FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Starnils
Indlæg: 447
Tilmeldt: man jun 20, 2016 11:02 pm
Har takket: 165 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Starnils »

Og nu tillader de 60.000 at komme ind på Camp Nou. Billetterne er booked og jeg er klar til Kiev og El Clasico. Det er alt for længe siden, jeg har været inde på det stadion..
Socio. no. 54.257

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Starnils skrev:
tirs sep 28, 2021 6:57 pm
Og nu tillader de 60.000 at komme ind på Camp Nou. Billetterne er booked og jeg er klar til Kiev og El Clasico. Det er alt for længe siden, jeg har været inde på det stadion..
God tur og du skal ikke gå nu og tro at vi er misundelige for det er vi slet ikke :wave: :twisted:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Kvoller skrev:
tirs sep 28, 2021 1:54 pm
De fandt ud af at Perez ejer dette firma :lol:
MDCCCXCIX

Starnils
Indlæg: 447
Tilmeldt: man jun 20, 2016 11:02 pm
Har takket: 165 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Starnils »

Lopezzz skrev:
tirs sep 28, 2021 9:06 pm
Starnils skrev:
tirs sep 28, 2021 6:57 pm
Og nu tillader de 60.000 at komme ind på Camp Nou. Billetterne er booked og jeg er klar til Kiev og El Clasico. Det er alt for længe siden, jeg har været inde på det stadion..
God tur og du skal ikke gå nu og tro at vi er misundelige for det er vi slet ikke :wave: :twisted:
Jeg har også fortjent det! På det her tidspunkt sidste år var jeg på udveksling i Barcelona.. havde udsigt til Camp Nou.. men kom ikke ind på stadion overhovedet trods næsten 7 måneder i Barcelona. Troede naivt vi ville få lov på et eller andet tidspunkt
Socio. no. 54.257

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

Starnils skrev:
tirs sep 28, 2021 9:52 pm
Lopezzz skrev:
tirs sep 28, 2021 9:06 pm
Starnils skrev:
tirs sep 28, 2021 6:57 pm
Og nu tillader de 60.000 at komme ind på Camp Nou. Billetterne er booked og jeg er klar til Kiev og El Clasico. Det er alt for længe siden, jeg har været inde på det stadion..
God tur og du skal ikke gå nu og tro at vi er misundelige for det er vi slet ikke :wave: :twisted:
Jeg har også fortjent det! På det her tidspunkt sidste år var jeg på udveksling i Barcelona.. havde udsigt til Camp Nou.. men kom ikke ind på stadion overhovedet trods næsten 7 måneder i Barcelona. Troede naivt vi ville få lov på et eller andet tidspunkt
Der føler jeg virkelig med dig! Jeg var selv på udveksling i Barcelona tilbage i 2015/2016 og var inde til mere end en håndfuld fodboldkampe, ej st forglemme Basket, håndbold og Futsal. Virkelig noget af det bedste. Håber du får en god tur og kamp nu her!

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Norbit skrev:
tirs sep 28, 2021 12:44 pm
nosslo15 skrev:
tirs sep 28, 2021 12:19 pm
Dytrax skrev:
tirs sep 28, 2021 11:54 am
💰 A company from Dubai offered Barça to pay $1.5B of its debt. In exchange, Barca would have 12 years to repay and 2 years of deficiency + a very low interest rate.

💰 This would allow Barça to start making huge signings immediately. Currently, it would take a couple years for that to be possible.

[Diario Sport]
Nu har jeg ingen forstand på økonomi, men er dette ikke bare at etablere mere gæld og gøre et "take over" muligt for andre parter, når de overtager al vores gæld?
Kan du godt sige, men på den anden side, så har Barca ingen kortfristet gæld mere. Nu ved jeg ikke hvornår det forventes at de nuværende kreditorer bliver betalt, men som jeg ser det, så er det ret lukrativt.

Lad og lege med følgende eksempel (alle tal, udover det skyldige beløb, er fiktive):
Barca skylder 11 mia. til 4 kreditorer. Lad os sige, at de skal betales indenfor 3-5 år.
Det er i gennemsnit ca. 2,2-3,6 mia. om året som skal betales tilbage indtil vi er gældsfri.
Her er der ikke taget højde for;
a) spillerkøb (øvrige lån)
b) renten på lånene
c) hvordan vi fremstår "regnskabsmæssigt".

Lad os lege det samme scenarie med det nye "lukrative" tilbud:
Barca skylder 11. mia. til 1 kreditorer. Det skal tilbagebetales indenfor 9-12 år.
Det er i gennemsnit 0,91-1,22 mia. om året. Vores økonomi bliver pludselig meget mere aflastet.
Her vil det betyde, at vi;
a) ikke har nogen "kortfristet gæld" i regnskabet
b) har mulighed for at hente spillere med det samme
c) vores regnskab står pludseligt meget mere "positivt"
d) renten er højst sandsynlig meget lavere end dem vi i dag har

Hvis det passer, så kan jeg umiddelbart ikke se den store ulempe ved sådan en aftale. Gælden bliver ikke større. Den bliver bare "strukket" over en længere periode.
Jeg tror egentlig at det først er nu jeg begynder at forstå, hvor meget på røven vi er, hver gang der nævnes et beløb på gældens størrelse, så vokser tallet. :eek:

I længere tid hed det 8 milliarder, nu hedder det 11, hvornår stopper det?

Og kan nogen forklare mig, hvordan vi er kommet til at skylde så mange penge væk - uden at der har været kriminalitet indblandet? Man skulle jo næsten tro, at nogen i den tidligere bestyrelse havde modtaget penge under bordet for at køre klubben i sænk? Dette her handler jo ikke bare om spillere, der ikke er blevet betalt af, eller spillerlønninger, det må være meget, meget mere.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Diabolito »

Fordi vores indtægter pre-Corona kunne bære lånenes omkostninger.
El Señor de las Tartas

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Diabolito skrev:
ons sep 29, 2021 2:04 pm
Fordi vores indtægter pre-Corona kunne bære lånenes omkostninger.
Det ser ud til at økonomien kommer til at blive påvirket af restriktionerne i næste sæson også, så der bliver næppe nogle store signinger til sommer, eller til vinter for den sags skyld. Til gengæld kan det også være med til at genoprette økonomien hurtigere end forventet. Om to år står man uden kortsigtede afskrivninger og med et budget, der er tæt på normalt. Så vil man kunne lave nogle ret så store udskrivninger på spillere, specielt på lønsiden.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Diabolito »

EasyBuddhist skrev:
ons sep 29, 2021 3:35 pm
Det ser ud til at økonomien kommer til at blive påvirket af restriktionerne i næste sæson også, så der bliver næppe nogle store signinger til sommer, eller til vinter for den sags skyld. Til gengæld kan det også være med til at genoprette økonomien hurtigere end forventet. Om to år står man uden kortsigtede afskrivninger og med et budget, der er tæt på normalt. Så vil man kunne lave nogle ret så store udskrivninger på spillere, specielt på lønsiden.
Yep, det kan godt være tjeneste i forklædning. I alt fald langsigtet.
El Señor de las Tartas

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Diabolito skrev:
ons sep 29, 2021 2:04 pm
Fordi vores indtægter pre-Corona kunne bære lånenes omkostninger.
Så det er altså lån, der ikke er blevet afbetalt rettidigt, som nu beløber sig til 11 milliarder?

Hvis det er dette, så er det jo vanvid for en klub af vores størrelse, hvor der må forventes at være revisorer og advokater, som gennemgår regnskaberne. jeg synes stadigvæk det lyder kriminelt.

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Rekick »

nosslo15 skrev:
ons sep 29, 2021 7:33 pm
Diabolito skrev:
ons sep 29, 2021 2:04 pm
Fordi vores indtægter pre-Corona kunne bære lånenes omkostninger.
Så det er altså lån, der ikke er blevet afbetalt rettidigt, som nu beløber sig til 11 milliarder?

Hvis det er dette, så er det jo vanvid for en klub af vores størrelse, hvor der må forventes at være revisorer og advokater, som gennemgår regnskaberne. jeg synes stadigvæk det lyder kriminelt.
Så vidt jeg har forstået det, så er det Bartomeu som har taget en hel vild masse "små" lån på dårlige vilkår i stedet for at tage et stort lån som så skulle have været blevet stemt på af Socios.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Rekick skrev:
ons sep 29, 2021 7:38 pm
nosslo15 skrev:
ons sep 29, 2021 7:33 pm
Diabolito skrev:
ons sep 29, 2021 2:04 pm
Fordi vores indtægter pre-Corona kunne bære lånenes omkostninger.
Så det er altså lån, der ikke er blevet afbetalt rettidigt, som nu beløber sig til 11 milliarder?

Hvis det er dette, så er det jo vanvid for en klub af vores størrelse, hvor der må forventes at være revisorer og advokater, som gennemgår regnskaberne. jeg synes stadigvæk det lyder kriminelt.
Så vidt jeg har forstået det, så er det Bartomeu som har taget en hel vild masse "små" lån på dårlige vilkår i stedet for at tage et stort lån som så skulle have været blevet stemt på af Socios.
Det lyder satme også kriminelt, men kan det virkelig være hele forklaringen? Altså jeg er godt klar over det der med de manglende indtægter og de enorme lønudgifter osv.


Er der i øvrigt kommet noget nyt om Sevilla kampen? Hvornår spilles den?

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

🔵 Barça believe that the team suffers a lot physically against European teams and that this weighs on the results.

🔴 Barça want to create the position of Director of High Performance who will supervise that the team has top physical preparation.

[Mundo Deportivo]

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Dytrax skrev:
fre okt 01, 2021 4:34 pm
🔵 Barça believe that the team suffers a lot physically against European teams and that this weighs on the results.

🔴 Barça want to create the position of Director of High Performance who will supervise that the team has top physical preparation.

[Mundo Deportivo]
På høje tid. Har sagt mange gange, at holdets fysiske form er en joke
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Håber de kan finde en, som Jordi Cruyff kan lide.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 11 gæster