Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Madameskrald skrev:
man sep 06, 2021 2:32 pm
I en prof setup, da bør man efter min bedste overbevisning ikke udføre træning på egen hånd - inden den egentlige træning. Det gør det selvsagt umuligt for trænerteamet at dosere træningen rigtigt. Nu har jeg stor tiltro til Peps træner gerning, men at man gør tingene anderledes i City under Pep betyder ikke nødvendigvis, at det man gør pt. i Barca er mindre optimalt.

For at vurdere det, så skal man enten have nogle objektive data på spillerne, eller ret detaljeret indsigt i selve indholdet af træningerne.
Til gengæld er der ingen tvivl om at træningen i mange år har været ringe og man har kunnet se det i kampene. Under Valverede var grundformen katastrofal ringe og tilsyneladende er den ikke tilstrækkelig endnu.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2811
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Madameskrald skrev:
man sep 06, 2021 2:32 pm
I en prof setup, da bør man efter min bedste overbevisning ikke udføre træning på egen hånd - inden den egentlige træning. Det gør det selvsagt umuligt for trænerteamet at dosere træningen rigtigt. Nu har jeg stor tiltro til Peps træner gerning, men at man gør tingene anderledes i City under Pep betyder ikke nødvendigvis, at det man gør pt. i Barca er mindre optimalt.

For at vurdere det, så skal man enten have nogle objektive data på spillerne, eller ret detaljeret indsigt i selve indholdet af træningerne.
Jeg er uenig her. Klubberne har alle tænkelige trænere tilknyttet - de bør være til rådighed for spillerne. Hvis den pågældende spiller ønsker mere træning, så er det nok fordi vedkommende ikke føler at han har givet alt. Ronaldo er et eksempel på en spiller som igennem hele karrieren har knoklet både før og efter træningen. Det kunne vores gutter godt lærer noget af.

Peps city hold er et niveau eller to over os, Zidanes Real hold har ikke tabt til vores hold i nyere tid, Simeones Alt. Madrid ligeså, selvtræning giver bedre spillere, mere fitte spillere generelt. Noget vi har manglet længe. Håber da ikke de ser det som en hyggeklub og laller til træning. Så er det jo klart, hvorfor vi ikke kan skille os af med Umtiti og co.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Norbit skrev:
man sep 06, 2021 3:55 pm
Madameskrald skrev:
man sep 06, 2021 2:32 pm
I en prof setup, da bør man efter min bedste overbevisning ikke udføre træning på egen hånd - inden den egentlige træning. Det gør det selvsagt umuligt for trænerteamet at dosere træningen rigtigt. Nu har jeg stor tiltro til Peps træner gerning, men at man gør tingene anderledes i City under Pep betyder ikke nødvendigvis, at det man gør pt. i Barca er mindre optimalt.

For at vurdere det, så skal man enten have nogle objektive data på spillerne, eller ret detaljeret indsigt i selve indholdet af træningerne.
Jeg er uenig her. Klubberne har alle tænkelige trænere tilknyttet - de bør være til rådighed for spillerne. Hvis den pågældende spiller ønsker mere træning, så er det nok fordi vedkommende ikke føler at han har givet alt. Ronaldo er et eksempel på en spiller som igennem hele karrieren har knoklet både før og efter træningen. Det kunne vores gutter godt lærer noget af.

Peps city hold er et niveau eller to over os, Zidanes Real hold har ikke tabt til vores hold i nyere tid, Simeones Alt. Madrid ligeså, selvtræning giver bedre spillere, mere fitte spillere generelt. Noget vi har manglet længe. Håber da ikke de ser det som en hyggeklub og laller til træning. Så er det jo klart, hvorfor vi ikke kan skille os af med Umtiti og co.
Du læste øjensynligt ikke min post godt nok - Aguero ligger med hans udsagn op til, at spillerne selv forvalter en betydelig del af deres træning af egen fri vilje. I et prof setup bør spillerne ikke selv forvalte en betydelig del af deres træning - den skal igangsættes og monitoreres af trænerstaben, der alt andet lige bør være dem med størst indsigt i arbejdskrav relativt til spillerens kapacitet samt dosering relativt til kampbelastning mv.. med andre ord en spiller, der tjener +10 millioner om året skal ikke efterlades i en situation, hvor træningsmængden/-intensiteten er så lav, at vedkommende må selvtræne flere timer om ugen for at være på toppen fysisk.

Selvtræning er helt overvejende kun vejen frem, hvis man har et setup, hvor træner/spiller ratioen er tilstrækkelig lav til, at det kan højne kvantitet i træningen.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 845
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Diabolito »

Denne diskussion har vel intet med transferrygter at gøre, vil I ikke tage den andetsteds?
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2811
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Madameskrald skrev:
man sep 06, 2021 8:56 pm
Norbit skrev:
man sep 06, 2021 3:55 pm
Madameskrald skrev:
man sep 06, 2021 2:32 pm
I en prof setup, da bør man efter min bedste overbevisning ikke udføre træning på egen hånd - inden den egentlige træning. Det gør det selvsagt umuligt for trænerteamet at dosere træningen rigtigt. Nu har jeg stor tiltro til Peps træner gerning, men at man gør tingene anderledes i City under Pep betyder ikke nødvendigvis, at det man gør pt. i Barca er mindre optimalt.

For at vurdere det, så skal man enten have nogle objektive data på spillerne, eller ret detaljeret indsigt i selve indholdet af træningerne.
Jeg er uenig her. Klubberne har alle tænkelige trænere tilknyttet - de bør være til rådighed for spillerne. Hvis den pågældende spiller ønsker mere træning, så er det nok fordi vedkommende ikke føler at han har givet alt. Ronaldo er et eksempel på en spiller som igennem hele karrieren har knoklet både før og efter træningen. Det kunne vores gutter godt lærer noget af.

Peps city hold er et niveau eller to over os, Zidanes Real hold har ikke tabt til vores hold i nyere tid, Simeones Alt. Madrid ligeså, selvtræning giver bedre spillere, mere fitte spillere generelt. Noget vi har manglet længe. Håber da ikke de ser det som en hyggeklub og laller til træning. Så er det jo klart, hvorfor vi ikke kan skille os af med Umtiti og co.
Du læste øjensynligt ikke min post godt nok - Aguero ligger med hans udsagn op til, at spillerne selv forvalter en betydelig del af deres træning af egen fri vilje. I et prof setup bør spillerne ikke selv forvalte en betydelig del af deres træning - den skal igangsættes og monitoreres af trænerstaben, der alt andet lige bør være dem med størst indsigt i arbejdskrav relativt til spillerens kapacitet samt dosering relativt til kampbelastning mv.. med andre ord en spiller, der tjener +10 millioner om året skal ikke efterlades i en situation, hvor træningsmængden/-intensiteten er så lav, at vedkommende må selvtræne flere timer om ugen for at være på toppen fysisk.

Selvtræning er helt overvejende kun vejen frem, hvis man har et setup, hvor træner/spiller ratioen er tilstrækkelig lav til, at det kan højne kvantitet i træningen.
Sorry, min fejl. Jeg misforstod dit opslag. Troede du mente, at spillerne ikke burde selvtræne. Enig i, at klubben først og fremmest har ansvaret for at træningen er tilstrækkelig hård.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2811
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Diabolito skrev:
man sep 06, 2021 10:11 pm
Denne diskussion har vel intet med transferrygter at gøre, vil I ikke tage den andetsteds?
Jo kan vi sagtens, hvor?

Der er lidt stille med transferrygter, så kan vi vel godt holde tråden aktiv? :grin:
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 845
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Diabolito »

Norbit skrev:
tirs sep 07, 2021 1:42 pm
Diabolito skrev:
man sep 06, 2021 10:11 pm
Denne diskussion har vel intet med transferrygter at gøre, vil I ikke tage den andetsteds?
Jo kan vi sagtens, hvor?

Der er lidt stille med transferrygter, så kan vi vel godt holde tråden aktiv? :grin:
Jeg vil foreslå her: viewtopic.php?f=18&t=4055&start=8700

Personligt kan jeg godt lide, at når der skrives noget herinde, er det fordi det omhandler emnet. Jeg har ikke interesse for alle ting der foregår herinde :).
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7210
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Barça have €60 million to spend in January. [TV3]
Nå men, hvilken spiller fra Holland vil Koeman have, tror I? :mrgreen:

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 920
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af !Option »

Dytrax skrev:
lør sep 11, 2021 8:03 am
Barça have €60 million to spend in January. [TV3]
Nå men, hvilken spiller fra Holland vil Koeman have, tror I? :mrgreen:
Daley Blind! :lol:
Rey Abi!

Filten
Indlæg: 1912
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 197 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Filten »

!Option skrev:
lør sep 11, 2021 8:26 am
Dytrax skrev:
lør sep 11, 2021 8:03 am
Barça have €60 million to spend in January. [TV3]
Nå men, hvilken spiller fra Holland vil Koeman have, tror I? :mrgreen:
Daley Blind! :lol:
Har luuk de Jong en bror så er det nok ham.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

nosslo15
Indlæg: 1038
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af nosslo15 »

Filten skrev:
lør sep 11, 2021 8:56 am
!Option skrev:
lør sep 11, 2021 8:26 am
Dytrax skrev:
lør sep 11, 2021 8:03 am
Barça have €60 million to spend in January. [TV3]
Nå men, hvilken spiller fra Holland vil Koeman have, tror I? :mrgreen:
Daley Blind! :lol:
Har luuk de Jong en bror så er det nok ham.
Hvad med Dumfries?

Mésqueunclub
Indlæg: 375
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 61 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Mésqueunclub »

nosslo15 skrev:
lør sep 11, 2021 9:21 am
Filten skrev:
lør sep 11, 2021 8:56 am
!Option skrev:
lør sep 11, 2021 8:26 am
Dytrax skrev:
lør sep 11, 2021 8:03 am
Barça have €60 million to spend in January. [TV3]
Nå men, hvilken spiller fra Holland vil Koeman have, tror I? :mrgreen:
Daley Blind! :lol:
Har luuk de Jong en bror så er det nok ham.
Hvad med Dumfries?
Håber virkelig ikke at de 60 mio går til Olmo!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7210
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Barça are preparing € 70 million for Dani Olmo's transfer. [TV3]

Antimadridista
Indlæg: 9225
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
lør sep 11, 2021 9:48 pm
Barça are preparing € 70 million for Dani Olmo's transfer. [TV3]
Han er da en udemærket spiller, men er det virkelig den hylde vi kigger på fremadrettet… :|

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Rekick »

Antimadridista skrev:
lør sep 11, 2021 10:21 pm
Dytrax skrev:
lør sep 11, 2021 9:48 pm
Barça are preparing € 70 million for Dani Olmo's transfer. [TV3]
Han er da en udemærket spiller, men er det virkelig den hylde vi kigger på fremadrettet… :|
Hvis han var til at få for omkring 40 mil ville jeg være mere positivt stemt. Han kan spille alle roller i angrebet bortset fra 9'er, men 70 millioner lyder som meget.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Mésqueunclub og 15 gæster