Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Champione »

Tak til hackmann og FCBSOCI for nogle super interessante og virkelig dybdegående og velvidende indlæg omkring vores økonomi.
Elsker detaljegraden og niveauet i sådan indlæg - godt arbejde :thumbup:
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Barcelona will renew the contract of Ronald Koeman but on the following conditions

• He should win major titles [La Liga & Champions League].
• Team should continue to the play the Barça way [4-3-3].
• The club's structural bets must be respected: Riqui Puig's inclusion.

[@ffpolo]
Hvorfor ikke bare fyre ham? Han har jo tydeligt vist, hvad han står for som træner.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kvoller »

Barcelona want to sign Dani Olmo in January. Barça already have an agreement with the player. [md]

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kvoller »

Dytrax skrev:
ons sep 01, 2021 2:58 pm
Barcelona will renew the contract of Ronald Koeman but on the following conditions

• He should win major titles [La Liga & Champions League].
• Team should continue to the play the Barça way [4-3-3].
• The club's structural bets must be respected: Riqui Puig's inclusion.

[@ffpolo]
Hvorfor ikke bare fyre ham? Han har jo tydeligt vist, hvad han står for som træner.
Lige præcis! Lad den løbe ud efter den her sæson. Koeman kan ikke være en del af en opbygning i klubben. Han har ikke egenskaberne som træner.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Kvoller skrev:
ons sep 01, 2021 2:58 pm
Barcelona want to sign Dani Olmo in January. Barça already have an agreement with the player. [md]
Hvorfor??????

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Vi bruger slet ikke den type spillere.
Forsvarsspillere, backs, DM’ere og angribere. That’s it

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Filten »

Antimadridista skrev:
ons sep 01, 2021 3:43 pm
Kvoller skrev:
ons sep 01, 2021 2:58 pm
Barcelona want to sign Dani Olmo in January. Barça already have an agreement with the player. [md]
Hvorfor??????
Så vi kan få samlet et hold der kan kæmpe i midten af tabellen og vi starter med luuk de Jong👍🏻
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Antimadridista skrev:
ons sep 01, 2021 3:43 pm
Kvoller skrev:
ons sep 01, 2021 2:58 pm
Barcelona want to sign Dani Olmo in January. Barça already have an agreement with the player. [md]
Hvorfor??????
Så Koeman kan bænke ham.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Champione »

Følger nye kontrakter og afskrivning hinanden?

Spørgsmål udspecificeret:
Hvis vi nu lykkedes at få fx Coutinho (eller en anden med en udestående sum) til at signe ny aftale på omtalte 5 år (for at forlænge afskrivningen), går den resterende afskrivning af manglende betalinger så med over i den nye kontaktperiode?
Så vi på den måde sænker/forlænger afskrivningerne i bøgerne?

Er med på nogle af klausulerne (antal spillede kampe, titler m.m er et selvstændigt kapitel)

Edit: og samme øvelse formoder jeg sker med de her pay-cuts. Én ting er lønbudgettet - men vigtigere er næsten afskrivningerne, ik?
Senest rettet af Champione ons sep 01, 2021 5:57 pm, rettet i alt 1 gang.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Red
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors sep 03, 2020 4:01 pm
Blevet takket: 13 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Red »

:think: :yawn:
Champione skrev:
ons sep 01, 2021 5:50 pm
Følger nye kontrakter og afskrivning hinanden?

Spørgsmål udspecificeret:
Hvis vi nu lykkedes at få fx Coutinho (eller en anden med en udestående sum) til at signe ny aftale på omtalte 5 år (for at forlænge afskrivningen), går den resterende afskrivning af manglende betalinger så med over i den nye kontaktperiode?
Så vi på den måde sænker/forlænger afskrivningerne i bøgerne?

Er med på nogle af klausulerne (antal spillede kampe, titler m.m er et selvstændigt kapitel)
Er det ikke lige lovligt meget afskrivnings snak nu? Er vel andre ting der er relateret omkring kontrakter

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Champione »

Red skrev:
ons sep 01, 2021 5:52 pm
:think: :yawn:
Champione skrev:
ons sep 01, 2021 5:50 pm
Følger nye kontrakter og afskrivning hinanden?

Spørgsmål udspecificeret:
Hvis vi nu lykkedes at få fx Coutinho (eller en anden med en udestående sum) til at signe ny aftale på omtalte 5 år (for at forlænge afskrivningen), går den resterende afskrivning af manglende betalinger så med over i den nye kontaktperiode?
Så vi på den måde sænker/forlænger afskrivningerne i bøgerne?

Er med på nogle af klausulerne (antal spillede kampe, titler m.m er et selvstændigt kapitel)
Er det ikke lige lovligt meget afskrivnings snak nu? Er vel andre ting der er relateret omkring kontrakter
Du behøver ikke deltage i debatten. Du kan starte FM op og købe på syg urealistisk vis, såfremt det er det eneste du tricker på :yawn:
---------------------------------------
Barca is my religion!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

En hel sommers frustration kulminerede i aftes. Folk havde tydeligvis behov for at give afløb. Det var som at møde Cadiz eller Levante ude på en dårlig dag i kamp tråden. Imo er det fuldt forståeligt.
Isoleret set var Griez handelen (hvis obligatorisk bekræftes) imo tilfredsstillende. Luuk bliver forhåbentlig en parentes, det føltes dog som en kæberasler.

Emerson. Tjaae, syntes det var trist, men vi må åbenbart ofre noget i øjeblikket!!

Tror, som nogen nævner, man skal se det hele som en bjergetape og sænke de umiddelbare forventninger betragteligt. Jeg håber virkelig der er “en plan” og det ikke blot er vilkårligt. :|

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af FCBSOCI »

Champione skrev:
ons sep 01, 2021 5:50 pm
Følger nye kontrakter og afskrivning hinanden?

Spørgsmål udspecificeret:
Hvis vi nu lykkedes at få fx Coutinho (eller en anden med en udestående sum) til at signe ny aftale på omtalte 5 år (for at forlænge afskrivningen), går den resterende afskrivning af manglende betalinger så med over i den nye kontaktperiode?
Så vi på den måde sænker/forlænger afskrivningerne i bøgerne?

Er med på nogle af klausulerne (antal spillede kampe, titler m.m er et selvstændigt kapitel)

Edit: og samme øvelse formoder jeg sker med de her pay-cuts. Én ting er lønbudgettet - men vigtigere er næsten afskrivningerne, ik?
Følger nye kontrakter og afskrivning hinanden?

SVAR: Ja, forstået på den måde, at kontrakten som udgangspunkt afskrives lineært dvs. med lige store årlige beløb. Er kontraktsummen fx 60 og løbetiden 3 år, afskrives der med 20 om året. Det bliver nemt meget teknisk (sorry), men når jeg skriver som udgangspunkt er det fordi, der kan af og til være behov for nedskrivninger. Lad os antage i eksemplet at efter ét år, hvor spilleren (kontrakten) vil være bogført til 40, så vil denne værdi skulle nedskrives til 30, hvis det kan dokumenteres at spillerens værdi er faldet (klubben kan fx have fået tilbudt maks. 30 eller eksperter i spillerkontrakter kan have vurderet værdien til maksimalt de 30).

Hvis vi nu lykkedes at få fx Coutinho (eller en anden med en udestående sum) til at signe ny aftale på omtalte 5 år (for at forlænge afskrivningen), går den resterende afskrivning af manglende betalinger så med over i den nye kontaktperiode?

SVAR: Ved ikke helt om jeg forstår spørgsmålet, men lad mig prøve med et eksempel (igen!). En spiller har en 5-årig kontrakt til 100, efter 2 år er værdien i regnskabet afskrevet til 60 (100 - 20 - 20). Forlænges kontrakten med yderligere fx 5 år til en værdi på 100, så vil kontrakten nu udgøre 160, og skulle afskrives over den resterende kontraktperiode på 8 år dvs. fortsat med 20 pr. år. Har den nye kontrakt en lavere værdi end 100 fx. 60, så bliver den uafskrevne kontraktværdi 120 som så skal afskrives over 8 år, dvs. med 15 pr. år. I dette tilfælde bliver de årlige omkostninger altså lavere. Og omvendt hvis den nye kontrakt har en værdi på over 100. Men det giver jo også god mening. Hvis en spiller forlænger kontrakten til et lavere beløb (pr. år) end den oprindelige, bør det påvirke de årlige omkostninger i nedadgående retning.

Jeg indrømmer, at det nemt bliver meget teknisk. Dét som er interessant/relevant i min optik er, at moralen på mine indlæg dybest set er, at La Porta (eller hvem der nu står i spidsen for Barca) har forskellige muligheder for at "farve" regnskabet, for selv derefter selv at fremstå som en dygtig leder. Det bliver - igen - ren spekulation, men det vil give god mening, hvis La Porta "rydder op" i år, så han næste år får råd til at købe fx Haaland.

I er efterhånden advaret. Af og til løber det af med mig, når emnet omhandler dét, som jeg er professor i, nemlig økonomi :-).
Men på positivsiden er, at mine indlæg virker glimrende som sovepiller zzzzz.

Visca el Barca!

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af nosslo15 »

Antimadridista skrev:
ons sep 01, 2021 6:36 pm
En hel sommers frustration kulminerede i aftes. Folk havde tydeligvis behov for at give afløb. Det var som at møde Cadiz eller Levante ude på en dårlig dag i kamp tråden. Imo er det fuldt forståeligt.
Isoleret set var Griez handelen (hvis obligatorisk bekræftes) imo tilfredsstillende. Luuk bliver forhåbentlig en parentes, det føltes dog som en kæberasler.

Emerson. Tjaae, syntes det var trist, men vi må åbenbart ofre noget i øjeblikket!!

Tror, som nogen nævner, man skal se det hele som en bjergetape og sænke de umiddelbare forventninger betragteligt. Jeg håber virkelig der er “en plan” og det ikke blot er vilkårligt. :|
Jeg synes, der ofte her på forummet er blevet tilkendegivet en holdning, som sætter spørgsmålstegn ved mentaliteten om, at vi skal vinde hver sæson, fordi vi er Barca.

Den holdning var jo noget, der kom med opblomstringen af holdet i nullerne. og den holdning kan vi ikke længere tillade os at have.

Den der med, at den eller den spiller er Barca uværdig; det må da komme an på, hvad man viser på banen - og i øjeblikket og denne sæson med, er resultaterne vigtigere end spillet.

Om vi så får nogle resultater, må tiden vise, men jeg vil gerne sælge denne sæson for en fjerdeplads og godt med spilletid til de unge. Hvis Koeman bliver ved at negligere midtbanespillet, så ser jeg ham også gerne afsted til sommer.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Jeg troede, at afskrivningen kun dækkede købssummen, men det er snarere købssum + lønudgifter, hvis jeg forstår de bedre funderede økonomifolk korrekt - er det rigtigt forstået?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster