Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Madameskrald skrev:
tors nov 18, 2021 7:47 am
Tak for analysen. Hvor mange kampe har du set med ham?

I de klip, som jeg.har set, så bliver han stort set kun farlig, når han kan bruge sin ekstreme fart i større åbne rum (min 5-10 meter) - derfor min analyse. Så jeg er meget spændt på, hvordan han vil agere, hvis de rum bliver effektivt lukket.

Jeg kan ikke vurdere dine øvrige punkter ud fra det sparsomme materiale, som jeg har set, men jeg håber da, at du har ret. Uanset syntes jeg dog, at det er noget chance betonet, at man smider 40 mil Euro efter en spiller med omkring 1/3 senior sæson . Her havde Dembele i højere grad bevist sig på sammenligneligt niveau, og vi ved allesammen, hvordan det er gået - derfor sammenligningen, en dog med en alder og fart ligheder, der fra mit perspektiv gør sammenligningen relevant.

Til sidst mangler vi en angriber mere end en kantangriber (jeg antager, at Aguero og Braitwait, LdJ er afskrevet), selvfølgeligt afhængig af hvad der sker med Dembele, + øvrige positioner, så det virker ikke helt gemmentænkt at brænde det meste af transferbudgettet af på en ung overvejende kantangriber med prædikatet om ikke lotto så Oddset kupon.
Jeg har vel set i hvert fald 6 kampe med Salzburg, inkl. kampene mod Barca, Brøndby og Dortmund, men jeg forstår ikke, hvor du vil hen? Vil du gerne have have, jeg har vurderet ham ud fra det samme som dig? Man ser altid tingene forskelligt, så selv om du har set de samme kampe, så er det ikke sikkert, man er enig.

Derudover, så forstår jeg slet ikke dit behov for at sammenligne med Dembélé. Hans forløb i Barca er jo ikke noget, man kan sammen ligne med. Han har været skadet over halvdelen af tiden, hvilket har smadret hans Barca karriere indtil videre. Dertil har han haft nogle mentale barrierer og udfordringer, som også har gjort hans udvikling kompliceret. Klubben har selv ikke så lidt ansvar i forhold til Dembélé, som man slet ikke har forstået at forløse, hverken mentalt, fysisk eller taktisk. Jeg tror ikke, der er nogen, der er i tvivl om hans potentiale, hvis man får de ting på plads. Hvis man skulle bruge Dembélé som skræk eksempel, hver gang, man køber et ungt talent, så skal man nok holde sig fra at købe nogen, overhovedet.

Mht. vurderingen af Adeyemi, så er han som sagt utroligt godt scoutet. Alle topklubber har ham på radaren og der er et hav af scouts på plads, hver gang han spiller. Han er absolut ikke nogen lottokupon og jeg synes er en mærkelig betegnelse for en de mest eftertragtede unge angribere i Europa og i det hele taget. Barca har selv været tæt på at hente ham, da han var 17, men fik sit bud på 15 mio euro afvist af Salzburg og andre topklubber har fulgt ham tæt i mange år.

https://www.si.com/soccer/liverpool/art ... im-adeyemi

https://totalfootballanalysis.com/artic ... is-tactics

https://barcabuzz.com/2021/11/scout-rep ... nas-attack

https://footballtalentscout.net/2021/08 ... o-ndebele/

https://www.rousingthekop.com/2021/09/1 ... -decision/

Det er bare om slå sig løs, hvis du gerne vil have mere info, der findes tonsvis af den slags på Adeyemi, og som vil se, så spiller Adeyemi lige så meget som CF, som han spiller LW eller RW. Hvis du gerne vil have en rigtig target angriber, så er det selvfølgelig ikke Adeyemi, du skal gå efter, men nu er det jo ikke dig, men Xavi, der skal sætte holdet og jeg er slet ikke sikker på, at sådan en type er på hans rardar lige nu, så på det område er vi nødt til at vente og se, hvad hans taktiske præferencer er i den retning. Derudover, så udelukker det ene, vel ikke det andet? Man skulle jo gerne af med spillere også og hvis vi tager et blik på truppen lige nu, så er der vel kun Depay, Dembélé og Fati i angrebet, som der er værd at satse på. Resten skulle gerne ud af vagten, hellere før, end senere.

Til sidst spørgsmålet om pengene, så kunne jeg da godt tænke mig at høre, hvad du forventer at Barca skal gøre i deres situation? Personligt synes jeg, det er den helt rigtige strategi at gå efter unge talenter til at supplere dem, der er der i forvejen. Unge spillere, der ikke koster det samme, som dyre etablerede stjerner på lange kæmpe kontrakter og som alligevel ikke præsterer noget, der retfærdiggør deres udgift. Du ser det som et sats, men i virkeligheden er det et langt mindre sats, end at købe en af de nævnte stjerner. Potentielt fremtidssikrer man klubben mange år ud i fremtiden og det er vel det, man gerne vil i stedet for Bartomeu´s katastrofale indkøbs politik med gearing af løn- og transferudgifter i et helt fuldstændigt vanvittigt niveau. Adeyemi vil koste under en fjerdedel af hvad Dembélé, Coutinho og Grizmann gjorde og chancen for succes er den samme, hvis ikke større. Det er den slags handler, man skal lave i Barca de næste år, hvis man vil have genoprettet økonomien på den lange bane.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Jeg kan egentligt godt lide idéen med Adeyemi. Han er ung og målfarlig, er forholdvis god til at drible og bruge begge ben, han har gå-på-mod og så er der bare noget x-factor over ham. Han kan ikke drible som Vinicous eller Neymar, men han laver sine mål. På den front minder han mig rigtig meget om Ansu Fati. Selvom Ansu Fati ikke er den mest driblestærke spiller, så kender han sin besøgstid. Ansu Fati og Adeyemi er forholdvis ens på den front, den ene er højrebenet og den anden venstre, hvilket jo er et plus.

Jeg vil hellere have at vi skipper Braithwaite, LdJ, Aguero og Coutinho end at vi ikke går efter enten Adeyemi (minder om Ansu Fati) eller Nkunku (minder om en ung Eto'o). Vi har brug for en spillere mere som kan give os +20 mål over en sæson. Ansu Fati kan godt, desværre er han plaget af skader. Dembele kan ikke, det tror jeg i hvertfald ikke. Depay bør også kunne. Vi har for længe haft spillere som ikke scorer nok mål (udover Messi selvfølgelig).

Jeg er blevet pisse optimistisk omkring klubben efter ankomsten af Xavi og Alves. Alves skal nok slå Dest af startopstillingen. Han har, det vi har manglet længe, balls.

Ziyech ville også være en forstærkning, hvis man kan gå efter ham på en lejeaftale. Så slipper vi for at se Roberto/Dest på wing-positionen.

Jeg håber, at Laporta for brugt sine kontakter, for der er en del store spillere som er kontraktfrie til sommer. Kan vi hapse en eller to af dem, så er det helt i orden at klubben kaster nogle penge efter en god og ung angriber her til vinter.

Nogle af de store stjerner som er transferfrie til sommer:
Pogba, Dybala, Mbappe, Kessie, Rudiger, Sule, AC, Onana.

Hvis man kan hapse Kessie/Pogba, så er det en virkelig stærk trup vi kan få os. Alternativt burde vi prøve at gå efter Denis Zakaria fra Gladbach og Xavi Simons, Zakaria han minder om Yaya Toure og er 24 år, samme alder som Kessie. Moderne fodbold kræver, at vi har en god styrmand på midtbanen. Vi kan ikke nøjes med Gavi, Pedri, FdJ.
Thiago er et no-go. Han skal ikke tilbage. Lad ham rådne i Liverpool. Han har haft sine chancer.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Barça are following Ajax right-back Noussair Mazraoui whose contract ends in the summer. [Diario Sport]

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Dytrax skrev:
tors nov 18, 2021 8:25 pm
Barça are following Ajax right-back Noussair Mazraoui whose contract ends in the summer. [Diario Sport]
Har selv tænkt tanken med Mazraoui, men er det der, man mangler, nu da Alves er tilbage? Så skal det i hvert fald være for at sælge Dest, som mange er ude efter.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

350 mio euro over 5 år skal man have op af lommen, hvis man vil hente Haaland, mener AS. Ca. det samme, som Grizmann kostede Barca :sick:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Ialocin »

Hvad tænker folk om rygterne om AC? For mig vil det være en drømmesigning. Han er uden kontrakt til sommer, og har en rigtig god alder. Derudover passer hans profil perfekt til Barcelona. Han er hurtig, har et godt overblik og er rigtig gode venner med bolden. Jeg håber vi går hårdt efter ham, og får skippet Umtiti og Lenglet afsted. Araujo og AC kunne være et virkelig stærkt makkerpar, der kan stå højt på banen, hvilket Xavi helt sikkert ønsker af sin bagkæde.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

EasyBuddhist skrev:
tors nov 18, 2021 10:41 pm
350 mio euro over 5 år skal man have op af lommen, hvis man vil hente Haaland, mener AS. Ca. det samme, som Grizmann kostede Barca :sick:
Holy hell, det er mange penge. Så hellere at der blev satset på Adeyemi, fremfor Haaland, men lur mig, om Laporta ikke gerne vil trække et kæmpenavn op ad hatten, så snart muligheden byder sig. Det vil også, rent markedsføringsmæssigt, give mening, da det vil blive lettere at få diverse sponsorer til at bide på, hvis vi har giga navne i truppen.

(Ikke dermed sagt, at jeg ville være utilfreds med den norske målkonge, men fåk, det er mange penge)

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Ialocin skrev:
fre nov 19, 2021 11:20 am
Hvad tænker folk om rygterne om AC? For mig vil det være en drømmesigning. Han er uden kontrakt til sommer, og har en rigtig god alder. Derudover passer hans profil perfekt til Barcelona. Han er hurtig, har et godt overblik og er rigtig gode venner med bolden. Jeg håber vi går hårdt efter ham, og får skippet Umtiti og Lenglet afsted. Araujo og AC kunne være et virkelig stærkt makkerpar, der kan stå højt på banen, hvilket Xavi helt sikkert ønsker af sin bagkæde.
Det kunne være et stærkt makkerpar og langt mere sikkert end Umtiti og Lenglet, hvor især sidstnævnte har blundet lidt for ofte og kostet os dyrt.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

de Jong is and will not be for sale in the summer. The midfielder only wants to succeed at Barça. [Mundo Deportivo]

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Dytrax skrev:
fre nov 19, 2021 3:34 pm
de Jong is and will not be for sale in the summer. The midfielder only wants to succeed at Barça. [Mundo Deportivo]
Are we talking about Skywalker?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

SpillerSomMESSI skrev:
fre nov 19, 2021 4:54 pm
Dytrax skrev:
fre nov 19, 2021 3:34 pm
de Jong is and will not be for sale in the summer. The midfielder only wants to succeed at Barça. [Mundo Deportivo]
Are we talking about Skywalker?
Man smider ikke guld på gaden. :grin:

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
fre nov 19, 2021 5:49 pm
SpillerSomMESSI skrev:
fre nov 19, 2021 4:54 pm
Dytrax skrev:
fre nov 19, 2021 3:34 pm
de Jong is and will not be for sale in the summer. The midfielder only wants to succeed at Barça. [Mundo Deportivo]
Are we talking about Skywalker?
Man smider ikke guld på gaden. :grin:
Anakin…….

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

❗Barça has Christensen on their list, confirmed. The club already asked for him in the summer. The defender can arrive as a free agent only if he does NOT renew with Chelsea and is released in June 2022.

Meanwhile the possible arrival of Sterling loses a lot of momentum due to economic issues. [Matteo Moretto]

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

❗FC Barcelona and BVB are in pole position to sign Karim Adeyemi for a price of €30-40M plus at least a €5M per year salary. [Florian Plettenberg]

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Xavi is interested in bringing Algerian forward Baghdad Bounedjah to Barça from his former side Al Sadd. [Diario Sport]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 31 gæster