14/9 FC Barcelona - Bayern München

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af nosslo15 »

Piquénbauer skrev:
ons sep 15, 2021 8:39 pm
I øvrigt, så var det først efter 0-2 målet, at de unge kom på banen - og her gjorde de en forskel, men de kom for sent ind.
Det er altså også en balancegang. Hvordan ville en gruppe unge spillere reagere hvis de blev revet rundt af Bayern? Hvad ville det feks betyde for demir hvis den fejl han lavede ved tredje scoring blev lavet ved første? Kunne det tænkes at de unge gjorde det godt fordi kampen allerede var tabt og Bayern tog det roligt?

Jeg er personligt bare glad for at de unge får spilletid. At de prøver at spille den slags kampe. Men man skal altså også beskytte dem. Der er stadig mange fans der ikke forstår klubbens situation og en dårlig kamp fra et talent kan få enorm betydning. De bliver bombarderet med beskeder osv på sociale medier og er ikke afskærmet som tidligere.
Jamen jeg forstår også udemærket dit argument om ikke at lægge for meget unødigt pres på de unge. Hvad angår de sociale medier, så er jeg også godt klar over, at det kan være et yderst fjendtligt sted, hvis en stemning vender sig imod dig - og det kan hurtigt ske.

Men klubben må kunne håndtere de sociale medier sammen med de unge og lære dem at rette deres fokus mod det, som er nødvendigt. Og det med at tage ansvar i fodbold kampe, de skal de jo lære på et eller andet tidspunkt og hvis talentet er der, så ser jeg hellere, at det sker før end senere. De unge tager jo eksempelvis ofte mere ansvar end de ældre ved simpelthen at kæmpe hårdere. Og hverken Pique, Bussi eller Roberto er gode i kampe, hvor Barca ikke dominerer, hvis Barca dominerer en kamp, kan Bussi stadig være suveræn, men der kommer mange kampe i denne sæson, hvor vi ikke kommer til at dominere, hvis altså Koeman fortsætter.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Kvoller »

nosslo15 skrev:
ons sep 15, 2021 9:15 pm
Piquénbauer skrev:
ons sep 15, 2021 8:39 pm
I øvrigt, så var det først efter 0-2 målet, at de unge kom på banen - og her gjorde de en forskel, men de kom for sent ind.
Det er altså også en balancegang. Hvordan ville en gruppe unge spillere reagere hvis de blev revet rundt af Bayern? Hvad ville det feks betyde for demir hvis den fejl han lavede ved tredje scoring blev lavet ved første? Kunne det tænkes at de unge gjorde det godt fordi kampen allerede var tabt og Bayern tog det roligt?

Jeg er personligt bare glad for at de unge får spilletid. At de prøver at spille den slags kampe. Men man skal altså også beskytte dem. Der er stadig mange fans der ikke forstår klubbens situation og en dårlig kamp fra et talent kan få enorm betydning. De bliver bombarderet med beskeder osv på sociale medier og er ikke afskærmet som tidligere.
Jamen jeg forstår også udemærket dit argument om ikke at lægge for meget unødigt pres på de unge. Hvad angår de sociale medier, så er jeg også godt klar over, at det kan være et yderst fjendtligt sted, hvis en stemning vender sig imod dig - og det kan hurtigt ske.

Men klubben må kunne håndtere de sociale medier sammen med de unge og lære dem at rette deres fokus mod det, som er nødvendigt. Og det med at tage ansvar i fodbold kampe, de skal de jo lære på et eller andet tidspunkt og hvis talentet er der, så ser jeg hellere, at det sker før end senere. De unge tager jo eksempelvis ofte mere ansvar end de ældre ved simpelthen at kæmpe hårdere. Og hverken Pique, Bussi eller Roberto er gode i kampe, hvor Barca ikke dominerer, hvis Barca dominerer en kamp, kan Bussi stadig være suveræn, men der kommer mange kampe i denne sæson, hvor vi ikke kommer til at dominere, hvis altså Koeman fortsætter.
Man kan da ikke bare sige, at "de skal lære det på et tidspunkt", og forvente at det er nok til at kunne klare det kæmpe pres. Som Piq skriver, en fejl der koster et mål kan være et enormt skår i psyken. Jeg synes det ville være ekstremt uforsvarligt, bare at fylde et hold med unge spillere, som skal tage det store ansvar, som der fører med, at spille for Barca. Det er jo ikke ligefrem fordi, at vores publikum er kendt for at være meget tilgivende overfor spillerne.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg går ikke så meget op i at vinde lige nu. Jeg går op i at vi giver vores unge spillere de bedste vilkår for at udvikle sig og på sigt kunne danne basen for et vindende hold. At starte dem i en kamp som i går ville være for meget og det ville kunne få alvorlige konsekvenser hvis de blev revet rundt af Bayern (hvilket de ville være blevet). De fik spilletid, de fik fornemmelsen af hvad det kræver og de fik vist lidt her og der. Det er nok på nuværende tidspunkt. Som sæsonen skrider frem så skal de nok få meget mere spilletid.

Som fan kommer det nok an på hvad forventningerne er og hvor hurtigt man vil se "resultater". Jeg forventer at vi spiller med i ligaen/cdr men jeg forventer intet i cl. Hvis vi kommer videre fra gruppen så er jeg glad.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af nosslo15 »

Kvoller skrev:
ons sep 15, 2021 9:31 pm
nosslo15 skrev:
ons sep 15, 2021 9:15 pm
Piquénbauer skrev:
ons sep 15, 2021 8:39 pm
I øvrigt, så var det først efter 0-2 målet, at de unge kom på banen - og her gjorde de en forskel, men de kom for sent ind.
Det er altså også en balancegang. Hvordan ville en gruppe unge spillere reagere hvis de blev revet rundt af Bayern? Hvad ville det feks betyde for demir hvis den fejl han lavede ved tredje scoring blev lavet ved første? Kunne det tænkes at de unge gjorde det godt fordi kampen allerede var tabt og Bayern tog det roligt?

Jeg er personligt bare glad for at de unge får spilletid. At de prøver at spille den slags kampe. Men man skal altså også beskytte dem. Der er stadig mange fans der ikke forstår klubbens situation og en dårlig kamp fra et talent kan få enorm betydning. De bliver bombarderet med beskeder osv på sociale medier og er ikke afskærmet som tidligere.
Jamen jeg forstår også udemærket dit argument om ikke at lægge for meget unødigt pres på de unge. Hvad angår de sociale medier, så er jeg også godt klar over, at det kan være et yderst fjendtligt sted, hvis en stemning vender sig imod dig - og det kan hurtigt ske.

Men klubben må kunne håndtere de sociale medier sammen med de unge og lære dem at rette deres fokus mod det, som er nødvendigt. Og det med at tage ansvar i fodbold kampe, de skal de jo lære på et eller andet tidspunkt og hvis talentet er der, så ser jeg hellere, at det sker før end senere. De unge tager jo eksempelvis ofte mere ansvar end de ældre ved simpelthen at kæmpe hårdere. Og hverken Pique, Bussi eller Roberto er gode i kampe, hvor Barca ikke dominerer, hvis Barca dominerer en kamp, kan Bussi stadig være suveræn, men der kommer mange kampe i denne sæson, hvor vi ikke kommer til at dominere, hvis altså Koeman fortsætter.
Man kan da ikke bare sige, at "de skal lære det på et tidspunkt", og forvente at det er nok til at kunne klare det kæmpe pres. Som Piq skriver, en fejl der koster et mål kan være et enormt skår i psyken. Jeg synes det ville være ekstremt uforsvarligt, bare at fylde et hold med unge spillere, som skal tage det store ansvar, som der fører med, at spille for Barca. Det er jo ikke ligefrem fordi, at vores publikum er kendt for at være meget tilgivende overfor spillerne.
Jo, jeg synes, at du og Pique har ret i, at det ville være uforsvarligt kun at stille med unge spillere fra start, men det er heller ikke det, jeg skriver, jeg siger, at Koeman først skiftede de "fleste" ind, da det var for sent for dem at gøre en forskel. Han kunne jo have skiftet nogle af dem ind ved stillingen 0-1.

Det var det Koeman ikke turde - og det tænker jeg, at han egentlig godt kunne have gjort.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Lopezzz »

Kvoller skrev:
ons sep 15, 2021 8:38 pm
Lopezzz skrev:
ons sep 15, 2021 8:06 pm
Kvoller skrev:
ons sep 15, 2021 6:57 pm
1. Selvfølgelig har ledelsen og manageren mere magt i klubben end tilhængerne.

2. Der skal være en blanding af rutine og ungdom, hvis vi skal udvikle de unge.
1. Det er os fans der har skabt klubben. Barca vil ikke eksistere uden os og slet ikke uden medlemmer af klubben.
Vi burde være i stand til at fyre Koeman og presse ledelsen på at bruge Puig mens han er stadigvæk ung og sulten.
Han rådner på bænken under Koeman.

2. Vi har ingen rutinerede spillere mere og de unge er ikke født i går. De har spillet fodbold i mindst 5 år. De ved udmærket hvad rutinen er og de er klar.
Jeg vil hellere se på en flok unge talenter tabe til Bayern end at se de samme gamle trætte og mætte ansigter løbe på banen som hønen uden hoved
Det ville jo ende i fuldstændig galskab, hvis fansene skulle tage de beslutninger. Det giver ingen mening.

Har vi ingen rutinerede? Hvad snakker du om?
Og jeg tror simpelthen ikke på, at man kan smide unge til at spille så store kampe konstant, uden at man ser dem gå ned på det. De ville ikke kunne klare det store pres, der er på så store kampe. Man bliver nødt til at have en stamme af ældre spillere de kan læne sig op ad. Pep brugte altså også ældre spillere, og lavede en glidende overgang. Men at vi nu er kommet flere år for sent i gang med den udskiftning, det er vi helt enige i.
Der kom dog gejst og vilje ind til sidst, det var fedt at se, men de vil ikke kunne spille en hel kamp sådan. Vi ville ende med en større øretæve, hvis vi udelukkende stillede med unge spillere.
Så du vil bruge Pique og co. i et par sæsoner mere? Held og lykke med det. De unge skrider hvis det bliver sådan
MDCCCXCIX

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg mener ikke at Pique, Busquets, Roberto og Alba nødvendigvis skal være startere blot fordi de har erfaring.

Det er selvfølgelig en klar fordel at spille med nogle der har stor erfaring.

Men det skal altså vejes op af deres kompentencer på banen. Robertos erfaring er ikke noget værd i forhold til en anden spiller uden erfaring som har større kompentencer.

Busquets kan ikke bruges til noget i en kamp hvor vi ikke dominerer spillet… så vi taber mere med hans erfaring i disse kampe end vi vinder ved at bruge ham.

Alba er på sine bedste dage stadig rigtig god, og er naturlig starter fremfor Balde, selvom jeg synes at Balde har været helt vild de gange jeg har set ham spille, så med Alba får vi lidt erfaring.

Luuk og Martin skal bare aldrig nogensinde spille.

Så jeg ville spille:

………………….stegen…………………..
Dest…….arujo….eric………….alba
………………….de jong………………..
….Gavi………………………..Coutinho
…Demb……..…Depay……..ansu…

Pedri i stedet for Coutinho når Pedri er klar igen.
Nico som backup for de jong
Balde som backup for alba
Umtiti og pique som bacup for cb
Roberto som backup for dest
Aguero som backup for depay
Demir som backup for ansu
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er helt enig i den opstilling og jeg forventer også vi i løbet af sæsonen får den at se flere gange. Især mod de mindre hold. Men jeg holder fast i at man skal beskytte de unge og forsøge at undgå for meget modgang. Også selvom de rutinerede spillere ikke nødvendigvis gør det bedre. Vi skal have etableret en “base” og så kan de unge smides ind alt efter behov indtil de er helt klar. Det ville være så ærgerligt at knække nakken på nogle af de unge fordi vi har for travlt. Og man kan hurtigt knække nakken i en klub som Barca. Især når der stadig er fans der forventer at man kan spille op med de bedste.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af EasyBuddhist »

SpillerSomMESSI skrev:
ons sep 15, 2021 11:04 pm
Jeg mener ikke at Pique, Busquets, Roberto og Alba nødvendigvis skal være startere blot fordi de har erfaring.

Det er selvfølgelig en klar fordel at spille med nogle der har stor erfaring.

Men det skal altså vejes op af deres kompentencer på banen. Robertos erfaring er ikke noget værd i forhold til en anden spiller uden erfaring som har større kompentencer.

Busquets kan ikke bruges til noget i en kamp hvor vi ikke dominerer spillet… så vi taber mere med hans erfaring i disse kampe end vi vinder ved at bruge ham.

Alba er på sine bedste dage stadig rigtig god, og er naturlig starter fremfor Balde, selvom jeg synes at Balde har været helt vild de gange jeg har set ham spille, så med Alba får vi lidt erfaring.

Luuk og Martin skal bare aldrig nogensinde spille.

Så jeg ville spille:

………………….stegen…………………..
Dest…….arujo….eric………….alba
………………….de jong………………..
….Gavi………………………..Coutinho
…Demb……..…Depay……..ansu…

Pedri i stedet for Coutinho når Pedri er klar igen.
Nico som backup for de jong
Balde som backup for alba
Umtiti og pique som bacup for cb
Roberto som backup for dest
Aguero som backup for depay
Demir som backup for ansu
To ting springer i øjnene.
Hvem skal løbe de 15 km ekstra på holdet, som Barca løb mindre end Bayern?
Hvem skal sætte spillet og få Barca til at spille, som Barca?
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af SpillerSomMESSI »

EasyBuddhist skrev:
tors sep 16, 2021 9:09 am
SpillerSomMESSI skrev:
ons sep 15, 2021 11:04 pm
Jeg mener ikke at Pique, Busquets, Roberto og Alba nødvendigvis skal være startere blot fordi de har erfaring.

Det er selvfølgelig en klar fordel at spille med nogle der har stor erfaring.

Men det skal altså vejes op af deres kompentencer på banen. Robertos erfaring er ikke noget værd i forhold til en anden spiller uden erfaring som har større kompentencer.

Busquets kan ikke bruges til noget i en kamp hvor vi ikke dominerer spillet… så vi taber mere med hans erfaring i disse kampe end vi vinder ved at bruge ham.

Alba er på sine bedste dage stadig rigtig god, og er naturlig starter fremfor Balde, selvom jeg synes at Balde har været helt vild de gange jeg har set ham spille, så med Alba får vi lidt erfaring.

Luuk og Martin skal bare aldrig nogensinde spille.

Så jeg ville spille:

………………….stegen…………………..
Dest…….arujo….eric………….alba
………………….de jong………………..
….Gavi………………………..Coutinho
…Demb……..…Depay……..ansu…

Pedri i stedet for Coutinho når Pedri er klar igen.
Nico som backup for de jong
Balde som backup for alba

Umtiti og pique som bacup for cb
Roberto som backup for dest
Aguero som backup for depay
Demir som backup for ansu
To ting springer i øjnene.
Hvem skal løbe de 15 km ekstra på holdet, som Barca løb mindre end Bayern?
Hvem skal sætte spillet og få Barca til at spille, som Barca?

You tell me.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Dytrax »

Barça players were surprised by Koeman's lack of reaction to Bayern's tactical moves. [Diario Sport]

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Piquénbauer »

Hvem skal løbe de 15 km ekstra på holdet, som Barca løb mindre end Bayern?
Hvem skal sætte spillet og få Barca til at spille, som Barca?
1. Hele holdet. Det er træneren der skal få det til at gøre det.
2. De Jong, pedri og gavi.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
tors sep 16, 2021 2:07 pm
Hvem skal løbe de 15 km ekstra på holdet, som Barca løb mindre end Bayern?
Hvem skal sætte spillet og få Barca til at spille, som Barca?
1. Hele holdet. Det er træneren der skal få det til at gøre det.
2. De Jong, pedri og gavi.
Du får jo ikke den fronttrio til at løbe de nødvendige meter og så er der Coutinho på midtbanen i tilgift. Ain't gonna happen.

De Jong, Pedri og Gavi. To defensive midtbanespillere og en central. Hvem skal sætte offensiven? Coutinho spiller for sig selv, Dembele kan ikke, Fati har sine styrker andet steds og Depay blev prøvet med meget lidt succes mod Bayern. Der er ikke nok Barcaspil i de fire forreste og der er ikke nok meter i stængerne. Det duer ikke.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg vil nærmere sige 2 cm’er (de Jong og gavi) og en off midt (pedri). De skal stå for at sætte spillet. Og det kan de sagtens. Men det kræver at træneren satser på midten og giver dem noget frihed.

Og jeg giver ikke noget for at man ikke kan få spillere til at arbejde. Slet ikke unge spillere som har meget at bevise. Hvis de ikke arbejder så er det træneren der skal skiftes. Hvilket han også skal.

Jeg giver desuden ikke noget for snakken om depay mod Bayern. Det var en komplet umulig opgave som ingen kunne løse.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Nyhuus »

Jeg ville virkelig gerne, at Frenkie ikke spillede DM men højere oppe på midten.
Kan virkelig godt lide de løb han tager ind i feltet og generelt hans pasninger længere oppe på banen.

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: 14/9 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Nyhuus »

I øvrigt tænker/håber jeg også, at der kommer mere fart i angrebet med Ansu og Dembele i angrebet sammen med Depay.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster