund til at bruge hverken Coutinho eller Luuk, nogensinde mere.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Elche

Indlæg af SpillerSomMESSI »

EasyBuddhist skrev:
lør dec 18, 2021 11:16 pm
Der er absolut ingen grund til at bruge hverken Coutinho eller Luuk, nogensinde mere.
I concur. Eller sang-ayon ako, som man siger på Tagalog.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Dytrax »

Apropos salg af de Jong, læste jeg i går et rygte, hvori PSG nævnes som interesseret i Frenkie. De skulle være villige til at slippe en sum penge + Neymar.

Tror ikke der er hold i det, men der skrives meget om salg af de Jong og i piftede tilskuerne også af Frenkie, hvilket ikke kan være fedt, uanset hvor fortjent det er ovenpå slap periode spillemæssigt

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Piquénbauer »

Sælg ham og køb kounde. Det ville være genialt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Ialocin »

Jeg synes kritikken af Frenkie er en smule overdrevet. Jeg forventer også en del mere af ham, men han er jo ikke elendig. Man kan tydeligt se, at han stadigvæk er en dygtig fodboldspiller, men han har ikke sine forcer i offensiven. Jeg vil meget gerne se ham på CDM i stedet for Bussi, der laver flere og flere dumme fejl. Frenkie på CDM med Bussi som backup, og så kan Pedri, Gavi, Nico og Puig kæmpe om de to pladser foran. Det ser sgu ikke helt dumt ud.

JHMark
Indlæg: 209
Tilmeldt: ons jul 08, 2020 10:47 pm
Har takket: 88 gange
Blevet takket: 50 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Elche

Indlæg af JHMark »

Vil lige bemærke at vi kun er 2 point bagved Atl Madrid. Det er ret vildt med vores situation i betragtning. Top 4 skal vi nok nå.

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Elche

Indlæg af PuyolErGud »

JHMark skrev:
søn dec 19, 2021 12:29 am
Vil lige bemærke at vi kun er 2 point bagved Atl Madrid. Det er ret vildt med vores situation i betragtning. Top 4 skal vi nok nå.
Hvis så bare Atletico lå nr 1, men det siger vist ligeså meget om Atletico.

JHMark
Indlæg: 209
Tilmeldt: ons jul 08, 2020 10:47 pm
Har takket: 88 gange
Blevet takket: 50 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Elche

Indlæg af JHMark »

PuyolErGud skrev:
søn dec 19, 2021 12:40 am
JHMark skrev:
søn dec 19, 2021 12:29 am
Vil lige bemærke at vi kun er 2 point bagved Atl Madrid. Det er ret vildt med vores situation i betragtning. Top 4 skal vi nok nå.
Hvis så bare Atletico lå nr 1, men det siger vist ligeså meget om Atletico.
Ja, det er rigtigt, men de spillede 2-3 mod Liverpool…

Ej, jeg tror bare lige jeg så lyset for enden af tunnellen, selvom CL desværre er fortid i denne sæson.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 18/12 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Lopezzz »

Jeg var helt op og køre i dag. Min kusine kom forbi med hendes nye kæreste mens kampen var i gang og vi var foran med 2:0.
Han sagde at han holder med Real M. da jeg spurgte ham. Jeg tænker med det samme åååååh fucking NEJ :twisted:
5 min efter udligner Elche og jeg flipper helt ud. Da jeg så glæden i hans øjne gad jeg ikke at snakke med ham mere.
20 minutter senere rejste de sig og gik.
Da gik ikke engang 2 minutter så kom vi foran og alt var godt igen :lol: :lol:
MDCCCXCIX

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Hristo »

Piquénbauer skrev:
lør dec 18, 2021 11:54 pm
Sælg ham og køb kounde. Det ville være genialt.
Kounde ville være en fremragende signing i stedet for al dødvægten (Lenglet, Umtiti, Mingueza, pique) i forsvaret. Han dækker endda også højreback.

Araujo og Kounde i et tomandsforsvar ville æde Real-angribere til morgenmad de næste mange år😀

Men helst ikke på bekostning af De Jong. Han kunne være fræk at sætte ned når vi spiller med tre centrale forsvarsspillere.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster