Daniel Alves da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af Daluigi »

Synes ikke den er spøjs - Synes netop den er genial, da det primært er for at få en kulturbæger med temperament ind i truppen. Vores unge talenter har brug for at spejle sig i en ægte vinder, og her er Alves truppens mest vindende atlet, som samtidig ikke finder sig i noget slendrian fra sine holdkammerater!

Rent sportsligt i kampene skal vi næppe forvente en revolution i forsvaret, men lige nu og her kan jeg sagtens se Xavis tanker med Alves. Og så er det jo også bare pisse fedt for os fans, at få noget at smile over igen.
Forumlegende

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af Lopezzz »

Hvad skal han bidrage med, han fylder 39 om 6 måneder :roll:
Det giver ingen mening.
MDCCCXCIX

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af emo »

Lopezzz skrev:
lør nov 13, 2021 10:17 am
Hvad skal han bidrage med, han fylder 39 om 6 måneder :roll:
Det giver ingen mening.
Se beskeden over din! Derfor!
Allez...

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af Antimadridista »

Alene det at se Alves igen, vil give mig 50% ekstra incitament til at prioritere kampene :thumbup:. Sandsynligvis på primær nostalgi, men sådan noget kan man også have behov for :glad:

Mésqueunclub
Indlæg: 359
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 54 gange

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af Mésqueunclub »

Desuden bliver hans løn ifølge flere medier til at være 1 euro, så økonomisk taber vi ikke ligefrem noget på det, rettere omvendt. Med Xavi og Alves tilbage bliver der sikkert solgt flere billeter, da mange gerne vil se dem på stadionet igen. Plus at der nok bliver solgt en Alves-spilletrøje eller to 😉

Vi har ham sæsonen ud med mulighed for forlængelse, hvis han spiller godt, super 👍🏻 Hvis han ikke spiller godt, har vi stadig andre spillere, og så kan han i stedet bruges som motivation og give sin erfaring videre til de unge. Lige meget hvilket niveau han kommer med på banen er det en win win, imo.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af Lopezzz »

emo skrev:
lør nov 13, 2021 11:53 am
Lopezzz skrev:
lør nov 13, 2021 10:17 am
Hvad skal han bidrage med, han fylder 39 om 6 måneder :roll:
Det giver ingen mening.
Se beskeden over din! Derfor!
Aha ok... godt vi har eksperter her.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af whidgee »

Lopezzz skrev:
lør nov 13, 2021 10:17 am
Hvad skal han bidrage med, han fylder 39 om 6 måneder :roll:
Det giver ingen mening.
Du har fuldstændig misset pointen med at hente Alves, når du fokuserer på hans alder. Signingen af Alves giver voldsomt meget mening. Ikke så meget i forhold til at forstærke holdet eller spillemæssigt. Men som en meget erfaren spiller, som skaber vildskab, motivation og samtidig skaber en ro rent mentalt hos spillerne, som man har manglet. En foregangsmand for en indtil videre vaklende trup, som lader sig slå ud af ingenting i kampene. At hente Alves er en genistreg af Xavi. Han har set, hvor svage vi har været mentalt og hvor meget der har manglet en kriger og styrmand i omklædningsrummet.

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 122 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af Hristo »

Jeg er helt med på holdet, der synes Alves er en fed signing:

Han er en vinder og et mentalt monster, som presser sig selv og andre til det yderste.
Han giver et strejf af fordoms tider og det er vigtigt at få tilhængerne tilbage til stadion igen.
Han har holdt sig på toppen siden han sidst spillede i Barcelona. Har fx lige vundet mesterskab i Brasilien som anfører og #10, han har også lige vundet OL.
Han kan spille på midtbanen (udover HB selvfølgelig)
Han koster os meget lidt
Han er to år yngre end Zlatan Ibrahimovic så der er masser af gode kampe tilbage:-)

Whats not to like?

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af Lopezzz »

Forhåbentlig bliver stemningen lidt bedre med Dani og hans evige positive attitude men vi har mere brug for at etablere et nyt hold end at bruge tiden på en gammel brasiliansk underholdning klovn.
Han kender slet ikke det nuværende hold og han har hverken Messi eller Xavi eller Iniesta ved siden af plus han er langt fra hans bedste niveau.
Jeg krydser fingre for at han bliver på bænken og ikke optager pladsen fra de unge kommende stjerner som Balde f.eks.
Det vi har mest brug for hurtigst muligt er at rense ud i truppen og sende alle de gamle væk.
Noget vi skulle have gjort for et par år siden
MDCCCXCIX

JHMark
Indlæg: 209
Tilmeldt: ons jul 08, 2020 10:47 pm
Har takket: 88 gange
Blevet takket: 50 gange

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af JHMark »

Vi har heller ikke brug for en underholdningsklovn her på forummet men 🤷🏻‍♂️

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af Kvoller »

Man kan jo så også vende den om og sige, at vi er i gang med at genopbygge holdet og det går jo ikke skide godt.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af Dytrax »

Lopezzz skrev:
søn nov 14, 2021 3:28 am
Forhåbentlig bliver stemningen lidt bedre med Dani og hans evige positive attitude men vi har mere brug for at etablere et nyt hold end at bruge tiden på en gammel brasiliansk underholdning klovn.
Han kender slet ikke det nuværende hold og han har hverken Messi eller Xavi eller Iniesta ved siden af plus han er langt fra hans bedste niveau.
Jeg krydser fingre for at han bliver på bænken og ikke optager pladsen fra de unge kommende stjerner som Balde f.eks.
Det vi har mest brug for hurtigst muligt er at rense ud i truppen og sende alle de gamle væk.
Noget vi skulle have gjort for et par år siden
Jeg tror ikke at tanken, fra Xavis side, er at Alves skal tage pladsen fra de unge, men derimod give truppen en indsprøjtning af noget, der i lang tid har manglet; Vindermentalitet, gejst, gåpåmod og vilje.

Som det er lige nu, er vores selvtillid som en pejs bygget af chokolade... Og her tror jeg at tilgangen af Alves, som Hristo også er inde på, vil tilføje en masse gejst - og måske det også kan lette bare lidt af det pres, som de unge spillere har fået fornøjelsen af de seneste måneder.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af Lopezzz »

JHMark skrev:
søn nov 14, 2021 1:42 pm
Vi har heller ikke brug for en underholdningsklovn her på forummet men 🤷🏻‍♂️
Klasse indlæg :clap:
Dig har jeg set i det virkelige liv og du er meget sjov ;-)
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af Lopezzz »

Dytrax skrev:
søn nov 14, 2021 8:02 pm
Lopezzz skrev:
søn nov 14, 2021 3:28 am
Forhåbentlig bliver stemningen lidt bedre med Dani og hans evige positive attitude men vi har mere brug for at etablere et nyt hold end at bruge tiden på en gammel brasiliansk underholdning klovn.
Han kender slet ikke det nuværende hold og han har hverken Messi eller Xavi eller Iniesta ved siden af plus han er langt fra hans bedste niveau.
Jeg krydser fingre for at han bliver på bænken og ikke optager pladsen fra de unge kommende stjerner som Balde f.eks.
Det vi har mest brug for hurtigst muligt er at rense ud i truppen og sende alle de gamle væk.
Noget vi skulle have gjort for et par år siden
Jeg tror ikke at tanken, fra Xavis side, er at Alves skal tage pladsen fra de unge, men derimod give truppen en indsprøjtning af noget, der i lang tid har manglet; Vindermentalitet, gejst, gåpåmod og vilje.

Som det er lige nu, er vores selvtillid som en pejs bygget af chokolade... Og her tror jeg at tilgangen af Alves, som Hristo også er inde på, vil tilføje en masse gejst - og måske det også kan lette bare lidt af det pres, som de unge spillere har fået fornøjelsen af de seneste måneder.
Ok fair nok at folk er meget euforiske omkring ham på grund af hans positive attitude men synes vi skal liiiige vente lidt med at hoppe over skyerne fordi han har ikke været i klubben i mange år og de øvrige klubber i La Liga er ikke til at joke med mere.
Jeg er ikke bekymret for de unge spillere, de skal nok blive modne og vokse med opgaven. De kommer jo fra verdens bedste fodboldskole.
Alves skulle i stedet for tage fat i hans gamle holdkammerater og vække dem fordi de har sovet alt for længe og forklare dem at det her er nok deres sidste sæson i klubben så de skal tage sig sammen hvis de skal slutte karrieren i god stil.
MDCCCXCIX

JHMark
Indlæg: 209
Tilmeldt: ons jul 08, 2020 10:47 pm
Har takket: 88 gange
Blevet takket: 50 gange

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af JHMark »

Lopezzz skrev:
søn nov 14, 2021 10:32 pm
JHMark skrev:
søn nov 14, 2021 1:42 pm
Vi har heller ikke brug for en underholdningsklovn her på forummet men 🤷🏻‍♂️
Klasse indlæg :clap:
Dig har jeg set i det virkelige liv og du er meget sjov ;-)
Haha, godt at du giver lidt igen, jeg kunne ikke dy mig for den dumme kommentar 😄

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 17 gæster