FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Barcelona CEO Ferran Reverter's press conference | Highlights

🗣️ "We inherited an institution with a negative budget and on the verge of bankruptcy."

🗣️ "We have a debt of 1.35 Billion, of which 124 million are urgent."

🗣️ "There are a lot of things that are missing from documented and government contracts, for example, Johan Cruyff Stadium was scheduled to cost 4 million in the budget set by the previous administration, they claimed that it cost 19 million."

🗣️ "The Arthur-Pjanic deal that was supposed to save budget records cost the club 8.5 million."

🗣️ "From 2017 to 2020, profits have increased by 30%, but expenses have increased by 55%, the salary bill has increased by 61%, and management expenses have increased by 56%."

🗣️ "Barcelona signed 3 of the 5 most expensive players in the history of the game. Their cost is more than the budget of European clubs"

🗣️ "We found a catastrophic sports system; a huge salary bill, we pay 50% more salaries to players in comparison to other european clubs"

🗣️ "They left us contracts for players at the end of their career and they have long contracts.. And they left us short-term La masia youth contracts, we must negotiate to keep them"

🗣️ "Net results announced in the last 5 seasons for Barcelona:
16/17: profit of 18 million euros
17/18: profit of 13 million euros
18/19: profit of 4 million euros
19/20: 97 million euros in losses
20/21: 485 million euros in losses"

🗣️ "If nothing was done on time by us, today expenditure would be 835 million euros, or 108% of income"

🗣️ "The Espai Barca project was evaluated 600 million euros and took the approval of the members to do so, so its cost jumped to 900 million, of which 119 million was paid, and the completion rate of the work is only 5%, which is not acceptable"

🗣️ "Bartomeu's management signed with players knowing that they could not afford them.. For example, they signed with Griezmann without the club's money with a loan."

🗣️ "Coutinho cost the club an additional 16 million euros, due to easy add ons, Bartomeu's management split the bill for the benefits of the Griezmann and Coutinho deals, knowing that there was not enough money in the club, in the end, they cost the club much more."

🗣️ "The club's debt jumped from 159m in 2017 to 673 million in 2021 without holding a general meeting so as not to be exposed."

🗣️ "We succeeded in reducing the salary bill by 155 million euros. We have made the difficult decision. We will rely on La Masia again."

🗣️ "We have renovated many of the club's training centers. They were almost destroyed and could not be used, including the Camp Nou, the overall cost was 5 million euros for everything."

🗣️ "La Liga says salaries should be 55-65%, but we have managed to reduce it to 70% now."

🗣️ "Without COVID impact, the club would have 390 million in losses due to bad management."

🗣️ About taking the previous board to court: "The audit is still 90% complete, as of now we have plans to take them (Bartomeu & board) to court about the agent fees, and stadium fees, and we think they had no plans and just paid big money to agents and buying players without knowing they'd fit in the team."

🗣️ About signing players: "We need to fix the salary limit first, then we'll start signing players and when we also get money from sales of Griezmann and Trincao to re-invest."

🗣️ About generating incomes and profits: "End of this year, we project positive balance. Projected is 5m, but we expect anything between 5-25m."

🗣️ About spending in winter window: "We have only 20m to spend, we're looking to renew Fati, Pedri and Gavi."

🗣️ About Tebas: "I have no words, just want him to speak a little less and focus on making the league more marketable or it'll fall down the order and away from the Premier League."

[Source: @fcbarcelona
Translated and collected by: Reddit user u/Bjdendi]

Mésqueunclub
Indlæg: 359
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 54 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Mésqueunclub »

Hvad fanden har den tidligere administration gået og lavet?! Jeg vidste godt at det stod slemt til, men de udtalelser han kommer med er jo forrykt.

Bartomeu minder seriøst om en lille baby, der er kommet med ind på sit fars kontor, og sidder på gulvet og leger med penge. Han er seriøst en komplet idiot.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Mésqueunclub skrev:
ons okt 06, 2021 8:27 pm
Hvad fanden har den tidligere administration gået og lavet?! Jeg vidste godt at det stod slemt til, men de udtalelser han kommer med er jo forrykt.

Bartomeu minder seriøst om en lille baby, der er kommet med ind på sit fars kontor, og sidder på gulvet og leger med penge. Han er seriøst en komplet idiot.
Ja, det er langt ude, men man har vidst det i lang tid efterhånden. Det eneste, man kan gøre, er at støtte holdet, selvom man ønsker en stor del af spillerne og træneren hen, hvor peberet gror. Det siger jo en del om, hvorfor Laporta har ageret, som han har og det vil klæde en del herinde, at stikke piben ind og lade ledelsen lave deres arbejde med genopretningen i ro og fred.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Det er mit drømmehold :cool: 100%

MDCCCXCIX

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

EasyBuddhist skrev:
ons okt 06, 2021 8:36 pm
Mésqueunclub skrev:
ons okt 06, 2021 8:27 pm
Hvad fanden har den tidligere administration gået og lavet?! Jeg vidste godt at det stod slemt til, men de udtalelser han kommer med er jo forrykt.

Bartomeu minder seriøst om en lille baby, der er kommet med ind på sit fars kontor, og sidder på gulvet og leger med penge. Han er seriøst en komplet idiot.
Ja, det er langt ude, men man har vidst det i lang tid efterhånden. Det eneste, man kan gøre, er at støtte holdet, selvom man ønsker en stor del af spillerne og træneren hen, hvor peberet gror. Det siger jo en del om, hvorfor Laporta har ageret, som han har og det vil klæde en del herinde, at stikke piben ind og lade ledelsen lave deres arbejde med genopretningen i ro og fred.
Du er da ellers selv rimeligt kritisk Easy. :glad:

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Ikke mht Laporta.

Bartogate viser nemlig nødvendigheden i at forholde sig kritisk til ledelsen. Man skal huske på Laporta jo også kørte Barto light stilen, inden han blev vippet af pinden sidst.
Det ser ikke for godt ud nu, hverken handlinger(eller mangel på samme), eller mht målsætningen om at vende tilbage til de gamle dage.

Hvis vi har lært noget af situationen og historien, så er det at medlemmerne bør have mere indsigt i hvad deres klub roder sig ind i, og generalforsamlingen mere veto ret.
Indtil da, så er der al mulig grund til at forholde sig kritisk til populisten Laporta.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

nosslo15 skrev:
tors okt 07, 2021 12:30 pm
EasyBuddhist skrev:
ons okt 06, 2021 8:36 pm
Mésqueunclub skrev:
ons okt 06, 2021 8:27 pm
Hvad fanden har den tidligere administration gået og lavet?! Jeg vidste godt at det stod slemt til, men de udtalelser han kommer med er jo forrykt.

Bartomeu minder seriøst om en lille baby, der er kommet med ind på sit fars kontor, og sidder på gulvet og leger med penge. Han er seriøst en komplet idiot.
Ja, det er langt ude, men man har vidst det i lang tid efterhånden. Det eneste, man kan gøre, er at støtte holdet, selvom man ønsker en stor del af spillerne og træneren hen, hvor peberet gror. Det siger jo en del om, hvorfor Laporta har ageret, som han har og det vil klæde en del herinde, at stikke piben ind og lade ledelsen lave deres arbejde med genopretningen i ro og fred.
Du er da ellers selv rimeligt kritisk Easy. :glad:
Jo, det er jeg i forhold til spillet på banen men ikke i forhold til at man har lavet drastiske ændringer, der er lavet i truppen for at tilpasse budgetterne. F.eks har der været meget kritik af at man ikke forlængede med Messi og at man sendte Grizmann væk og før det, Suarez. Der har jeg ikke været kritisk på beslutningerne. Men jeg vil da vedblive at være kritisk over de taktiske tåbeligheder, som Koeman foretager sig :glad:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Rekick »

ladislau skrev:
tors okt 07, 2021 1:41 pm
Ikke mht Laporta.

Bartogate viser nemlig nødvendigheden i at forholde sig kritisk til ledelsen. Man skal huske på Laporta jo også kørte Barto light stilen, inden han blev vippet af pinden sidst.
På hvilke punkter minder Barto og Laporta om hinanden?

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

De fleste. Førstnævnte er bare en ekstrem version og gennemført uduelig.
Sidstnævnte er en glat likeable version.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

I disse for vor klub så sørgelige tider er det vigtigt, at bevare noget af den optimisme og glæde, som det smukke spil kan frembringe - og selvom folk vil mene, at det er patetisk at hensynke til tidligere tiders storhed, når klubben sejler, så kan et lille skud af det engang i mellem gøre underværker...

Se bare her i første del af kvartfinalen mellem Arsenal og Barca i 2010, hvor fuldstændig sindsygt vores hold spillede, nærmest som om de var besatte. Xavi, som var min yndlingsspiller og stadig er det, var sublim.

Men ligesom på Stanford i 2012 ville bolden bare ikke ind og kampen endte 2-2. Bizart nok. "Heldigvis" scorede Messi 4 mål i returen.



God fornøjelse og må det varme - lidt. :glad:

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

nosslo15 skrev:
fre okt 08, 2021 1:47 pm
I disse for vor klub så sørgelige tider er det vigtigt, at bevare noget af den optimisme og glæde, som det smukke spil kan frembringe - og selvom folk vil mene, at det er patetisk at hensynke til tidligere tiders storhed, når klubben sejler, så kan et lille skud af det engang i mellem gøre underværker...

Se bare her i første del af kvartfinalen mellem Arsenal og Barca i 2010, hvor fuldstændig sindsygt vores hold spillede, nærmest som om de var besatte. Xavi, som var min yndlingsspiller og stadig er det, var sublim.

Men ligesom på Stanford i 2012 ville bolden bare ikke ind og kampen endte 2-2. Bizart nok. "Heldigvis" scorede Messi 4 mål i returen.



God fornøjelse og må det varme - lidt. :glad:
Har ikke lige tid til at se det lige nu, men husker meget tydelig den kamp!! En af de vildeste udebane præstationer jeg har oplevet.
Som jeg husker det og tror kun jeg overdriver en smule, så havde vi bolden 90% sf de første 20 min og alle 20 min foregik i Arsenals felt eller Max 6-7 meter udenfor!!! I et ekstremt agressivt tempo! Det var vanvittig fodbold. Sjældent set bedre. Kunne have ført 4/5-0 efter et kvarter!!!

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Antimadridista skrev:
fre okt 08, 2021 5:52 pm
nosslo15 skrev:
fre okt 08, 2021 1:47 pm
I disse for vor klub så sørgelige tider er det vigtigt, at bevare noget af den optimisme og glæde, som det smukke spil kan frembringe - og selvom folk vil mene, at det er patetisk at hensynke til tidligere tiders storhed, når klubben sejler, så kan et lille skud af det engang i mellem gøre underværker...

Se bare her i første del af kvartfinalen mellem Arsenal og Barca i 2010, hvor fuldstændig sindsygt vores hold spillede, nærmest som om de var besatte. Xavi, som var min yndlingsspiller og stadig er det, var sublim.

Men ligesom på Stanford i 2012 ville bolden bare ikke ind og kampen endte 2-2. Bizart nok. "Heldigvis" scorede Messi 4 mål i returen.



God fornøjelse og må det varme - lidt. :glad:
Har ikke lige tid til at se det lige nu, men husker meget tydelig den kamp!! En af de vildeste udebane præstationer jeg har oplevet.
Som jeg husker det og tror kun jeg overdriver en smule, så havde vi bolden 90% sf de første 20 min og alle 20 min foregik i Arsenals felt eller Max 6-7 meter udenfor!!! I et ekstremt agressivt tempo! Det var vanvittig fodbold. Sjældent set bedre. Kunne have ført 4/5-0 efter et kvarter!!!
Right on bro!

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kvoller »

Barça will play a friendly against UE Cornellà at the Ciutat Esportiva Joan Gamper this morning. A friendly designed for Dembélé and especially Agüero to gauge their physical condition. [@tjuanmarti]
Update: Kun has scored a goal in the first 30 minutes of the game. Dembélé doesn't play. Koeman is using a 3-5-2 formation. [@tjuanmarti]

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Hvorfor bliver han ved med 352?!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kvoller »

⚽️ Final score between Barcelona and Cornella in today’s training match ended in 2-2 — with Aguero & Coutinho as scorers.

👥 3-5-2 was used: Neto, Piqué, Umtiti, Lenglet, Mingueza, Jordi Alba, Sergi Roberto, Riqui Puig, Coutinho, Ansu Fati and Agüero.

@tjuanmarti #FCB
2-2 med det hold? Fat dog at 3-5-2 ikke virker!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster