Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2586 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Drake »

Hold nu kæft vi er blevet en sørgelig klub, vi er fuldstændig til grin!!!!!!! :mad: :mad:
Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde, nok begge dele!! :wtf: :lolno: :mad: :mad:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Red
Indlæg: 163
Tilmeldt: tors sep 03, 2020 4:01 pm
Blevet takket: 13 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Red »

Champione skrev:
ons sep 01, 2021 5:58 pm
Red skrev:
ons sep 01, 2021 5:52 pm
:think: :yawn:
Champione skrev:
ons sep 01, 2021 5:50 pm
Følger nye kontrakter og afskrivning hinanden?

Spørgsmål udspecificeret:
Hvis vi nu lykkedes at få fx Coutinho (eller en anden med en udestående sum) til at signe ny aftale på omtalte 5 år (for at forlænge afskrivningen), går den resterende afskrivning af manglende betalinger så med over i den nye kontaktperiode?
Så vi på den måde sænker/forlænger afskrivningerne i bøgerne?

Er med på nogle af klausulerne (antal spillede kampe, titler m.m er et selvstændigt kapitel)
Er det ikke lige lovligt meget afskrivnings snak nu? Er vel andre ting der er relateret omkring kontrakter
Du behøver ikke deltage i debatten. Du kan starte FM op og købe på syg urealistisk vis, såfremt det er det eneste du tricker på :yawn:
Syntes da netop at det er at deltage i debatten meen får det til at lyde som om det kun er afskrivninger jo og du kan da selv gå ind i FM med den uhøflige attitude... Har ikke set de 2 emojis i toppen på min første besked det var tilgengæld en fejl

Red
Indlæg: 163
Tilmeldt: tors sep 03, 2020 4:01 pm
Blevet takket: 13 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Red »

Men vi er da vel enige om at mens en transfer helt afgjort er afskrevet så vil nye kontrakter med spillerne da være lønninger det er da kun transfer summer man afskriver

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1581
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Champione »

Red skrev:
ons sep 01, 2021 9:04 pm

Syntes da netop at det er at deltage i debatten meen får det til at lyde som om det kun er afskrivninger jo og du kan da selv gå ind i FM med den uhøflige attitude... Har ikke set de 2 emojis i toppen på min første besked det var tilgengæld en fejl
Intet ondt herfra. Synes blot det var en ligegyldig kommentar, såfremt emnet keder dig. Hvilket iøvrigt er forståeligt, hvis du synes. Det er egentlig kedeligt.

Men min årsag er at jeg prøver at få min hjerne til at forstå vores sindssyge ageren - hvilket alle de tekniske spørgsmål går på ;-)

Men sorry - hvis min kommentar blev taget ilde op :oops:
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5480
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg sidder her med en følelse af at Laporta simpelthen har spillet Matt Damon's rolle i Interstellar!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7203
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1878 gange
Blevet takket: 1116 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

SpillerSomMESSI skrev:
ons sep 01, 2021 9:59 pm
Jeg sidder her med en følelse af at Laporta simpelthen har spillet Matt Damon's rolle i Interstellar!
:lol:

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1193 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af FCBSOCI »

Madameskrald skrev:
ons sep 01, 2021 8:32 pm
Jeg troede, at afskrivningen kun dækkede købssummen, men det er snarere købssum + lønudgifter, hvis jeg forstår de bedre funderede økonomifolk korrekt - er det rigtigt forstået?
Du har helt ret i, at afskrivninger alene sker på købesummen. Købesummen anses for et immaterielt anlægsaktiv og afskrives over den forventede levetid dvs. løbetiden på kontrakten. De samlede omkostninger, der indregnes i resultatopgørelsen, består herefter af afskrivninger og løn til spillerne (samt naturligvis en række andre omkostninger). Når en spiller så videresælges indregnes tab (hvis salgsprisen er lavere end den bogførte værdi) eller gevinst (når salgsprisen overstiger bogført værdi) i resultatopgørelsen. Når en spiller er solgt belaster han naturligvis ikke længere resultatopgørelsen (med mindre der er særlige vilkår).

Madameskrald
Indlæg: 1250
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

FCBSOCI skrev:
ons sep 01, 2021 10:50 pm
Madameskrald skrev:
ons sep 01, 2021 8:32 pm
Jeg troede, at afskrivningen kun dækkede købssummen, men det er snarere købssum + lønudgifter, hvis jeg forstår de bedre funderede økonomifolk korrekt - er det rigtigt forstået?
Du har helt ret i, at afskrivninger alene sker på købesummen. Købesummen anses for et immaterielt anlægsaktiv og afskrives over den forventede levetid dvs. løbetiden på kontrakten. De samlede omkostninger, der indregnes i resultatopgørelsen, består herefter af afskrivninger og løn til spillerne (samt naturligvis en række andre omkostninger). Når en spiller så videresælges indregnes tab (hvis salgsprisen er lavere end den bogførte værdi) eller gevinst (når salgsprisen overstiger bogført værdi) i resultatopgørelsen. Når en spiller er solgt belaster han naturligvis ikke længere resultatopgørelsen (med mindre der er særlige vilkår).
Gracias

SantJordi
Indlæg: 178
Tilmeldt: tirs dec 29, 2020 7:58 pm
Har takket: 18 gange
Blevet takket: 56 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SantJordi »

Kom Collado hverken i A- eller B-truppen? Nogen der ved hvad der sker med ham?

Kvoller
Indlæg: 5158
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 796 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kvoller »

SantJordi skrev:
tors sep 02, 2021 8:52 am
Kom Collado hverken i A- eller B-truppen? Nogen der ved hvad der sker med ham?
Han er ikke registreret i nogle af trupperne endnu. Meget mærkeligt!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Skal da lige love for at kritikken får fuld udblæsning her efter vinduets lukning :glad: Jeg har holdt mig lidt på bænken siden deadline dag, for lige at se reaktionerne lidt på afstand(og så havde jeg lige en bunke arbejde i går :cool: ). Jeg må sige, jeg er noget overrasket over en del af de reaktioner, der er kommet her på siden. Ikke dem alle sammen selvfølgelig, men en del.

Personligt synes jeg, det har været et ret fornuftigt vindue og havde Messi forlænget, samtidig med man havde fået et par stykker mere ud af døren, så havde det været fremragende. Men det er klart at specielt Messi´s exit trækker ned på helhedsvurderingen.

Mht indkøb, så har man fået nogenlunde det, man på forhånd kunne have håbet på. Garcia og Depay har været længe undervejs og de ser begge stærke ud med både god fremtid, højt niveau og fremfor alt billige. Emerson har der været tvivl om hele sæsonen og han har hele tiden været på tegnebrættet til at kunne give lidt mønt i kassen, hvis man ikke kunne komme af med andre. Demir er lidt overraskelsen i år og ser bestemt spændende ud. Agüero ser dumt ud nu, hvor Messi ikke blev, men det er, som der er. De Jong er lidt en speget handel, som både giver lidt, og så alligevel ikke. Men altså han koster en mio euro at have rendende rundt i et år, så omkostningerne er ikke eksisterende og så kan han jo udfylde en rolle a´la Braithwaite. Det rigtigt positive i at det blev de Jong og ikke en handel, hvor man hentede f.eks. Aubameyang, Cavani eller en anden dyr afdanket spiller ind, er jo det faktum at han er væk om et år og at man på den måde netop IKKE panikkede på sidste dag af transfer vinduet. Koeman ville have et alternativ til 9éren og det har han fået, uden man har låst klubben til en spiller, man alligevel ikke vil satse på. Det er faktisk en ret fornuftig handel, jo mere, jeg tænker over det og tager med at Koeman kender ham og han kender ligaen. Ingen risiko med den handel, what so ever.

Firpo, Todipo, Aleña, Miranda, Manaj, De la Fuente, Ilaix og Fernandes er der vel ikke mange, der kan have indvendinger imod, er blevet solgt? Ingen af dem, kunne bidrage nævneværdigt til noget som helst. Så er der Trincao, som måske kunne have været anvendt, men altså, når man ser på besparelserne i handlen, så synes jeg de ca 40 mio euro retfærdiggør handlen, når man ser det ud fra det faktum at manden knap nok kan konkurrere med Braithwaite om en plads i startopstillingen. Selvom Messi og Grizmann er væk, så ville Trincao have Dapay, Fati, Dembélé, Agüero og Braithwaite foran sig, mens han også ville have problemer med at konkurrere med Demir, Coutinho og Puig om spilletiden, hvis der skulle komme noget hans vej. Alt i alt også en handel, der giver mening.

Så kommer vi til Grizmann og der må jeg bare sige, jeg er henrykt over, han er væk. Det er simpelthen bare ikke godt at have en suverænt lønbærende spiller, der ikke bidrager med forfærdeligt meget og jeg glæder mig rigtig meget til at se Barca uden Grizmann på holdet. Dertil kommer der jo alle de økonomiske aspekter og bare på år et, giver det 90 mio euro mere på bundlinjen i transferindtægter og sparet løn og samtidig er han væk fra bøgerne og belaster ikke længere regnskaberne, hvilket giver interessante muligheder fremadrettet. Kritikken af tidspunktet er uberettiget, synes jeg. Han har hele tiden været på tappettet til at forlade klubben og man havde selvfølgelig håbet på at en klub er kommet med et bedre bud, end det Atletico præsenterede i starten af vinduet. Det kom aldrig, ligesom der heller aldrig kom noget bud på andre løntunge spillere som Coutinho og Pjanic, mens Braithwaite og Umtiti selv afslog deres muligheder. Dermed blev Grizmann buddet igen hevet op af skuffen og lige nu kan jeg faktisk ikke sige, om jeg gladest for at Grizmann er væk, eller at mest træt af de andre ikke blev solgt. Egentlig er det sportsligt den største gevinst at Grizmann er væk, fordi han spillede så meget, som han gjorde.

Alt i alt et fint vindue, der bestemt kunne have været bedre, men absolut kunne have været meget, meget dårligere. I særdeleshed, når man tager de økonomiske aspekter i mente. De handler, der er lavet, vil give en forskel på bundlinjen på i omegnen af 300-400 mio euro.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Arh. Det var vist et positivt spin på situationen.

Isoleret set er jeg enig i flere ting, som de billige køb af Depay og Garcia. De fleste afgange inkl Griez kan vi heller ikke blive uenige over.
Messi er dog en fadæse, og øjensynligt skabt af egen inkompetence. Plus der mangler vel fem afgange mere.

Du springer dog let hen over den manglende planlægning og handling.
Udover hvad jeg har skrevet i Laporta tråden, så skal vi jo betale Aguero 1,5 mill i løn om ugen, og han er her udelukkende for at please Messi.
Det er et godt eksempel på, hvordan man har grebet det her vindue an.

Vi kan være enige om tilgangen har været ok under omstændighederne.
Udgående transfers har dog været helt til hest

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7203
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1878 gange
Blevet takket: 1116 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

❗Barcelona have a total salary bill and amortisations that reaches €420M compared to €617M last year. [Rac1]

Amortisations are transfer fees that are paid in installments over 4-5 years and are included in the club's yearly salary bill.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

ladislau skrev:
tors sep 02, 2021 2:22 pm
Arh. Det var vist et positivt spin på situationen.

Isoleret set er jeg enig i flere ting, som de billige køb af Depay og Garcia. De fleste afgange inkl Griez kan vi heller ikke blive uenige over.
Messi er dog en fadæse, og øjensynligt skabt af egen inkompetence. Plus der mangler vel fem afgange mere.

Du springer dog let hen over den manglende planlægning og handling.
Udover hvad jeg har skrevet i Laporta tråden, så skal vi jo betale Aguero 1,5 mill i løn om ugen, og han er her udelukkende for at please Messi.
Det er et godt eksempel på, hvordan man har grebet det her vindue an.

Vi kan være enige om tilgangen har været ok under omstændighederne.
Udgående transfers har dog været helt til hest
Jeg vil give dig ret i at udgangene har været mangelfulde, hvilket jeg også til dels skriver angående. Men må dog anderkende det faktum at man næsten er nået i mål med at sænke lønomkostningerne til 70% og vi må forvente, at man når et godt stykke under, når de sidste lønreguleringer kommer i hus. Det er der også brug for, når man nu skal til at forlænge kontrakterne med nogle af de største talenter i verden, Fati og Pedri. Jeg vil dertil sige ang udgange, så har det fra starten været noget nær mission impossible at få alle dem sendt væk, som man gerne ville af med. Som jeg skriver, så ville en 2-3 afgange mere have trukket gevaldigt op i regnskabet. Og her taler vi af dem, som man virkeligt gerne ville af med, men som sagt, så har der enten ikke været acceptable bud, hvor man kom ud på den anden side med et acceptabelt resultat, eller også har de ikke ønsket at skifte væk.

Mht Messi så er det klart den største negative faktor for det samlede vindue, men man må i den henseende også erkende, at ledelsen har haft ekstremt dårlige kort på hånden, når det kommer til økonomien. Man er helt sikkert startet ud i den forventning at det kunne lade sig gøre, men efterhånden som tallene fra revisionen stod mere og mere klart og og i sådan en grad at man måtte ud midt i det hele og sikre sig en finansiering, der kunne afværge en potentielt truende konkurs, sammenholdt med La liga og Tebas´ uvilje mod at regulere mere lempeligt, har man derfor måtte ændre strategien, som dog også må siges at have været kalkuleret i mere end én forstand. Kunne man have været mere forudseende? Ja, det kan man vel altid, men igen Der har været så mange ubekendte at arbejde med at det nok nærmest har været umuligt at man har kunnet holde sig til én enkelt strategi og derfor har måtte arbejde med flere senarier.

Når vi snakker om planlægning og tid til at udføre den, så må man også sige at Laporta har været handikappet. Jeg tror rigtig mange underkender, hvor lang tid det tager, at planlægge et veludført transfervindue, specielt, når man har med de her summer at gøre og når økonomien er sønderskudt. Tag et kig på Real og se hvor lang tid, det har taget dem at bearbejde en transfer af Mbappé. Den operation har vel reelt set taget to år og kommer til at tage endnu længere og stadig med en risiko for fiasko. Det ville være meget mærkeligt, hvis ikke PSG vil gøre alt for at prøve at holde på ham, ligesom de vil få masser af konkurrence efter nytår, når andre klubber må snakke med ham. Det tager altså mindst et år at planlægge et godt vindue og nogle gange længere og så en helvedes bunke penge. Barca har også haft flere sagaer, som har strakt sig over flere vinduer og det har været pisse dyrt. Neymar, Coutinho, Fabregas osv. Det er med andre ord, ikke bare noget der sker af sig selv, selv om man måske har pengene og hvis man ikke har, så er det umuligt. Dertil kommer, at mængden af operationer, der skulle udføres, var enorm. Normalt vil man snakke om tre-fire udgange og lige så mange tilgange i et vindue. For at Barca skulle komme i mål med alle sine planer, så har man skulle udføre det firedobbelte antal udgange, 6-7 forlængelser, lønreguleringer og yderligere indkøb i et marked, der pga covid19 og Bartomeu, i dén grad har arbejdet imod planerne. Laporta har som sagt haft alt for mange ubekendte at arbejde med og alt for lidt tid til at planlægge og derfor, vil jeg lige nu og her sige, at vinduet har været acceptabelt med pil op pga af sidste øjeblikssalget af Grizmann. Det slag er simpelthen fantastisk for klubben på alle mulige måder og det uanset om vi snakker sportsligt eller økonomisk. Presset på klubbens finanser er simpelthen blevet langt, langt mindre med den handel. Barca bliver et bedre hold uden ham og selvom man styrker en konkurrent, så er det en konkurrent, der alligevel står så meget bedre rent sportsligt, at man alligevel skulle ud og overpræstere for at hente titlen. Det man skal hæfte sig ved rent sportsligt, er at truppen er længe stærk nok til at sikre mindste en 4. plads i denne sæson og også stærk nok til at presse de to Madrid klubber hen i den sidste tredjedel af sæsonen.

Lige nu kigger man ind i et år, som vi egentlig alle havde forventet, hvor man skal udvikle på talenterne, holde sig nogenlunde inde i mesterskabskampen, kvalificere sig til ottendedelsfinalen i CL og kvalificere sig til næste års turnering. Man skulle dertil have rettet økonomien op, ved at sænke lønmassen, inddrive nogle transferkroner, uden at sætte for store afskrivninger over styr, gøre plads til talenterne og hente transferfrie profiler. Det må man siges at være nået i mål med. Måske ikke helt på den måde, man havde forestillet sig det og måske ikke helt i det omfang, man godt kunne have ønsket sig, men alligevel. Som nævnt tideligere på disse sider, så vil lønmassen nærme sig 400 mio euro, hvis man kommer i mål med de sidste forlængelser og de sidste lønreguleringer og man vil derfor, inden året er omme, have et lønbudget på omkring 50-60% af omsætningen, når tilskuerne efterhånden vender tilbage og med de transferindtægter, der trods alt er etableret. Man kan, når sæsonen er omme, altså se frem til et overskud på op til 200 mio euro og klubbens afskrivninger på spillere vil samtidig være faldet til et niveau, hvor man kan investere i én eller to spillere, der virkelig kan forstærke truppen og som frem for alt, kan tegne den spillemæssige profil i mange år frem. Man har sikret klubbens levedygtighed på den korte bane, når det kommer til økonomien og man har en trup, der til enhver tid burde kunne leve op til ovenstående målsætninger, som minimum. Det er trods alt ikke småting, der er opnået og derfor vil jeg uden tvivl godkende vinduet i mere end én forstand.

Og lad os så lige huske, der ligger et vinter vindue og venter om 4 måneder, hvor man kan få flere afgange på plads og forhåbentligt rejse endnu mere kapital, så man står stærkest muligt til sommer. Laporta er allerede begyndt at plalægge det vindue, det kan du være 100% sikker på og næste sommer har han langt bedre mulighed for at gøre noget virkeligt godt, pga den ansvarlighed og forudseenhed, han har udvist i dette. Han får nu samtidig tid til at arbejde mere målrettet på nogle af de sponsoraftaler, der er i støbeskeen og få Esbai Barca på skinner, så klubben står endnu stærkere i fremtiden.
Senest rettet af EasyBuddhist tors sep 02, 2021 5:11 pm, rettet i alt 2 gange.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

kklaus
Indlæg: 9724
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 631 gange
Blevet takket: 1282 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af kklaus »



:!: :!: :!:
The Turkish transfer window is still open.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 20 gæster