29/9 Benfica - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 29/9 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg tror at det folk nu pointerer er ret simpelt:

Præmissen for argumenterne for at det skulle være godt at skille sig af med Messi var:
Holdet kan ikke genpresse med Messi
Spillerne på holdet kan ikke udfolde deres potentiale når de hele tiden skal lede efter Messi.
Holdet kan ikke arbejde som en enhed når Messi spiller på banen.
Når modstanderne lukker Messi ned lukkes hele holdet ned.
Plus at Koemann var en dårlig træner, men han kunne ikke lave en ordentlig formation med Messi på holdet.

Det var fine argumenter, og som hypotetisk lød plausible.

Virkeligheden er blot en anden, og det ser vi nu.

Men det er lidt ligegyldigt, for Messi er her ikke nu, og med en anden træner, ala Pep ville holdet sikkert opnå det som argumenterne sagde.

Men med en træner ala Pep ville holdet sikkert med Messi på holdet kunne fungere endnu bedre. Men det er også hypotetisk.

Men alt i alt er det fint at overgangen kommer så dramatisk og vi udstilles på de punkter hvor vi som fans længe har skreget om at noget var helt galt:

1) Spillere som Luuk, Martin, Roberto især men også Busquets, Pique - slet ikke kan spille med i toppen af La Liga eller i Europa.
2) Vi har kun haft elendige trænerne siden LE
3) Vores tidligere president var en katastrofe for klubben på alle måder.


Nu står vi netop med de ovennævnte spillere som skal være de bærende spillere med erfaring og kompetencer der kan vise vejen for de unge.. Problemet er blot at de på alle måder er ringere end dem de skal lede.

Vi står også overfor at skulle skifte træer igen, men vores nye præsident myrder os med de trænere han stiller os i udsigt at han vil signe.

Vores nye præsident er kun en my bedre end den forrige.

Det eneste lyspunkt vi allesammen holder fast i er at La Masia producerer talenter lige nu, som virkelig er spændende: Fati, Gavi, Nico, Balde, Puig, Mingueza og så fik vi Pedri for en lille sum for nylig.

Det kan blive godt hvis talenterne udvikler sig under en god træner der kan sætte taktik og spillestil der gør at de kan udvikle sig og få selvtillid, men det som Koemann gør lige nu, selvom f.eks. Gavi spiller, er jo at pille alt selvtillid ud af manden,, at blive ydmyget på den største scene udvikler ikke talenter.

Lige nu er det allervigtigste (og her er jeg enig med Piq!!!) at få Xavi ind som træner.. en der har filosofien, selvom han ikke har erfaringen, har han netop den spil filosofi vi ønsker Barca skal stå for og som La Masia er skolet til. Og kan talenterne få nogle opgaver på a holdet og se et mønster i spillesystemet som de kender og kan udvikle sig i så kan der skabes grobund for noget.

Men med Koemann er det egentlig ligegyldig hvem han bruger i sit spilsystem for de unge lærer ikke andet end at vi taber på ydmygende vis, og de erfarne tænker - "Nå.. det er hvad det er"

Derfor er min konklusion at det er brændende nødvendig at skifte træner så hurtig som mulig, og det skal være Xavi for at få talenterne til at udvikle sig i et spilsystem vi vil spille og med en filosofi de kan genkende.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/9 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg synes altså tingene bliver fordrejet herinde. Hele pointen med at komme af med Messi (og Koeman) var at vi kunne begynde at bevæge os væk fra de ting vi har set de seneste år. Manglende genpres, bedre balance, mere ansvar hos flere spillere var noget der skulle komme med et nyt system. Og det ville tage tid. Ingen sagde vi ville blive bedre med det samme. Tværtimod sagde jeg (og andre) at vi selvfølgelig ville blive dårligere uden Messi på kort sigt.

Men vi bevægede os ingen steder med Messi. Vi stod stille med et enormt lønbudget. Det skulle der gøres noget ved og vi skulle tilbage til det Barca vi alle elskede (derfor Xavi).

Jeg kan sagtens forstå at folk har brug for “hvad sagde jeg” men sæsonen og processen er lige gået i gang. Vi ser ikke andet end et dårligt hold der er blevet dårligere. Men der er potentiale og ingen spillere er så vigtige at systemet skal bygges op omkring dem.

Du har dog ret i rigtig mange ting du skriver spillersommessi! Godt indspark!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 29/9 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Ny kamptråd, tak.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 29/9 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

EasyBuddhist skrev:
tors sep 30, 2021 11:09 pm
Man kunne jo være blasfemisk og mene, at hvis ikke Messi, for snart mange år siden, havde krævet en så astronomisk løn, så ville vores muligheder i dag være bedre.
Blasfemisk, nej. Men det er en umådelig...hmm, lad os sige forkert(så har jeg ikke sag for meget) antagelse. Jeg synes Messi´s betydning for klubben gennem årene er veldokumenteret og her snakker jeg ikke kun om det sportslige. Du siger jo nærmest at klubben havde været bedre tjent uden ham og der skal jeg nok lige passe på mit sprogbrug, i min vurdering af sådan en, øhh, skal vi sige, inkompetent kommentar.

I bund og grund, så er alt denne her snak om Messi, fuldstændig uinteressant. Han er ikke i klubben længere og så er den ikke længere. Koeman kan ikke finde ud af træne holdet tilfredsstillende. Det har han aldrig kunnet og derfor står vi nu med et langt dårligere udgangspunkt for den videre udvikling, end vi ville have gjort, hvis han var blevet fyret efter sidste sæson. Nu gælder det om at finde den rigtige til at starte denne udvikling og han kommer til at starte helt fra bunden. De seneste rygter går på Gallardo og det vil være en rigtig spændende træner at få til klubben.
Jeg skriver da ikke at Barca havde været bedre tjent uden Messi, men i forhold til den enorme løn han fik, så må man jo konstatere, at dette var rigtigt skidt for holdet som helhed, som du jo også bekymrer dig om. Det var med til at hæve lønningerne generelt og det var med til at cementere Messis plads i toppen af hierarkiet - og dette var på sigt skadeligt for spillet på banen.

Men hey, jeg er Messi fan og vil altid være det, man bliver bare nødt til at se på det økonomiske også. Jeg er da godt klar over, at Messi formentlig har været en overskudsforretning, pga. merchandise, sponsorer osv. Men spillet på banen led af, at han var så suveræn på alle parametre som han var - også lønmæssigt.

Så kan man altid sige, at det var fordi, der ikke blev hentet nogle ordentlige typer ind, som kunne gøre sig på holdet, selvom der var en spiller, som var så suveræn, altså nogle flere Suarez og Neymar typer, men mon ikke det er svært i forvejen, at kunne sige, hvem der kan spille sammen med Messi og hvem der ikke kan.

For hvis man skal spille sammen med Messi, så skal man være en type, som er stærk nok til at spille efter sine egne instinkter - og ikke efter holdet uskrevne logik om at spille Messi. Og her er løn også et parameter, man må tage i betragtning.
Senest rettet af nosslo15 fre okt 01, 2021 12:52 pm, rettet i alt 1 gang.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 29/9 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

SpillerSomMESSI skrev:
fre okt 01, 2021 8:26 am
Jeg tror at det folk nu pointerer er ret simpelt:

Præmissen for argumenterne for at det skulle være godt at skille sig af med Messi var:
Holdet kan ikke genpresse med Messi
Spillerne på holdet kan ikke udfolde deres potentiale når de hele tiden skal lede efter Messi.
Holdet kan ikke arbejde som en enhed når Messi spiller på banen.
Når modstanderne lukker Messi ned lukkes hele holdet ned.
Plus at Koemann var en dårlig træner, men han kunne ikke lave en ordentlig formation med Messi på holdet.

Det var fine argumenter, og som hypotetisk lød plausible.

Virkeligheden er blot en anden, og det ser vi nu.

Men det er lidt ligegyldigt, for Messi er her ikke nu, og med en anden træner, ala Pep ville holdet sikkert opnå det som argumenterne sagde.

Men med en træner ala Pep ville holdet sikkert med Messi på holdet kunne fungere endnu bedre. Men det er også hypotetisk.

Men alt i alt er det fint at overgangen kommer så dramatisk og vi udstilles på de punkter hvor vi som fans længe har skreget om at noget var helt galt:

1) Spillere som Luuk, Martin, Roberto især men også Busquets, Pique - slet ikke kan spille med i toppen af La Liga eller i Europa.
2) Vi har kun haft elendige trænerne siden LE
3) Vores tidligere president var en katastrofe for klubben på alle måder.


Nu står vi netop med de ovennævnte spillere som skal være de bærende spillere med erfaring og kompetencer der kan vise vejen for de unge.. Problemet er blot at de på alle måder er ringere end dem de skal lede.

Vi står også overfor at skulle skifte træer igen, men vores nye præsident myrder os med de trænere han stiller os i udsigt at han vil signe.

Vores nye præsident er kun en my bedre end den forrige.

Det eneste lyspunkt vi allesammen holder fast i er at La Masia producerer talenter lige nu, som virkelig er spændende: Fati, Gavi, Nico, Balde, Puig, Mingueza og så fik vi Pedri for en lille sum for nylig.

Det kan blive godt hvis talenterne udvikler sig under en god træner der kan sætte taktik og spillestil der gør at de kan udvikle sig og få selvtillid, men det som Koemann gør lige nu, selvom f.eks. Gavi spiller, er jo at pille alt selvtillid ud af manden,, at blive ydmyget på den største scene udvikler ikke talenter.

Lige nu er det allervigtigste (og her er jeg enig med Piq!!!) at få Xavi ind som træner.. en der har filosofien, selvom han ikke har erfaringen, har han netop den spil filosofi vi ønsker Barca skal stå for og som La Masia er skolet til. Og kan talenterne få nogle opgaver på a holdet og se et mønster i spillesystemet som de kender og kan udvikle sig i så kan der skabes grobund for noget.

Men med Koemann er det egentlig ligegyldig hvem han bruger i sit spilsystem for de unge lærer ikke andet end at vi taber på ydmygende vis, og de erfarne tænker - "Nå.. det er hvad det er"

Derfor er min konklusion at det er brændende nødvendig at skifte træner så hurtig som mulig, og det skal være Xavi for at få talenterne til at udvikle sig i et spilsystem vi vil spille og med en filosofi de kan genkende.
Jeg er mindst lige så meget Messi fan som andre er her på forummet, man bliver bare nødt til at forstå, at når man kritiserer Messi og spillet på banen med Messi, så er det ikke ensbetydende for, at man gerne vil skille sig af med ham.

For det ville jeg ikke - jeg skrev 30 juli i "transferrygter" mit bud på, hvordan man kunne spille MED Messi på holdet.
Senest rettet af nosslo15 fre okt 01, 2021 12:59 pm, rettet i alt 1 gang.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 29/9 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Piquénbauer skrev:
fre okt 01, 2021 8:53 am
Jeg synes altså tingene bliver fordrejet herinde. Hele pointen med at komme af med Messi (og Koeman) var at vi kunne begynde at bevæge os væk fra de ting vi har set de seneste år. Manglende genpres, bedre balance, mere ansvar hos flere spillere var noget der skulle komme med et nyt system. Og det ville tage tid. Ingen sagde vi ville blive bedre med det samme. Tværtimod sagde jeg (og andre) at vi selvfølgelig ville blive dårligere uden Messi på kort sigt.

Men vi bevægede os ingen steder med Messi. Vi stod stille med et enormt lønbudget. Det skulle der gøres noget ved og vi skulle tilbage til det Barca vi alle elskede (derfor Xavi).

Jeg kan sagtens forstå at folk har brug for “hvad sagde jeg” men sæsonen og processen er lige gået i gang. Vi ser ikke andet end et dårligt hold der er blevet dårligere. Men der er potentiale og ingen spillere er så vigtige at systemet skal bygges op omkring dem.

Du har dog ret i rigtig mange ting du skriver spillersommessi! Godt indspark!
enig.

Mésqueunclub
Indlæg: 359
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 54 gange

Re: 29/9 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af Mésqueunclub »

SpillerSomMessi og Piquenbauer I har gode pointer omkring Xavi på længere sigt, men jeg syntes samtidig at I skal være lidt mere realiserbare.

Det er Bartomeu der har smadret vores økonomi ved at købe flere 100 mio. køb på kredit og sat spillerlønningerne brutalt op. Det er hans skyld at vi har en gæld på 11-12 mia. kr. så at sige at Laporta kun er en my bedre er latterligt.

Laporta overtog den gæld samtidig med en pandemi. Det har gjort at vi ingen penge har. Braithwaite blev købt fordi Suarez var skadet, og man går squ ikke ud og køber en topspiller til 60+ mio. for at Suarez så kan komme tilbage lidt senere, og så blive nødt til at bænke de 60+ millioner.
Hvorfor tror I vi købte folk på fri transfers og lejet Luuk.
VI HAR INGEN PENGE. Vi skylder allerede milliarder af kroner, tror I det er smart at gå ud og sætte en ekstra 100 mio. på den gæld???

For at skille sig af med Alba, Pique, Roberto og Bussi bliver vi nødt til at erstatte dem, og den eneste mulighed pengemæssigt lige nu er B-holdsspillere. Så har vi yderligere 4, 17 årige teenager med 0 førsteholdserfaring.
Det vil være 1-2 år vores hold vil være endnu mere svækket, og Barcelona er en forretning i sidste ende.
Vi har en bestyrelse og sponsorer som forventer vi ligger i toppen, og hvis vi ikke gør det mister vi sponsorer. Sponsorer som er nødvendige for at vi kan afbetale vores gæld.
Hvis vi ikke skyldte så mange penge var det en anden snak. Personligt vil jeg gerne have at FC Barcelona stadig er en klub om 5 år.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster