Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Og så ved vi hvad han vil. Han må krydse fingre for at vi kommer i cl for hvis ikke så bliver haaland, mbappe osv svære at få til.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af klogfyr »

Der er ingen tvivl om, at vi kommer meget svækket ud af dette års transfervindue, og det har på ingen måde været kønt. For mig virker det ret klart, at Laporta har afskrevet denne sæson og bruger den til at rydde op i lønningerne og spillere, som nok ikke havde en fremtid alligevel i klubben og som kunne indbringe nogle penge. Han mangler dog stadig at rydde op med Coutinho, Dembele, Umtiti, Pjanic og Roberto, og om det så bliver til lavere løn eller om de skal væk til næste sommer må tiden vise.

Jeg er også ret sikker på, at Koeman er fortid til næste sommer. Laporta havde gerne fyret ham nu, tror jeg, men de 12 mio euro, som Koeman skulle have som kompensation var nok for meget økonomisk, samtidig med, at der ikke var en oplagt afløser klar.

Jeg tror også helt klart, at Laporta går all in på Haaland til næste sæson. Hvis vi får en god træner til næste sommer og en Haaland (+ et par andre spændende navne, dog knap så dyre), så kan jeg godt leve med en sæson, hvor spillet er elendigt. Det er jo ikke for, at det har været for spændende alligevel de seneste par sæsoner alligevel. Jeg er ret overbevist, at vi nok skal ende i top 4 alligevel.

Mbappé kan vi godt skyde en hvid pil efter, han skifter til Real. Hvis Mbappé var efter penge, så var han blevet, så penge er tydeligvis ikke det vigtigste og alle rygter siger jo, at han var Real fan som barn, så er ret sikker på, at de får ham. Det er irriterende, at PSG ikke tog imod Reals bud på 200+ mio euro, nu sparer Real de penge, og lur mig om de ikke vil forsøge at skaffe både Mbappé og Haaland til næste sommer.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Selvom jeg umiddelbart er ok med Griez afgangen, så frygter jeg også Laportas hensigter og manglende planlægning.
Det er ikke for at bygge op, at han agerer som han han gør, det ser man på Luuk købet og nogle af de mindre afgange af talenter og Trincao.

Mit gæt er det handler om nye galacticos køb næste sommer, præcis som flere medier gætter på, og som Piquenbauer rent faktisk har meldt ud længe mht Haaland.

Griez salget lettede lidt på lønsiden, Da han jo var den tungeste. Vi har dog stadig tre spillere, som slet ikke leverer på banen, og med er ekstrem tung løn i form af Pjanic, Cou og Umtiti. Plus Lenglet osv.

Vi har også stadig en gæld på over en milliard.
Økonomien er stadig helt til hest, men næste sommer regnskabet ok ud.
Det er den farligste situation Barca kan stå i
Senest rettet af ladislau ons sep 01, 2021 8:55 am, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Emerson 16M
Ilaix 16M (+7M)
Todibo 8.5M (+7M)
Aleña 5M
Manaj 0.5M (3M)
Cucurella 1.8M
Firpo 15M
Konrad 3.5M
Trincao 6M (+29M)
Akieme 3.5M
Griezmann 10M (+40M)

If all the variables and loan buyout clauses are met, Barça will have obtained over 155M from player sales this window.

[tw/BarcaUniversal]

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af A$AP »

Emerson brugt og ført bag lyset på den måde, og så undrer folk sig over hvorfor spillere bare gør hvad der er bedst for dem selv.

thomas
Indlæg: 190
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af thomas »

Man kan ikke lade være med at tænke på den ekstreme fejl det var at insistere på at hente Griez i stedet for Neymar i 2019. Neymar var endda villig til at gå for lavere løn og droppe søgsmålet. Men den pigefornærmede og bedrevidende ledelse ville det anderledes. Og man skulle ikke have meget forstand på fodbold for at se, at Griez slet ikke passede til Barca. En ikonisk sætning fra et af de første interviews med ham sagde det hele: "Jeg kan ikke drible uden om en modspiller" - og nej, det kan han ikke. Hvor mange gange har man lige set ham sætte en mand af? Selvom jeg synes man skal være tilfreds med at slippe af med ham, så er det bekymrende, hvad der er at sætte i stedet. Hans almene spilforståelse og arbejdsomhed har trods alt været udmærket.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

ladislau skrev:
ons sep 01, 2021 8:53 am
Selvom jeg umiddelbart er ok med Griez afgangen, så frygter jeg også Laportas hensigter og manglende planlægning.
Det er ikke for at bygge op, at han agerer som han han gør, det ser man på Luuk købet og nogle af de mindre afgange af talenter og Trincao.

Mit gæt er det handler om nye galacticos køb næste sommer, præcis som flere medier gætter på, og som Piquenbauer rent faktisk har meldt ud længe mht Haaland.

Griez salget lettede lidt på lønsiden, Da han jo var den tungeste. Vi har dog stadig tre spillere, som slet ikke leverer på banen, og med er ekstrem tung løn i form af Pjanic, Cou og Umtiti. Plus Lenglet osv.

Vi har også stadig en gæld på over en milliard.
Økonomien er stadig helt til hest, men næste sommer regnskabet ok ud.
Det er den farligste situation Barca kan stå i
Jeg bliver også mere og mere sikker på at laporta ville af med Messi.

Det hele lugter af at laporta vil starte forfra med sit eget projekt og sine egne stjerner. Et peps Barca 2.0 med la masia og stjerner. Haaland er jeg overbevist om han henter. Og så vil han finde andre også. Han kommer til at bruge rigtig mange penge næste sommer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

FCBWAL
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors feb 25, 2021 7:28 pm
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af FCBWAL »

Griezmann og Messi leverede halvdelen af Barcas mål og assists sidste sæson. I mine øjne er det en total falliterklæring i ordets allermest bogstavelige forstand, at man lejer ham ud. Når han er bedst, er han den bedste i la Liga pt. Når han er værst, er han en arbejdshest.

Jeg kan slet ikke se det her Barcahold levere fremover. De eneste spillere, jeg for alvor tror på, er Fat, De Jong, Depay og Pedri.

MarkMenace
Indlæg: 204
Tilmeldt: man sep 11, 2017 11:05 am
Har takket: 52 gange
Blevet takket: 30 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af MarkMenace »

Vi er ikke rykket os en meter siden Bartomeus afgang.
Vores spillerkøb og -salg drejer sig ikke om hvad der bedst for Barcelonas fremtid, men hvad der regnskabsteknisk vil stille os bedre, så vi igen kan købe. Vi rykker bare problemerne foran os. Vi burde da, med relativt normalt indtægtsår, kunne afsætte Griezmann næste sommer, og stadig kunne kæmpe med om Haaland, hvis det er det der er den store masterplan..
Griezmann til ATM var oppe og vende før Messis afgang, til nogenlunde samme priser. Hvad gør man afblæser, siger farvel til Messi, og så genoptager på sidste dagen... :crazy:

Hvorfor fanden sælge Emerson for minimal profit og aflevere 20% i Betis? Kæmpe signalværdi vi sender til spillere, som drømmer om at komme til vores klub, at 29 dage har du, for vi er talentløse til at afsætte de spillere vi rent faktisk vil af med.
Senest rettet af MarkMenace ons sep 01, 2021 9:23 am, rettet i alt 1 gang.

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 122 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hristo »

Lugter gårsdagens panik ikke bare af at Griezmann var den eneste dyre spiller vi kunne komme af med fordi vi det endnu engang ikke var lykkedes at komme af med de ubrugelige løntunge spiller (Umtiti, pjanic, etc)?

Atlético Madrid har sikkert lagt en føler ud tidligere på sommeren og den gik vi så tilbage til i sidste sekund.

Jeg tænker det stadig er så lavpraktisk at det har handlet (og stadig handler) om at nedbringe løn. Jeg tror vi er så langt nede i behovspyramiden at alt andet er efterrationalisering.

Tænker de jong er et eksempel på den dårlige planlægning og var eneste mulighed for en billig lappeløsning, fordi det aldrig var plan a eller b, men en desperat plan c.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Diabolito »

Piquénbauer skrev:
ons sep 01, 2021 9:08 am
ladislau skrev:
ons sep 01, 2021 8:53 am
Selvom jeg umiddelbart er ok med Griez afgangen, så frygter jeg også Laportas hensigter og manglende planlægning.
Det er ikke for at bygge op, at han agerer som han han gør, det ser man på Luuk købet og nogle af de mindre afgange af talenter og Trincao.

Mit gæt er det handler om nye galacticos køb næste sommer, præcis som flere medier gætter på, og som Piquenbauer rent faktisk har meldt ud længe mht Haaland.

Griez salget lettede lidt på lønsiden, Da han jo var den tungeste. Vi har dog stadig tre spillere, som slet ikke leverer på banen, og med er ekstrem tung løn i form af Pjanic, Cou og Umtiti. Plus Lenglet osv.

Vi har også stadig en gæld på over en milliard.
Økonomien er stadig helt til hest, men næste sommer regnskabet ok ud.
Det er den farligste situation Barca kan stå i
Jeg bliver også mere og mere sikker på at laporta ville af med Messi.

Det hele lugter af at laporta vil starte forfra med sit eget projekt og sine egne stjerner. Et peps Barca 2.0 med la masia og stjerner. Haaland er jeg overbevist om han henter. Og så vil han finde andre også. Han kommer til at bruge rigtig mange penge næste sommer.
Hvilket jeg, modsat mange andre, synes jeg rigtig fornuftigt. Det har ikke fungeret optimalt længe. Lad os brænde det hele ned og starte forfra.
El Señor de las Tartas

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg har selv argumenteret for det længe. Men planlægningen… For pokker. Det holder ikke at sende 50% af klubbens mål og assists væk uden at have bare et eller andet der kan “tage over”. Hvorfor sendte man trincao væk feks? Det giver ingen mening.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Sikke en fantastisk transfervindue her ved afslutningen.

Man ender med at komme af med Messi, Griezmann, Moriba og Emerson, mens Pjanic, Umtiti, Braithwaite og Lenglet bliver.

For nogle sæsoner siden havde Barca historiens stærkeste angrebstrio i form af MSN. Nu må Barca nøjes med BDD: Braithwaite, Depay og De Jong.

Hvem sagde synkende skude?

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Champione »

hackmann skrev:
ons sep 01, 2021 8:28 am
Piquénbauer skrev:
ons sep 01, 2021 7:27 am
Hvornår kan klubben så “medregne” pengene? Er det først når købet gennemføres om feks 2 år?

Laporta kommer til at gå amok næste transfervindue. Det bliver mbappe, haaland, pogba og den slags han kommer til at gå efter.
Købs optionerne er senest 30 juni 2022. Det er også Trincao og Manaj. Og det er ren overskud. Laporta har prøvet at ligge udgifter eller tab og nedskrivninger i 20/21 og så have indtægter og overskud i 21/22

Det kan så fyres af til sommer ganget 5. Så salg af Griezmann til 40M kan blive til indkøb af 200M :crazy:
Kan du ikke sætte lidt mere dybdegående ord på den tese?
Det er ret interessant og kan give én lidt forklaring på det udefrakommende lidt mærkelige vindue.

Hvordan boostes beløbene x5? Grundet afskrivningsperioden, eller hvordan det akkumuleres?
Jeg læser det som om vi lukker tingene af, for at bygge op på ny (økonomisk) og kan bygge ny gæld fra næste sommer?
---------------------------------------
Barca is my religion!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Ok, nu kunne jeg virkelig godt bruge en uddybende forklaring fra Laporta, på hele ræsonnement omkring dette transfervindue. Det skylder han os.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster