8 - Pedri

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
tors aug 26, 2021 9:10 pm
For a player like Pedri in a possession-based system, sequence data allows us to dig deeper into his effect on Barcelona’s collective play. Sequences are defined as passages of play which belong to one team and are ended by defensive actions, stoppages in play or a shot.

Among the group of midfielders with 900+ minutes played in La Liga this season, Pedri leads all eligible players for shot-ending sequence involvement per 90 (6.2). This speaks to his role in facilitating Barcelona’s attacks and acting as conduit of play, as opposed to being directly involved in the defining actions at the end.

Factoring in the expected goal (xG) value of these sequences on a per-90 basis – in order to highlight the quality of the shots they produce – Pedri ranks third in the same group of players (0.8), marginally behind Fede Valverde and Frenkie De Jong.

The beauty of Pedri’s play lies in his versatility in the varying phases of possession. In the build-up, he appears as a willing receiver who possesses enough smarts to navigate under pressure and preserve Barcelona’s continuity on the ball.

Build-up play is defined as an open-play sequence that contains 10+ passes and either ends in a shot or a touch in the box, and Pedri ranks second in La Liga among midfielders with 900+ minutes played for build-up sequence involvement per 90 (3.8). The only midfielder ahead of him is teammate Sergio Busquets (4.3), who operates close by as a deeper option and often anchors the build-up in the initial stages.

While there is some truth to Pedri’s auto-pilot combination passing, the 18-year-old has still been one of La Liga’s most effective players in pairing general probing with more decisive passes. Pedri’s tally of three La Liga assists this season doesn’t quite reflect his creative ability. Even in a team blessed with Barcelona’s attacking talent, there’s no guarantee your handy work will be finished off.

Pedri has recorded 12 multi-chance involvements in La Liga, ranking him second only to Luka Modric (15) among all midfielders. This metric is related to the aforementioned sequence data, capturing all the instances where a player was both involved in the build-up sequence and also created a chance for a teammate later in the chain.

Another closely related area in which Pedri excels is the pass before the killer pass – a defining feature of Barcelona midfield greats from previous generations. In other words – as defined by our secondary chance created metric – the pass that sets up the player who assists the eventual scorer. Only Lionel Messi has made more for Barcelona than Pedri (26) in La Liga this season, with the teenager residing firmly amongst the best of the rest across the division in Messi’s wake.

Wherever on the pitch Barcelona have the ball, Pedri is notable for his capability of association. From build-up play to creating chances in the final third, or whether just in their classic style of ball retention – where they simultaneously probe for openings while defending, by means of hogging the ball – Pedri is already a vital part of allowing Barcelona to be Barcelona.
Jeg synes ikke, han gør Barca ´s angreb bedre. Tværtimod, så synes jeg, han gør det mere sløvt. Så kan du ellers komme med alle de dødsyge stats, du vil og som i øvrigt er mere sigende om Barca, end det er om Pedri. Jeg kan ikke blive ved med at holde ud, at se Barca spille så sløvt i angrebet og med spillere som Pedri, Grizmann og Braithwaite, som ligner tre modpoler i 4 ud af 5 kampe. Det er frygteligt at se på efterhånden.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af Piquénbauer »

Men det gør han. Det står sort på hvidt. Også selvom det er “kedelige stats”. Det er dog forfriskende at du nu endelig står ved at du ikke er fan af pedri ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

BarcasGud
Indlæg: 25
Tilmeldt: fre aug 06, 2021 5:12 pm
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af BarcasGud »

Hvor er det latterligt at der er så mange Barca fans som har ventet på Pedris forventlige formdyk (grundet alle de minutter) fordi at de så kan argumentere for at fucking Puig eller Collado skal spille. Drengen er 18 år og var den bedste mand på banen i en EM semi finale imod Italien, det kan ikke passe at man stadig kan argumentere for at han ikke er en potentiel verdensstjerne. Pedri er den mest cool spiller på bolden jeg har set længe, han mister den aldrig.

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af VicValde »

BarcasGud skrev:
tors aug 26, 2021 10:09 pm
Hvor er det latterligt at der er så mange Barca fans som har ventet på Pedris forventlige formdyk (grundet alle de minutter) fordi at de så kan argumentere for at fucking Puig eller Collado skal spille. Drengen er 18 år og var den bedste mand på banen i en EM semi finale imod Italien, det kan ikke passe at man stadig kan argumentere for at han ikke er en potentiel verdensstjerne. Pedri er den mest cool spiller på bolden jeg har set længe, han mister den aldrig.
Nu kritiseres han jo ikke for at være træt? Men folk stiller sig kritisk over, at der kommer for lidt fra ham, hvilket vel er helt reelt. Han er sikker på bolden, til gengæld trækker han ofte tempoet ud og der kommer ikke meget fremadrettet. Nuvel, han spillede godt under EM, men det er mest med tanke på hans unge alder. Potentialet er der, men jeg synes ikke folk er “latterlige”, fordi man kræver noget mere end det, han leverer.

For mig personligt er der umådeligt langt op til Iniesta/Xavi.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
tors aug 26, 2021 10:00 pm
Men det gør han. Det står sort på hvidt. Også selvom det er “kedelige stats”. Det er dog forfriskende at du nu endelig står ved at du ikke er fan af pedri ;-)
Jeg er stor fan af Pedri, han skal bare ikke spille i Barca´s angreb. Stats siger intet om, hvordan et fodboldspil skal spilles og da slet ikke, hvordan man vinder det. Jeg ser fodbold med øjnene, ikke på et stykke papir.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af EasyBuddhist »

BarcasGud skrev:
tors aug 26, 2021 10:09 pm
Hvor er det latterligt at der er så mange Barca fans som har ventet på Pedris forventlige formdyk (grundet alle de minutter) fordi at de så kan argumentere for at fucking Puig eller Collado skal spille. Drengen er 18 år og var den bedste mand på banen i en EM semi finale imod Italien, det kan ikke passe at man stadig kan argumentere for at han ikke er en potentiel verdensstjerne. Pedri er den mest cool spiller på bolden jeg har set længe, han mister den aldrig.
Jeg har sagt i lang tid, at Pedri ikke er god i angrebet, i hvert fald ikke god nok i forhold til der, hvor Barca´s spil skal være. Jeg elsker at se Pedri og han kommer til at være en stjerne hos Barca i mange år frem. Han skal bare rykkes længere tilbage på banen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af Piquénbauer »

Han spiller ikke i angrebet. Han spilles som CM for barca. Hvis det vitterligt var planen at han skulle slå giftige bolde, drible osv så kan jeg sagtens forstå at man er skuffet men det er det tydeligvis ikke. Det er også derfor Roberto (og ilaix) kommer ind når pedri skal ud.

Jeg kunne også godt tænke mig at vi spillede med en mere offensiv cm/om ala ini men Koeman tør tydeligvis ikke. Han spiller med to forholdsvist defensive cm’er. Jeg synes derfor ikke at kritikken er berettiget. Hvis Koeman kommet til fornuft og åbner en smule mere op for midtens offensive rolle og pedri fortsætter med at levere “det sikre” som han tydeligvis har gjort for Barca (det er anderledes for Spanien og Las palmas) så er kritikken helt fair.

Vi må se hvad det bliver til men generelt synes jeg vi ser mange spillere der bliver kritiseret ud fra nogle forudindtaget synspunkter om hvordan en spiller skal levere på “pladsen”. Hvis spilleren generelt har et højt niveau så spiller de højst sandsynligt pladsen som de får besked på. Og det er derfor træneren man skal kigge på fremfor spilleren. Hvis det giver mening - lidt kludret formuleret.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

SantJordi
Indlæg: 177
Tilmeldt: tirs dec 29, 2020 7:58 pm
Har takket: 18 gange
Blevet takket: 56 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af SantJordi »

Viljen til spillet er imponerende. Lad os krydse fingre for at den ikke er dumdristig.

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af Rb88 »

🚨 Pedri has a muscle injury (relapse) in the quadriceps of his left thigh, which is why he isn’t the squad list for tomorrow’s game. Time-off not specified. #FCB 🇪🇸


Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af Piquénbauer »

Lad os håbe den næste træner er lidt klogere…
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af Kvoller »

Koeman for helvede, hvad forventede du?

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20101
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Koeman er snotdum.

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af VicValde »

I tror ikke, han er meldt klar af lægestaben? Det bliver godt nok en-sidet når Koeman skal have skyld for alt. Det næste bliver vel, at Koeman også er skyld i at stadion er gammelt.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20101
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Tja, nu havde han lige været skadet, og har i forvejen spillet absurd mange kampe, så man kunne jo tænke at Koeman lod ham få et tiltrængt hvil. I hvert fald lade ham sidde på bænken, men nej.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster