FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

SantJordi
Indlæg: 177
Tilmeldt: tirs dec 29, 2020 7:58 pm
Har takket: 18 gange
Blevet takket: 56 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SantJordi »

Kvoller skrev:
ons sep 01, 2021 3:39 pm
At the moment, Álex Collado is neither registered with the first team nor with the B team. [@mariagarridos]
Kan han blive det nu Pjanic nummer er ledigt?

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

SantJordi skrev:
fre sep 03, 2021 4:05 pm
Kvoller skrev:
ons sep 01, 2021 3:39 pm
At the moment, Álex Collado is neither registered with the first team nor with the B team. [@mariagarridos]
Kan han blive det nu Pjanic nummer er ledigt?
Åbenbart ikke:
Just in case, Collado CANNOT take Pjanic's token. He is not a free agent since he has a contract with Barça and cannot be registered. If he does not come out, he will run out of chip and will not be able to play #fcblive
Giv mig min sko tilbage, røv!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

SantJordi skrev:
fre sep 03, 2021 4:05 pm
Kvoller skrev:
ons sep 01, 2021 3:39 pm
At the moment, Álex Collado is neither registered with the first team nor with the B team. [@mariagarridos]
Kan han blive det nu Pjanic nummer er ledigt?
Ja, det kan han, omend han nok ikke får nr.8, som nok går til Pedri. Det kunne også blive en anden og Nico ville også være oplagt. Problemet er dog at Collado reelt set stod til udløb denne sæson. Dog havde han den klassiske option på yderligere to år, men den slags optioner er dog for det meste betinget af, at spilleren bliver rykket op på førsteholdet. Collado er derfor teknisk set førsteholdsspiller dog uden et nummer. Spilleren skal derfor selv acceptere at blive registreret på B-holdet, hvilket Collado katagorisk har afvist indtil nu.

Et andet eksempel på ovenstående er Orellana, som også stod til udløb denne sommer. Barca valgte dog i dette tilfælde ikke at forlænge, da man ganske enkelt ikke havde tiltro til ham på førsteholdet endnu. Derfor har Barca ladet kontrakten udløbe, for derefter at tilbyde ham en ny b-holds kontrakt. Orellana har dog været fri til at finde et andet tilbud og han havde også nogle stykker på hånden, men valgte i sidste ende at blive og forlængede kontrakten i denne uge efter at have stået uden kontrakt i to måneder.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

kklaus skrev:
fre sep 03, 2021 4:30 pm
SantJordi skrev:
fre sep 03, 2021 4:05 pm
Kvoller skrev:
ons sep 01, 2021 3:39 pm
At the moment, Álex Collado is neither registered with the first team nor with the B team. [@mariagarridos]
Kan han blive det nu Pjanic nummer er ledigt?
Åbenbart ikke:
Just in case, Collado CANNOT take Pjanic's token. He is not a free agent since he has a contract with Barça and cannot be registered. If he does not come out, he will run out of chip and will not be able to play #fcblive
Den tror jeg altså ikke på
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kvoller »

Det giver jo ingen mening, ikke at registrere ham nogen steder, med mindre man vil fryse ham ud.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kvoller »

(🌕) Barcelona wants to register Alex Collado, but league sources say that this isn’t possible. The player wants to continue, but if there’s no legal way to register him in the team — then the only option left would be a departure. @AdriaAlbets #Transfers 🇪🇸
Hvorfor i alverden gjorde vi det så ikke? Ved godt skiftet til Sheff Utd faldt igennem ret sent, men vi burde da kunne have gjort det?

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Rekick »

Kvoller skrev:
man sep 06, 2021 2:28 pm
(🌕) Barcelona wants to register Alex Collado, but league sources say that this isn’t possible. The player wants to continue, but if there’s no legal way to register him in the team — then the only option left would be a departure. @AdriaAlbets #Transfers 🇪🇸
Hvorfor i alverden gjorde vi det så ikke? Ved godt skiftet til Sheff Utd faldt igennem ret sent, men vi burde da kunne have gjort det?
Jeg troede faktisk at hvis spilleren allerede havde en gyldig kontrakt, så ville man kunne tilmelde ham et hold uanset tidspunkt.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

State of the union:

Man spørger sig selv: Hvordan kan en magt faktor som vandt the treble i 2015 gå fra at være toppen af poppen i Ligaen og Europa til at være en joke?

Jo jo økonomien.. ja ja

Men se lige de markspillere der er blevet signet siden 2015:

Aleix Vidal
Arda Turan
Lucas Digne
Samuel Umtiti
Paco Alcácer
Andre Gomes
Marlon
Yerry Mina
Nelson Semedo
Paulinho
Ousmane Dembélé
Philippe Coutinho
Arturo Vidal
Arthur
Clement Lenglet
Malcom
Kevin Prince Boateng
Jean-Clair Todibo
Emerson
Junior Firpo
Frenkie De Jong
Antoine Griezmann
Martin Braithwaite
Memphis Depay
Sergio Agüero
Eric García

Ja det er nok der forklaringen ligger.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

SpillerSomMESSI skrev:
fre sep 17, 2021 8:32 am
State of the union:

Man spørger sig selv: Hvordan kan en magt faktor som vandt the treble i 2015 gå fra at være toppen af poppen i Ligaen og Europa til at være en joke?

Jo jo økonomien.. ja ja

Men se lige de markspillere der er blevet signet siden 2015:

Aleix Vidal
Arda Turan
Lucas Digne
Samuel Umtiti
Paco Alcácer
Andre Gomes
Marlon
Yerry Mina
Nelson Semedo
Paulinho
Ousmane Dembélé
Philippe Coutinho
Arturo Vidal
Arthur
Clement Lenglet
Malcom
Kevin Prince Boateng
Jean-Clair Todibo
Emerson
Junior Firpo
Frenkie De Jong
Antoine Griezmann
Martin Braithwaite
Memphis Depay
Sergio Agüero
Eric García

Ja det er nok der forklaringen ligger.
Forestille dig nu hvis vi brugte de unge spillere fra La Masia i stedet for og spare millioner af kroner
MDCCCXCIX

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

💰 A company from Dubai offered Barça to pay $1.5B of its debt. In exchange, Barca would have 12 years to repay and 2 years of deficiency + a very low interest rate.

💰 This would allow Barça to start making huge signings immediately. Currently, it would take a couple years for that to be possible.

[Diario Sport]

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Dytrax skrev:
tirs sep 28, 2021 11:54 am
💰 A company from Dubai offered Barça to pay $1.5B of its debt. In exchange, Barca would have 12 years to repay and 2 years of deficiency + a very low interest rate.

💰 This would allow Barça to start making huge signings immediately. Currently, it would take a couple years for that to be possible.

[Diario Sport]
Nu har jeg ingen forstand på økonomi, men er dette ikke bare at etablere mere gæld og gøre et "take over" muligt for andre parter, når de overtager al vores gæld?

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Norbit »

nosslo15 skrev:
tirs sep 28, 2021 12:19 pm
Dytrax skrev:
tirs sep 28, 2021 11:54 am
💰 A company from Dubai offered Barça to pay $1.5B of its debt. In exchange, Barca would have 12 years to repay and 2 years of deficiency + a very low interest rate.

💰 This would allow Barça to start making huge signings immediately. Currently, it would take a couple years for that to be possible.

[Diario Sport]
Nu har jeg ingen forstand på økonomi, men er dette ikke bare at etablere mere gæld og gøre et "take over" muligt for andre parter, når de overtager al vores gæld?
Kan du godt sige, men på den anden side, så har Barca ingen kortfristet gæld mere. Nu ved jeg ikke hvornår det forventes at de nuværende kreditorer bliver betalt, men som jeg ser det, så er det ret lukrativt.

Lad og lege med følgende eksempel (alle tal, udover det skyldige beløb, er fiktive):
Barca skylder 11 mia. til 4 kreditorer. Lad os sige, at de skal betales indenfor 3-5 år.
Det er i gennemsnit ca. 2,2-3,6 mia. om året som skal betales tilbage indtil vi er gældsfri.
Her er der ikke taget højde for;
a) spillerkøb (øvrige lån)
b) renten på lånene
c) hvordan vi fremstår "regnskabsmæssigt".

Lad os lege det samme scenarie med det nye "lukrative" tilbud:
Barca skylder 11. mia. til 1 kreditorer. Det skal tilbagebetales indenfor 9-12 år.
Det er i gennemsnit 0,91-1,22 mia. om året. Vores økonomi bliver pludselig meget mere aflastet.
Her vil det betyde, at vi;
a) ikke har nogen "kortfristet gæld" i regnskabet
b) har mulighed for at hente spillere med det samme
c) vores regnskab står pludseligt meget mere "positivt"
d) renten er højst sandsynlig meget lavere end dem vi i dag har

Hvis det passer, så kan jeg umiddelbart ikke se den store ulempe ved sådan en aftale. Gælden bliver ikke større. Den bliver bare "strukket" over en længere periode.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kvoller »


nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Norbit skrev:
tirs sep 28, 2021 12:44 pm
nosslo15 skrev:
tirs sep 28, 2021 12:19 pm
Dytrax skrev:
tirs sep 28, 2021 11:54 am
💰 A company from Dubai offered Barça to pay $1.5B of its debt. In exchange, Barca would have 12 years to repay and 2 years of deficiency + a very low interest rate.

💰 This would allow Barça to start making huge signings immediately. Currently, it would take a couple years for that to be possible.

[Diario Sport]
Nu har jeg ingen forstand på økonomi, men er dette ikke bare at etablere mere gæld og gøre et "take over" muligt for andre parter, når de overtager al vores gæld?
Kan du godt sige, men på den anden side, så har Barca ingen kortfristet gæld mere. Nu ved jeg ikke hvornår det forventes at de nuværende kreditorer bliver betalt, men som jeg ser det, så er det ret lukrativt.

Lad og lege med følgende eksempel (alle tal, udover det skyldige beløb, er fiktive):
Barca skylder 11 mia. til 4 kreditorer. Lad os sige, at de skal betales indenfor 3-5 år.
Det er i gennemsnit ca. 2,2-3,6 mia. om året som skal betales tilbage indtil vi er gældsfri.
Her er der ikke taget højde for;
a) spillerkøb (øvrige lån)
b) renten på lånene
c) hvordan vi fremstår "regnskabsmæssigt".

Lad os lege det samme scenarie med det nye "lukrative" tilbud:
Barca skylder 11. mia. til 1 kreditorer. Det skal tilbagebetales indenfor 9-12 år.
Det er i gennemsnit 0,91-1,22 mia. om året. Vores økonomi bliver pludselig meget mere aflastet.
Her vil det betyde, at vi;
a) ikke har nogen "kortfristet gæld" i regnskabet
b) har mulighed for at hente spillere med det samme
c) vores regnskab står pludseligt meget mere "positivt"
d) renten er højst sandsynlig meget lavere end dem vi i dag har

Hvis det passer, så kan jeg umiddelbart ikke se den store ulempe ved sådan en aftale. Gælden bliver ikke større. Den bliver bare "strukket" over en længere periode.


Som sagt har jeg ingen forstand på sådan noget, jeg synes bare, at det lyder farligt at samle al sin gæld et sted, de kommer jo til at "eje" os.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster