Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af nosslo15 »

Hej Lopez. ( Og alle i andre herinde, som også læser med :smile: )

Jeg svarer dig først tilbage nu fordi, jeg de sidste par dage har været stresset og rigtigt ked af det. Den korte historie handler om, at jeg i 4 år nu har været fanget i Jobcenterets fuldkommen ligegyldige behandling af min sag. Jeg er, som sagt paranoid (har endda papir på det), og det har virkelig været en enorm udfordring at få jobcenteret til at respektere dette.

Jeg har lige fra begyndelsen af sagt, at jeg meget gerne ville arbejde 30 timer om ugen, men at det er angst fremkaldende for mig, at søge arbejde selv, da jeg føler mig enormt utryg ved et arbejdsmarked, hvor jeg ingen uddannelse eller anciennitet har. Jeg vil gerne arbejde i et køkken med madlavning, men har tidligere været So. Su. hjælper. Jeg frygter at komme i den situation, hvor jeg ikke kan betale min husleje. Og jeg har været hjemløs 3 gange tidligere inden for de seneste 11 år og ved hvor stressende det er og hvor usundt, det er for min paranoide tilstand.

Jeg har tidligere de sidste 4 år bevist flere gange, at jeg godt kan arbejde 30 timer om ugen, selvom jeg er paranoid og i 2019 fik jeg en fin udtalelse fra Radiometer, hvor jeg havde været i praktik i deres køkken, som bakkede op, at jeg var ARBEJDSPARAT. I 2020 var jeg på et 6 ugers kursus på Kokkeskolen i Valby, 37 timer om ugen, dette gik også fint.

Jeg har hele tiden holdt på, at jeg gerne ville i et praktikforløb, hvor jeg så kunne blive ansat, hvis jeg ellers ydede en god indsats - og dette er også, hvad man har lovet mig et stykke hen ad vejen. Men efter at jeg havde været på Radiometer i 2019, så ville jobcenteret have, at jeg selv skulle søge arbejde. Så skrev jeg et klagebrev og i svaret lød, at man GERNE ville hjælpe mig med en praktikplads, jeg skulle blot have tålmodighed. Det at være i praktik FØR man bliver ansat et sted, er det mest betryggende for mig - og for mig handler en ansættelse først og fremmest om TRYGHED.

Nu er der så gået snart 2 år siden dette klagebrev og 4 år alt i alt - på jobcenteret vil man vil stadig have, at jeg selv søger arbejde og man er begyndt at tale om flex job (max. 20 timer ugentligt) og ressource forløb ( som man typisk giver til folk med arbejdsskader) og førtidspension. Jeg føler at jeg er ved at drukne i et kæmpesort umenneskeligt system, som ikke tager individuelle behov seriøst og som ikke vil anerkende min paranoia. Enten skal jeg være som de andre og søge job på almindelig vis - eller også, så skal jeg gøres meget mere syg end jeg er (Førtidspension). Man vil ikke respektere, at jeg godt kan arbejde 30 timer om ugen, selvom jeg er paranoid. Man vil ikke give mig chancen!

Jeg føler at jeg drukner.

Ps. Og i øvrigt tænker jeg, at der er mange andre end mig, der har nogle af de samme oplevelser med Jobcenteret.
Og ja, jeg vender tilbage senere med mine tanker om travlhed og samfundets paranoia (promise) jeg skulle først lige have
lettet mit hjerte. :smile:

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Madameskrald »

Øv, det lyder som en træls situation.

Men ja systemet er desværre bygget meget op i kassetænkning efterhånden, og falder man udenfor de gængse kasser, så er der typisk ikke nogle optimale løsninger eller tilstrækkeligt elastisk i systemet til at dække en ind.

Radiometer - så er du nok fra Sjælland, og det er desværre lidt langt væk ifht. at give en hjælpende hånd med jobsøgningen eller få sat skik på de bureaukrater (hvis du mod forventninger skulle være på Fyn, så siger du bare til, så giver jeg gerne en hjælpende hånd). Håber du finder en god løsning!

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af nosslo15 »

Hej Madame.

Her forleden stod en meget klar statsminister og sagde ved et møde i fagbevægelsens hovedorganisation at; "Alle voksne mennesker KAN og SKAL gå på arbejde........ nogle kan ikke gå på arbejde fuldtid og nogle skal have en særlig indsats"

Nu da der for alvor er kommet tryk på kedlerne på det danske arbejdsmarked og vi begynder at se flaskehalse, så er interessen åbenbart blevet skærpet for de ca. 100000 mennesker, som på jobcentrene går rundt under betegnelsen "aktivitets parate". Som under normale forhold bare for lov at passe sig selv.

Statsministeren nævnte, at nogle skal have en særlig indsats og jeg har fra begyndelsen bedt om at få et praktikforløb, som kan indsluse mig på en arbejdsplads på ca. 30 timer om ugen. Og dette er pga. min paranoia, fordi det at komme i arbejde på denne måde, er den mest trygge for mig. Det virker for mit vedkommende, som om at Statsministeren er helt ude af føling med, hvad der foregår på jobcentrene og de senere års massive kritik af samme.

Jeg forstår egentlig ikke det, der er sket i min sag, for det virker helt hul i hovedet, rent økonomisk, når jeg allerede i Februar 2019 beviste for dem at jeg var arbejdsparat via. Radiometers udtalelse. Så var det da bare om at få mig skippet afsted!!!


Men næææh nej, jeg SKULLE partout gøre det på DERES MÅDE. Og nu er jeg så endt i en situation, hvor jeg ved sidste møde var så presset (de nævnte førtidspension og psykiater udtalelse) at jeg kom til at hæve min stemme over for den ellers søde sagsbehandler (det er jo ikke hende, der træffer beslutningerne). Det er virkelig noget skidt.

Ps. Jeg bor i Brønshøj og er faldet rigtig godt til, fantastisk nabolag. Det var ikke meningen med mit opslag, at jeg fiskede efter hjælp, sådan rent praktisk, det ville jo være korruption. Men selvfølgelig er det rart med lidt støtte - tak skal du have :smile:

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kvoller »

Jobcenteret er generelt uduelige, når det kommer til psykiske lidelser. De fleste derinde har ingen erfaring med dette, og virker til at have de rigtig gammeldags fordomme om alt der nærmer sig psykiatrien. Jeg taler også af erfaring.
Ønsker dig alt vel Nosslo.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af nosslo15 »

Kvoller skrev:
ons sep 01, 2021 9:45 pm
Jobcenteret er generelt uduelige, når det kommer til psykiske lidelser. De fleste derinde har ingen erfaring med dette, og virker til at have de rigtig gammeldags fordomme om alt der nærmer sig psykiatrien. Jeg taler også af erfaring.
Ønsker dig alt vel Nosslo.
Tusind tak!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Michman »

nosslo15 skrev:
ons sep 01, 2021 6:59 pm
Hej Lopez. ( Og alle i andre herinde, som også læser med :smile: )

Jeg svarer dig først tilbage nu fordi, jeg de sidste par dage har været stresset og rigtigt ked af det. Den korte historie handler om, at jeg i 4 år nu har været fanget i Jobcenterets fuldkommen ligegyldige behandling af min sag. Jeg er, som sagt paranoid (har endda papir på det), og det har virkelig været en enorm udfordring at få jobcenteret til at respektere dette.

Jeg har lige fra begyndelsen af sagt, at jeg meget gerne ville arbejde 30 timer om ugen, men at det er angst fremkaldende for mig, at søge arbejde selv, da jeg føler mig enormt utryg ved et arbejdsmarked, hvor jeg ingen uddannelse eller anciennitet har. Jeg vil gerne arbejde i et køkken med madlavning, men har tidligere været So. Su. hjælper. Jeg frygter at komme i den situation, hvor jeg ikke kan betale min husleje. Og jeg har været hjemløs 3 gange tidligere inden for de seneste 11 år og ved hvor stressende det er og hvor usundt, det er for min paranoide tilstand.

Jeg har tidligere de sidste 4 år bevist flere gange, at jeg godt kan arbejde 30 timer om ugen, selvom jeg er paranoid og i 2019 fik jeg en fin udtalelse fra Radiometer, hvor jeg havde været i praktik i deres køkken, som bakkede op, at jeg var ARBEJDSPARAT. I 2020 var jeg på et 6 ugers kursus på Kokkeskolen i Valby, 37 timer om ugen, dette gik også fint.

Jeg har hele tiden holdt på, at jeg gerne ville i et praktikforløb, hvor jeg så kunne blive ansat, hvis jeg ellers ydede en god indsats - og dette er også, hvad man har lovet mig et stykke hen ad vejen. Men efter at jeg havde været på Radiometer i 2019, så ville jobcenteret have, at jeg selv skulle søge arbejde. Så skrev jeg et klagebrev og i svaret lød, at man GERNE ville hjælpe mig med en praktikplads, jeg skulle blot have tålmodighed. Det at være i praktik FØR man bliver ansat et sted, er det mest betryggende for mig - og for mig handler en ansættelse først og fremmest om TRYGHED.

Nu er der så gået snart 2 år siden dette klagebrev og 4 år alt i alt - på jobcenteret vil man vil stadig have, at jeg selv søger arbejde og man er begyndt at tale om flex job (max. 20 timer ugentligt) og ressource forløb ( som man typisk giver til folk med arbejdsskader) og førtidspension. Jeg føler at jeg er ved at drukne i et kæmpesort umenneskeligt system, som ikke tager individuelle behov seriøst og som ikke vil anerkende min paranoia. Enten skal jeg være som de andre og søge job på almindelig vis - eller også, så skal jeg gøres meget mere syg end jeg er (Førtidspension). Man vil ikke respektere, at jeg godt kan arbejde 30 timer om ugen, selvom jeg er paranoid. Man vil ikke give mig chancen!

Jeg føler at jeg drukner.

Ps. Og i øvrigt tænker jeg, at der er mange andre end mig, der har nogle af de samme oplevelser med Jobcenteret.
Og ja, jeg vender tilbage senere med mine tanker om travlhed og samfundets paranoia (promise) jeg skulle først lige have
lettet mit hjerte. :smile:
Det der er fandme ikke normalt.. Jeg var igennem et længere forløb.. Fibromyalgi, lidt lort i hovedet.. Lidt anti psykotisk medicin.. Jeg arbejdede i en SFO i nogle år, med unge mennesker. Det var fedt jeg lærte en masse under resurse forløb.. Jeg fik hjælp til at søge job via min kommune, slap for at søge 2 jobs om ugen osv. Altså det var lort mange gange og det var hårdt at arbejde "gratis" i så mange år. Men jeg blev efter 4½ år til kendt flexjob. Jeg søgte mange jobs. Som havde noget med min praktik at gøre.. Du ved at arbejde med børn osv. Der gik noget tid og jeg begyndte at overveje mine muligheder. Jeg tænkte at arbejde i butik ikke vil gøre noget. En dag ringede min sags behandler til mig og sagde hun havde skaffet mig en job samtale i en lokal Brugs. Jeg sagde selvfølgelig ja. Jobbet er at sætte vare på plads og oprydning. 9 timer om ugen.. Det er fint arbejde og jeg nyder det. Og jeg tjener gode penge nu.. Jeg er endeligt sat til 16 timer om ugen. Men det gør ikke noget det jeg har nu. Jeg er tilbage på arbejds market.
Mate, det der er simpelthen utilgivelig, at de ikke kan se et håb og giver dig den tillid du har brug for. At de ikke gør hvad du siger og ikke respektere din beslutning om at du godt kan arbejde 30 timer om ugen. Du skal højere op.. Få en ny sagsbehandler og sig at du har brug for en person der tror på dig. Som du har tillid vil dig det bedste. Og sig at den du har ikke arbejder for dit bedste.. Og se hvad der sker. De ved ikke hvordan de skal håndtere psykisk syge. De er simpelthen inkompetente..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Kvoller skrev:
ons sep 01, 2021 3:01 pm
Lopezzz du gør det fandme svært at holde den gode tone herinde.
Kom nu Kvoller, vågn op for fanden! :lol:
MDCCCXCIX

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af nosslo15 »

Michman skrev:
ons sep 01, 2021 10:06 pm
nosslo15 skrev:
ons sep 01, 2021 6:59 pm
Hej Lopez. ( Og alle i andre herinde, som også læser med :smile: )

Jeg svarer dig først tilbage nu fordi, jeg de sidste par dage har været stresset og rigtigt ked af det. Den korte historie handler om, at jeg i 4 år nu har været fanget i Jobcenterets fuldkommen ligegyldige behandling af min sag. Jeg er, som sagt paranoid (har endda papir på det), og det har virkelig været en enorm udfordring at få jobcenteret til at respektere dette.

Jeg har lige fra begyndelsen af sagt, at jeg meget gerne ville arbejde 30 timer om ugen, men at det er angst fremkaldende for mig, at søge arbejde selv, da jeg føler mig enormt utryg ved et arbejdsmarked, hvor jeg ingen uddannelse eller anciennitet har. Jeg vil gerne arbejde i et køkken med madlavning, men har tidligere været So. Su. hjælper. Jeg frygter at komme i den situation, hvor jeg ikke kan betale min husleje. Og jeg har været hjemløs 3 gange tidligere inden for de seneste 11 år og ved hvor stressende det er og hvor usundt, det er for min paranoide tilstand.

Jeg har tidligere de sidste 4 år bevist flere gange, at jeg godt kan arbejde 30 timer om ugen, selvom jeg er paranoid og i 2019 fik jeg en fin udtalelse fra Radiometer, hvor jeg havde været i praktik i deres køkken, som bakkede op, at jeg var ARBEJDSPARAT. I 2020 var jeg på et 6 ugers kursus på Kokkeskolen i Valby, 37 timer om ugen, dette gik også fint.

Jeg har hele tiden holdt på, at jeg gerne ville i et praktikforløb, hvor jeg så kunne blive ansat, hvis jeg ellers ydede en god indsats - og dette er også, hvad man har lovet mig et stykke hen ad vejen. Men efter at jeg havde været på Radiometer i 2019, så ville jobcenteret have, at jeg selv skulle søge arbejde. Så skrev jeg et klagebrev og i svaret lød, at man GERNE ville hjælpe mig med en praktikplads, jeg skulle blot have tålmodighed. Det at være i praktik FØR man bliver ansat et sted, er det mest betryggende for mig - og for mig handler en ansættelse først og fremmest om TRYGHED.

Nu er der så gået snart 2 år siden dette klagebrev og 4 år alt i alt - på jobcenteret vil man vil stadig have, at jeg selv søger arbejde og man er begyndt at tale om flex job (max. 20 timer ugentligt) og ressource forløb ( som man typisk giver til folk med arbejdsskader) og førtidspension. Jeg føler at jeg er ved at drukne i et kæmpesort umenneskeligt system, som ikke tager individuelle behov seriøst og som ikke vil anerkende min paranoia. Enten skal jeg være som de andre og søge job på almindelig vis - eller også, så skal jeg gøres meget mere syg end jeg er (Førtidspension). Man vil ikke respektere, at jeg godt kan arbejde 30 timer om ugen, selvom jeg er paranoid. Man vil ikke give mig chancen!

Jeg føler at jeg drukner.

Ps. Og i øvrigt tænker jeg, at der er mange andre end mig, der har nogle af de samme oplevelser med Jobcenteret.
Og ja, jeg vender tilbage senere med mine tanker om travlhed og samfundets paranoia (promise) jeg skulle først lige have
lettet mit hjerte. :smile:
Det der er fandme ikke normalt.. Jeg var igennem et længere forløb.. Fibromyalgi, lidt lort i hovedet.. Lidt anti psykotisk medicin.. Jeg arbejdede i en SFO i nogle år, med unge mennesker. Det var fedt jeg lærte en masse under resurse forløb.. Jeg fik hjælp til at søge job via min kommune, slap for at søge 2 jobs om ugen osv. Altså det var lort mange gange og det var hårdt at arbejde "gratis" i så mange år. Men jeg blev efter 4½ år til kendt flexjob. Jeg søgte mange jobs. Som havde noget med min praktik at gøre.. Du ved at arbejde med børn osv. Der gik noget tid og jeg begyndte at overveje mine muligheder. Jeg tænkte at arbejde i butik ikke vil gøre noget. En dag ringede min sags behandler til mig og sagde hun havde skaffet mig en job samtale i en lokal Brugs. Jeg sagde selvfølgelig ja. Jobbet er at sætte vare på plads og oprydning. 9 timer om ugen.. Det er fint arbejde og jeg nyder det. Og jeg tjener gode penge nu.. Jeg er endeligt sat til 16 timer om ugen. Men det gør ikke noget det jeg har nu. Jeg er tilbage på arbejds market.
Mate, det der er simpelthen utilgivelig, at de ikke kan se et håb og giver dig den tillid du har brug for. At de ikke gør hvad du siger og ikke respektere din beslutning om at du godt kan arbejde 30 timer om ugen. Du skal højere op.. Få en ny sagsbehandler og sig at du har brug for en person der tror på dig. Som du har tillid vil dig det bedste. Og sig at den du har ikke arbejder for dit bedste.. Og se hvad der sker. De ved ikke hvordan de skal håndtere psykisk syge. De er simpelthen inkompetente..
Kære Michman.

Tusind tak for dit svar. Hvor er jeg dog glad for at høre, at det er lykkedes for dig, at komme i gang igen, skidegodt!

Jeg tænkte faktisk lidt på dig, da jeg skrev om min situation, da jeg mindedes, at du havde nævnt noget om Flex Job og at du endelig var kommet i gang igen. Det er bare så vigtigt for ens selvtillid, at man føler at man bidrager til samfundet med noget.

Og i over 5 år har jeg ikke haft den mulighed, man føler sig mere og mere udenfor.

Men ja, du har nok ret i, at jeg skal klage, men det har jeg jo gjort for 2 år siden - og da fik jeg medhold i forhold til, at jeg kunne få et praktiksted, hvor jeg kunne blive ansat, hvis jeg gjorde det godt. Jeg skulle blot have tålmodighed.

Men på jobcenteret retter de åbenbart ikke ind efter de klage afgørelser, der kommer. Men jeg må jo på den igen - og godt jeg har gemt både mit gamle klagebrev og svaret på mit klagebrev.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Michman »

Ja mate du bliver nød til at gå til den.. Du skal ikke finde dig i noget pis. De er som real snot dumme.. De aner ikke hvad psykisk sygdom er. Og alene det at man skal forsøge at forklare hvad det er.. Det er faktisk umenneskelig. Få dem til at fatte at du gerne vil være en del af samfundet igen på trods af dine problemer.
Alle har problemer, det er hvordan man lever med dem og arbejder uden om dem der siger hvordan man er som person. Vil ønske at folk inde på jobcenteret kunne se dette..Held og lykke..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Madameskrald »

Det er eddermame prisværdigt, at I kæmper for jeres ret til at bidrage. Det vidner om sand karakterstyrke i min verden - god vind med kampen herfra!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Dytrax »

Madameskrald skrev:
tors sep 02, 2021 8:28 am
Det er eddermame prisværdigt, at I kæmper for jeres ret til at bidrage. Det vidner om sand karakterstyrke i min verden - god vind med kampen herfra!
100% enig.

Jeg var ude for en arbejdsulykke for snart mange år siden, hvor jeg, blandt andet, brækkede ryggen 3 steder. Havde dengang en forventning om, at blive "grebet," af systemet. Det skete så ikke og det er velsagtens kun blevet værre siden dengang.

Er så meget på jeres side i den ensomme kamp det kan være.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Antimadridista »

Jobcentrene er i deres nuværende forfatning en kontrolinstans mere end et opsamlings og hjælpeorgan. Det nedbryder folk og burde nedlægges.

Hele området burde nytænkes.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af nosslo15 »

Antimadridista skrev:
tors sep 02, 2021 2:03 pm
Jobcentrene er i deres nuværende forfatning en kontrolinstans mere end et opsamlings og hjælpeorgan. Det nedbryder folk og burde nedlægges.

Hele området burde nytænkes.
Jeg har været flere steder i "beskæftigelses indsatsen" i de 4 år, jeg nu har befundet mig i Københavns Jobcenter og jeg går mere og mere med den tanke, at der er 2 slags brugere: De "jobparate", som sagtens kan finde et nyt arbejde, når de bliver ledige og så den gruppe, som jeg tilhører; "de aktivitetparate". Dvs. dem, som af en eller anden årsag - fysisk eller psykisk eller begge dele - ikke bare sådan lige kan finde et arbejde selv - og en del af disse har heller ikke ønsker om at komme i job.

Men en stor del at de "aktivitetsparate" vil GERNE i arbejde igen - og her er det så, at jobcentrenes inkompetence eller mangel på god vilje bliver tydelig. KL. anslog i marts 2020 at driften af jobcentrene koster ca. 12.3 milliarder kroner - og hvis der egentlig ikke burde bruges så mange penge på den del, der er "Jobparate" og heller ikke burde bruges så mange penge på dem, der er "aktivitetsparate" og som ikke VIL i job, ( der kommer ikke noget godt ud af at tvinge folk i arbejde, hvis de har fysiske/psykiske udfordringer) så skulle man jo tro, at udfordringen for jobcentrene primært var, at hjælpe de mennesker, som har nogle fysiske eller psykiske skavanker og så få dem i job, det burde da kunne betale sig for samfundet som helhed.

Men efter at have været i systemet i 4 år - og således også snakket med mange andre i samme situation som mig, så kommer jeg mere og mere til den opfattelse, at jobcentrene gør alt, hvad de kan (i hvert fald her i København) for at HOLDE på os. De modarbejder os og mobber os og har en taktik, hvor de enten siger ,at vi skal kunne klare tingene på normale vilkår eller også, så prøver de at nedgøre os ved at gøre os mere syge, end vi i virkeligheden er. Og hvorfor? Jamen jo flere de kan bestemme over, jo bedre er DERES arbejdspladser sikret.

Når det er at jobcentrene får så meget kritik og at de er så elendige til at få folk tilbage i arbejde, altså den gruppe jeg taler om: "de aktivitetsparate" som gerne vil i arbejde, så tror jeg, at det handler om, at de gerne selv vil beholde DERES arbejde, for jo færre der hænger rundt i jobcentrene på 4-5-6-7 år, jo færre stillinger er der brug for i jobcentrene.
Senest rettet af nosslo15 tors sep 02, 2021 5:32 pm, rettet i alt 1 gang.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af nosslo15 »

Michman skrev:
ons sep 01, 2021 11:43 pm
Ja mate du bliver nød til at gå til den.. Du skal ikke finde dig i noget pis. De er som real snot dumme.. De aner ikke hvad psykisk sygdom er. Og alene det at man skal forsøge at forklare hvad det er.. Det er faktisk umenneskelig. Få dem til at fatte at du gerne vil være en del af samfundet igen på trods af dine problemer.
Alle har problemer, det er hvordan man lever med dem og arbejder uden om dem der siger hvordan man er som person. Vil ønske at folk inde på jobcenteret kunne se dette..Held og lykke..
Takker.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af nosslo15 »

Dytrax skrev:
tors sep 02, 2021 11:57 am
Madameskrald skrev:
tors sep 02, 2021 8:28 am
Det er eddermame prisværdigt, at I kæmper for jeres ret til at bidrage. Det vidner om sand karakterstyrke i min verden - god vind med kampen herfra!
100% enig.

Jeg var ude for en arbejdsulykke for snart mange år siden, hvor jeg, blandt andet, brækkede ryggen 3 steder. Havde dengang en forventning om, at blive "grebet," af systemet. Det skete så ikke og det er velsagtens kun blevet værre siden dengang.

Er så meget på jeres side i den ensomme kamp det kan være.
Hej Dytrax.

Det lyder virkelig træls, hvor dan klarer du dig så nu?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 15 gæster