Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2585 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Drake »

SpillerSomMESSI skrev:
fre sep 03, 2021 4:38 pm
Han er der allerede, han hedder Puig!
Puig kommer desværre ikke til at blive til noget stort, nu hvor han kommer til at spille 2 års udvikling. Så vi må sælge ham til næste sæson, hvor vi måske også køber Olmo lader det til :sørgelig:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7130
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1853 gange
Blevet takket: 1104 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

❗️Miralem Pjanic to Marca: “Koeman disrespected me. He was never talking to me! I’m a player who can accept everything but I would always like it to be explained to me… and not as if I was 15. I agreed to lower my salary and join Besiktas because I love playing football”.

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hristo »

Jeg skal bare lige forstå det…

Collado: har været i Barcelona siden 2009, spillet næsten 100 kampe for b-holdet, været kaptajn og vil gerne blive i klubben og vise sit værd. Men klubben har hverken registreret ham på b eller a-holdet. Dvs han ikke får nogle kampe eller chancen for at overraske positivt… Hvis det er rigtigt forstået, så synes jeg det er et vanvittigt dårligt signal at sende. Ikke bare til La Masia men til samtlige unge spillere, som måske kunne overveje fc barcelona. Måske er han ikke en kommende Messi, men han kan da sagtens fungere som breddespiller, som dækker relativt mange pladser. Af det jeg har set til ham er niveauet allerede pænt, og han kan jo udvikle sig meget endnu. Og loyalitet SKAL belønnes, hvis man har respekt for sine egne spillere.

Jeg håber virkelig ikke den ender der. Koeman og den sportslige ledelse er simpelthen nødt til at være bedre end dette.

Kvoller
Indlæg: 5143
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 789 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kvoller »

Hristo skrev:
lør sep 04, 2021 8:44 am
Jeg skal bare lige forstå det…

Collado: har været i Barcelona siden 2009, spillet næsten 100 kampe for b-holdet, været kaptajn og vil gerne blive i klubben og vise sit værd. Men klubben har hverken registreret ham på b eller a-holdet. Dvs han ikke får nogle kampe eller chancen for at overraske positivt… Hvis det er rigtigt forstået, så synes jeg det er et vanvittigt dårligt signal at sende. Ikke bare til La Masia men til samtlige unge spillere, som måske kunne overveje fc barcelona. Måske er han ikke en kommende Messi, men han kan da sagtens fungere som breddespiller, som dækker relativt mange pladser. Af det jeg har set til ham er niveauet allerede pænt, og han kan jo udvikle sig meget endnu. Og loyalitet SKAL belønnes, hvis man har respekt for sine egne spillere.

Jeg håber virkelig ikke den ender der. Koeman og den sportslige ledelse er simpelthen nødt til at være bedre end dette.
Lige præcis! Det giver ingen mening. Og som du siger, så sender klubben et virkelig dårligt signal til unge spillere.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7130
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1853 gange
Blevet takket: 1104 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Hristo skrev:
lør sep 04, 2021 8:44 am
Jeg skal bare lige forstå det…

Collado: har været i Barcelona siden 2009, spillet næsten 100 kampe for b-holdet, været kaptajn og vil gerne blive i klubben og vise sit værd. Men klubben har hverken registreret ham på b eller a-holdet. Dvs han ikke får nogle kampe eller chancen for at overraske positivt… Hvis det er rigtigt forstået, så synes jeg det er et vanvittigt dårligt signal at sende. Ikke bare til La Masia men til samtlige unge spillere, som måske kunne overveje fc barcelona. Måske er han ikke en kommende Messi, men han kan da sagtens fungere som breddespiller, som dækker relativt mange pladser. Af det jeg har set til ham er niveauet allerede pænt, og han kan jo udvikle sig meget endnu. Og loyalitet SKAL belønnes, hvis man har respekt for sine egne spillere.

Jeg håber virkelig ikke den ender der. Koeman og den sportslige ledelse er simpelthen nødt til at være bedre end dette.
Er helt enig og ledelsen kan simpelthen ikke ignorere det længere. I særdeleshed ikke efter det interview med Pjanic er offentliggjort, hvori Koemans mangler som træner bliver belyst.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Hej Easy, beklager det sene svar.
Jeg er bestemt også glad for Griezman afgangen, og at der endelig kom gang i svingdøren.
Jeg kan ikke give cadeau til IKKE købe dyre spillere, når man ikke engang kan registrere gratis spillere. Det bør være underforstået, og egentlig skræmmende du giver kredit.
Man kom jo heller ikke i mål mht at sænke omkostningerne. Messi tog til Paris, og så var omkostningerne pludselig markant lavere. Det var Ingenlunde målsætningen. Valgløftet var med omvendt fortegn.

Synes helt bestemt jeg anerkender omstændighederne. Faktisk går kritikken ud på Laporta ikke har givet nok anerkendelse til situationens alvor, før det var for sent mht Messi, og alt for tæt på transfer deadline.
Font havde jo en plan klar til valgkampen, som Laporta på charlatansk vis hijackede, men så lagde på hylden igen. Det er der intet retrospektivt i, da jeg og andre har haft de her kritik gennem hele forløbet. Derudover tvivler jeg stærkt på Laporta har lagt årsværk i sine tidligere transfervinduer, men i så tilfælde måtte de i så tilfældes komprimeres i de måneder, der nu engang var tilgængelige til at iværksætte de pågældende salg.

Jeg synes ikke jeg eller andre mangler en anerkendelse af situation, men har krævet handling istedet for snak af ledelsen.
Derimod synes jeg du har affærdiget al kritik og alle argumenter med samme fraser, uden egentlig at komme med noget indhold, andet end det er svære tider.
Så kan vi selvfølgelig bare parkere den der, og det er fair nok. Vil bare til sidst sige, at jeg er også glad for den mængde af talenter vi har får en chance(hvis ikke Koeman fucker det op). Jeg er bare ikke så optimistisk mht fremtiden. Ledelsen viste i sommers(udover inkompetence) de er af den gamle skole, og hopper på samme vogn igen, så snart de får chancen.
Olmo er et godt eksempel. Vi har tre talenter med de færdigheder han har, som ikke er prøvet af endnu.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2804
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 416 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

ladislau skrev:
lør sep 04, 2021 1:32 pm
Hej Easy, beklager det sene svar.
Jeg er bestemt også glad for Griezman afgangen, og at der endelig kom gang i svingdøren.
Jeg kan ikke give cadeau til IKKE købe dyre spillere, når man ikke engang kan registrere gratis spillere. Det bør være underforstået, og egentlig skræmmende du giver kredit.
Man kom jo heller ikke i mål mht at sænke omkostningerne. Messi tog til Paris, og så var omkostningerne pludselig markant lavere. Det var Ingenlunde målsætningen. Valgløftet var med omvendt fortegn.
Man må heller ikke glemme i ligningen "Barca/Laporta sparede 575 mio kr." at vi har mistet enorm meget omsætning efter Messis afsked. Var han ikke god for ca. 300 mio. euro pr. sæson? Muligvis har man sparret omkring 100 mio. euro, men man har i princippet mistet 200 mio. euro og historiens/verdens bedste spiller. For ikke at glemme den tiltrækningskræft Messi har haft.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

ladislau skrev:
lør sep 04, 2021 1:32 pm
Hej Easy, beklager det sene svar.
Jeg er bestemt også glad for Griezman afgangen, og at der endelig kom gang i svingdøren.
Jeg kan ikke give cadeau til IKKE købe dyre spillere, når man ikke engang kan registrere gratis spillere. Det bør være underforstået, og egentlig skræmmende du giver kredit.
Man kom jo heller ikke i mål mht at sænke omkostningerne. Messi tog til Paris, og så var omkostningerne pludselig markant lavere. Det var Ingenlunde målsætningen. Valgløftet var med omvendt fortegn.

Synes helt bestemt jeg anerkender omstændighederne. Faktisk går kritikken ud på Laporta ikke har givet nok anerkendelse til situationens alvor, før det var for sent mht Messi, og alt for tæt på transfer deadline.
Font havde jo en plan klar til valgkampen, som Laporta på charlatansk vis hijackede, men så lagde på hylden igen. Det er der intet retrospektivt i, da jeg og andre har haft de her kritik gennem hele forløbet. Derudover tvivler jeg stærkt på Laporta har lagt årsværk i sine tidligere transfervinduer, men i så tilfælde måtte de i så tilfældes komprimeres i de måneder, der nu engang var tilgængelige til at iværksætte de pågældende salg.

Jeg synes ikke jeg eller andre mangler en anerkendelse af situation, men har krævet handling istedet for snak af ledelsen.
Derimod synes jeg du har affærdiget al kritik og alle argumenter med samme fraser, uden egentlig at komme med noget indhold, andet end det er svære tider.
Så kan vi selvfølgelig bare parkere den der, og det er fair nok. Vil bare til sidst sige, at jeg er også glad for den mængde af talenter vi har får en chance(hvis ikke Koeman fucker det op). Jeg er bare ikke så optimistisk mht fremtiden. Ledelsen viste i sommers(udover inkompetence) de er af den gamle skole, og hopper på samme vogn igen, så snart de får chancen.
Olmo er et godt eksempel. Vi har tre talenter med de færdigheder han har, som ikke er prøvet af endnu.
Det primære i valgkampen omkring Messi var, at han var manden, der kunne overtale ham og det gjorde han. At han undervurderede det økonomiske kaos, det tror jeg sgu alle har gjort, inklusiv på disse sider og det er noget, der stadig bliver gjort. Men ellers er der overordnet blevet gjort nogenlunde, som man sagde man ville gøre. Dvs gøre plads til talenterne og sænke de ekstremt store omkostninger, som har vist sig endnu større end forventet under valgkampen.

Har Laporta overvurderet sine evner til at få spillere solgt, sikkert. Men du glemmer at det er over ti år siden, han sidst var præsident og der er sket vanvittigt meget på transfermarkedet på den tid. Alene det at konkurrencen fra PL klubberne og andre nyrige klubber er markant større, er en stor forskel. Jeg kan forsikre dig om at Font ville have haft endnu større problemer, end Laporta har, med at få tingene til at gå op. Det at du har en plan, betyder ikke at den er farbar og da slet ikke, når man er blevet tildelt så dårlige kort på hånden fra start, som tilfældet har været. Font ville have været en novice i gamet og han har overhovedet ikke de kontakter, som Laporta har.

Det jeg mente med at se tingene retrospektivt, handler ikke om at se de ting, der er sket de sidste 2-4 måneder i nuet, men på sigt. Jeg er af den overbevisning, at de fleste af de ting, der er sket, vil vi se de positive effekter af om et eller to og først der, kan man for alvor tillade sig at bedømme dem. Som sagt, så er min største anke mod sommerens vindue, at Koeman ikke er blevet afsat. Det piner mig i den grad at man egentlig har de rette sportslige målsætninger og visioner, men at man i den grad mangler den rette mand i spidsen for holdet til at føre dem ud i livet. Der er et totalt misforhold i den ligning og det kan i den grad skade chancerne for succes.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7130
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1853 gange
Blevet takket: 1104 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Som sagt, så er min største anke mod sommerens vindue, at Koeman ikke er blevet afsat. Det piner mig i den grad at man egentlig har de rette sportslige målsætninger og visioner, men at man i den grad mangler den rette mand i spidsen for holdet til at føre dem ud i livet. Der er et totalt misforhold i den ligning og det kan i den grad skade chancerne for succes.
Gad vide hvad en anden og bedre træner ville kunne få ud af holdet? Det er jo ikke fordi vi mangler klassespillere, men derimod en plan.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7130
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1853 gange
Blevet takket: 1104 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Japan international Hiroki Abe wants a new challenge after failing to settle at the club and not featuring in the plans of coach Ronald Koeman. [MD]

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Rekick »

Dytrax skrev:
lør sep 04, 2021 9:04 pm
Japan international Hiroki Abe wants a new challenge after failing to settle at the club and not featuring in the plans of coach Ronald Koeman. [MD]
Hiroki har da også været skadet det meste af tiden for B-holdet. Nok begrænset hvor meget han kan have udviklet sig.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Rekick skrev:
lør sep 04, 2021 10:03 pm
Dytrax skrev:
lør sep 04, 2021 9:04 pm
Japan international Hiroki Abe wants a new challenge after failing to settle at the club and not featuring in the plans of coach Ronald Koeman. [MD]
Hiroki har da også været skadet det meste af tiden for B-holdet. Nok begrænset hvor meget han kan have udviklet sig.
Abe har været en dødssejler i al sin tid i klubben. En fin fodboldspiller, men han har slet ikke det, der skal til og ville have svært ved at spille sig på et superligahold.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2804
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 416 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Det er virkelig bekymrende udtalelser Aguero kommer med. Et eller andet sted giver det mening at vi er så langt fra eliten i europa. Vi har jo ingen konkurrence i vores egen trup. Spillerne møder 30 minutter inden træning. I City nævner han, at de møder 1.5 time før tid. Det viser, at de kæmper om pladserne. Hvis du ikke er mere klar end din konkurrent, så bliver du simpelthen slået af.. Skræmmende.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Kvoller
Indlæg: 5143
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 789 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kvoller »

Og er det ikke noget med, at spillerne har sagt, at der er kommet hårdere træning, efter Koeman kom til? Hvad fanden har de lavet under Valverde så?

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

I en prof setup, da bør man efter min bedste overbevisning ikke udføre træning på egen hånd - inden den egentlige træning. Det gør det selvsagt umuligt for trænerteamet at dosere træningen rigtigt. Nu har jeg stor tiltro til Peps træner gerning, men at man gør tingene anderledes i City under Pep betyder ikke nødvendigvis, at det man gør pt. i Barca er mindre optimalt.

For at vurdere det, så skal man enten have nogle objektive data på spillerne, eller ret detaljeret indsigt i selve indholdet af træningerne.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster