Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6996
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

💥 Barça have maintained contacts with Karim Adeyemi and the player considers Barça as his first option.

💥 RB Salzburg would like to sell Adeyemi for a price around €30m-€40m, but in the summer.

[Catalunya Ràdio]

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Antimadridista skrev:
tirs nov 16, 2021 9:30 pm
EasyBuddhist skrev:
tirs nov 16, 2021 8:54 pm
pipelord123 skrev:
tirs nov 16, 2021 8:01 pm
Jeg synes Adeyemi er enormt spændene og alt det der, men er jeg den eneste der alligevel synes at 40 mio euro er liiige i den høje ende, for en spiller der stadig primært har vist sig frem i den østrigske liga? Specielt når man tænker på at Erling Haaland blev købt af Dortmund for ca. halvdelen, også fra Salzburg, selvom hans talent må siges at være en go sjat større...
Nu ved man jo ikke, hvordan beløbet er skruet sammen. Man kan forestille sig, noget af det er add ons og agent fee. F.eks fik Raiola jo 10 mio euro i forbindelse med Haaland skiftet. I øvrigt, tænk hvis Suarez var blevet skadet en uge før han gjorde, så havde Haaland været Barca spiller i dag.

40 mii for Adeyemi er måske lige i overkanten, men så alligevel. Han er tysk landsholdsspiller og har bevist sig i CL. Hans niveau er allerede rigtig højt og jeg vil betragte det, som en ret sikker investering. F.eks, så synes jeg han er bedre end Sancho, som jeg ikke helt forstod hypen omkring.
Er han som 19 årig, på niveau med Sancho (syntes han var drabelig spændende for nogle år siden, da han spillede kontinuerligt) er 40m€ ikke specielt overpriced imo!

Men selvfølgelig en chance, vores økonomi og uvisheden ift den unge alder, taget in mente!!
Sancho er okay, men ikke så god, at han skal koste 90 mio euro imø. Han skulle været blevet i Dortmund et år eller to mere. Synes Adeyemi har en bedre teknik og ser spillet bedre end Sancho. 40 mio euro er ikke billigt, men det er en fair pris og det er bedre end at gå ud og sprænge banken for Sterling eller Salah.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Dytrax skrev:
tirs nov 16, 2021 10:01 pm
💥 Barça have maintained contacts with Karim Adeyemi and the player considers Barça as his first option.

💥 RB Salzburg would like to sell Adeyemi for a price around €30m-€40m, but in the summer.

[Catalunya Ràdio]
Nu må man bare håbe at der ikke kommer en af de store PL klubber og overbyder. Tror ikke på PSG vil rykke på denne her og Bayern og Dortmund tror jeg godt, Barca kan hamle op med, trods alt. Så er der Real og Atletico, men hvis han gerne vil til FCB, så er oddsene gode i forhold til dem også. Det er en tricky en at lande, denne her.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Drake »

Spænende med en muligt køb af Adeyemi, han ser virkelig spænende ud, også ville det være så fedt med en 9'er der også kan noget på egen hånd :glad:

Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6996
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Because of the difficulty of signing Sterling, Barça are now focusing on signing Hakim Ziyech on loan. [Diario Sport]

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Champione »

Dytrax skrev:
tirs nov 16, 2021 10:01 pm
💥 Barça have maintained contacts with Karim Adeyemi and the player considers Barça as his first option.

💥 RB Salzburg would like to sell Adeyemi for a price around €30m-€40m, but in the summer.

[Catalunya Ràdio]
Spændende det her - er præcis sådan en type indkøb vi skal lave. Han har massivt potentiale.
Han har en vild vild fart og har leveret flot i CL i år.

Kan være sådan en mand, som koster 100 mio euro om 4-5 år. Så er det nu man "kan" slå til.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6996
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Barça have quietly worked on signing Karim Adeyemi for a long time. The club believe he'll leave Salzburg for €30m + variables. [Mundo Deportivo]

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6996
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Champione skrev:
ons nov 17, 2021 12:28 pm
Dytrax skrev:
tirs nov 16, 2021 10:01 pm
💥 Barça have maintained contacts with Karim Adeyemi and the player considers Barça as his first option.

💥 RB Salzburg would like to sell Adeyemi for a price around €30m-€40m, but in the summer.

[Catalunya Ràdio]
Spændende det her - er præcis sådan en type indkøb vi skal lave. Han har massivt potentiale.
Han har en vild vild fart og har leveret flot i CL i år.

Kan være sådan en mand, som koster 100 mio euro om 4-5 år. Så er det nu man "kan" slå til.
Hvis han kommer til klubben og hvis Demb bliver, kan vi mønstre en trio i front, der har mere end almindelig fart i støvlerne.

Fati - Adeyemi - Dembélé

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Fra mit perspektiv virker det lidt spekulativt, at man er klar til at smide 40 millioner euro efter en spiller, der reelt har vist meget lidt, når man fortsat er i en økonomisk situation, der kræver ekstraordinær omtanke.

Han kan vel lige så godt blive en ny Dembele som en Messi.

Jeg skal være hurtig til at sige, at jeg kun har set ham på youtube, og ja han er hurtig, men derudover er da lidet imponerende på et medie, hvor de fleste kan eksponeres som relativt spændende.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Dytrax skrev:
ons nov 17, 2021 2:39 pm
Champione skrev:
ons nov 17, 2021 12:28 pm
Dytrax skrev:
tirs nov 16, 2021 10:01 pm
💥 Barça have maintained contacts with Karim Adeyemi and the player considers Barça as his first option.

💥 RB Salzburg would like to sell Adeyemi for a price around €30m-€40m, but in the summer.

[Catalunya Ràdio]
Spændende det her - er præcis sådan en type indkøb vi skal lave. Han har massivt potentiale.
Han har en vild vild fart og har leveret flot i CL i år.

Kan være sådan en mand, som koster 100 mio euro om 4-5 år. Så er det nu man "kan" slå til.
Hvis han kommer til klubben og hvis Demb bliver, kan vi mønstre en trio i front, der har mere end almindelig fart i støvlerne.

Fati - Adeyemi - Dembélé
Og Luuk De Jong !
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6996
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Madameskrald skrev:
ons nov 17, 2021 3:30 pm
Fra mit perspektiv virker det lidt spekulativt, at man er klar til at smide 40 millioner euro efter en spiller, der reelt har vist meget lidt, når man fortsat er i en økonomisk situation, der kræver ekstraordinær omtanke.

Han kan vel lige så godt blive en ny Dembele som en Messi.

Jeg skal være hurtig til at sige, at jeg kun har set ham på youtube, og ja han er hurtig, men derudover er da lidet imponerende på et medie, hvor de fleste kan eksponeres som relativt spændende.
Er helt enig. Har også kun set highlights på YouTube og der kan alle jo se godt ud. Én ting er potentiale, noget ganske andet er forløsning af det.

Mhh. økonomien, læste jeg et par løse rygter, hvori det blev nævnt, at for at skabe købekraft, ville Xavi være klar til at sætte Frenkie de Jong på transferlisten. Og så også salg af Coutinho, men han har meldt ud, at han gerne bliver.
Cou er i øvrigt også den spiller i truppen der vejer mest i budgettet.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Dytrax skrev:
ons nov 17, 2021 5:20 pm
Madameskrald skrev:
ons nov 17, 2021 3:30 pm
Fra mit perspektiv virker det lidt spekulativt, at man er klar til at smide 40 millioner euro efter en spiller, der reelt har vist meget lidt, når man fortsat er i en økonomisk situation, der kræver ekstraordinær omtanke.

Han kan vel lige så godt blive en ny Dembele som en Messi.

Jeg skal være hurtig til at sige, at jeg kun har set ham på youtube, og ja han er hurtig, men derudover er da lidet imponerende på et medie, hvor de fleste kan eksponeres som relativt spændende.
Er helt enig. Har også kun set highlights på YouTube og der kan alle jo se godt ud. Én ting er potentiale, noget ganske andet er forløsning af det.

Mhh. økonomien, læste jeg et par løse rygter, hvori det blev nævnt, at for at skabe købekraft, ville Xavi være klar til at sætte Frenkie de Jong på transferlisten. Og så også salg af Coutinho, men han har meldt ud, at han gerne bliver.
Cou er i øvrigt også den spiller i truppen der vejer mest i budgettet.
Adeyemi er en af de mest scoutede unge spillere i verden, så i kan være helt sikre på at han er kortlagt, ned til mindste detalje. Det alt overskyggende er for mig, om han har det rette mindset, for jeg har set nok til ham til at vide, at talentet er i top. Han virker dog til at være ærgerrig og ambitiøs, Skader kan man dog ikke spå om, men han har dog ikke haft noget af betydning.

Mht økonomien, så er det jo først fra sommer, så der er noget tid, til at få den del på plads.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Hvilke kompetencer er det, som du mener, at berettiger en udskrivning på 40 mil Euro udover hurtighed?

Fra de videoer, som jeg har set med ham, så er det udelukkende hans fart, der er ekstraordinær + og så et voldsomt scoringssnit i Bundesligaen. Men Dembele brændte også Bundesligaen af, men han har vel måtte erkende, at de bagrum som han trivedes i i Dortmund er noget mere begrænsede i Barcelona - det samme problem vil Adeyemi formentligt til dels rende ind i. Jeg har ikke set noget i diverse klip, som peger på specielt stor spilintelligens, evne for småspil, dribleevne på minimal plads osv., som han nok vil skulle kompensere med, hvis/når bagrummet minimeres.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Madameskrald skrev:
ons nov 17, 2021 8:00 pm
Hvilke kompetencer er det, som du mener, at berettiger en udskrivning på 40 mil Euro udover hurtighed?

Fra de videoer, som jeg har set med ham, så er det udelukkende hans fart, der er ekstraordinær + og så et voldsomt scoringssnit i Bundesligaen.
Adeyemi har mange kompetencer, der gør ham interessant for mange topklubber. Stort set hele PL toppen, BL toppen, La liga toppen, Juventus og PSG har været meldt interesseret i ham. Som jeg skrev, så er han nok den mest scoutede unge spiller i Europa i øjeblikket, så du kan finde mange artikler om ham på nettet, hvis det har interesse.

Hvis du gerne vil høre min mening, så tror jeg, han vil være rigtig godt køb. Farten er én ting, men han udemærker sig på langt flere ting end det.
1. Arbejdsradius, Adeyemi arbejder utroligt hårdt hele kampen igennem, hvilket gør ham interessant på mere en én måde. For det første, så kan han spille alle tre positioner i front og glider derfor ofte fra position til position, hvilket vil passe godt sammen med f.eks. Fati og Depay. For det andet er hans presspil ret udviklet og han ligger med et højt output på de parametre. Han er med andre ord utrolig bevægelig og adræt.
2. Teknik, Adeyemi er en fornuftig dribler og fuldt ud på højde med sammenlignelige spillere, som Gnabry, Sancho, Mbappé, Mané osv og måske endda med et højere potentiale på det område, end de nævnte. Derudover er han en god pasningsspiller og udemærker sig både i det korte pasningsspil og i at aflevere dybt. Hans afslutningsevner er helt i top, både teknisk og hvad angår udnyttelses procent.
3. Positionering, én af de ting, som man har manglet ved de sidste mange års dyre indkøb. Grizmann og Coutinho har aldrig fundet ind i spillet i Barca og en stor del af grunden, skal findes i ekstremt dårlig positionering. Det gælder både med og uden bold, hvor de simpelthen ikke tilbyder holdet det, som det har brug for. De dribler ind i områder, hvor spillet bliver lukket og de løber ind i områder, hvor spillet ikke bliver åbnet. Adeyemi´s evne til at positionere sig er blevet fremhævet af flere eksperter og viser sig i hans evner til at søge dybt, til at søge bredt og til at positionere sig i feltet, mens det også gavner hans føromtalte presspil, hvor spillere som Dembélé, Coutinho og Braithwaite har været helt clueless til tider. Han er med andre ord en klog spiller, der arbejder for holdets bedste.
4. Fysik, som er et område, Barca er udfordret på. Som beskrevet ovenfor, så han hurtig og adræt. Derudover har han stor udholdenhed og så er han tæt bygget. Han er meget svær at få bolden fra og han giver ikke op i duelspillet, hverken offensivt eller defensivt. Han er en stærk spiller allerede og han bliver kun stærkere fra nu af. Fati og Dembélé har haft mange problemer på det område, hvilket også er grunden til at der nu i højere bliver prioriteret på de fysiske aspekter i træningen.
5. Mentalitet, et område, der altid er utrolig svær at spå, for det hænger i den grad sammen med, den klub en spiller kommer til. Der skal være et match, for at tingene går op, men ud fra det jeg har set til ham, så har han masser af vilje, passion og ambitioner på banen og det er evner, der passer ind alle steder og som vi jo ser en masse af, hos de unger talenter, der kommer op fra La Masia i øjeblikket.
Men Dembele brændte også Bundesligaen af, men han har vel måtte erkende, at de bagrum som han trivedes i i Dortmund er noget mere begrænsede i Barcelona - det samme problem vil Adeyemi formentligt til dels rende ind i. Jeg har ikke set noget i diverse klip, som peger på specielt stor spilintelligens, evne for småspil, dribleevne på minimal plads osv., som han nok vil skulle kompensere med, hvis/når bagrummet minimeres.
Af de tre galactico indkøb, Bartomeu foretog, så er Dembélé klart den, der har passet bedst ind og som har haft det bedste output, når han har spillet, vel og mærke. Skader er jo lidt kodeordet med Dembélé og nej, det kan man aldrig gardere sig imod. Jeg er dog ikke enig i en sammenligning mellem de to. Jeg synes Adeyemi virker klogere som spiller og jeg tænker, du skulle prøve at se de klip igen, uden jeg ved, hvad det er for nogle, og så ligge mærke til hans duelspil og i særdeleshed hans positionering.

For mit eget vedkommende er jeg ikke i tvivl om at Adeyemi vil kunne tilbyde Barca en hel masse, både på den korte bane, men i særdeleshed på den lange.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Tak for analysen. Hvor mange kampe har du set med ham?

I de klip, som jeg.har set, så bliver han stort set kun farlig, når han kan bruge sin ekstreme fart i større åbne rum (min 5-10 meter) - derfor min analyse. Så jeg er meget spændt på, hvordan han vil agere, hvis de rum bliver effektivt lukket.

Jeg kan ikke vurdere dine øvrige punkter ud fra det sparsomme materiale, som jeg har set, men jeg håber da, at du har ret. Uanset syntes jeg dog, at det er noget chance betonet, at man smider 40 mil Euro efter en spiller med omkring 1/3 senior sæson . Her havde Dembele i højere grad bevist sig på sammenligneligt niveau, og vi ved allesammen, hvordan det er gået - derfor sammenligningen, en dog med en alder og fart ligheder, der fra mit perspektiv gør sammenligningen relevant.

Til sidst mangler vi en angriber mere end en kantangriber (jeg antager, at Aguero og Braitwait, LdJ er afskrevet), selvfølgeligt afhængig af hvad der sker med Dembele, + øvrige positioner, så det virker ikke helt gemmentænkt at brænde det meste af transferbudgettet af på en ung overvejende kantangriber med prædikatet om ikke lotto så Oddset kupon.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 12 gæster