Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Red
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors sep 03, 2020 4:01 pm
Blevet takket: 13 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Red »

Champione skrev:
ons sep 01, 2021 10:21 am
hackmann skrev:
ons sep 01, 2021 8:28 am
Piquénbauer skrev:
ons sep 01, 2021 7:27 am
Hvornår kan klubben så “medregne” pengene? Er det først når købet gennemføres om feks 2 år?

Laporta kommer til at gå amok næste transfervindue. Det bliver mbappe, haaland, pogba og den slags han kommer til at gå efter.
Købs optionerne er senest 30 juni 2022. Det er også Trincao og Manaj. Og det er ren overskud. Laporta har prøvet at ligge udgifter eller tab og nedskrivninger i 20/21 og så have indtægter og overskud i 21/22

Det kan så fyres af til sommer ganget 5. Så salg af Griezmann til 40M kan blive til indkøb af 200M :crazy:
Kan du ikke sætte lidt mere dybdegående ord på den tese?
Det er ret interessant og kan give én lidt forklaring på det udefrakommende lidt mærkelige vindue.

Hvordan boostes beløbene x5? Grundet afskrivningsperioden, eller hvordan det akkumuleres?
Jeg læser det som om vi lukker tingene af, for at bygge op på ny (økonomisk) og kan bygge ny gæld fra næste sommer?
Enig, tværtimod vil den løn der er fri kun være 1/4 del værd af det den var så der er ikke meget fest og farver, jeg tror da ikke veteranerne der gik ned i løn bliver specielt glade hvis vi fyrer 50m EUR efter haaland i årlig løn fx. (Hvis der overhovedet er plads til det)

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Hvis det vitterlig er den manøvre, Laporta foretager sig, glemmer han så ikke at tage højde for, at holdet i nuværende form og i særdeleshed med nuværende træner, næppe er lokkende for en type som Haaland.

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Rekick »

Dytrax skrev:
ons sep 01, 2021 10:58 am
Hvis det vitterlig er den manøvre, Laporta foretager sig, glemmer han så ikke at tage højde for, at holdet i nuværende form og i særdeleshed med nuværende træner, næppe er lokkende for en type som Haaland.
Man kan vel også argumentere for at holdet bliver opbygget på ny med fokus på Haaland. Så han vil blive 'hovedpersonen' på holdet.

hackmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af hackmann »

Champione skrev:
ons sep 01, 2021 10:21 am
Kan du ikke sætte lidt mere dybdegående ord på den tese?
Det er ret interessant og kan give én lidt forklaring på det udefrakommende lidt mærkelige vindue.

Hvordan boostes beløbene x5? Grundet afskrivningsperioden, eller hvordan det akkumuleres?
Jeg læser det som om vi lukker tingene af, for at bygge op på ny (økonomisk) og kan bygge ny gæld fra næste sommer?
Ja, det er afskrivningsperioden. Normalt giver vi fem års kontrakter til spillere under 30 år. Der kommer x5 boosten

Hvis vi køber Haaland til 200M, så er det mellem os og Dortmund om hvordan vi betaler. Det kan falde kontant på en gang eller betales over en længere periode.

Og Fair Play er også ligeglad med om vi har pengene i banken eller vi optager et lån. Hvad Fair Play gør er at sætte et lønloft. For at registrere ham skal vi have nok luft i lønloft til afskrivning og løn næste år. Og så hænger vi på det det de efterfølgende år.

Det er det der binder os i år er specielt afskrivninger. I år har over 150M i afskrivninger alene.

For at komme ud høje lønninger kan vi genforhandle lønnen, udleje spilleren, eller sælge ham. For at komme af med afskrivningen skal vi sælge spilleren til mere end den afskrivning der mangler.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Rekick skrev:
ons sep 01, 2021 11:09 am
Dytrax skrev:
ons sep 01, 2021 10:58 am
Hvis det vitterlig er den manøvre, Laporta foretager sig, glemmer han så ikke at tage højde for, at holdet i nuværende form og i særdeleshed med nuværende træner, næppe er lokkende for en type som Haaland.
Man kan vel også argumentere for at holdet bliver opbygget på ny med fokus på Haaland. Så han vil blive 'hovedpersonen' på holdet.
Det kan man sagtens og det ville også give god mening, hvis den sælges til Haaland på den måde. Plus, der er Ansu, Pedri, Demir, de Jong og eventuelle gennembrud i løbet af sæsonen, der kan krydres med. Men hvis spillestilen er som vi har set det under Koeman, tvivler jeg på, at det er nok til at overbevise Haaland om, at det er hos os, han skal spille.

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Rekick »

Dytrax skrev:
ons sep 01, 2021 11:41 am
Rekick skrev:
ons sep 01, 2021 11:09 am
Dytrax skrev:
ons sep 01, 2021 10:58 am
Hvis det vitterlig er den manøvre, Laporta foretager sig, glemmer han så ikke at tage højde for, at holdet i nuværende form og i særdeleshed med nuværende træner, næppe er lokkende for en type som Haaland.
Man kan vel også argumentere for at holdet bliver opbygget på ny med fokus på Haaland. Så han vil blive 'hovedpersonen' på holdet.
Det kan man sagtens og det ville også give god mening, hvis den sælges til Haaland på den måde. Plus, der er Ansu, Pedri, Demir, de Jong og eventuelle gennembrud i løbet af sæsonen, der kan krydres med. Men hvis spillestilen er som vi har set det under Koeman, tvivler jeg på, at det er nok til at overbevise Haaland om, at det er hos os, han skal spille.
Jeg tror heller ikke Koeman vil fortsætte som træner næste sæson. Så det bliver nok noget med ny træner og starten på et nyt projekt/æra.

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af FCBSOCI »

MarkMenace skrev:
ons sep 01, 2021 8:29 am
Jeg er træt... meget træt.

Fandme svært at finde motivation til at planlægge sin dag efter kampprogrammet.
Det bliver da spændende at se, hvor Barca står uden Messi, Griezmann m.fl. men (forhåbentligt) med fremtidens stjerner på holdkortet: Pedri, Fati, Garcia, Dembele, Puig?, de Jong (nej, ikke Luuk de Jong :grin: ).

Jeg skal da i hvert fald på Camp Nou og se Barca mod Valencia og Real Madrid, kampe som ligger med kun en uges mellemrum. Disse kampe vil sandsynligvis give et fingerpeg om, hvad vi kan forvente af sæsonen.

Good Luck med Luuk de Jong, Barca. Det kan godt være han er billig i drift, men det Zanka Jørgensen (der står uden kontrakt) og Bendtner (som ingen gider se reality shows med) også, men derfor behøver vi jo ikke købe dem.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

kklaus skrev:
ons sep 01, 2021 12:27 pm
Godt nok også tarveligt af dem.

Brugeravatar
Muddi12345
Indlæg: 1466
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:47 pm
Geografisk sted: Camp Nou
Har takket: 40 gange
Blevet takket: 74 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Muddi12345 »

Barca80 skrev:
ons sep 01, 2021 9:55 am
Sikke en fantastisk transfervindue her ved afslutningen.

Man ender med at komme af med Messi, Griezmann, Moriba og Emerson, mens Pjanic, Umtiti, Braithwaite og Lenglet bliver.

For nogle sæsoner siden havde Barca historiens stærkeste angrebstrio i form af MSN. Nu må Barca nøjes med BDD: Braithwaite, Depay og De Jong.

Hvem sagde synkende skude?

Hold kæft et elendigt angreb vi har. Det er helt vildt.
Vi spiller ikk med om noget som helst i år, medmindre Dembele og Fati kan holde sig skadesfri og udgøre angrebet med Depay.
Dertil skal Coutinho også levere en god sæson. Ellers bliver det en meget kedelig sæson.
"Carrick was faced with Xavi and Iniesta coming past him, and Messi in behind him. That’s 3rd, 2nd and 1st in the 2010 World Footballer of the Year award forming a triangle around him. He desperately needed help".

Red
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors sep 03, 2020 4:01 pm
Blevet takket: 13 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Red »

Dytrax skrev:
ons sep 01, 2021 12:58 pm
kklaus skrev:
ons sep 01, 2021 12:27 pm
Godt nok også tarveligt af dem.
Ja føj da, burde vel også blive straffet uden at kende til regulationer

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af FCBSOCI »

Champione skrev:
ons sep 01, 2021 10:21 am
hackmann skrev:
ons sep 01, 2021 8:28 am
Piquénbauer skrev:
ons sep 01, 2021 7:27 am
Hvornår kan klubben så “medregne” pengene? Er det først når købet gennemføres om feks 2 år?

Laporta kommer til at gå amok næste transfervindue. Det bliver mbappe, haaland, pogba og den slags han kommer til at gå efter.
Købs optionerne er senest 30 juni 2022. Det er også Trincao og Manaj. Og det er ren overskud. Laporta har prøvet at ligge udgifter eller tab og nedskrivninger i 20/21 og så have indtægter og overskud i 21/22

Det kan så fyres af til sommer ganget 5. Så salg af Griezmann til 40M kan blive til indkøb af 200M :crazy:
Kan du ikke sætte lidt mere dybdegående ord på den tese?
Det er ret interessant og kan give én lidt forklaring på det udefrakommende lidt mærkelige vindue.

Hvordan boostes beløbene x5? Grundet afskrivningsperioden, eller hvordan det akkumuleres?
Jeg læser det som om vi lukker tingene af, for at bygge op på ny (økonomisk) og kan bygge ny gæld fra næste sommer?
Det kan sagtens være, at La Porta forsøger at rydde op rent regnskabsteknisk. Det som i forskningsøjemed kaldes “to take a Big bath”. Det sker typisk med henblik på at få et selskabs økonomi til fremadrettet at hænge bedre sammen. Lad mig give et par eksempler på oprydning (uden at jeg i øvrigt kender de nøjagtige beløb fsva. Griezmann). Fremgangsmåden som beskrevet i eksemplerne er helt i overensstemmelse med international regnskabslovgivning (IAS/IFRS):

Hvis Barca har købt Griezman for eksempelvis EURm 120 på en femårig kontrakt, så vil han regnskabsteknisk (normalt) blive opfattet som et immaterielt aktiv, der skal afskriver over den 5 årige kontrakt dvs. med 24 pr. år. Efter to år står han så indregnet dvs. bogført til 72. Sælges han for fx 50, bogfører Barca derfor et tab i år 2021 på 22. Men fremadrettet dvs. i 2022 og frem påvirkes Barcas resultat hverken af løn til Griezman eller afskrivninger på Griezmanns kontrakt (regnestykket ser muligvis lidt anderledes ud, da jeg hverken kender detaljerne i kontrakten med Barca eller detaljerne i salget/lejemåle).

Tilsvarende - og det er et rent gæt - vil La Porta muligvis nedskrive på værdien af nogle af de øvrige Barca spillere fx Umtiti og Lenglet i 2021. På den måde vil regnskaberne fremadrettet blive belastet af færre afskrivninger (omkostninger) og dermed se bedre ud. Kort sagt, jo flere fremadrettede omkostninger La Porta kan “flytte” til nuværende regnskabsår, jo bedre vil økonomien se ud i fremtiden. Så hvis 2021 bliver en katastrofe økonomisk set, kan La Porta lige så godt rydde op, skyde skylden på den gamle ledelse og fremadrettet have gode muligheder for at vise at Barca er på rette spor økonomisk set.

La Porta kan naturligvis ikke nedskrive, som han lyster, der er regnskabsregler for det. Men lad mig bare slå fast, at der er godt med elastik i de regler. Når dagen er omme, er det et spørgsmål om at nå til enighed med revisor om, at regnskabet giver et retvisende billede af Barcas økonomi.

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af kklaus »

Hmm..

Wijnaldum, in the same team, scored 17. Over to you, Frenkie.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Filten »

kklaus skrev:
ons sep 01, 2021 1:53 pm
Hmm..

Wijnaldum, in the same team, scored 17. Over to you, Frenkie.
Ja hurra for det, men det her er altså mod bedre hold osv.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af kklaus »

Filten skrev:
ons sep 01, 2021 2:01 pm
kklaus skrev:
ons sep 01, 2021 1:53 pm
Hmm..

Wijnaldum, in the same team, scored 17. Over to you, Frenkie.
Ja hurra for det, men det her er altså mod bedre hold osv.
Helt klart, og det er også længe siden, men det er da lidt positivt, at de trods alt har fungeret godt sammen tidligere.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 16 gæster