2/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 2/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Nå, men det gik jo faktisk bedre end forventet. Jeg havde spået et 5-0 nederlag, så deet...
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 2/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

Så er vi her igen. Her er mit besyv:

* Coutinho er bare en sæk lort værd. Det er mig en monster stor gåde hvorfor folk var hypet over Coutinho da han vendte tilbage fra skade. Manden er jo bare elendig og var kun god under Klopp! Han er måske Barcelonas allerstørste flopkøb nogensinde! :thumbdown:

* Hvis man analysere hvordan A. Madrid scorer deres mål, så vil man hurtigt se, at Barca er super elendig til at forsvare sig som et hold. Markeringerne af mostanderen er for løse, og der er ej heller noget strukturering, samt for dårlige positioneringer. Alt dette falder i sidste ende på træneren: Koeman! :oops:

* Den defensive midtbane skal altså bare løses ASAP! Barca mangler en fysisk stærk og ikke mindst en hurtig defensiv midtbane som kan rydde op ved boldtab. Busquest fungerer slet ikke længere. :|

* Nuujjj hvor er jeg misundelig over at Atletico Madrid har en træner med PERSONLIGHED!! Simeone står og svinger og vifter med armene i 90 minutter og sikre at hans spillere hverken mister troen, viljen og motivationen under hele kampen! Og ikke nok med det, han sikrer at hele stadion (A. Madrid fans) koger og støtter holdet! Man skulle tro at han styrer et orkester fra sidelinjen! Det et i den grad hvad Barca mangler - en træner med petsonlighed! :clap:

* Et sidste punkt, som i modsætning til de ovenstående punkter faktisk er positivt, vil jeg bruge på: Gavi! Hold nu kæft hvor ser knægten god ud. Han er en af de spillere hvor man kan se lys enden af tunellen. Han gør at man ikke går helt ned med depression i disse hårde tider. Han giver håb for fremtiden. De her Barca talenter skal bare blive ved med at få chancen og det skal nok give pote i sidste ende :thumbup:
Senest rettet af Barca80 lør okt 02, 2021 11:25 pm, rettet i alt 1 gang.

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: 2/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af VicValde »

Koeman har godt nok en tendens til at smide spillerne under bussen efter HVER kamp. Fair nok med nogle udmeldinger hist og her, men han er jo i benægtelse om, at det kunne være ham, der kunne være noget galt med.

Nuvel, Barca overlever selvfølgelig på grund af ham, det skal man huske :wtf:

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 2/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Pique: "We could have played for 3 hours and we wouldn't have scored a goal. It's complicated, We're suffering, I have to be honest."

"These are difficult times, some of us have never experienced it before. We want to reverse the situation. We have many problems and we lack many things, even a blind man would see it."

“Laporta and Koeman? We players cannot get involved, there is little we can do. We have to go out to the pitch, do our best, there are days when it turns out well and others not."

"It is not one problem, there are several. Despite this, I think we will recover. These are difficult times, we have not experienced them before. The atmosphere in the dressing room is very good, we want to turn it around."

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 2/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Dytrax skrev:
lør okt 02, 2021 11:19 pm
Pique:

"It is not one problem, there are several. Despite this, I think we will recover. These are difficult times, we have not experienced them before. The atmosphere in the dressing room is very good, we want to turn it around."
Jeg vælger at tror på det. Vi skal holde ud og være optimistiske. Livet er en rutsjebane, det går op og ned hele tiden
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 2/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

VicValde skrev:
lør okt 02, 2021 11:19 pm
Koeman har godt nok en tendens til at smide spillerne under bussen efter HVER kamp. Fair nok med nogle udmeldinger hist og her, men han er jo i benægtelse om, at det kunne være ham, der kunne være noget galt med.

Nuvel, Barca overlever selvfølgelig på grund af ham, det skal man huske :wtf:
Det er aldrig Koemans skyld.

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 2/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 2/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Koeman: "In some phases of the game we were fine, but we made some serious mistakes, like in the first goal. They were things we had already talked about before. We may not have had very clear chances, but we could have done more harm."

"We lack players who open up the pitch more. And this, against a rival like Atlético Madrid, is very noticeable."

"This issue has a solution, but not from today or tomorrow. We must give young players time. And think that we will have players available soon who will give more options."

"Laporta's confidence is important, this is a good thing on his part, and it is in everyone's interest."

"Laporta called me last night and we talked, at least there is clarity in that regard. We must highlight what he said today, it gives peace of mind, although the results are the most important. After the break there are three home games that we have to win."

"With Laporta we talked about the situation of the team and I gave him my version. I have hope and confidence to improve. We lack different players in attack."

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 2/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kvoller »



Seriøst?? Hvad er der galt med manden? Du kalder da ikke en 19-årig spiller ud på en fejl? Det er da ikke mandskabspleje... Plejer en manager ikke at gå ud og sige, at det er hans ansvar?

Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvordan han kan tro, at det bringer noget konstruktivt. Uanset om det er sandt eller ej, så tager man den sgu da internt. Legende i klubben eller ej, så må han kraftedme tage hans tilbageværende hjerneceller og se om de ikke lige kan tænke bare lidt. Han er simpelthen bare ikke egnet til det her job. Og slet ikke i en klub af Barcas størrelse.

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: 2/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Rekick »

Kvoller skrev:
søn okt 03, 2021 12:26 am


Seriøst?? Hvad er der galt med manden? Du kalder da ikke en 19-årig spiller ud på en fejl? Det er da ikke mandskabspleje... Plejer en manager ikke at gå ud og sige, at det er hans ansvar?

Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvordan han kan tro, at det bringer noget konstruktivt. Uanset om det er sandt eller ej, så tager man den sgu da internt. Legende i klubben eller ej, så må han kraftedme tage hans tilbageværende hjerneceller og se om de ikke lige kan tænke bare lidt. Han er simpelthen bare ikke egnet til det her job. Og slet ikke i en klub af Barcas størrelse.
Koeman kunne jo overveje at give sit hold et par instrukser omkring opdækning og overgang til forsvar. Men så igen, det ville jo kræve at træneren havde bare den mindste idé om hvordan man strukturer et hold.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 2/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Hvor er det sindssygt at han bliver ved med at hænge spillere ud. Ufatteligt at han får lov.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 2/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Jeg synes, at der var fremskridt at spore i besiddelsen generelt. Særligt Dest og Gavi synes jeg bliver bedre som tiden går, men det er længe siden at Busi har spillet hæderligt og hvad er det, som sker med hans positionering? Coutinho gjorde det også en smule bedre. Depay har det svært mod hold, som står lavt. Og hvordan kan det være, at der er 5 midtbanespillere på banen uden at en eneste kan finde ud af at stikke Depay, en eneste gang?

Nico havde en rigtig skidt halvleg og syntes at løbe rundt i en anden verden til tider, lidt som man havde det på fornemmelsen med Moriba sidste sæson, at han løb rundt på banen uden rigtigt at vide, hvad han skulle.

Og så så positioneringen i forsvaret rådden ud, Mingueza og Araujo stod alt for langt fremme i mange sekvenser - og så skal de altså lære at tage den med ro og ikke satse alt for voldsomt i deres spil, hellere markere end at duellere, når de står højt. Og de skal begynde at falde ned, når modstanderen er på bolden, i stedet for at gå frem og forsøge at vinde en duel, i hvert fald, når man er oppe mod en modstander, som pt. er bedre og stillingen er 0 - 0 eller 0 - 1.

Det er lidt et Puyol kompleks, som Barca forsvarer generelt lider af, at de skal være modige og forsøge at vinde bolden højt på banen, men de glemmer, at Puyol, da han spillede, som regel havde en makker, der stod længere tilbage og kunne dække af og så var Puyol også så hurtig, at han ofte kunne nå tilbage, selvom han havde tabt en duel på midten af banen.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 2/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Godmorgen allesammen

Billede
MDCCCXCIX

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 2/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

I det mindste siger han tingene, som de er. :lol: :lol: Og nogle efterlyste også det tidligere(igennem kamptrådene i løbet af årene), at træneren ikke gav ærlige udtalelser og verbale øretæver, så det gør han. :lol: :lol: :lol:
Det er lidt vildt, desperat og tosset, men det er sådan, han forsvarer sig og skubber ansvaret på spillerne og ledelsen(“skaf mig bedre spillere på visse positioner”, siger han med de udtalelser).

Det er lidt pudsigt, at han siger, at midten ikke har kreativitet, og man mangler en spiller der, der kan åbne modstanderen op, men altså han giver jo heller ikke den ung spiller chancen, som besidder de kvaliteter; Puig. Det kan så være, at han ikke lykkes altid, men man skal jo starte et sted.

Altså, jeg tror ikke, at det her hold og de her spillere kan vende spillet til noget positivt, selvom man skiftede træneren. Det kunne tage tid. Og man har ikke rigtigt råd til indkøb, så det er svært at købe spillere ind, der kan erstatte nogle af de etablerede spillere, som man måske skal komme af med.

I øvrigt forstår jeg ikke De Jongs rolle. Han skal måske overtage Bussi’ rolle, og de må ikke spille samtidigt.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 2/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Man venter kamp efter kamp på at der sker en form for udvikling på holdet, men det er uhyggeligt, så lidt, der sker. Lyspunkterne er de samme, som de har været det i et års tid og her er det selvfølgelig de unge, der hentydes til, selvom nogle af dem også fik en lektion i går.

Araujo laver nogle store fejl i kampen, men gør det fornuftigt i forhold til modstanden. Mingueza ligeså. Nico havde en svær kamp inde centralt, hvor han havde store problemer med Felix, som lagde sig lige i mellemrummet mellem de tre og han havde en fest i første halvleg. Gavi er et outstanding talent. Han bliver en nydelse at se udfolde sig over de næste par år. Hans bevægelse og dynamik er fremragende. Udover Gavi er Dest måske det talent, der slipper bedst fra kampen i går. Han laver også lidt fejl, men generelt, synes jeg, han bevæger sig i den rigtige retning i øjeblikket.

De gamle stjerner bliver derimod ved med at falde i niveau. Busquets har endnu en mareridts aften og Piqué er færdig på topplan. Det værste er dog dem, der skal løfte holdet og være stjernerne på holdet. Coutinho løber rundt i sin egen verden og hænger overhovedet ikke sammen med holdet. Depay er lidt samme historie og selvtilliden er langt væk hos dem begge. Man får jo næsten tårer i øjnene over at se de Jong løbe rundt uden mål og med. Hans arbejdsbetingelser er på det nærmeste urimelige i forhold til at prøve at binde holdet sammen. Ter Stegen gør det ok, men ikke meget mere. På en god dag havde han taget en enkelt af Atleticos mål, måske endda begge. Jeg savner noget aggressivitet fra i de situationer i forhold til top niveauet. Jeg havde gerne set, han var længere ude og gøre målet mindre. Selvom det er et svært marked og Barca er ramt på økonomien, så er man nødt til at skille sig af med nogle stykker mere og så se om man kan få et par spillere ind i sin bedste fodboldalder. Som det er nu, så kæmper de unge nærmest alene.

Igen i aftes var der mange ting, der falder tilbage på Koeman. Det er igen de samme ting, man har nævnt dag ud og dag ind det sidste år. En ting er at blive ved med at påpege de åbenlyse fejl, der bliver begået, men det har stået på lige siden, han blev træner. Hvorfor sker der ikke noget? For dem, der kan huske hans eget forsvarsspil, kan det nu ikke kommer bag på en. Koeman var selv håbløs til at positionere sig, blev ofte fanget på mellemhånd og gerne flere gange i løbet af en kamp. Hans makker, Nadal, måtte tit og ofte rede kastanjerne ud af ilden.

Det værste er dog angrebsspillet. Der er ingen fremskridt at spore nogen steder og jeg tvivler på, det overhovedet bliver trænet på træningsbanen. Spillet bærer præg af at der bliver trænet standard øvelser og ikke meget andet. Synergierne er væk, relationerne er væk, løbene er væk, kreativiteten er væk. Alt er væk og hvis der er noget jeg hader, så er det at se et hold, der ikke ved, hvad de skal med bolden, når de kommer over midten. Jeg havde aldrig troet, jeg skulle se et Barcahold, hvor det gør sig gældende, men man må bare indrømme at det offensive spil er helt og aldeles væk. Koeman er slevfølgelig delvis undskyldt af skadessituationen, den generelle økonomiske situation og den deraf følgende tvivlsomme kvalitet. Men der er bare overhovedet ingen udvikling i angrebsspillet. Nada. Der sker absolut intet, når bolden kommer over midten og for mig, er det en af de allervigtigste kvaliteter hos en træner og samtidig også, den allersværeste del af fodboldspillet. Både som spiller, men i særdeleshed som træner. Det er derfor, jeg aldrig har forstået, dem, der siger, Mourinho er en dygtig taktikker. Jeg synes, han er en elendig taktikker, der har meget, meget få taktiske redskaber at gøre godt med. Det er også grunden til at Pep er verdens bedste, at Klopp er deroppe af og at Nagelsmann bliver anset, som et af de største træner talenter i verden. Koeman har intet at komme med rent offensivt og det er efterhånden meget svært at få øje på hans kvaliteter som træner, når han ikke engang kan få en defensiv til at præstere bare nogenlunde stabilt. For det er jo ikke kun mod de store hold, defensiven og offensiven fejler. Det gør de også mod Cadiz og Granada og alle de andre midter- eller bundhold i ligaen.

Havde det ikke været fordi, han bare er gennemført elendig på alle parametre, man nærmest kan måle en træner på, så ville jeg gerne holde på ham en sæson mere, hvis det betød, man kunne få sin ønsketræner ind til sommer, men jeg kan simpelthen ikke se, hvad han bringer til bordet. Jeg er dog ret imponeret over holdets vilje og den energi, de stadig har med på banen. Jeg synes ikke man kan klage over indstillingen, men det er kun et spørgsmål om tid imø. Hvis ikke der sker noget på trænerposten, så er det, det næste der sker. At Koeman taber omklædningsrummet og så kommer det til at se rigtig grimt ud.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster